Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Crufts groepswinnaar: Boxer

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Machie
Zeer actief
Berichten: 33099
Lid geworden op: 05 okt 2009 11:20
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5
Locatie: Bij de berg!

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind dit ook helemaal niks.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door dre »

Ik vind hem een puppen-/puberuitstraling hebben eigenlijk :oeps:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hij had ook van die lelijke ogen en hangwangen :ugh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door veertje »

Ik vond 'm best leuk eigenlijk :tongue:
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Die boxer kon mij ook totaal niet bekoren :oeps:
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Ik dacht heel effe dat die handler in z'n broek had gepiest.
Nu vind ik boxers sowieso al gruwelijk lelijk dus echt objectief ben ik niet maar deze vind ik echt :ugh:
Gebruikersavatar
wolvster
Zeer actief
Berichten: 5683
Lid geworden op: 25 sep 2014 21:07
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door wolvster »

Hij lijkt zo grof vergeleken met de boxers die ik hier zie.
Dat zijn stuk voor stuk ranke (soms zelfs wel iets té rank voor mijn smaak) en lichte honden.
Dit is een wat te zwaar exemplaar voor mijn smaak. Ik vond hem wel grappig, beetje puberaal, haha!
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Pauline »

wat een raar beest, liep er niks beters in die groep?
Gebruikersavatar
xxdiandraxx
Vaste gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jul 2015 18:47
Aantal honden: 2
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door xxdiandraxx »

Ik heb ook zitten kijken naar zijn hoofd, klopte naar mijn idee ook niet helemaal met een boxer.
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik vind Dave helemaal geweldig, ben dol op boxers :I:
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door kloesje »

Nanna schreef:Was het een Engelse Boxer? In de UK hebben ze wel vaker afwijkende types bij bepaalde rassen.
Ik verschoot me ook al kapot van de langhaar dwergteckel :LOL:
KLIK
Maar dat is voor Engeland een normaal type.
Hij komt van de Lanfrese kennel.
Deze hond is Lanfrese Argento, volgens mij ook nog een jonge hond, ik dacht zo rond de 12 maanden.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door -Saskia- »

kloesje schreef:Deze hond is Lanfrese Argento, volgens mij ook nog een jonge hond, ik dacht zo rond de 12 maanden.
Dus het moet nog uitdijen ook :80:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Hij won dit jaar weer BOB :O: :tong:
Gatverdamme, lelijke hond. Een bevriende fokker was er ook dit jaar, die zei al, het gaat alleen maar om de persoon die de hond showt. De teef ervan was ook beste teef. Vreselijk en ik ken de rasstandaard echt uit mijn hoofd en dit is zeker niet het plaatje die ik erbij zie.

Groot verschil ook tussen de Euro en de Engelse boxers. Daarbij komt nog dat ze in Engeland zeggen dat HD en spondylose niet bestaat dus daar testen ze niet op en hart alleen luisteren en geen echo.... Crufts mag wel voortaan alleen de sporten doen, dat vond ik het enige leuke om te zien. De keuringen zijn gewoon een podium voor bepaalde egotrippers
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nanna schreef: Volgens mij komt er heel veel doorgestoken kaart bij kijken. Of betalingen ;-)
Een vriendin van me heeft Cattle dogs dus die stuurde ik een foto van de BIS dit jaar. Van dezelfde kennel uiteraard al veel voorgaande jaren;-)
En als je nou zegt wat een pronkstuk. Nee. Ik vond het een lelijk beest met een doggenharses.
Afbeelding
Oef nou. Laat maar zitten hoor dit soort shows, voor mij hoeft het niet. Het zijn toch altijd dezelfde mensen die winnen en ondertussen kost het klauwen vol geld. O en het levert een heleboel inteelt op en gezondheidsissues want natuurlijk moet er met kampioenen gekloneerd worden :kotz:
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door fenneke »

Als je gevraagd had welk ras is deze hond dan had ik er geen boxer van gemaakt :oeps:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Boxer ziet er in verhouding uit alssof ze er een stukje tussen uit gehaald hebben .. whut happend :hmmm:
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

S@ndr@ schreef:Boxer ziet er in verhouding uit alssof ze er een stukje tussen uit gehaald hebben .. whut happend :hmmm:
Vond ik ook...hele korte rug, veel rimpels...maar deze van ons zou geen prijs winnen, haalt alleen een ZG. Is toch een meer functionerende hond maar goed, keurmeesters :ugh:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Doyaquba op 08 mar 2020 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef:Wat is dat toch met die klompvoeten?
Zou dat gerelateerd zijn aan die rare ruggetjes?
Katachtige voetjes (small, round, tight) moeten het zijn volgens de rasstandaard, heb het ook niet bedacht. Mijn reu is de perfecte hond volgens de rasstandaard maar hij heeft, o wee, een krulstaart en is inteeltvrij over 5 generaties en geen kampioenen in z'n stamboom. Benieuwd of hij ooit zal winnen :lol1:
Denk het niet, voorlopig doe ik niet meer mee met het sfeertje wat er ronddwaalt bij shows.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nanna schreef:Die van jou krijgt van mij de 1e prijs hoor.
Die steile goblin mogen ze houden.
Dankje, ik vind haar ook prachtig :I: kan haar alleen niet altijd bijhouden met hardlopen :lol1:
Ja ze is wel van het type wat wat langer uit zal zwaren denk ik, want ze was op deze foto 10 maanden en lekker smal, maar goed, dat zie ik liever dan dat ze zo gedrongen en breed zijn met een jaar dat ze eruit zien alsof ze geen 5 km langs de fiets kunnen lopen zonder te puffen en steunen :ugh:
Ik geloof echt dat shows rassen de vernieling in helpen...
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Doyaquba schreef:
Cleva schreef:Wat is dat toch met die klompvoeten?
Zou dat gerelateerd zijn aan die rare ruggetjes?
Katachtige voetjes
Stop daar maar. Kattenvoeten en dit orthopedisch schoeisel zijn verschillende zaken.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

dagmar88 schreef:
Doyaquba schreef:
Cleva schreef:Wat is dat toch met die klompvoeten?
Zou dat gerelateerd zijn aan die rare ruggetjes?
Katachtige voetjes
Stop daar maar. Kattenvoeten en dit orthopedisch schoeisel zijn verschillende zaken.
Dit is veel te extreem, natuurlijk, het is crufts, bijna alle raswinnaars zijn te extreem. Ik zeg toch niet dat ik het ermee eens ben? Niet mij aanvallen hoor :roll: ik probeer alleen uit te leggen waar het vandaan komt... Dat het zo extreem uitvalt is walgelijk maar goed, ik heb deze hond zien lopen en die hoef ik nog niet in m'n tuin te hebben, laat staan in de fokkerij. Komt nog naast dat achtelijke 'we doen geen gezondheidstesten hier, want we hebben geen problemen'.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Doyaquba schreef:
dagmar88 schreef:
Doyaquba schreef:
Cleva schreef:Wat is dat toch met die klompvoeten?
Zou dat gerelateerd zijn aan die rare ruggetjes?
Katachtige voetjes
Stop daar maar. Kattenvoeten en dit orthopedisch schoeisel zijn verschillende zaken.
Dit is veel te extreem, natuurlijk, het is crufts, bijna alle raswinnaars zijn te extreem. Ik zeg toch niet dat ik het ermee eens ben? Niet mij aanvallen hoor :roll: ik probeer alleen uit te leggen waar het vandaan komt... Dat het zo extreem uitvalt is walgelijk maar goed, ik heb deze hond zien lopen en die hoef ik nog niet in m'n tuin te hebben, laat staan in de fokkerij. Komt nog naast dat achtelijke 'we doen geen gezondheidstesten hier, want we hebben geen problemen'.
Je wordt niet aangevallen, dus stop daar maar mee. Geen zin in. Kweek zelf even compactere tenen.

Ik hoef geen uitleg hoe zo'n wrak tot stand komt en al helemaal geen "het staat zo in de standaard". Dat is niet zo.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

dagmar88 schreef: Je wordt niet aangevallen, dus stop daar maar mee. Geen zin in. Kweek zelf even compactere tenen.

Ik hoef geen uitleg hoe zo'n wrak tot stand komt en al helemaal geen "het staat zo in de standaard". Dat is niet zo.
Dat probeer ik dus uit te leggen, dat dit níet zo in de standaard staat maar het gevolg is van mensen die de standaard op een bepaalde manier interpreteren. Ik heb al gezegd dat ik dit een afschuwelijke hond vind en ik het jammer vind dat ermee gefokt wordt. Maar goed wat doe je eraan he, behalve hier aan de andere kant van het water wel proberen gezonde honden te fokken, waarbij karakter en gezondheid voorop staat en we accepteren dat we nooit op een show zullen winnen. Dat is namelijk niet belangrijk, maar voor sommige mensen wel, en die zien dan een dier als middel om hun egotrip te bereiken. Daar kunnen we allemaal van walgen, maar ik vraag me echt af of we er ook daadwerkelijk wat aan kunnen doen.
Behalve heel crufts en andere soortgelijke shows afschaffen. Ik zal er niet minder om slapen
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef:
Ik denk dat je je vergist in hoe ver de gemiddelde lezer ingevoerd is in de kynologie. Die hoef jij niets uit te leggen, hoor.
Iedereen hier weet dat een boxer een korte voet heeft. Net als een shiba of een whippet maar dat is niet dit.

Afbeelding

Dat zijn geen functionele poten.

Oh, er is van alles aan te doen maar niet zonder eerst vast te stellen dat er iets aan de hand is.

Overigens vind ik boxers in de huidige staat van het ras uberhaupt niet met open vizier te fokken.
Zonde, want het is een prachtig ras.
Ik ken een hoop boxers waar weinig mee gefokt wordt omdat ze binnen de africhting lopen, waarbij de voeten functioneel zijn en niet van die klopjes. Mijn honden zijn ook alles behalve showparadepaardjes en de teven hebben om eerlijk te zijn eigen 'te lange' tenen. Als je de foto had bekeken van een van onze dames (eigen fok) zie je dat. In mijn ogen zijn dat prima voeten, zeker als je wil doorfokken, aangezien de meeste reuen kortere tenen zullen hebben. Ze zijn alleen te lang voor de keurmeester. Gelukkig vindt niemand dat erg, wij niet, de pupkoper niet, dus hoezo kan het niet? Je moet alleen niet alleen kijken naar de showwinnaars om te bepalen waarmee je moet fokken. Gelukkig is ons VFR aangepast en hoef je helemaal niet meer naar een show :cheer:
Ik kan niet in mijn eentje een rasstandaard veranderen nee, maar ik ken gelukkig wel fokkers die ik vertrouw en die onze visie delen. Ik ontken niet dat er iets aan de hand is, een hoop mensen vinden dat en zijn daarmee bezig. Maar hoe moeten we het showwereldje tegenhouden die allemaal hondjes fokt binnen hun eigen kring met oom op nichtje en dergelijke praktijken? Voordeel is dat zij nu pups overhouden en wij een wachtlijst hebben. Dan is er toch al progressie in de kritische kijk van een pupkoper.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Cleva schreef:
Ik weet niet hoe het allemaal moet maar ik vind het showwereldje zelf geen actie waard.
Ze hoeven zelfs niet tegengehouden te worden. Domweg negeren lijkt mij logischer. Gewoon geen zaken mee doen.

Ik hoef zelf geen rasstandaard te veranderen. Hem gewoon naast me neerleggen biedt genoeg vrijheid.

Als ik een boxer wilde dan wilde ik er een met een frisse boom zonder debiele deuken en haken dus dan zou ik liever 3 jaar op jouw wachtlijst staan dan morgen een U-pup halen.
Ja nouja wellicht uit het kader van de rashonden niet allemaal om zeep helpen en dierwelzijn mag er wel wat aan shows gebeuren. Het pekineesje bijvoorbeeld vond ik ook om te huilen, en maar borstelen, ondertussen kon dat hondje volgens mij helemaal niets met die kromme poten en ergens achter de berg haar een verstopt koppie.

Tsja ik heb ook 2 jaar gezocht naar m'n reu, het is lastig, een boxer vinden met een frisse stamboom. Hopelijk komt hij ook goed door de keuringen zodat we er ook nog wat mee kunnen. O ja hij heeft wel een krulstaart, mag ook niet van de rasstandaard :piew: laat maar hoor, liever een paar foutjes in de standaard dan een ongezonde hond.

Ik vrees wel dat we op deze manier ook een tweedeling krijgen in showlijn en werklijn. Ook als is 'werk' dan sport bij ons. Ik zie het verschil steeds meer.
Gebruikersavatar
Bonnie F
Zeer actief
Berichten: 10310
Lid geworden op: 12 mei 2009 21:46
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Nanna schreef:
Doyaquba schreef: Crufts mag wel voortaan alleen de sporten doen, dat vond ik het enige leuke om te zien. De keuringen zijn gewoon een podium voor bepaalde egotrippers
Volgens mij komt er heel veel doorgestoken kaart bij kijken. Of betalingen ;-)
Een vriendin van me heeft Cattle dogs dus die stuurde ik een foto van de BIS dit jaar. Van dezelfde kennel uiteraard al veel voorgaande jaren;-)
En als je nou zegt wat een pronkstuk. Nee. Ik vond het een lelijk beest met een doggenharses.
Afbeelding
Ik herkende er niet een een cd in. Een vriendin van me had er 2. Het waren compacte honden maar geen tonnen op pootjes. En ze hadden zeker geen flubberende doggenharses.
Een ervan heeft me, als een echte koeiendrijver, nog fors in mijn enkels gehapt. Ik liep de verkeerde kant op.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Als de showlijn en de werklijn trouwens beide in even sterke mate zijn aangetast door uw verschillende kankersoorten, laat ze dan allebei maar zitten.
Dat was twintig jaar geleden al, dus na een afsplitsing tot een nog kleinere groep zonder outcrosses laat het resultaat zich raden.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Nanna schreef:Als de showlijn en de werklijn trouwens beide in even sterke mate zijn aangetast door uw verschillende kankersoorten, laat ze dan allebei maar zitten.
Vast wel, helaas. Heb er nog geen één hoeven verliezen aan kanker gelukkig, maar laat ik dat afkloppen, je weet maar nooit. Ik ken er wel een hoop die daaraan zijn gegaan, toch wel veelal uit dezelfde (inteeltrijke) lijnen en die doen het toch goed op shows... Maar het komt bovengemiddeld veel voor in boxers, daar ben ik me bewust van. Tot nu toe zijn ze allemaal aan ouderdom gegaan, behalve 1, die kreeg een hartaanval met 6.5 jaar, dat was wel een aangeboren kwaal, mijn lieve jeugdhond waarmee ik kon lezen en schrijven :cry:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Célie schreef:
Nou ik heb wel raardere dingen zien gebeuren helaas :ugh:
Bulldoggen hebben geen heupen nodig.

HD C x A mag volgens het fokreglement.
De rvb vindt het niet onwenselijk met ernstige HD te fokken wanneer het ras al diep verpest is :LOL:
Alles beter dan een bastaard met functionele poten.

Het is wenselijk om alleen met HD-vrije honden te fokken, omdat dan de kans op HD bij de nakomelingen het kleinst is. Zijn er binnen een ras maar weinig honden beschikbaar om mee te fokken, dan is dat helaas niet altijd mogelijk. Dat geldt ook voor rassen waarin HD vaak voorkomt.
Gebruikersavatar
Doyaquba
Zeer actief
Berichten: 2041
Lid geworden op: 03 jul 2019 20:30
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Crufts groepswinnaar: Boxer

Ongelezen bericht door Doyaquba »

HD C x HD A mag bij boxers ook. Sommige fokkers zien het inderdaad zo dat als iets mag dat je het ook prima kunt doen :cry:
Net zoals halfzus op halfbroer...dat was bij navraag ook oke, want het mag toch volgens de regels :O: :O: :O:
Plaats reactie

Terug naar “Show”