Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Westminster: Kangal

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Kangal

Ongelezen bericht door Marjoleine »

laeken schreef:Toch DENK ik dat een Wetter met de beste uitstraling en toch heel erg veel type nog steeds wint van de hond die misschien veel beter in elkaar zit. Dat lijkt mij inherent aan keuren op het uiterlijk.
Misschien. Het is uiteindelijk een jurysport en iedereen zelf mag bepalen wat hij het belangrijkste vindt.

Ik vind correcte bouw belangrijker, een ander vergeeft een minpunt vanwege type.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Westminster: Kangal

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zit met stomme verbazing naar die Cattledogs te kijken op de foto's waar jij met komt Nanna.
Zo lang geleden is het toch niet dat ik nog les gaf op een KC.
Daar kwamen ook Cattledogs en die zagen er heel anders uit :denken:

Gewoon sterke gezonde honden die nog prima over de schapen heen zouden kunnen lopen.
In principe lenig en behendig genoeg. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: Westminster: Kangal

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wij zijn een paar keer met Luca naar een show geweest, en daar zagen veel andere cattles er toch echt wel uit zoals die onderste die Nanna plaatste.
Overigens vond de fokker Luca ook te smal..
AfbeeldingDSC_0061 by mr. Jones, on Flickr

Echter qua functionaliteit legde Luca het nog af tegen Foxy, onze papierloze catlle die er qua gedrag eentje uit het boekje is.
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Westminster: Kangal

Ongelezen bericht door Brigitte »

Amerika heeft een hele andere kijk op hoe de Anatool eruit moet zien. Ze kennen daar ook alleen maar de Anatolische Herder, alles met de naam Kangal wordt al niet geaccepteerd door registraties en organisaties. Stambomen krijgen ze ook alleen maar bij pups als beide ouders als Anatool geregistreerd zijn.

Ik weet natuurlijk niet of Sjonnie een 100% Anatool is, of het is nu in Nederland ook Kangal geworden, de naam Anatolische Herder wordt niet meer gebruikt. Sjon is voor mij gewoon een hele fijne hond en ik vind hem zelf ook mooi. Hij is nu bijna 7 jaar en weegt zo'n 50kg bij 78cm schofthoogte. En zijn staart houd hij soms ook weleens laag.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Kangal

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Brigitte schreef:Ik weet natuurlijk niet of Sjonnie een 100% Anatool is, of het is nu in Nederland ook Kangal geworden, de naam Anatolische Herder wordt niet meer gebruikt. Sjon is voor mij gewoon een hele fijne hond en ik vind hem zelf ook mooi. Hij is nu bijna 7 jaar en weegt zo'n 50kg bij 78cm schofthoogte. En zijn staart houd hij soms ook weleens laag.
Dat is de reden dat ik hem mooi vind denk ik, hij is niet zo bezopen zwaar.
Kijk nou eens, volledig uitgezwaard en er zit nog steeds een normaal hoofd op. Zonder lellen of dellen ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Westminster: Kangal

Ongelezen bericht door Brigitte »

Marjoleine schreef:
Brigitte schreef:Ik weet natuurlijk niet of Sjonnie een 100% Anatool is, of het is nu in Nederland ook Kangal geworden, de naam Anatolische Herder wordt niet meer gebruikt. Sjon is voor mij gewoon een hele fijne hond en ik vind hem zelf ook mooi. Hij is nu bijna 7 jaar en weegt zo'n 50kg bij 78cm schofthoogte. En zijn staart houd hij soms ook weleens laag.
Dat is de reden dat ik hem mooi vind denk ik, hij is niet zo bezopen zwaar.
Kijk nou eens, volledig uitgezwaard en er zit nog steeds een normaal hoofd op. Zonder lellen of dellen ook.
Hij staat er nu iets voller bij dan normaal, we hebben een luie vreet winter gehad :mrgreen: hij zat altijd zo rond de 48kg. Voor mij zwaar en groot zat. Hier in de buurt horen we alleen maar dat hij zo klein is, blijkbaar zijn de echte Kangals in Turkije ook aan het uitsterven...
Plaats reactie

Terug naar “Show”