Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Westminster: Havanezer reserve BIS

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, ik had hem langs zien komen.
Overgroomed is ie, maar een mooi hondje.
Dit is volgens de FCI-standaard teveel, maar wellicht is de AKC anders hierin. Hier mag ie er niet zo getrimd uitzien, dat moet natuurlijker.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Is dat niet een kwestie van even door het haar rommelen?
Nee, dit is ten eerste behoorlijk lang (ik verdenk ze van papillotten) en ten tweede kan het haast niet anders dan die vacht gedingest, hoe heet dat? Steil gemaakt dus.

Ik moet er wel aan toevoegen dat zo te zien de structuur fenomenaal is. Dat is wat ik graag zie, deze structuur.
Er mag veel trouwens, dat wel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
*Esther
Zeer actief
Berichten: 11753
Lid geworden op: 30 okt 2008 13:07
Aantal honden: 3
Locatie: ede

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door *Esther »

Netjes opgezet zeg!
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dit is een heel normale lengte en structuur.
Dat is toch wel iets heel anders dan dat Amerikaantje, die vacht.

Afbeelding
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

En toch heb ik hier in Nederland op show ook al wel hava's gezien die ik qua styling en vachtlengte niet veel vond schelen met dit Amerikaantje, hoor.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Tamara/Bayko schreef:En toch heb ik hier in Nederland op show ook al wel hava's gezien die ik qua styling en vachtlengte niet veel vond schelen met dit Amerikaantje, hoor.
Ik had het er laatst nog over met een vriendin, er was ooit een fokster die de honden in papillotten zette en er alleen mee op de stenen liep en zo.
Die werden ook voor de shows met de stijltang behandeld.
Die is er meermalen uitgezet met een ZG vanwege de te lange vacht. ;)

De rasstandaard zegt:
Elke vorm van toiletteren, de vacht met de schaar op gelijke lengte knippen, en elke vorm van trimmen is verboden.
Uitzondering: het bijwerken van de voeten is toegestaan, haren op het hoofd kunnen iets ingekort worden zodat ze de ogen niet bedekken en de haren op de snuit kunnen iets ingekort worden, maar het natuurlijk laten verdient de voorkeur.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door blacky »

op de WDS zag ik ze ook in papillotten. Houd er ook niet van maar daar waren er ook met een zeer lange sluike vacht. Mijn Lucky was daar wel de uitzondering. Bij de vraag van de keurmeester hoe oud ze was kreeg ik bij mijn antwoord 14 maanden het antwoord: "ah vandaar" .

Trimmen zie je wel meer ook bij de Havanezer. In Oostenrijk zie je ze met een keurige vacht dan recht afgeknipt en kale pootjes. :D (niet op show overigens)

Heb er helaas geen foto van maar was erg praktisch in de sneeuw. (overigens loopt Lucky er op dit moment ook zo bij)

Het hondje wat gewonnen heeft is trouwens een prachtig hondje met een mooie zachte blik.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Marjoleine »

blacky schreef:op de WDS zag ik ze ook in papillotten. Houd er ook niet van maar daar waren er ook met een zeer lange sluike vacht. Mijn Lucky was daar wel de uitzondering. Bij de vraag van de keurmeester hoe oud ze was kreeg ik bij mijn antwoord 14 maanden het antwoord: "ah vandaar" .
Het duurt ongeveer twee jaar voor ze op lengte zijn, dus dat snap ik wel. Volwassen is de vacht 12-18 cm, volgens de standaard. Maar wie een hondenleven biedt heeft honden met een kortere vacht ;)
Trimmen zie je wel meer ook bij de Havanezer. In Oostenrijk zie je ze met een keurige vacht dan recht afgeknipt en kale pootjes. :D (niet op show overigens)
Maar onder de FCI is dat dus ongewenst, vandaar niet op show.
Die papillotten is ongetwijfeld geen Nederlander geweest. ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door blacky »

Marjoleine schreef:
blacky schreef:op de WDS zag ik ze ook in papillotten. Houd er ook niet van maar daar waren er ook met een zeer lange sluike vacht. Mijn Lucky was daar wel de uitzondering. Bij de vraag van de keurmeester hoe oud ze was kreeg ik bij mijn antwoord 14 maanden het antwoord: "ah vandaar" .
Het duurt ongeveer twee jaar voor ze op lengte zijn, dus dat snap ik wel. Volwassen is de vacht 12-18 cm, volgens de standaard. Maar wie een hondenleven biedt heeft honden met een kortere vacht ;)
Trimmen zie je wel meer ook bij de Havanezer. In Oostenrijk zie je ze met een keurige vacht dan recht afgeknipt en kale pootjes. :D (niet op show overigens)
Maar onder de FCI is dat dus ongewenst, vandaar niet op show.
Die papillotten is ongetwijfeld geen Nederlander geweest. ;)
Ja het mag niet op show weet ik maar ja groeit wel weer aan. En die met de papillotten is zeker weten geen Nederlander geweest aangezien er maar een paar mee deden. Ach ik vraag me ook altijd af hoe honden toch aan van die lange snorren komen bij de Coton weet ik dat ze er strikjes in doen. Lucky eet de snor gewoon op bij het kauwen op een botje.
Lucky stond in de jeugdklasse en was echt niet de jongste maar had wel de kortste vacht. Er ging ook een hond uit met een zg die een Coton vacht had. (overigens van een Nederlandse eigenaar) Langs de ring werd geopperd dat er Lhasa Apso in zou zitten in sommige honden om de vacht zo lang en sluik te krijgen.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Marjoleine »

blacky schreef:Ja het mag niet op show weet ik maar ja groeit wel weer aan. En die met de papillotten is zeker weten geen Nederlander geweest aangezien er maar een paar mee deden. Ach ik vraag me ook altijd af hoe honden toch aan van die lange snorren komen bij de Coton weet ik dat ze er strikjes in doen. Lucky eet de snor gewoon op bij het kauwen op een botje.
Lucky stond in de jeugdklasse en was echt niet de jongste maar had wel de kortste vacht. Er ging ook een hond uit met een zg die een Coton vacht had. (overigens van een Nederlandse eigenaar) Langs de ring werd geopperd dat er Lhasa Apso in zou zitten in sommige honden om de vacht zo lang en sluik te krijgen.
Ja, die snorren krijg ik ook niet voor elkaar ;)
Maar Polly heeft ook geen extreem lange vacht. Ik heb gezocht naar deze vachtstructuur en die zijn vaak net iets korter. Dat mag dus gewoon.

Er mag best veel qua vachtstructuur, er zit wel variatie in hoe er gekeurd wordt.
En tja. Alleen Nederland en België hebben DNA-controle op afstamming he ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door blacky »

Marjoleine schreef:
blacky schreef:Ja het mag niet op show weet ik maar ja groeit wel weer aan. En die met de papillotten is zeker weten geen Nederlander geweest aangezien er maar een paar mee deden. Ach ik vraag me ook altijd af hoe honden toch aan van die lange snorren komen bij de Coton weet ik dat ze er strikjes in doen. Lucky eet de snor gewoon op bij het kauwen op een botje.
Lucky stond in de jeugdklasse en was echt niet de jongste maar had wel de kortste vacht. Er ging ook een hond uit met een zg die een Coton vacht had. (overigens van een Nederlandse eigenaar) Langs de ring werd geopperd dat er Lhasa Apso in zou zitten in sommige honden om de vacht zo lang en sluik te krijgen.
Ja, die snorren krijg ik ook niet voor elkaar ;)
Maar Polly heeft ook geen extreem lange vacht. Ik heb gezocht naar deze vachtstructuur en die zijn vaak net iets korter. Dat mag dus gewoon.

Er mag best veel qua vachtstructuur, er zit wel variatie in hoe er gekeurd wordt.
En tja. Alleen Nederland en België hebben DNA-controle op afstamming he ;)
nou ik ben heel erg blij met hoe Lucky is opgedroogd. :D
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door DeDiana »

Marjoleine schreef:
Tamara/Bayko schreef:En toch heb ik hier in Nederland op show ook al wel hava's gezien die ik qua styling en vachtlengte niet veel vond schelen met dit Amerikaantje, hoor.
Ik had het er laatst nog over met een vriendin, er was ooit een fokster die de honden in papillotten zette en er alleen mee op de stenen liep en zo.
Die werden ook voor de shows met de stijltang behandeld.
Die is er meermalen uitgezet met een ZG vanwege de te lange vacht. ;)

De rasstandaard zegt:
Elke vorm van toiletteren, de vacht met de schaar op gelijke lengte knippen, en elke vorm van trimmen is verboden.
Uitzondering: het bijwerken van de voeten is toegestaan, haren op het hoofd kunnen iets ingekort worden zodat ze de ogen niet bedekken en de haren op de snuit kunnen iets ingekort worden, maar het natuurlijk laten verdient de voorkeur.
Mooi :ok: Zou wat mij betreft - en uiteraard geheel en al mijn persoonlijke voorkeur - bij veel meer rassen in de rasstandaard mogen.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Was voor mij een van de redenen dit ras te kiezen toen we een toy zochten ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Re: Westminster: Havanezer reserve BIS

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marjoleine schreef:
Nanna schreef:Is dat niet een kwestie van even door het haar rommelen?
Nee, dit is ten eerste behoorlijk lang (ik verdenk ze van papillotten) en ten tweede kan het haast niet anders dan die vacht gedingest, hoe heet dat? Steil gemaakt dus.

Ik moet er wel aan toevoegen dat zo te zien de structuur fenomenaal is. Dat is wat ik graag zie, deze structuur.
Er mag veel trouwens, dat wel.
Stijltang noemen wij zoiets, doen ze bij de Tibetaanse Terrier ook.
Plaats reactie

Terug naar “Show”