Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

#Metoo op de hondenshow

Moderator: moderatorteam

Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Pauline »

Heavy schreef:Het zal per ras verschillen maar ik vind over het algemeen de honden die minder scoren juist mooier
Of anders maken ze wel deel uit van het hele spectrum dat samen het ras vormt, en is het een serieuze verarming als ze allemaal zouden verdwijnen omdat je alleen nog de U- en ZG-honden wilt overhouden. In sommige rassen zijn de honden die wat minder scoren juist de U-types van de generaties daarvoor, en dan is het helemaal zonde om dat kwijt te raken. Dan heb je niks meer om op terug te vallen als de huidige mode bij nader inzien toch te overdreven wordt bevonden.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pauline schreef:
Heavy schreef:Het zal per ras verschillen maar ik vind over het algemeen de honden die minder scoren juist mooier
Of anders maken ze wel deel uit van het hele spectrum dat samen het ras vormt, en is het een serieuze verarming als ze allemaal zouden verdwijnen omdat je alleen nog de U- en ZG-honden wilt overhouden. In sommige rassen zijn de honden die wat minder scoren juist de U-types van de generaties daarvoor, en dan is het helemaal zonde om dat kwijt te raken. Dan heb je niks meer om op terug te vallen als de huidige mode bij nader inzien toch te overdreven wordt bevonden.
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Pauline »

Cleva schreef:Wat ik zelf een zeer verhelderend moment vond was toen een aantal jaar geleden dubbele rasverenigingen toegestaan werden. Ze schoten als paddenstoelen uit de grond.
Kennelijk is het makkelijker om een hele nieuwe vereniging te beginnen dan het bestuur hartelijk te bedanken voor de gedane moeite. Een bos bloemen, misschien zelfs wel een kadobon en samen nog iets drinken zou voldoende moeten zijn maar nee hoor, dat soort figuren vreet zich in en blijft zitten tot ze dood gaan.
Als je even vergeet waarom het in hondenland altijd zo moeilijk en zo traag gaat, denk daar dan even aan. Daar zit de angel.
Een nieuwe rasvereniging richt je op als je binnen de bestaande club niet voldoende draagvlak vindt voor je ideeën. Is er geen meerderheid voor je plannen te vinden, dan ligt dat aan alle stemgerechtigde leden samen en niet (alleen) aan het bestuur.
Als je met tegenkandidaten voor bestuursleden komt en die halen het niet, is blijkbaar een meerderheid van de leden wèl tevreden over het zittende bestuur.
Kortom, als je de gang van zaken in je club te stroperig vindt, je ziet geen kans er verbetering in te brengen, en richt dan maar in arren moede een tweede club op: dat ligt aan de stemverhouding binnen de gehele vereniging. Het is m.i. niet terecht om die ene procent die een bestuursfunctie op zich genomen heeft, maar de schuld te geven van alles dat misgaat of dat je anders had gewild.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door ranetje »

Cleva schreef:Het is wat anders maar het toont wel aan dat rasverenigingen wel degelijk het showen promoten.
Niet dat dat heel erg is want je mag wel een beetje ontmoedigen dat mensen met een hond die nog geen ZG kan halen gaan fokken
Niet elke rasvereniging promoot het showen. Misschien de meesten zelfs niet.
Wel wordt een keuring door een deskundige exterieur keurmeester gevraagd zodat kan worden bepaald of de hond lijkt op het ras dat hij/zij zou moeten zijn en of hij/zij in staat is om dat te doen waarvoor hij is bedoeld.
Daarom wordt toch gevraagd om een minimale ZG en bij sommige rassen wordt G ook nog geaccepteerd.

Dat zal bij een chi anders liggen dan bij een jachthond :tongue:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

ranetje schreef:
Cleva schreef:Het is wat anders maar het toont wel aan dat rasverenigingen wel degelijk het showen promoten.
Niet dat dat heel erg is want je mag wel een beetje ontmoedigen dat mensen met een hond die nog geen ZG kan halen gaan fokken
Niet elke rasvereniging promoot het showen. Misschien de meesten zelfs niet.
Wel wordt een keuring door een deskundige exterieur keurmeester gevraagd zodat kan worden bepaald of de hond lijkt op het ras dat hij/zij zou moeten zijn en of hij/zij in staat is om dat te doen waarvoor hij is bedoeld.
Daarom wordt toch gevraagd om een minimale ZG en bij sommige rassen wordt G ook nog geaccepteerd.

Dat zal bij een chi anders liggen dan bij een jachthond :tongue:
Is toch ook gek want die keurt is een keurmeester en dan nog is het wat hij er enkel van vind met zijn idee hoe hij een ras graag ziet.
Net zoiets als de buurman of andere fokker vragen wat hij van je hond vind.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
ranetje schreef:
Cleva schreef:Het is wat anders maar het toont wel aan dat rasverenigingen wel degelijk het showen promoten.
Niet dat dat heel erg is want je mag wel een beetje ontmoedigen dat mensen met een hond die nog geen ZG kan halen gaan fokken
Niet elke rasvereniging promoot het showen. Misschien de meesten zelfs niet.
Wel wordt een keuring door een deskundige exterieur keurmeester gevraagd zodat kan worden bepaald of de hond lijkt op het ras dat hij/zij zou moeten zijn en of hij/zij in staat is om dat te doen waarvoor hij is bedoeld.
Daarom wordt toch gevraagd om een minimale ZG en bij sommige rassen wordt G ook nog geaccepteerd.

Dat zal bij een chi anders liggen dan bij een jachthond :tongue:
Is toch ook gek want die keurt is een keurmeester en dan nog is het wat hij er enkel van vind met zijn idee hoe hij een ras graag ziet.
Net zoiets als de buurman of andere fokker vragen wat hij van je hond vind.
Klopt helemaal. Tirsa had van de keurmeester een ZG gekregen, mij prima, maar een van de destijd zeer gerespecteerde fokker vond toch dat het een U had moeten zijn. Ja zal wel, ze was toch het mooiste hondje van de hele show :cheer:
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door ranetje »

bouvierpoedel schreef:
ranetje schreef:
Cleva schreef:Het is wat anders maar het toont wel aan dat rasverenigingen wel degelijk het showen promoten.
Niet dat dat heel erg is want je mag wel een beetje ontmoedigen dat mensen met een hond die nog geen ZG kan halen gaan fokken
Niet elke rasvereniging promoot het showen. Misschien de meesten zelfs niet.
Wel wordt een keuring door een deskundige exterieur keurmeester gevraagd zodat kan worden bepaald of de hond lijkt op het ras dat hij/zij zou moeten zijn en of hij/zij in staat is om dat te doen waarvoor hij is bedoeld.
Daarom wordt toch gevraagd om een minimale ZG en bij sommige rassen wordt G ook nog geaccepteerd.

Dat zal bij een chi anders liggen dan bij een jachthond :tongue:
Is toch ook gek want die keurt is een keurmeester en dan nog is het wat hij er enkel van vind met zijn idee hoe hij een ras graag ziet.
Net zoiets als de buurman of andere fokker vragen wat hij van je hond vind.
Dat ben ik voor een deel wel met je eens :ok:

Het mooiste zou zijn een keurmeester die bekend is met waar een hond voor is bedoeld en dat ook echt meeneemt in zijn beoordeling.
Maar dat is, vrees ik, wat te veel gevraagd.
Zelfs jachtkeurmeesters op jachtproeven weten dat lang niet allemaal. :?
Dat is tenminste mijn ervaring.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Het mooiste zou zijn een keurmeester die bekend is met waar een hond voor is bedoeld en dat ook echt meeneemt in zijn beoordeling.
Maar dat is, vrees ik, wat te veel gevraagd.
Werk- en showtype liggen meestal zó ver uit elkaar dat dat teveel gevraagd is. De superster Greyhound van de renbaan zal op een show doorgaans weggehoond worden wegens 'niet typisch' :LOL: En de langnek met het lijf van een flatgebouw gaat netjes voor.
:mrgreen:
Zoals ik al zei
ranetje schreef:Zelfs jachtkeurmeesters op jachtproeven weten dat lang niet allemaal. :?
Dat is tenminste mijn ervaring.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Saba
Zeer actief
Berichten: 520
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:13

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Saba »

En toch kan het wel. Mijn jongste whippet (uit showlijnen welteverstaan) heeft nu twee keer een U gehaald in de tussenklasse en open klasse op de clubmatch van de rasvereniging en in haar eerste coursingseizoen is ze van de 4 wedstrijden waar ze aan heeft deelgenomen tweemaal eerste geworden (een daarvan was het NK) en een keer tweede in een grote klasse van veertien honden. Ze zal nooit showkampioen worden en dat interesseert me ook niks, maar het is wel een rasvertegenwoordiger die blijkbaar goed genoeg voor een Uitmuntend is en weldegelijk nog kan doen waar het ras ooit voor gefokt is.

Ik vind het jammer dat er zo’n verdeling is binnen rassen, over smaak valt te twisten maar als ik kijk naar mijn eigen ras vraag ik me serieus af hoe sommige showhonden nog iets zouden kunnen moeten vangen in het veld gezien hun bouw (en ik weet van een populaire kampioensreu die nul interesse heeft in het haas). De renlijnen zijn dan weer het andere uiterste, de meesten daarvan worden te snel gefokt om zonder hun nek te breken te kunnen lopen op iets anders dan een egale ovaal.
Laatst gewijzigd door Saba op 17 feb 2019 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Saba
Zeer actief
Berichten: 520
Lid geworden op: 03 sep 2008 16:13

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Saba »

Ik zeg dan ook de meesten. ;) De lijnen waar Mira uitkomt zijn prima, het is vooral wat je in de A-klasse op de baan ziet lopen dat ontzettend blessuregevoelig is. Iedere zoveelste van een seconde telt en daar op fokken krijg je m.i. toch echt geen betere honden van.
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Pauline »

Cleva schreef:
Pauline schreef:Het is m.i. niet terecht om die ene procent die een bestuursfunctie op zich genomen heeft, maar de schuld te geven van alles dat misgaat of dat je anders had gewild.
Nee, dat is ook niet terecht maar dat doet hier ook niemand.
:scratch: je geeft zelf aan dat mensen nieuwe rasverenigingen beginnen "omdat het blijkbaar zo moeilijk is om bestuursleden uit hun functie te zetten". Dan zou het dus alleen maar aan het bestuur liggen dat men behoefte krijgt aan een tweede club.
Als mensen hun plannen niet verwezenlijkt krijgen binnen een club, zijn er wel meer mensen tegen dan alleen het bestuur. Dan helpt 'bestuur vervangen' ook niet zoveel.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Pauline schreef:
Cleva schreef:
Pauline schreef:Het is m.i. niet terecht om die ene procent die een bestuursfunctie op zich genomen heeft, maar de schuld te geven van alles dat misgaat of dat je anders had gewild.
Nee, dat is ook niet terecht maar dat doet hier ook niemand.
:scratch: je geeft zelf aan dat mensen nieuwe rasverenigingen beginnen "omdat het blijkbaar zo moeilijk is om bestuursleden uit hun functie te zetten". Dan zou het dus alleen maar aan het bestuur liggen dat men behoefte krijgt aan een tweede club.
Als mensen hun plannen niet verwezenlijkt krijgen binnen een club, zijn er wel meer mensen tegen dan alleen het bestuur. Dan helpt 'bestuur vervangen' ook niet zoveel.
Nou nee. In elke vereniging heb je een grote groep die niets van zich laat horen. Dan heb je een groep die vindt dat ie z'n stem moet laten horen, maar eigenlijk alles wel prima vindt. En dan heb je nog een groep die overtuigd is van de ene koers en een groep die overtuigd is van een andere koers. Voor verandering van bestuur heb je nodig dat er genoeg mensen stemmen op iemand die verandering wil en uiteindelijk over langere periode de oude garde vervangen wordt. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. (Of er moet een bestuurscrisis ontstaan waarbij je in 1 keer het oude bestuur kunt vervangen)
Bij de markiesjes was het al zeker vijftien jaar duidelijk dat er verandering moest komen voordat daadwerkelijk een stabiel bestuur dat de veranderingen in werking zette er was. Daarbij is mij wel heel duidelijk geworden hoe groot de groep is die gewoon meegaat in wat 'het bestuur', ongeacht de mensen, ongeacht de meningen van het bestuur, wil. Nu is het nog afwachten wat het effect gaat zijn op de populatie ;)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:
ranetje schreef:
Het mooiste zou zijn een keurmeester die bekend is met waar een hond voor is bedoeld en dat ook echt meeneemt in zijn beoordeling.
Ik denk dat als je een ras keurt je toch wel mag weten waar het oorspronkelijk voor bedoeld was. Maar keurmeester keuren geen werktype, ze keuren showtype. En dat kan mijlenver uit elkaar liggen.
AfbeeldingAfbeelding
Daar gaat het dan toch al fout of ben ik gek? :80:

Dan keur je toch niet op "fit for function"?
Tenzij je als "functie" aanhoudt dat het beest in een showring moet kunnen staan.
En dan gaat het niet meer over hetzelfde ras.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Bij werktype moet natuurlijk de lichaamsbouw meezitten opdat ze het werk kunnen doen waarvoor ze gefokt zijn, maar dat is al snel hoor ;-). Maar het meeste zit toch tussen de oren. En dat kun je aan een buitenkant niet aflezen.
Dit is Duke, een 'elite field trail champion'
Field Trial Champion British Labrador Retriever Duke is exemplary of the breed! Proven producer who is hard going, obedient, mannerly, and gorgeous! PRA, CNM, EIC, clear.
Een bewezen hond die prima kan werken en klaarblijkelijk daarvoor zijn bouw mee heeft. Maar denk maar niet dat die op een show ooit verder komt dan een M :LOL: En als toch één hond bewezen heeft dat ie fit for function is... :19:

ELITE FTCH LEADBURN JAMIE 'DUKE'
Afbeelding
Als Duke een elite field trial champion is zegt dat volgens mij niets over zijn exterieurbeoordeling? :denken:
Dat zijn baas of de adverteerder hem gorgeous! vindt is iets anders :tongue:

Of dat een M zou zijn weet ik niet, daarvoor zou ik hem staand moeten zien.
In ieder geval kan je van de bijzettafeltjes bij lange na niet zeggen dat ze "fit for function" zijn.
De (zware) blessures als ze gaan werken, staan bij wijze van spreken al op het lijf geschreven.
Dat ligt volgens mij toch echt aan de kennis van de keurmeesters en die laat nog wel eens wat te wensen over.

Er zijn echt nog wel Labradors die er uit zien als een Labrador en uitstekend kunnen werken.
Tegenwoordig schijnt dat dual purpose te heten ……………...
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Neeltje

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het beestje moet toch een naam hebben.
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Ik denk dat als je een ras keurt je toch wel mag weten waar het oorspronkelijk voor bedoeld was. Maar keurmeester keuren geen werktype, ze keuren showtype. En dat kan mijlenver uit elkaar liggen.
AfbeeldingAfbeelding
Als je die linker knap trimt is hij echt wel rastypisch.
Ik ken mensen met Bedlingtons. Twee jaar geleden werden ze BOS op de Crufts, een dag later had het beest weer een rat te pakken.

Het kán uit elkaar liggen maar dat is echt lang niet altijd zo.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Op de hondenshow in Groningen schijnt een keurmeester geweest te zijn die niet van de vrouwelijke handlers af kon blijven. En een andere keurmeester verklaarde de hoge plaatsing in de groepskeuring van een zeldzaam ras achteraf met een “heb je de bénen van die vrouw gezien?”
Tsja.
Tsja. Ik lees vooral een heleboel "schijnt zo te zijn geweest." Laten we ons nu leiden door roddels?
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door under the red sky »

Nanna schreef:
Maeve schreef:
Nanna schreef:Op de hondenshow in Groningen schijnt een keurmeester geweest te zijn die niet van de vrouwelijke handlers af kon blijven. En een andere keurmeester verklaarde de hoge plaatsing in de groepskeuring van een zeldzaam ras achteraf met een “heb je de bénen van die vrouw gezien?”
Tsja.
Tsja. Ik lees vooral een heleboel "schijnt zo te zijn geweest." Laten we ons nu leiden door roddels?
Degene van wie ik het hoorde was er zelf bij :cool2: zij vroeg naar het waarom van die plaatsing en kreeg dat antwoord.
Nou nou, je hebt wel weer een misstand te pakken zeg :LOL: Is er al aangifte gedaan?
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
Maeve schreef:
Nanna schreef:Op de hondenshow in Groningen schijnt een keurmeester geweest te zijn die niet van de vrouwelijke handlers af kon blijven. En een andere keurmeester verklaarde de hoge plaatsing in de groepskeuring van een zeldzaam ras achteraf met een “heb je de bénen van die vrouw gezien?”
Tsja.
Tsja. Ik lees vooral een heleboel "schijnt zo te zijn geweest." Laten we ons nu leiden door roddels?
Degene van wie ik het hoorde was er zelf bij :cool2: zij vroeg naar het waarom van die plaatsing en kreeg dat antwoord.
Sorry maar ik lees nog steeds een aanname. En een die we al jaren horen toch? :mrgreen: Als je verliest is de keurmeester blind, als een ander wint zal de keurmeester er wel op geilen.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Ach kom nou toch. We gaan nou niet net doen alsof het nooit gebeurt hè.
En als je NAAST een keurmeester staat en VRAAGT naar het waarom van de plaatsing en je krijgt dat antwoord dan lijkt me dat geen aanname.
:19:
Dat zeg ik ook niet. Maar we zijn met z'n allen hartstikke kritisch op wat we horen en wat we daar van moeten geloven, tenzij het een sappig onderwerp is als dit kennelijk. Ik vind het sensatiezoekerij, alles om het onderwerp weer actueel te maken. Het doet er niet eens toe of het klopt he? De gedachte al dat dat zo zou kunnen zijn is genoeg blijkbaar.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Wat jij wilt. :roll:
Ik verzin het allemaal niet maar klaarblijkelijk mag van jou het keurmeestercorps niet in een slecht daglicht staan. Hallo. Het zijn ook maar mensen en er zitten rare idioten tussen. Dat demonstreer ik hier even. Of vind jij het normaal wat er gezegd werd en gedaan werd?
Zucht. Nogmaals dan. Ik zeg niet dat het niet waar kan zijn. Wel dat dit niks nieuws is. En de ene keer zal er waarheid in zitten en de andere keer niet. We gaan ook niet doen alsof verliezende exposanten nou zo sportief zijn he :wink: Wat ik zeg is dat ik het geen nieuws vind, het is voer voor mensen die toch al een hekel hadden aan shows. Mag hoor, maar alles aangrijpen om nog maar eens te benadrukken hoe afschuwelijk het is vind ik flauw.
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Vandaar dat ik zo vaak won :engel:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Nanna schreef:
Lizzie. schreef:Vandaar dat ik zo vaak won :engel:
Vanwege je uitmuntende onderstel :LOL:
Die zijn onweerstaanbaar :mann:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door gonnie »

Lizzie. schreef:
Nanna schreef:
Lizzie. schreef:Vandaar dat ik zo vaak won :engel:
Vanwege je uitmuntende onderstel :LOL:
Die zijn onweerstaanbaar :mann:
Moet ik volgende keer toch een rokje aandoen. Ga het eens uitproberen, je kan veel zeggen, maar mijn onderbenen mogen er best zijn. Dus het rokje moet niet te kort zijn. :LOL:
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door ranetje »

De kreet "de keurmeester keurde de verkeerde kant van het lijntje" ken ik al zo lang ik op shows kom.
Ik kom er niet vaak, maar wel al heel lang :tongue:
Soms was dat mazzel en soms liep aan beide kanten van het lijntje een schoonheid :D

Er van opkijken doe ik niet.

Dat het meer openbaar wordt is van deze tijd.
Ben wel benieuwd of die keurmeester in Groningen het meende of expres iemand op de kast joeg
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door dagmar88 »

gonnie schreef:
Lizzie. schreef:
Nanna schreef:
Lizzie. schreef:Vandaar dat ik zo vaak won :engel:
Vanwege je uitmuntende onderstel :LOL:
Die zijn onweerstaanbaar :mann:
Moet ik volgende keer toch een rokje aandoen. Ga het eens uitproberen, je kan veel zeggen, maar mijn onderbenen mogen er best zijn. Dus het rokje moet niet te kort zijn. :LOL:
:engel:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door Marjoleine »

ranetje schreef:Ben wel benieuwd of die keurmeester in Groningen het meende of expres iemand op de kast joeg
Ik hoorde dat iemand vroeg naar de plaatsing van de BOB en BOS en de km toen zei: Het was allebei niks, ik had ze allebei naar huis moeten sturen.

Nou, dat was dus wel iemand op de kast jagen.
Jezus, wat denk je van: Omdat ik dat de beste plaatsing vond??
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door ranetje »

Marjoleine schreef:
ranetje schreef:Ben wel benieuwd of die keurmeester in Groningen het meende of expres iemand op de kast joeg
Ik hoorde dat iemand vroeg naar de plaatsing van de BOB en BOS en de km toen zei: Het was allebei niks, ik had ze allebei naar huis moeten sturen.

Nou, dat was dus wel iemand op de kast jagen.
Jezus, wat denk je van: Omdat ik dat de beste plaatsing vond??
De beste man was kennelijk melig van een dag keuren :mrgreen:
Dat laatste lijkt mij de enige terechte verklaring die een keurmeester kan geven :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door under the red sky »

ranetje schreef: Ben wel benieuwd of die keurmeester in Groningen het meende of expres iemand op de kast joeg
Het laatste lijkt mij aannemelijker. En gelijk heeft hij/zij, wat moet je anders met zo'n open deur?
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: #Metoo op de hondenshow

Ongelezen bericht door ranetje »

under the red sky schreef:
ranetje schreef: Ben wel benieuwd of die keurmeester in Groningen het meende of expres iemand op de kast joeg
Het laatste lijkt mij aannemelijker. En gelijk heeft hij/zij, wat moet je anders met zo'n open deur?
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Show”