Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Geen dierenshows in Groningen

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Geen dierenshows in Groningen

Ongelezen bericht door veertje »

Gemeente Groningen wil af van dierenshows
De gemeente Groningen ziet dierenshows in de stad liever verdwijnen. Volgens het stadsbestuur dragen de shows niet bij aan de gezondheid en het welzijn van dieren.

Het college van burgemeester en wethouders kan de shows niet verbieden in Groningen omdat het Rijk de vergunning verleent voor het organiseren van zo'n show.

Ontmoedigingsbeleid
De gemeente wil daarom een ontmoedigingsbeleid gaan opstellen voor het organiseren van dierenshows. Het is nog onduidelijk hoe dat beleid eruit gaat zien.

In Amsterdam wordt ook gewerkt aan zo'n ontmoedigingsbeleid. Daar moeten evenementen met dieren tegelijkertijd een evenementenvergunning hebben, iets wat in Groningen niet verplicht is.

Martini Dogshow
In maart staat Martiniplaza weer in het teken van de jaarlijkse Martini Dogshow. De wethouder wil in gesprek met de directie van Martiniplaza om in de toekomst af te zien van het organiseren van dierenshows. Het stadsbestuur gaat dat gesprek aan nadat Partij van de Dieren daarom heeft gevraagd.

PvdD is blij
'De gemeente is de enige aandeelhouder van Martiniplaza, het valt dus redelijk direct onder ons college', zegt fractievoorzitter Gerjan Kelder.

'Ik zie dat het college het met ons eens is en dat ze dus ook geen dierenshows meer willen hebben. Ik heb wel het idee dat de komende show in maart de laatste grote hondenshow zou kunnen zijn in Martiniplaza.'

De fractievoorzitter begrijpt dat de gemeente de shows niet kan weigeren omdat het Rijk dus de touwtjes in handen heeft.

Lawaaierig
Kelder vindt de dierenshows, zoals de Martini Dogshow, kwalijk omdat ze te druk en lawaaierig zijn voor dieren en omdat er veelal doorgefokte honden zijn.

'Ze zijn vaak zover doorgefokt dat ze bepaalde uiterlijke kenmerken hebben die niet meer gezond zijn voor de hond.'

Andere locaties
De gemeente geeft wel aan dat het niet meer organiseren van shows in Martiniplaza geen einde maakt aan dierenshows binnen de gemeentegrenzen.

'Overigens is een verbod voor alleen de Martiniplaza geen structurele oplossing voor het probleem, aangezien de dierenshows mogelijk uitwijken naar andere locaties.'

Bron
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Geen dierenshows in Groningen

Ongelezen bericht door crutz »

Weten we in elkgeval dat de winner niet naar Groningen verhuist.
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Geen dierenshows in Groningen

Ongelezen bericht door kloesje »

Wat een gedoe...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Geen dierenshows in Groningen

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Cleva schreef:
crutz schreef:Weten we in elkgeval dat de winner niet naar Groningen verhuist.

Gelukkig maar. Er is natuurlijk geen hond die naar de toendra afreist om kluifjes te kopen.
He joh....... :O: :neenee:
Afbeelding
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Geen dierenshows in Groningen

Ongelezen bericht door under the red sky »

Op naar Assen zou ik zeggen. Bij het TT-circuit staat een mooie evenementenhal, dicht bij het snelweg en een zee aan parkeerruimte :E:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie

Terug naar “Show”