Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Najaarsshow Luxemburg afgelast wegens wangedrag

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
grover
Zeer actief
Berichten: 3780
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:35
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Bij de rotonde linksaf
Contacteer:

Re: Najaarsshow Luxemburg afgelast wegens wangedrag

Ongelezen bericht door grover »

Er wordt geen reden opgegeven, dus concluderen dat het te maken heeft met achtergebleven honden is misschien een voorbarige, maar indien dat het geval is vind ik het wel een sterk statement van de overheid. Ja, het is extreem sneu voor de organisatie die afgelopen editie echt druk is geweest met het voorkomen van escalaties (controles op de P, omroepen van exposanten) en sowieso zullen ze al best een eind gevorderd zijn met de voorbereidingen voor komende editie. Maar er moet iets gebeuren, want "dog in car = broken window" blijkt nagenoeg geen effect te hebben.
Mickie schreef:Als we die twee nou eens los van elkaar gaan zien. Zou een stuk schelen.
In het achterlaten in de auto van honden? Ik betwijfel het.. dat het los van elkaar gezien moet worden ben ik overigens wel met je eens, althans het competitieve. Ik vind het leuk, dat showen, tis een vorm van hobby, maar de fokkwaliteit van een hond is imo geenszins af te lezen aan zijn succes als showhond. Maar goed, dat heeft op zich niks te maken met dooie honden in een auto, denk ik zo..
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Najaarsshow Luxemburg afgelast wegens wangedrag

Ongelezen bericht door under the red sky »

Het blijft een beetje speculeren natuurlijk als de reden niet wordt vermeld. Misschien is het wel uit veiligheidsoverwegingen, die hallen zitten altijd stampvol.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
grover
Zeer actief
Berichten: 3780
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:35
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Bij de rotonde linksaf
Contacteer:

Re: Najaarsshow Luxemburg afgelast wegens wangedrag

Ongelezen bericht door grover »

Vol? Neeeejoh... :oohja:

Toen wij er afgelopen voorjaar waren en de stand op gingen bouwen stonden we voor een nooduitgang. De redenatie "neejoh das niet erg, dan plakken we gewoon de signalering af, dan is het geen nooduitgang meer" verwondert me nog steeds :LOL:
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Najaarsshow Luxemburg afgelast wegens wangedrag

Ongelezen bericht door under the red sky »

grover schreef:Vol? Neeeejoh... :oohja:

Toen wij er afgelopen voorjaar waren en de stand op gingen bouwen stonden we voor een nooduitgang. De redenatie "neejoh das niet erg, dan plakken we gewoon de signalering af, dan is het geen nooduitgang meer" verwondert me nog steeds :LOL:
Ze zijn in ieder geval wel pragmatisch ingesteld :ok:
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
Barnsley
Zeer actief
Berichten: 3267
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:29
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Najaarsshow Luxemburg afgelast wegens wangedrag

Ongelezen bericht door Barnsley »

grover schreef:
Mickie schreef:Als we die twee nou eens los van elkaar gaan zien. Zou een stuk schelen.
In het achterlaten in de auto van honden? Ik betwijfel het.. dat het los van elkaar gezien moet worden ben ik overigens wel met je eens, althans het competitieve. Ik vind het leuk, dat showen, tis een vorm van hobby, maar de fokkwaliteit van een hond is imo geenszins af te lezen aan zijn succes als showhond. Maar goed, dat heeft op zich niks te maken met dooie honden in een auto, denk ik zo..
Nee, ik denk dat Mickie bedoeld het showen van en het fokken van honden los van elkaar gaan zien. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Najaarsshow Luxemburg afgelast wegens wangedrag

Ongelezen bericht door under the red sky »

Er gaan ook honden dood in auto's bij attractieparken, winkelcentra en dierentuinen. Je kunt als organisatie toch niet overal verantwoordelijk voor worden gehouden?
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Cashel Vale
Zeer actief
Berichten: 1052
Lid geworden op: 12 mar 2008 22:00
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Najaarsshow Luxemburg afgelast wegens wangedrag

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Maar het is natuurlijk altijd nog de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
Ik zou als organisatie dus wel mensen die dit doen voor hun hele leven een verbod geven voor de show.
Plaats reactie

Terug naar “Show”