Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alle honden samen show 11 november

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Ri@nne »

veertje schreef:Ik heb er ook al zin in :cheer: Zaterdag wordt wasdag, dus ik hoop dat de honden er daarna ook nog zin in hebben :engel:
Wij hadden vandaag wasdag!

Wij hebben er ook zin in, winnen zullen we niet, maar doel is een ontspannen, vrolijk mannetje in de ring.. ( of in elk geval niet zo'n paniekaanval als vorige keer.. )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door veertje »

Gezien de regen morgen leek vandaag wassen me niet verstandig met mijn regenplassen monster :engel:


Er is trouwens ook de mogelijkheid om in de ochtend in te schrijven als je nog mee wilt doen, las ik. Mocht iemand nog mee willen doen :wink:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door dre »

veertje schreef:Er is trouwens ook de mogelijkheid om in de ochtend in te schrijven als je nog mee wilt doen, las ik. Mocht iemand nog mee willen doen :wink:
Ik schijn toch vrij te zijn dus wie weet :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik kan trouwens nergens iets vinden over enten of dat het paspoort mee moet? Ik stond daar vandaag pas bij stil eigenlijk maar hoe zit het daarmee?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Hilde »

Weet ik niet precies :D Volgens mij zitten daar niet zoveel regels aan? Ik neem altijd gewoon paspoort mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door veertje »

Ik neem de paspoorten meestal wel mee, maar vaak is het helemaal niet nodig. Denk dat dat nu ook niet nodig is.
dre schreef:
veertje schreef:Er is trouwens ook de mogelijkheid om in de ochtend in te schrijven als je nog mee wilt doen, las ik. Mocht iemand nog mee willen doen :wink:
Ik schijn toch vrij te zijn dus wie weet :wink:
Dat zou leuk zijn :D Tussen 9:00u en 9:30 is het inschrijven :engel:
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Brigitte »

De eerste show was het niet nodig heb we nu ook niets over gehoord maar wij nemen ze ook altijd voor de zekerheid mee de boekjes..
Zyntia
Zeer actief
Berichten: 2098
Lid geworden op: 19 apr 2018 12:14

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Zyntia »

Vroeger nam ik boekje altijd mee.
Maar nooit controle gehad.

Loop nu al heel lang geen shows meer.
Ga ik ook ( voorlopig) niet meer doen.
Heb er de honden ook niet voor ( geen stamboom).
Maar wie weet ooit in de toekomst.
Of ooit eens een show voor honden zonder stamboom.
We zien wel :wink: :D
Gebruikersavatar
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Berichten: 775
Lid geworden op: 08 dec 2012 20:57
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Veel plezier en succes allemaal !
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door dre »

Heel veel plezier!

Pupje sliep uit, dus wij waren te laat wakker :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Rebble »

Charlie heeft het niet naar haar zin dus ik heb me afgemeld. Wij gaan lekker uitwaaien in Lingezegen en dan naar huis.

Veel succes voor degene die nog moeten :ok:
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief
Berichten: 2098
Lid geworden op: 19 apr 2018 12:14

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Zyntia »

Rebble schreef:Charlie heeft het niet naar haar zin dus ik heb me afgemeld. Wij gaan lekker uitwaaien in Lingezegen en dan naar huis.

Veel succes voor degene die nog moeten :ok:
Oh, wat jammer.
Wie weet een volgende keer :D
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Rebble »

Zyntia schreef:
Rebble schreef:Charlie heeft het niet naar haar zin dus ik heb me afgemeld. Wij gaan lekker uitwaaien in Lingezegen en dan naar huis.

Veel succes voor degene die nog moeten :ok:
Oh, wat jammer.
Wie weet een volgende keer :D
Ja, ik vind het ook zeker jammer. Ik was wel benieuwd wat er van haar gevonden zou worden.
Een volgende keer komt er waarschijnlijk niet voor ons. Helemaal onverwacht komt het niet, al had het ook zomaar anders kunnen zijn. En ik ga daar voor de leuk heen, dan moet het ook wel leuk zijn :tongue:
Afbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door welshwitch »

Denk dat je een verstandig besluit hebt genomen, de groep waar jij in zat was pas tegen half 5 aan de beurt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Rebble »

welshwitch schreef:Denk dat je een verstandig besluit hebt genomen, de groep waar jij in zat was pas tegen half 5 aan de beurt.
:80: Oh wat ben ik blij dat ik weg ben gegaan :LOL:
Op zich ging het wel maar op een gegeven moment was ik buiten even een rondje wezen lopen en wilde ze gewoon die manegebak niet meer in, wat uiteindelijk wel weer lukte maar ze werd steeds ongemakkelijker. Maar toen ik naar de wc geweest was wilde ze weer niet naar binnen en toen besloot ik weg te gaan. Bij het afmelden zei ze dat ze verwachtte dat wij rond 14.00u aan de beurt zouden zijn maar dat zag ik niet gebeuren met het tempo waarop het tot dan gegaan was. En daar had ik dus gelijk in :engel:

Hoe heeft Tommy het gedaan?
Cleva schreef:Kortom, het was te druk,

Was dat bij die manege in heteren?
Hoeveel honden waren er dan?

Ik vind het daar al snel volle bak, hoor.
Ja, ik vond het druk. Er stonden bijna 200 honden ingeschreven. Het was inderdaad bij de manege in Heteren. Misschien naïef van mij maar ik vond het ook vooral enorm veel herrie. Tuurlijk verwacht je blaffende honden maar ik vond dat er best veel honden echt overmatig blaften of loeiden. En honden die aan de halsband (die nog even een kwartslag gedraaid werd) naar buiten werden getild omdat ze elkaar continu in de haren wilden vliegen.

Nou ja, het was niet zo mijn ding ook zeg maar :oeps:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik denk dat de ingang en opstelling van de ringen (vandaag waren het er twee naast elkaar), hetzelfde is als dat het toen bij jou met Eva was.
Lekker zo'n keurmeester, ik snap dat niet hoor.

Op zich was het best te doen hoor, het was druk maar niet hutjemutje. Alleen voor Charlie was de combinatie van die drukte, de herrie en dan ook nog binnen niet geweldig. Oh ja, op een gegeven moment vloog er een vlieg om haar heen :LOL: daar heeft ze een fobie voor, thuis en buiten gaat dat tegenwoordig goed maar in een vreemde omgeving wil ze daar nog wel op reageren :mann:
Als je van tevoren een tijd weet waarop je de ring in moet en dan een half uur eerder aanwezig moet zijn, dan had het geen probleem geweest.


Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe de hf-honden het gedaan hebben
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Rebble schreef:
welshwitch schreef:Denk dat je een verstandig besluit hebt genomen, de groep waar jij in zat was pas tegen half 5 aan de beurt.
:80: Oh wat ben ik blij dat ik weg ben gegaan :LOL:
Op zich ging het wel maar op een gegeven moment was ik buiten even een rondje wezen lopen en wilde ze gewoon die manegebak niet meer in, wat uiteindelijk wel weer lukte maar ze werd steeds ongemakkelijker. Maar toen ik naar de wc geweest was wilde ze weer niet naar binnen en toen besloot ik weg te gaan. Bij het afmelden zei ze dat ze verwachtte dat wij rond 14.00u aan de beurt zouden zijn maar dat zag ik niet gebeuren met het tempo waarop het tot dan gegaan was. En daar had ik dus gelijk in :engel:

Hoe heeft Tommy het gedaan?
Cleva schreef:Kortom, het was te druk,

Was dat bij die manege in heteren?
Hoeveel honden waren er dan?

Ik vind het daar al snel volle bak, hoor.
Ja, ik vond het druk. Er stonden bijna 200 honden ingeschreven. Het was inderdaad bij de manege in Heteren. Misschien naïef van mij maar ik vond het ook vooral enorm veel herrie. Tuurlijk verwacht je blaffende honden maar ik vond dat er best veel honden echt overmatig blaften of loeiden. En honden die aan de halsband (die nog even een kwartslag gedraaid werd) naar buiten werden getild omdat ze elkaar continu in de haren wilden vliegen.

Nou ja, het was niet zo mijn ding ook zeg maar :oeps:
Dat was inderdaad verschrikkelijk. Ik dacht dat honden normaal op 4 poten liepen... schijnbaar heb ik iets verkeerd begrepen.. :19:
Volgens mij waren dit wel allemaal honden van dezelfde groep mensen.. En die hadden er best veel mee...
Wij zijn een paar keer naar buiten gelopen, of ergens anders heen. Kai had er, geheel onverwacht niet zoveel problemen mee zolang hij in zijn mandje lag, maar het voelde voor mij niet heel veilig op sommige momenten.

Evengoed hebben we samen een leuke dag gehad. Kai heeft, in tegenstelling tot vorige keer, heel veel ontspannen, fijne momenten laten zien. Lekker liggen slapen, zelfs een paar keer leuk contact gehad met wat andere kleine hondjes. Ook in de ring ging het stukken beter dan vorige keer, Toen wilde hij helemaal niks meer, zat met toegeknepen ogen te hopen dat de goede fee hem kwam redden. ( hij herstelde meteen toen hij de ring uit was, andere was ik nu ook niet gegaan natuurlijk. ) Nu was het was spannend, maar hij liep heel goed. De keurmeester hield heel goed rekening met wat ik aangaf en gaf hem de ruimte. Hij kreeg steeds meer het vertrouwen terug.
Al met al een positieve ervaring erbij, en daar ging het me om!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door veertje »

Wijs besluit geweest voor Charlie denk ik Afbeelding Het was inderdaad heel druk rond de ingang. Ik vond er helaas vrij veel gesleur en getrek bij komen ja, met honden die gangwerk vertoonden op alleen twee achterpoten. Veel geblaf ook inderdaad.

Tess en Finn hebben het goed gedaan. Tess helaas geen plaatsing in haar klasse. Finn werd 3e in zijn klasse. Met de uitleg dat ze geen vergelijking met een ras had bij hem... Uhm juist ja, daarom heet het ook een rasloze show toch.. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door welshwitch »

Tom werd niet geplaatst in zijn klasse (dezelfde als Finn). Hij vond het ook allemaal maar zo zo, de keurmeester mocht niet aan hem komen, maar hij liep wel netjes zijn rondje.
Denk niet dat ik hem nog een keer weer inschrijf voor zoiets.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

welshwitch schreef:Tom werd niet geplaatst in zijn klasse (dezelfde als Finn). Hij vond het ook allemaal maar zo zo, de keurmeester mocht niet aan hem komen, maar hij liep wel netjes zijn rondje.
Denk niet dat ik hem nog een keer weer inschrijf voor zoiets.
Tom wil actie :ok:

Maar toch....

Afbeelding
....... verschil moet er zijn :wink: (deze meneer had zeker lekkerder snoepjes)
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Veertje: Mooie rapporten, toch :ok:

En euhh het commentaar bij Tess; 18 maanden vrouwelijke teef ..... :LOL:
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tess heeft dus volop geslachtstype
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door veertje »

mosquito1980 schreef:Veertje: Mooie rapporten, toch :ok:

En euhh het commentaar bij Tess; 18 maanden vrouwelijke teef ..... Afbeelding
Ja zeker mooie rapporten! Al neem ik ze zeker bij de rashonden wel met een korreltje zout Afbeelding Maar vrouwelijk is ze zeker! Echt een meisje AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Maeve »

mosquito1980 schreef:Veertje: Mooie rapporten, toch :ok:

En euhh het commentaar bij Tess; 18 maanden vrouwelijke teef ..... :LOL:
Da's vrij normaal op een keurrapport hoor, en iets positiefs :D Een keurmeester ziet graag in één oogopslag of hij een reu of teef voor zich heeft. Bij een vrouwelijke teef is dat dus het geval en is het geslachtstype goed :ok: Je hebt ook teven die echt te fors zijn, of reuen die te elegant zijn en daarom niet mannelijk tonen.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door welshwitch »

mosquito1980 schreef:
welshwitch schreef:Tom werd niet geplaatst in zijn klasse (dezelfde als Finn). Hij vond het ook allemaal maar zo zo, de keurmeester mocht niet aan hem komen, maar hij liep wel netjes zijn rondje.
Denk niet dat ik hem nog een keer weer inschrijf voor zoiets.
Tom wil actie :ok:

Maar toch....

Afbeelding
....... verschil moet er zijn :wink: (deze meneer had zeker lekkerder snoepjes)
Aan zijn kop te zien vond hij dit ook niet zo'n geslaagde actie...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Maeve schreef:
mosquito1980 schreef:Veertje: Mooie rapporten, toch :ok:

En euhh het commentaar bij Tess; 18 maanden vrouwelijke teef ..... Afbeelding
Da's vrij normaal op een keurrapport hoor, en iets positiefs :D Een keurmeester ziet graag in één oogopslag of hij een reu of teef voor zich heeft. Bij een vrouwelijke teef is dat dus het geval en is het geslachtstype goed :ok: Je hebt ook teven die echt te fors zijn, of reuen die te elegant zijn en daarom niet mannelijk tonen.
Inderdaad. Elco zal niet snel 'mannelijke reu' op z'n verslag krijgen. Hij krijgt 'voldoende mannelijk hoofd'. Gait kan wel 'mannelijke reu' in z'n verslag krijgen. Die toont veel meer geslachtstype dan Elco
Gebruikersavatar
Rebble
Zeer actief
Berichten: 10504
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:07
Aantal honden: 1

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Rebble »

Mooie rapporten van Finn en Tess maar wel jammer van die geen vergelijking bij Finn.

Tommy vond het in de ring ook maar zo zo dus, jammer!
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bink en Khaleesi zijn niet geplaatst. Vond het een leuke dag maar wel heel chaotisch soms. In sommige ringen had ik denk ik als ik met een Phantom of Whisper had gestaan er wel uitgegaan, die hadden korte metten willen maken met rond slingerende Pitbulls :schrik:
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door veertje »

Brigitte schreef:Bink en Khaleesi zijn niet geplaatst. Vond het een leuke dag maar wel heel chaotisch soms. In sommige ringen had ik denk ik als ik met een Phantom of Whisper had gestaan er wel uitgegaan, die hadden korte metten willen maken met rond slingerende Pitbulls :schrik:

Jij stond met Bink in die lawaaierige reuen ring of niet? :schrik: Daar was ik ook uit vertrokken. Finn en Tess hadden het beide niks gevonden als in hun ring zo tekeer gegaan was en ik moet zeggen dat ik zelf dan ook alles behalve gerust was geweest. Ik vond de Cane Corso kruising met bijbehorende 'hij doet niets hoor' eigenaresse in onze ring al om de zenuwen van te krijgen. Vooral toen de halsband zo van zijn kop gleed :schrik:
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik had ook een pitbull in de ring die andere honden wilde vermoorden, brrr.

Elmo is tweede geworden in zijn klasse :D
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”