Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Alle honden samen show 11 november

Moderator: moderatorteam

Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Brigitte »

veertje schreef:
Brigitte schreef:Bink en Khaleesi zijn niet geplaatst. Vond het een leuke dag maar wel heel chaotisch soms. In sommige ringen had ik denk ik als ik met een Phantom of Whisper had gestaan er wel uitgegaan, die hadden korte metten willen maken met rond slingerende Pitbulls :schrik:

Jij stond met Bink in die lawaaierige reuen ring of niet? :schrik: Daar was ik ook uit vertrokken. Finn en Tess hadden het beide niks gevonden als in hun ring zo tekeer gegaan was en ik moet zeggen dat ik zelf dan ook alles behalve gerust was geweest. Ik vond de Cane Corso kruising met bijbehorende 'hij doet niets hoor' eigenaresse in onze ring al om de zenuwen van te krijgen. Vooral toen de halsband zo van zijn kop gleed :schrik:
Ja klopt, ik wilde er ook uit maar toen ging ze per 4 keuren en ik stond gelukkig tussen een Chihuahua en een Bull die ik kende, Bink doet niets, verroerd zich nooit maar ik voelde en zag gewoon dat hij het echt niet prettig vond dus als het niet apart werd gedaan had ik hem lekker in de auto gezet en was ik al weg gegaan. Met een Phantom en Whisper had ik er al niet in gegaan, die zijn ook niet makkelijk maar die kunnen zich prima gedragen in de ring maar met een blaffende, rond springende en starende Pitbull voor hun neus ja dat gaat lastig voor ze worden om dan nog te gedragen haha dus was blij dat ik die niet mee had :lol1:
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door welshwitch »

Brigitte schreef:Bink en Khaleesi zijn niet geplaatst. Vond het een leuke dag maar wel heel chaotisch soms. In sommige ringen had ik denk ik als ik met een Phantom of Whisper had gestaan er wel uitgegaan, die hadden korte metten willen maken met rond slingerende Pitbulls :schrik:
Was blij dat die niet bij ons in de ring meededen. Tom wil honden die zich zo gedragen nog wel eens zien als leuk om mee te knokken.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ja, die van mij zouden daar ook absoluut niet tegen kunnen. Mijn reuen zijn ook echt niet makkelijk maar gedragen zich in de ring gewoon prima en vindt dat dat ook hoort. Dat er op andere shows bepaalde dingen getolereerd wordt ok maar op zo'n show als dit zou je dat niet moeten willen.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door veertje »

Ik begrijp zojuist van de organisatie dat een groep eigenaren meegedaan heeft om te provoceren en de boel op stang te krijgen. Lekker dan.... Oh zo verantwoord ook :80: Volgende keer komen er maatregelen.
Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Ri@nne »

veertje schreef:
Brigitte schreef:Bink en Khaleesi zijn niet geplaatst. Vond het een leuke dag maar wel heel chaotisch soms. In sommige ringen had ik denk ik als ik met een Phantom of Whisper had gestaan er wel uitgegaan, die hadden korte metten willen maken met rond slingerende Pitbulls :schrik:

Jij stond met Bink in die lawaaierige reuen ring of niet? :schrik: Daar was ik ook uit vertrokken. Finn en Tess hadden het beide niks gevonden als in hun ring zo tekeer gegaan was en ik moet zeggen dat ik zelf dan ook alles behalve gerust was geweest. Ik vond de Cane Corso kruising met bijbehorende 'hij doet niets hoor' eigenaresse in onze ring al om de zenuwen van te krijgen. Vooral toen de halsband zo van zijn kop gleed :schrik:
Als die staff, die in onze groep zou moeten lopen er geweest was, was ik ook de ring niet meer in gegaan met Kai.. Dood eng.
Die kruising was wel echt heel lief, maar voordat ik daar achter was kostte me ook een paar hartkloppingen. Gelukkig kwam ik daar achter ruim voordat we de ring in moesten. ( en Kai ook..anders was er geen stapje gelopen! )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door welshwitch »

Die kruising had ik geen probleem mee, die was meer lomp dan dat er iets kwaads in zat.
Die afgetrainde Staffords vond ik vooral hinderlijk, zei nog tegen veertje dat ik niet snapte wat ze met zulke heftige honden op een show moesten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door LongFields »

Nou, zo te lezen heb ik niet veel gemist door niet te komen met Mojo. :wink:
Wat jammer dat een klein groepje moedwillig de boel komt lopen verzieken...
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Lothian »

Wat vreemd, wat was het doel dan van die provocatie?
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door veertje »

Lothian schreef:Wat vreemd, wat was het doel dan van die provocatie?
Weten ze niet zeker, maar kan te maken hebben met de vorige editie waar gedoe was omdat een bepaalde keurmeester niet meer kwam. Er waren veel mensen die zich voor haar hadden ingeschreven en last minute werd aangegeven dat ze niet kwam. Toen werden ook al nummers opgehaald door mensen die helemaal dat nummer niet hadden om zo de boel te verstieren blijkbaar. Iets met slecht tegen je verlies kunnen? :roll:
Gebruikersavatar
Hilde
Zeer actief
Berichten: 24279
Lid geworden op: 27 nov 2009 17:00
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3
Locatie: Op de Veluwe

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Hilde »

Ja, mijn nummer was toen opgehaald door iemand anders. Kinderachtig en ook gevaarlijk, gisteren. Stereotypes bevestigd in ieder geval.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Lothian »

Echt diep triest gedoe zeg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Maeve »

Jezus wat een triest gedoe.
Dat vind ik het grote nadeel van dit soort shows. Het trekt wel dat soort rassen, omdat die op officiële shows niet welkom zijn. En da's nog prima hoor, maar als ze zich dan ook nog es zo gedragen :roll: Maar als de organisatie ze volgend jaar uitsluit is het weer discriminatie en allemaal niet eerlijk natuurlijk :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gimmick
Zeer actief
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2014 01:51
Aantal honden: 3
Locatie: Drenthe

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Gimmick »

Maeve schreef:Jezus wat een triest gedoe.
Dat vind ik het grote nadeel van dit soort shows. Het trekt wel dat soort rassen, omdat die op officiële shows niet welkom zijn. En da's nog prima hoor, maar als ze zich dan ook nog es zo gedragen :roll: Maar als de organisatie ze volgend jaar uitsluit is het weer discriminatie en allemaal niet eerlijk natuurlijk :mrgreen:
Dat soort rassen heeft gewoon hun eigen shows die georganiseerd worden....
Dus die zijn echt niet afhankelijk van deze fun show
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Maeve »

Gimmick schreef:
Maeve schreef:Jezus wat een triest gedoe.
Dat vind ik het grote nadeel van dit soort shows. Het trekt wel dat soort rassen, omdat die op officiële shows niet welkom zijn. En da's nog prima hoor, maar als ze zich dan ook nog es zo gedragen :roll: Maar als de organisatie ze volgend jaar uitsluit is het weer discriminatie en allemaal niet eerlijk natuurlijk :mrgreen:
Dat soort rassen heeft gewoon hun eigen shows die georganiseerd worden....
Dus die zijn echt niet afhankelijk van deze fun show
Ja dat weet ik, maar dat zijn er blijkbaar toch minder? Het valt me in ieder geval wel vaker op dat er vaak veel van aanwezig zijn. En nogmaals, dat hoeft geen probleem te zijn als ze vergezeld worden door normale, verantwoorde bazen. Maar da's dan weer niet altijd zo :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ri@nne
Zeer actief
Berichten: 2407
Lid geworden op: 20 mei 2004 17:36
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Hilde schreef:Ja, mijn nummer was toen opgehaald door iemand anders. Kinderachtig en ook gevaarlijk, gisteren. Stereotypes bevestigd in ieder geval.
Ben blij dat er meerdere mensen het gevaarlijk vonden. Ik was al bang dat ik me aanstelde.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door welshwitch »

Het was in dit geval 1 groep die zich zo gedroeg, er waren ook stafford eigenaren bij die wel een normaal rondje door de ring liepen met zich normaal gedragende honden.
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief
Berichten: 2098
Lid geworden op: 19 apr 2018 12:14

Re: Alle honden samen show 11 november

Ongelezen bericht door Zyntia »

Gefeliciteerd voor degenen die in de prijzen gevallen zijn :D
En ik snap dat sommigen eerder naar huis gegaan zijn of zich afgemeldt hebben.
Zou ik afhankelijk van de situatie ook gedaan hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Show”