Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Showen met een loopse teef

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door tycha »

Triss is gisteren voor het eerst loops geworden. Volgende week zondag hebben we ons ingeschreven voor de Winner in Amsterdam. Ze zit dan precies rond haar hoogte punt.
Ik weet dat je mag showen met een loopse teef, maar en is een verschil tussen mogen en doen.
Ik ben even benieuwd of anderen dit gewoon doen, of niet gaan. En als je gaat, krijg je dan geen enorm gezeur van reuen eigenaren? Of valt dit wel mee?
Ze zit nog in de puppyklasse dus veel te behalen valt er voor ons nog niet. Ik doe het voor onze, zowel voor Triss als voor mij.
Zouden jullie wel gaan, of terugtrekken?
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door Maeve »

Coda was vorig jaar tijdens de winner ook (hoog)loops. Ik ben wel gegaan, maar heb haar zoveel mogelijk weggehouden van andere honden. Pas een paar minuten voor aanvang zijn we naar de ring gegaan en daarna heb ik haar naar het hondendorp gebracht waar ze voorbeeld mocht zijn voor de rasvereniging :wink: Mits je rekening houdt met dat soort dingen vind ik het zelf niet storend. Zolang je maar niet je loopse teef uitgebreid laat kennis maken met reuen die staan te wachten om de ring in te mogen, of met haar langs de ring gaat zitten kijken (ja, dat gebeurt :80: ).
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door tycha »

Dank je! We zijn vroeg aan de beurt. Dat scheelt misschien alhoewel ik deze keer als ze een VB krijgt wel naar de erering wilde gaan. (In Rotterdam zijn we eerder weggegaan)
Nu weet ik dat je voor de keuring ook even in de ring mag oefenen. In Rotterdam hebben we dat dan ook gedaan. Zou je dat ook nog doen met een loopse teef? Gezien het feit dat de reuen eerst moeten!
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door Maeve »

tycha schreef:Dank je! We zijn vroeg aan de beurt. Dat scheelt misschien alhoewel ik deze keer als ze een VB krijgt wel naar de erering wilde gaan. (In Rotterdam zijn we eerder weggegaan)
Nu weet ik dat je voor de keuring ook even in de ring mag oefenen. In Rotterdam hebben we dat dan ook gedaan. Zou je dat ook nog doen met een loopse teef? Gezien het feit dat de reuen eerst moeten!
Nah, dat zou ik dan weer overslaan dit keer inderdaad. Anders maak je het de reuen wel erg moeilijk misschien :wink:
Caat*
Zeer actief
Berichten: 1987
Lid geworden op: 14 jun 2012 13:30
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door Caat* »

Ik zou gewoon gaan. Vorig jaar ook gedaan met een loopse teef en zoals Maeve ook schrijft haar niet onder de neus van (concurrerende) reuen zetten. Verder valt het wel mee. Alleen even opletten bij de hondeningang, dan staan de honden wat meer hutje mutje :wink:
Volgens mij zijn er dit jaar ook niet al te veel inschrijvingen in totaal, dus ik denk dat wat dat betreft wel een rustig plekje te vinden is.

Toevoeging: oefenen in de ring zou ik niet doen met een loopse teef. Wordt je meestal niet in dank afgenomen :wink: Maar het is geen regel of zo, na jouw loopse teef staan er nog genoeg reuen van andere rassen in de ring.
Laatst gewijzigd door Caat* op 01 dec 2016 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door tycha »

Oke dat slaan we dan over :ok:
Ze heeft het wel goed uitkozen zo :ugh: :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door tycha »

Cleva schreef:
tycha schreef:Dank je! We zijn vroeg aan de beurt. Dat scheelt misschien alhoewel ik deze keer als ze een VB krijgt wel naar de erering wilde gaan. (In Rotterdam zijn we eerder weggegaan)
Nu weet ik dat je voor de keuring ook even in de ring mag oefenen. In Rotterdam hebben we dat dan ook gedaan. Zou je dat ook nog doen met een loopse teef? Gezien het feit dat de reuen eerst moeten!

Laat die eigenaren van de reuen maar lekker zelf voor hun wonder zorgen.
Ze zal heus niet de enige loopse teef zijn en een beetje normale reu gaat ook geen plannen in zijn hoofd halen op een show.

Ik zou zelf trouwens helemaal niet oefenen. Dan maak je er maar een ding van. Lekker op een rustig plekje een beetje een kalme gezellige sfeer opbouwen en dan lopen.
Ik vind het zelf voor mezelf wel fijn. Even kijken of ze goed contact wil maken, en of hoe ze reageert in de ring. In Rotterdam maakte het haar allemaal niets uit. Ze vond het een groot feest! Maar bleef wel normaal doen :)
Vind het verder ook geen probleem om het over te slaan ;)
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zijn zat loopse teven en die lopen ook in die ring.
Dus als jij er niet loopt is er wel een ander.
Ze mogen hun eigen wereld redden hoor, wat dit betreft ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door tycha »

Dank jullie wel! We gaan dus gewoon naar Amsterdam. Zal proberen een rustig plek uit te zoeken, was ik toch wel van plan :)
Fijn om te lezen hoe er over gedacht wordt :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door tycha »

Tara schreef:
Marjoleine schreef:Er zijn zat loopse teven en die lopen ook in die ring.
Dus als jij er niet loopt is er wel een ander.
Ze mogen hun eigen wereld redden hoor, wat dit betreft ;)
Ik vind het ook. Als je het anders had kunnen plannen had je het wel gedaan toch Tycha?
Je wilt trouwens de reueneigenaars de kost niet geven die iedere foute move van hun hond ophangen aan een teef die loops was, is of moet gaan worden. Ik vind het allemaal wel goed hoor, zolang de kat niet op het spek bindt hou je genoeg rekening met elkaar toch?
Als ik zou weten wanneer mijn teef loops zou worden, zou ik misschien niet eens inschrijven. Geen zin in gedoe. We doen dit omdat we het wel leuk vinden. Hangt verder niets aan vast. Ook straks niet als ze ouder is. Maar goed van een pup weet je helemaal nog niet wanneer ze voor het eerst loops gaan worden. Je weet dat er een kans is. Maar het kan ook nog een paar maanden duren. Ze is de eerste van het hele nest. een volle zus van haar uit een eerder nest werd pas met 14 maanden voor het eerst loops.
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door Maeve »

Tara schreef:
Marjoleine schreef:Er zijn zat loopse teven en die lopen ook in die ring.
Dus als jij er niet loopt is er wel een ander.
Ze mogen hun eigen wereld redden hoor, wat dit betreft ;)
Ik vind het ook. Als je het anders had kunnen plannen had je het wel gedaan toch Tycha?
Je wilt trouwens de reueneigenaars de kost niet geven die iedere foute move van hun hond ophangen aan een teef die loops was, is of moet gaan worden. Ik vind het allemaal wel goed hoor, zolang de kat niet op het spek bindt hou je genoeg rekening met elkaar toch?
Dit is ook weer zo. Om die reden roep ik nooit te hard dat ik een loopse teef mee heb, voor je 't weet is het allemaal jouw schuld :wink:
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door tycha »

Gelukkig zie je het bij haar nog niet :) Bij Tycha hoefde je maar naar de achterkant te kijken en het was overduidelijk dat ze loops was.
Afbeelding
Groetjes Marja
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Showen met een loopse teef

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Toen het nog niet mocht deed ik het toch en niemand die er ooit iets van gemerkt heeft, deed wel wat tea three olie bij de staart en reuen hadden het niet eens in de gaten ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”