Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BOB Labrador te Westminster

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

Mooie hond die roestige spijker :LOL:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

Zinodo schreef: 17 jun 2021 17:50
sbientje schreef: 17 jun 2021 17:44
Zinodo schreef: 17 jun 2021 17:39 Mijn post ging er niet om of deze nou een perfecte labrador is, nee, maar dat een labrador die dun is nog altijd totaal niet op een windhond lijkt ;) die valt drie keer eerder om dan dat ie op een windhond lijkt, logisch. Terwijl dat echt de standaard argument van labradorbazen is waarom hun hond echt niet te dun mag zijn.
Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen maar het heeft met dun of dik niets te maken. Het gaat om het type en de bouw. Niet om hoe dik een hond is. En dat mensen dat verschil niet snappen, daar word ik echt doodmoe van.
Heb je een voorbeeld van wat je bedoelt?
Afbeelding
dit bijvoorbeeld. Dit is te racy, vind ik.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sbientje op 17 jun 2021 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

sirene schreef: 17 jun 2021 19:53 Zijn er bruine fields? Ik heb nog nooit een bruine field gezien. Alleen maar zwart, blond en fox. Ik vind die bruine wel een mooie hond.
Zijn er wel, maar niet heel veel
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

Zinodo schreef: 17 jun 2021 22:11
Oke, en wat vind je dan wel goed? Als het naast elkaar staat is het makkelijker te vergelijken.
Afbeelding

Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

Zinodo schreef: 17 jun 2021 22:41 Aha ja dan zie ik waar het mis gaat. Sorry maar ik blijf maar lekker doodvermoeiend. Dat is een dikke hond.
denk je dat ie met 5 kilo minder er zo uitziet als op foto 1? Of andersom, dat de bovenste met 5 of 10 kilo meer eruit ziet als de onderste?
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

Zinodo schreef: 17 jun 2021 22:44
sbientje schreef: 17 jun 2021 22:43
Zinodo schreef: 17 jun 2021 22:41 Aha ja dan zie ik waar het mis gaat. Sorry maar ik blijf maar lekker doodvermoeiend. Dat is een dikke hond.
denk je dat ie met 5 kilo minder er zo uitziet als op foto 1? Of andersom, dat de bovenste met 5 of 10 kilo meer eruit ziet als de onderste?
Nee, niet helemaal, maar met 10 kilo minder is het niet een rechthoek maar een hond. Je ziet gewoon vetlellen en pijnlijke ellebogen.
Ok, genoeg internet voor vandaag
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door BieneMaya »

sbientje schreef: 17 jun 2021 22:36
Zinodo schreef: 17 jun 2021 22:11
Oke, en wat vind je dan wel goed? Als het naast elkaar staat is het makkelijker te vergelijken.
Afbeelding

Afbeelding
Die bovenste is prachtig, die onderste te dik. Daar mag echt wel wat af.
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Alfilillo »

sbientje schreef: 17 jun 2021 21:58
Zinodo schreef: 17 jun 2021 17:50
sbientje schreef: 17 jun 2021 17:44
Zinodo schreef: 17 jun 2021 17:39 Mijn post ging er niet om of deze nou een perfecte labrador is, nee, maar dat een labrador die dun is nog altijd totaal niet op een windhond lijkt ;) die valt drie keer eerder om dan dat ie op een windhond lijkt, logisch. Terwijl dat echt de standaard argument van labradorbazen is waarom hun hond echt niet te dun mag zijn.
Ik weet niet hoe vaak ik dit nog moet zeggen maar het heeft met dun of dik niets te maken. Het gaat om het type en de bouw. Niet om hoe dik een hond is. En dat mensen dat verschil niet snappen, daar word ik echt doodmoe van.
Heb je een voorbeeld van wat je bedoelt?
Afbeelding
dit bijvoorbeeld. Dit is te racy, vind ik.

Afbeelding
Ik snap wel wat je bedoelt. Deze hond lijkt niet op een whippet, maar door die iets aflopende rug, lage staartdracht en meer gestroomlijnde kop ziet hij er racier uit. Ik snap dat hier het rastypische van de labrador verdwijnt. Die bruine hond van Zinodo vind ik prachtig, maar is minder ´typisch labrador´ dan die blonde van Nanna of die zwarte van vroeger.
Die bruine teef die je later post, vind ik op het randje zitten. Zwaarder en plomper moet het echt niet worden, anders gaat het naar de karikaturen van Nanna.

Wat je vertelt over Karel, dat hij vaak te dik bevonden wordt, heb ik met Lily. Ze is overduidelijk hoofdzakelijk podenco, maar ze is veel breder gebouwd dan een volle en heeft kortere poten (zonder dat het dan weer een maneto is). Als ik haar bijvoorbeeld vergelijk met Alfil, is haar borst bijna twee keer zo breed en haar ribbenkast is heel rond. In combinatie met die kortere poten ziet dat er snel dik uit. Nou mag er wel een kilootje af, maar te dik is ze echt niet en ze is zo gezond als wat.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Lothian »

Is er behoefte aan nóg een mening over Labradors? Daar ben ik hoor :D

Van de 4 foto's die ik nu laat zien vind ik zelf dit de mooiste hond, maar niet de mooiste Labrador. Als je me zou zeggen dat deze hond 1/4e staande hond was geloofde ik het zo:

Afbeelding

Dit vind ik op en top Labrador. Vergeleken met hierboven net wat kortere rug en poten, diepere borst, maar wel nog wat taille en een gespierde achterhand. Deze hond ziet er massief uit maar het zou me niets verbazen als je zijn ribben redelijk makkelijk kan voelen onder die dikke vacht. Ja, de nek is wat kort en er is vast nog veel meer mis, ik ben geen kenner.

Afbeelding

Deze idem. Misschien een wat zware kop maar dat mag voor een reu. Een duidelijke Labrador en kan volgens mij prima een dag mee op jacht.

Afbeelding

En van deze ben ik heel benieuwd hoe hij er uit zou zien met 15 kilo minder en fatsoenlijke bespiering. Hij staat ook in het gras, dat helpt niet met de pootlengte. En volgens mij is dat ook het punt van Sbientje: als je sommige showtypes minder vet zou laten worden zouden het stevig gebouwde maar functionele honden zijn. Ik kan niet goed door het vet heenkijken, maar kan me wel voorstellen dat dat zo is eigenlijk.

Afbeelding
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

De bruine hond die ik postte was overigens een reu :)
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door ranetje »

Lothian schreef: 18 jun 2021 12:58 Is er behoefte aan nóg een mening over Labradors? Daar ben ik hoor :D

Van de 4 foto's die ik nu laat zien vind ik zelf dit de mooiste hond, maar niet de mooiste Labrador. Als je me zou zeggen dat deze hond 1/4e staande hond was geloofde ik het zo:

Afbeelding

Dit vind ik op en top Labrador. Vergeleken met hierboven net wat kortere rug en poten, diepere borst, maar wel nog wat taille en een gespierde achterhand. Deze hond ziet er massief uit maar het zou me niets verbazen als je zijn ribben redelijk makkelijk kan voelen onder die dikke vacht. Ja, de nek is wat kort en er is vast nog veel meer mis, ik ben geen kenner.

Afbeelding

Deze idem. Misschien een wat zware kop maar dat mag voor een reu. Een duidelijke Labrador en kan volgens mij prima een dag mee op jacht.

Afbeelding

En van deze ben ik heel benieuwd hoe hij er uit zou zien met 15 kilo minder en fatsoenlijke bespiering. Hij staat ook in het gras, dat helpt niet met de pootlengte. En volgens mij is dat ook het punt van Sbientje: als je sommige showtypes minder vet zou laten worden zouden het stevig gebouwde maar functionele honden zijn. Ik kan niet goed door het vet heenkijken, maar kan me wel voorstellen dat dat zo is eigenlijk.

Afbeelding
Die tweede foto is inderdaad de Labrador zoals ik die ook ken van vroeger :ok:
De blonde heeft wel een beetje erg losse lippen, maar vooruit.
Een hond die het prima kan doen voor het werk.
Vermoedelijk minder snel dan de hond op de eerste foto.
Dat je daar een staande hond in bedenkt kan ik me goed voorstellen.
Ik heb hetzelfde vermoeden wel eens uitgesproken.
Men zegt dat het niet het geval is. :U:

Bruintje zou je inderdaad moeten zien zonder overgewicht, met spieren en niet in hoog gras.
Toch heb ik mijn twijfels of er dan een jachtgeschikte hond tevoorschijn komt.
Misschien heeft hij wel flink ton-vormige ribben en dat blijft.
Maar je weet maar nooit :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

Lothian schreef: 18 jun 2021 12:58 Is er behoefte aan nóg een mening over Labradors? Daar ben ik hoor :D

Van de 4 foto's die ik nu laat zien vind ik zelf dit de mooiste hond, maar niet de mooiste Labrador. Als je me zou zeggen dat deze hond 1/4e staande hond was geloofde ik het zo:

Afbeelding

Dit vind ik op en top Labrador. Vergeleken met hierboven net wat kortere rug en poten, diepere borst, maar wel nog wat taille en een gespierde achterhand. Deze hond ziet er massief uit maar het zou me niets verbazen als je zijn ribben redelijk makkelijk kan voelen onder die dikke vacht. Ja, de nek is wat kort en er is vast nog veel meer mis, ik ben geen kenner.

Afbeelding

Deze idem. Misschien een wat zware kop maar dat mag voor een reu. Een duidelijke Labrador en kan volgens mij prima een dag mee op jacht.

Afbeelding

En van deze ben ik heel benieuwd hoe hij er uit zou zien met 15 kilo minder en fatsoenlijke bespiering. Hij staat ook in het gras, dat helpt niet met de pootlengte. En volgens mij is dat ook het punt van Sbientje: als je sommige showtypes minder vet zou laten worden zouden het stevig gebouwde maar functionele honden zijn. Ik kan niet goed door het vet heenkijken, maar kan me wel voorstellen dat dat zo is eigenlijk.

Afbeelding
Ja, ik denk dat dat mijn punt is. Ik zie ook wel dat veel honden op een show te zwaar gebouwd zijn om te functioneren als jachthond. Jouw onderste is daar een goed voorbeeld van, en mijn Karel ook. Ik zal hem er voor de volledigheid bijzetten. Obese is hij in ieder geval totaal niet, hij is vaak zelfs aan de magere kant. Op deze bovenste foto was ie wat zwaarder, maar 10 kilo eraf kan sowieso niet. De laatste keer dat ik hem woog was ie 37 kilo. Overigens ongeveer even zwaar als Biscuit van Samantha, voor wie hem kent :D Totaal ander soort hond. En daarover zegt nooit iemand dat ie zo dik is
Op deze foto is hij 2 of 3, in ieder geval al een heel eind uitgezwaard.
Afbeelding

deze is van 2 weken terug en hij is nu op goed gewicht.
Afbeelding
Natuurlijk is dit geen hond die een hele jachtdag uit steile sloten klimt of over een zware akker ploegt, daar is hij simpelweg te zwaar voor. Vind ik dat kwalijk, ja, want ook voor mij is een labrador een gebruikshond. Maar, en dat wordt vaak vergeten, ook in de jachthondensport moet het steeds gekker en natuurlijk wordt daar ook naar gefokt. Het is niet voor niets dat van de 50 best presterende honden in Nederland, er 40 fieldtrial labradors zijn. En een jachthondenproef op hoog niveau is niet vergelijkbaar met een praktijkdag. Het is superspectaculair zo'n Nimrod, maar om dat nou een normale jachtdag te noemen, nee hoor. Labradors zijn honden die bij de jager op post zijn, die veel apporten op zicht markeren en het wild vlot binnenbrengen, maar ik denk dat pure snelheid daarbij helemaal niet zo heel veel uitmaakt. Niet dat ik wil zeggen dat ze er rollend heen moeten hoor, helemaal niet. Maar gewoon een robuuste hond is goed genoeg. Pom voldoet (wat mij betreft) bijvoorbeeld prima qua type, alleen zij is dan weer makkelijk te dik.
Afbeelding

Het enige dat ik wil is dat een zware bouw en een overschot aan vet niet doorelkaar worden gemikt. De bouw kan je smaak niet zijn, dat snap ik ook nog, dat hele zware is mijn smaak ook niet. Maar het heeft niets te maken met een hond die veel te dik is.
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

Nanna schreef: 18 jun 2021 18:13 Geloof ik ook niet hoor. Je hebt nu eenmaal lichtgebouwde en zwaargebouwde honden, gewoon van nature. Niet door allerlei vreterij.
Whippet Topsi vond men stelselmatig ook te mager terwijl die zelfs wat romig was😎
De hond die BOB werd op Westminster en die van de reward of merit waren echt moddervet. Dat heeft niets meer met bouw te maken. Dat is puur volvoeren om een zo zwaar mogelijk type te krijgen. En ik zou het zo zonde vinden als dat hier ook gaat gebeuren.
Dan blijken we het toch nog eens haha. Sowieso zouden keurmeesters daar scherp op moeten zijn.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

Natuurlijk heb je te maken met een bepaalde bouw maar het is echt zo dat je met overvoeren en nauwelijks goede beweging een totaal andere soort hond krijgt dan de pups die niet volgestopt zijn vanaf 3 wkn oud. Echt het is echt vreselijk hoe sommige labradorpups met 8 wkn het nest verlaten. Die hondjes zijn dan al modeervet (en lekker makkelijk en rustig). Hondjes die tot een week of 12 veel te dik zijn krijg je later dus nooit meer echt slank. Die zien er altijd hobbezakkerig uit.

Bij engelse bulldoggen ging dat ook zo. Bij Kelly die hier vroeger op het forum zat, hadden ze een EB uit showlijnen. Ze lieten haar gewoon lekker bewegen op het erf en mee wandelen en ze hielden haar schraal. Ik heb foto's gezien van ouders en nestgenoten en de EB van Kelly zag er echt totaal anders uit. De fokker was ook echt boos toen ze de hond terugzag. Ze had te weinig eten gekregen en teveel bewogen. Ze moeten heel veel in de bench had ze gezegd :piew:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

Ja dit. En dit zijn jammer genoeg geen uitzonderingen. Dit soort hondjes krijgt nooit meer een normaal lijf.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Alfilillo »

En volgens de rasstandaard mag het niet eens. Ik lees: lichaam - borst: breed en diep, ribben goed gebogen en tonvormig. Dit effect wordt niet verkregen met overgewicht.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

Maar het effect wordt dus wel/ook verkregen met overgewicht. Want die ribben en borstkas groeien wel mee.
Uiteraard tot op zekere hoogte.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sbientje »

Er is wel eens een onderzoek geweest over of de hoeveelheid voer invloed had op de ontwikkeling van 'bone' en als ik me goed herinner was dat toen niet zo. Allebei mijn honden waren echt niet van doe moddervette pups, gewoon een beetje babyvet uit t nest

Edit - maar ik hoor t wel regelmatig van fokkers, dat een hond verkeerd gevoerd is en daarom niet 'rastypisch' uitziet
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door sirene »

Echt bone (botsubstantie) kun je niet veranderen met voeren denk ik. Alhoewel ik zelfs nog een beetje twijfel omdat botaanmaak afhankelijk is van beweging en de belasting. Als ze veel zwaarder belast worden (door het gewicht) zou het misschien zelfs nog kunnen dat botten er dikker uitzien.
Qua ribben en borstkas weet ik zeker dat het uitmaakt. Natuurlijk maak je van een whippet geen lab. Maar pups die er zo uitzien als die pups die Nanna plaatste hebben ook veel buikvet en het hele lijf moet zich aanpassen aan dat gewicht. Die gaan er anders uitzien dan pups die schraal opgroeien of met een normaal beetje puppyvet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef: 19 jun 2021 11:21 Dit is een heel jonge hond. Het is gewoon triest. Hij wordt opgefokt om zo zwaar mogelijk te zijn. Dit heeft toch helemaal geen flying fuck met functie te maken?


Afbeelding
Bedoel je dat hij doelbewust zo wordt vetgemest? :80:
Dan ben je toch elk besef van gezondheid kwijtgeraakt :?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Nanna schreef: 19 jun 2021 11:21 Dit is een heel jonge hond. Het is gewoon triest. Hij wordt opgefokt om zo zwaar mogelijk te zijn. Dit heeft toch helemaal geen flying fuck met functie te maken?


Afbeelding
Kanonne! Het lijkt wel alsof een pup koppie op een vet volwassen lijf is gezet :ugh:
Pauline
Zeer actief
Berichten: 396
Lid geworden op: 26 dec 2010 00:18
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Pauline »

Nanna schreef: 19 jun 2021 11:21 Dit heeft toch helemaal geen flying fuck met functie te maken?
Een frying fuck. Voor de babi pangang.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:Dit is een heel jonge hond. Het is gewoon triest. Hij wordt opgefokt om zo zwaar mogelijk te zijn. Dit heeft toch helemaal geen flying fuck met functie te maken?


Afbeelding
Daar zit toch geen verhouding in :(
Ik ben absoluut niet van de magere pups maar dit is gewoon moddervet. Op die leeftijd zijn t hier meestal poten en oren met hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Veronique & Kyra
Zeer actief
Berichten: 15999
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:13
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Bij mij op de puppyjacht zit ook zo’n monsterlijk dikke lab pup.
Heb echt nog nooit zoiets gezien, die buik komt gewoon zowat op de grond. Vermoed dat als hij om zijn vallen hij niet eens terug op z’n pootjes kan komen. Het is gewoon zielig.
Heeft ook niks te maken met wat puppyspek. Ben benieuwd hoe hij er over een paar maanden uit ziet, maar ik vrees dat het echt een tientonner wordt.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Een van de labrador die wij regelmatig tegenkomen zag er met 5 maanden ook zo uit. Het is nu wel bijgetrokken, maar dat vel blijft vrij los en dat ziet er toch minder mooi uit naar mijn mening dan een labrador die gewoon strak in het vel zit en nooit overgewicht gehad heeft. Er mist in een bepaalde pit in dat beest dat ik wel zie bij labradors van dezelfde leeftijd die altijd goed op gewicht gehouden zijn
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door natalie »

Veronique & Kyra schreef: 24 jun 2021 12:34 Bij mij op de puppyjacht zit ook zo’n monsterlijk dikke lab pup.
Mijn trainer van de puppycursus zou daar absoluut iets van gezegd hebben. Oké, ze was misschien een beetje apart en had overal een uitgesproken mening over, maar als Jip zo dik was geweest, zou ik daar zeker iets over gehoord hebben. Dan zou ze na de les - terwijl je terugloopt naar de auto - nog even nageroepen hebben: "aankomende week iets minder voeren hoor!" :S: En eigenlijk kon ik die eerlijkheid ook wel waarderen.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Marlett »

Geliked!

Je kunt hem ook op de "community page" zetten, he: https://www.facebook.com/purina/communi ... e_internal
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Persistence »

Nanna schreef: 25 jun 2021 12:42 Heb dit op de Purina pagina gezet. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.
Afbeelding
:ok: Ben ook wel benieuwd.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door Marlett »

Nanna schreef: 25 jun 2021 12:56
Marlett schreef: 25 jun 2021 12:52 Geliked!

Je kunt hem ook op de "community page" zetten, he: https://www.facebook.com/purina/communi ... e_internal
Daar moet ik me voor aanmelden. Geen zin in
Is dat niet gewoon deze knop trouwens? Bericht maken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Re: BOB Labrador te Westminster

Ongelezen bericht door M@scha »

Lothian schreef: 18 jun 2021 12:58 Is er behoefte aan nóg een mening over Labradors? Daar ben ik hoor :D

Van de 4 foto's die ik nu laat zien vind ik zelf dit de mooiste hond, maar niet de mooiste Labrador. Als je me zou zeggen dat deze hond 1/4e staande hond was geloofde ik het zo:

Afbeelding
kan zomaar. hij lijkt best veel op willem die dus 1/4 brak in zich heeft.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”