Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

FPansier
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2021 09:23
Mijn ras(sen): Jackrussel
Aantal honden: 0

Voorstellen

Ongelezen bericht door FPansier »

Hallo allemaal!

Vanaf kleins af aan ben ik opgegroeid met een honden. Mijn eerste hond was een jackrussel, genaamd Jacky. Altijd als ik thuis kwam vanuit school was er dan ook een warm welkomstcomité vanuit Jacky. Hij stond me dan op te wachten met een dekentje die hij als speeltje gebruikte. Toen op een dag dit niet meer het geval was vroeg ik aan mijn moeder waar hij was. Hij was aangereden. Na hier ontzettend veel verdriet van gehad te hebben blijven er nu alleen nog maar mooie herinneringen over aan Jacky.

Na Jacky hebben we een andere Jackrussel gekregen genaamd Djessy. Djessy was in karakter veel anders dan Jacky. Waar Jacky heel druk en speels was, was Djessy heel rustig en aanhankelijk. Ze is vorig jaar vanwege ouderdomsklachten ingeslapen. Ze heeft een goed leven gehad en het was in deze zin dan ook beter te verwerken dan met Jacky.

Momenteel hebben we nog 1 hond, genaamd Rosy. Van Rosy is het niet geheel bekend wat voor ras het is, omdat we haar hebben overgenomen vanuit een slechte thuissituatie. Ze lijkt het meeste weg te hebben van een jackrussel, maar ook een klein beetje van een vlinderhond.

In september ga ik samenwonen met mijn vriendin en ik gaf aan, bij een vriend van me, dat ik een hond wil. Echter, ik wil de hond niet kopen op een markt waarin het welzijn van de hond verwaarloosd wordt. Hij rade me aan om mezelf aan te melden op een hondenforum.

Nu heb ik, samen met mijn vriendin, gekeken naar diverse hondenrassen. Onze interesse is uiteindelijk gevallen bij een Engelse Stafford. Het heeft geen haast voor ons om een hond aan te schaffen, maar we willen graag onze ogen open houden voor kansen. Mocht er daarom iemand hier zijn die een nestje verwacht dan hoor ik het maar al te graag.

Met vriendelijke groet,
FPansier
Laatst gewijzigd door FPansier op 24 jun 2021 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
FPansier
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2021 09:23
Mijn ras(sen): Jackrussel
Aantal honden: 0

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door FPansier »

Links = Rosy
Rechts = Djessy
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Alle vechthonden rassen die een officiële stamboom hebben mogen gewoon mee op vakantie naar Frankrijk hoor :ok: Ook de Engelse staff.

Welkom hier. Wat een leuke hondjes hebben jullie :I:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
FPansier
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2021 09:23
Mijn ras(sen): Jackrussel
Aantal honden: 0

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door FPansier »

Zinodo schreef: 24 jun 2021 12:03 Welkom hier,
Wat een leukerds Rosy en Djessy :I:

Leuke vooruitzicht, samen wonen en tijd voor een eigen hond. :D
Mag ik vragen waarom de engelse stafford?
Bedankt!

Ik heb een beetje zitten rondkijken naar honden. Voor mij is het ontzettend belangrijk dat een hond goed kan omgaan met kinderen. Ik run een sportschool waar veel kinderen over de vloer komen en de sportschool is dan ook in huiselijke sfeer. Indien mogelijk wil ik de hond dan ook regelmatig meenemen naar de sportschool. Ook lees ik dat de Stafford erg van mensen houdt en daardoor geen geschikte waakhond is. Dit is voor mij dan ook een voordeel hierin.

Een ander punt is dat ik graag een atletische hond wil. Ik vind het leuk om met de hond te spelen en hem/haar daarin te trainen. Zo heb ik met Rosie bijvoorbeeld altijd veel lol gehad om haar over een (lage) heg te laten springen. Helaas is ze nu te oud geworden om dit nog te kunnen. We krijgen een ruime tuin en wonen in het buitengebied dicht bij de bossen. Een ideale leefomgeving voor een hond lijkt me.

Het enige nadeel waarover ik struikelde is mogelijke agressie jegens andere honden. Om dit te voorkomen las ik dat het goed is om de hond op jonge leeftijd in aanraking te laten komen met andere (betrouwbare) honden om zo positieve ervaringen op te bouwen.
FPansier
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2021 09:23
Mijn ras(sen): Jackrussel
Aantal honden: 0

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door FPansier »

Chihuahua-paws schreef: 24 jun 2021 12:45 Alle vechthonden rassen die een officiële stamboom hebben mogen gewoon mee op vakantie naar Frankrijk hoor :ok: Ook de Engelse staff.

Welkom hier. Wat een leuke hondjes hebben jullie :I:
Dat is fijn om te horen! Ik wist het namelijk nog niet. Nanna ook bedankt voor de informatie!

Het lijken me in ieder geval ontzettend lieve honden waarmee je lekker actief kan zijn.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Crescent »

Welkom hier! Mag ik je alvast aanraden om geen Engelse staff aan te schaffen als je veel kids over de vloer krijgt. Kijk eens in de lurcher hoek, als je graag een atletische hond wilt. Bovendien zijn windhonden ook veel zachtaardiger.

Staffords, ook Engelse kunnen ineens onverwachts hard bijten. De twee die ik hier zie loslopen zijn altijd hyperfocus op baasje en bal. Baasje wordt ook gelijk nerveus als de hond even ergens anders naar kijkt. Alleen maar full focus op de bal, anders kan het misgaan... wil je jezelf en je omgeving zoiets aandoen ;-)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
FPansier
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2021 09:23
Mijn ras(sen): Jackrussel
Aantal honden: 0

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door FPansier »

Crescent schreef: 24 jun 2021 13:12 Welkom hier! Mag ik je alvast aanraden om geen Engelse staff aan te schaffen als je veel kids over de vloer krijgt. Kijk eens in de lurcher hoek, als je graag een atletische hond wilt. Bovendien zijn windhonden ook veel zachtaardiger.

Staffords, ook Engelse kunnen ineens onverwachts hard bijten. De twee die ik hier zie loslopen zijn altijd hyperfocus op baasje en bal. Baasje wordt ook gelijk nerveus als de hond even ergens anders naar kijkt. Alleen maar full focus op de bal, anders kan het misgaan... wil je jezelf en je omgeving zoiets aandoen ;-)
Bedankt voor je ervaring! Is dit gebaseerd op 1 enkel geval of dit een normale gang van zaken?
Als ik mezelf probeer te oriënteren op het ras lees ik namelijk andere verhalen.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Hylos »

Als jouw Stafford zo uit zou pakken als de mijne dan kun je dat lekkere wandelen in dat bos wel vergeten en dat leuke trainen al helemaal. :LOL:
En dan valt Xavi nog heel erg mee qua agressie.
De kans dat je nooit relaxt gaat wandelen is gewoon heel groot. En dan kun je trainen tot je een ons weegt. Sommige Staffords zijn ook gewoon niet te trainen, Xavi vindt er geen hol aan die bepaald zelf wel wat hij doet en op welk moment hij dat wil doen.
Als je een ongecompliceerde hond wilt neem dan geen Staf. Ik snap je verder helemaal, want ze zijn vreselijk leuk hoor. :mrgreen:
Maar er is niks rampzaliger dan een hond waarmee je actief en gezellig wilt zijn en waarmee dat niet kan om verschillende redenen.

Wat Cresent zegt, lurcher of windhond zou ik dan voor kiezen. Of een leuke, slanke labrador maar die is wellicht te druk voor op de sportschool. :tongue:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou je ook aanraden om voor iets anders te gaan. Als je het moet hebben van wat je erover hebt gelezen.

Als ik lees wat je gaat doen en wat er van de hond verwacht gaat worden. Dan vind ik ze totaal ongeschikt. En gaat zorgen voor serieus onveilige situaties.


Bezint eer gij begint.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
FPansier
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2021 09:23
Mijn ras(sen): Jackrussel
Aantal honden: 0

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door FPansier »

Ik ga me nog wat verder oriënteren op andere hondenrassen. Bedankt voor jullie informatie en ervaringen. Mochten er nog meer ervaringen zijn dan hoor ik het maar al te graag!
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Op dezelfde site staat aangegeven dat het gaat om honden zonder stamboom.

Een Engelse staff is geen Amerikaanse en met stamboom kun je bij je dierenarts ook een verklaring vragen daar komt dan een stempel in het paspoort en daarmee kun je volledig zonder problemen Frankrijk in. Ook met een Amstaff met een erkend stamboom die door Frankrijk erkend wordt.

Ik lees vaak dit soort bangmakerij.

Belangrijk is dus een erkende stamboom
Europees paspoort
Verder aanvraag bij de dierenarts die precies weet wat er naast de rabbies nog meer nodig is.
Je showd het paspoort waarmee je aan alle eisen voldoet en je kunt je reis voorzetten.

Hier bij dogs inclusief staat het ook mooi omschreven.

Simpel gezegd komt het hier op neer:

Honden die GEEN door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.


Amstaffs en andere vechthonden rassen die dus ingeschreven staan in het Amerikaanse stamboek (dus geen FCI) worden niet toegelaten. Om de doodsimpele reden dat dat stamboom niet erkend wordt door Frankrijk. Zo simpel kan het zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Crescent »

FPansier schreef: 24 jun 2021 13:27
Crescent schreef: 24 jun 2021 13:12 Welkom hier! Mag ik je alvast aanraden om geen Engelse staff aan te schaffen als je veel kids over de vloer krijgt. Kijk eens in de lurcher hoek, als je graag een atletische hond wilt. Bovendien zijn windhonden ook veel zachtaardiger.

Staffords, ook Engelse kunnen ineens onverwachts hard bijten. De twee die ik hier zie loslopen zijn altijd hyperfocus op baasje en bal. Baasje wordt ook gelijk nerveus als de hond even ergens anders naar kijkt. Alleen maar full focus op de bal, anders kan het misgaan... wil je jezelf en je omgeving zoiets aandoen ;-)
Bedankt voor je ervaring! Is dit gebaseerd op 1 enkel geval of dit een normale gang van zaken?
Als ik mezelf probeer te oriënteren op het ras lees ik namelijk andere verhalen.
Yep, verhalen uit de eerste hand allen van honden die ik goed ken of meer dan bekend mee ben. Mijn oppashond is een amerikaanse staff. Man, wat een drama's zijn daar mee gebeurd.

Staffords die altijd leuk waren met alles en met vier jaar ineens te knop om hebben, katten slopen, honden slopen, melding bij de politie, muilkorfverplichting en nu met kruipbaby in huis en de hond die steeds ouder wordt, dus wel eens een pijntje heeft en daardoor baasjes die altijd op scherp moeten staan om geen vreselijke ongelukken te krijgen.

Teven die bij het minste of geringste gaan patsen en als je niet ingrijpt, en het fataal zou kunnen aflopen. Geen enkele wandeling die je ontspannen kan doen. Zelfs met een muilkorf om nog een chihuahua te pakken kregen op het strand.

Oh, de lijst is eindeloos.

Elke hond kan bijten, maar deze honden zijn gefokt en geselecteerd op zo hard mogelijk, zo lang mogelijk tot de dood erop volgt, te bijten en te schudden. Hun beet, door de techniek, richt bijzonder veel schade aan een lichaam en vaak onherstelbare verminkingen.

Ze hebben geen rem. Hun pijntolerantie gaat door het plafond. Ik weet niet of je wel eens bij een boze jaarlingstier in de weide hebt gestaan? Deze honden klappen daar met de grootste overgave bovenop. Ze zijn onstuimig, keihard, hondagressief en niet te vertrouwen. Je zult hier op het forum vrijwel niemand hebben die je aanraad een engelse staff te nemen. Sterker nog, iedereen zal het afraden.

Dus bij deze, ik schud je even uit de droom.

Kijk maar hier naar. Lurchers.

Afbeelding

Afbeelding
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Overigens bij de Franse ambassade lees je wel degelijk aangepaste regels voor 3 hondenrassen met een erkend stamboom van de FCI.

Dat gaat om de Amerikaanse Stafford
De Tosa
En de Rottweiler.

Een taalcursus Frans is natuurlijk niet aan de orde Misschien komt die wel van pas als je een gedragstest laat doen. Al zullen ze waarschijnlijk bedoelen dat je dat moet doen bij een erkende Franse hondentrainer??
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Persistence »

Welkom hier!

Buiten wat hierboven al genoemd is, zou ik zelf liever niet een kind brengen naar een sportschool waar een Stafford loopt. Ook al issie nog zo lief. Als het een keertje misgaat (en die kans is best groot met kinderen), dan gaat het met een Stafford ook meteen goed mis.
Heb jaren in een asiel gewerkt waar veel staffords binnenkwamen, en altijd waren ze lief, totdat… ze de kat doodbeten, of de buurman hadden gebeten, of het kindje die op de step langsreed etc.
Er zijn natuurlijk ook exemplaren die wél relaxed zijn, maar waarom zou je het risico nemen?

Aangezien je al terriers hebt gehad, wat vind je van een bodeguero? Sportief, actief en atletisch gebouwd.
Bij een strandtent hier hebben ze een viszla, ook een leuk gezellig ding die af en toe hoi komt zeggen, zonder opdringerig te zijn.
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Hylos »

Jaaja, nu weten we het wel met die vreselijke Staffords! :pffff: :jank:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hylos schreef: 24 jun 2021 16:05 Jaaja, nu weten we het wel met die vreselijke Staffords! :pffff: :jank:
Voor wat het waard is. Ik vind Xavi Geweldig :I:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door welshwitch »

Welkom.
Om toegang te krijgen tot het hele forum zal je je bij de groep "vaste gebruikers" moeten aanmelden.
In dit topic staat precies hoe dat moet: https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... =5&t=30911
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ga eens lezen op het "Dier en Leed" Forum.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door crutz »

Chihuahua-paws schreef:Overigens bij de Franse ambassade lees je wel degelijk aangepaste regels voor 3 hondenrassen met een erkend stamboom van de FCI.

Dat gaat om de Amerikaanse Stafford
De Tosa
En de Rottweiler.

Een taalcursus Frans is natuurlijk niet aan de orde Misschien komt die wel van pas als je een gedragstest laat doen. Al zullen ze waarschijnlijk bedoelen dat je dat moet doen bij een erkende Franse hondentrainer??
En iedereen die hier zo negatief is heeft het over de Amerikaanse Stafford. Toch best wat anders dan de Engelse Stafford (Staffordshire Bull terrier)

Ik heb er diverse op les en stuk voor stuk open, vrije en hond/mens sociale honden
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja. Ik ken ze ook gezellig.
En toch zou ik er met wat TS voor ogen heeft niet aan beginnen.
Als hij niet mee hoeft naar de sportschool waar kinderen in en uitlopen maakt dat al wat anders.

Die ik ken zijn iig wel open en hond sociaal te noemen. I.t.t tot de Amerikaanse staffords. Ze zijn ook een stuk kleiner en makkelijker hanteerbaar.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door Persistence »

Nanna schreef: 25 jun 2021 11:18 Waarom kijk je niet naar een Engelse Springer spaniël werklijn? Enorm vrolijke en leuke hondjes, sociaal tot op het bot en altijd bereid tot werken.
Door jouw foto's en verhalen over Django (wel een staffie-naam :mann:) ben ik echt wel enthousiast over ze. Denk dat die aanloop op een sportschool erg gezellig zullen vinden.
Gebruikersavatar
annets
Zeer actief
Berichten: 1463
Lid geworden op: 14 nov 2010 12:06
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1
Locatie: purmerend

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door annets »

Nanna schreef: 25 jun 2021 11:18 Waarom kijk je niet naar een Engelse Springer spaniël werklijn? Enorm vrolijke en leuke hondjes, sociaal tot op het bot en altijd bereid tot werken.
Er staat er nu 1 op Facebook van 9,5 week die weg gaat omdat de kat hem aanvalt.
bij herplaatsing spaniëls
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
FPansier
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2021 09:23
Mijn ras(sen): Jackrussel
Aantal honden: 0

Re: Voorstellen

Ongelezen bericht door FPansier »

annets schreef: 25 jun 2021 17:24
Nanna schreef: 25 jun 2021 11:18 Waarom kijk je niet naar een Engelse Springer spaniël werklijn? Enorm vrolijke en leuke hondjes, sociaal tot op het bot en altijd bereid tot werken.
Er staat er nu 1 op Facebook van 9,5 week die weg gaat omdat de kat hem aanvalt.
bij herplaatsing spaniëls
Bedankt voor de tip! Ik wil bij twijfel nog geen hond nemen. Ik ben mezelf momenteel nog aan het verdiepen in verschillende hondensoorten om te kijken welke het beste bij ons past.

Ik waardeer de inbreng van iedereen ontzettend. Bedankt voor het meedenken en mochten er meer meningen zijn: ik blijf regelmatig inkijken in dit topic!
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”