Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL komt!!)

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL komt!!)

Ongelezen bericht door staffiedraco »

Hoi allemaal!

Na 20 jaar dromen (ja echt, vroeg vanaf mijn 6e letterlijk elke verjaardag/sinterklaas/kerst een hond, riem en mand. dat het altijd een pluchen variant was maakte voor mij niks uit, liep er gewoon rondjes mee door het park. Riempje eraan, knuffel op de grond en huppakee sleuren maar!) is het nu dan eindelijk zover, time for the real deal!! Spannundddd :shaking2:

Woon nu sinds een jaar niet meer in een studentenkamer maar in een fijn appartement gelegen te midden van een mooi park met vijvers, eenden, bomen, de hele reutemeut haha. Komt nog bij dat daar ook nog een groot omheind honden losloopveld is waar ik direct op kijk vanaf mijn balkon. Om in de binnenstad van Breda in zo'n rustige hond vriendelijke omgeving te belanden is duidelijk een giga groot 'JAAAA HET KAN EINDELIJK, OMG OMG OMG' - teken vam het universum.

Ik wilde geen puppy, daar zijn namelijk toch al sowieso genoeg liefhebbers voor. Een hond van ongeveer 1 tot 5 jaar had eerder mijn voorkeur. Verder niet echt specifieke ras eisen, wou alleen liever geen heel kleintje en ook geen gigantische uiteraard ivm ruimte. Zou het ook wel praktisch vinden als hij goed met andere honden kon, gezien die honden uitlaat hotspot waar ik dus middenin woon :roll: Na maandenlang verschillende sites wekelijks een bezoekje te brengen, heel veeeel leuke, lieve, knappe snoetjes gezien te hebben alsnog nergens daadwerkelijk op gereageerd. Terwijl er op veel honden ook echt niks aan te merken viel maar iets hield me toch elke keer tegen.

Inmiddels bijna een jaar verder in mijn zoektocht en nog steeds niet die 'love at first sight' THIS IS THE ONE feeling gehad. Nog geen engelengezang, harp muziek, zonnestraal die door wolken heen doorbreekt en op mijn honden soulmate schijnt als een spotlight. Liefst inclusief uit plafond poppend spandoek waarop in koeienletters staat; WE HAVE A WINNER!!. terwijl er ondertussen ineens confetti, ballonnen en slingers door de kamer vliegen. Dan was het meteen duidelijk, dit is 'm!

Helaas sloop nu langzamerhand de gedachte erin dat ik wel gek leek ook eigenlijk , aant wachten op een soort speciale 'klik' met een hond na het zien van een foto incl. paar regels tekst. Ik stond op het punt dan ook even een break te nemen van het zoeken, werd er allemaal wat moedeloos van. Deed nog een muisklik en zag op die site wel 50 of 60 miniscule fotootjes met in het nog kleiner, de hond zijn naam eronder die je aan kon klikken, verder geen zichtbare informatie over de honden dus je moest eerst klikken voor je uberhaupt leeftijd oid wist. Dacht ja pffff dikke doei, ga niet 60 keer voor jan doedel vanalles zitten openen en laden en doorspitten. :wall:

Deed nog 1 halfslachtige poging de site wat te vergroten zodat ik de foto's in ieder geval wat beter kon bekijken en ik zp wellicht nog een selectie zou bekijken. Klikte perongeluk een advertentie aan toen ik met die vergrootglaasjes zat te hannessen en dacht echt van ZUUUUCHT wat kan ik wel???? Nou.. blijkbaar kan ik toch de feeling, 'de klik' krijgen bij een foto en een paar regels tekst, omg was helemaal verliefd. Toen ik zijn naam zag dacht ik zelfs even; wow diit is scary. ben al vanaf groep 4 die-hard harry potter fan dus toen ik op mijn 9e verjaardag een dwerghamster kreeg noemde ik die 'hermie' (van hermelien) en ik zei toen als ik later oud ben en een hond koop noem ik die draco. Mijn moeder herinnerde zich dat meteen toen ik de naam zei van de hond waarin ik geïnteresseerd was. Toeval of niet, fantastisch was het in ieder geval sowieso allemaal.

Ik stuurde meteen de adoptie-aanvraag en de dag erna hadden we al telefonisch contact wat heel erg positief verliep dus aan het einde kreeg ik te horen dat als ik hem wou adopteren hij eind deze maand, 29 september, op het transport mee kon naar nederland (vanuit spanje) dussssss zodoende, zo zoek je maanden aan een stuk en zo heb je je match en in twee dagen zijn de praktische dingen geregeld. Gek joh! Wel enorm blij en ook beetje zenuwachtig want wat als het in echt nou helemaal niet klikt oid. Maar joh er kunnen veel dingen mis gaan maaaar ook zoveel meer dingen juist gòed gaan, ik kan hoe dan ook echt niet wachten! Heb al veel filmpjes gestuurd gekregen via de app, dus helemaal leuk. Speel ze heel de dag opnieuw af hihi :I:

Nou wou me eigenlijk gewoon even simpel voorstellen, paar regels, zus en zo, opeens halve biografie getypt in men enthousiasme. Nja ik ben dus Vera, hierboven is mijn biografie te vinden, niemand heeft daarom gevraagd maarja hij staat er toch dus graag gedaan :blah:

Tot slot nog een foto van de ster van het verhaal;

Draco - American Stafford - 3 jaar - Reu (gecastreerd)



Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door staffiedraco op 23 sep 2020 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Welkom!
Ik kan alleen
Zou het ook wel praktisch vinden als hij goed met andere honden kon, gezien die honden uitlaat hotspot waar ik dus middenin woon :roll:
en
Draco - American Stafford - 3 jaar - Reu (gecastreerd)
niet helemaal met elkaar rijmen. Dat zijn namelijk vaak honden die niet echt lekker met andere honden van buiten hun eigen roedel gaan en zeker geen honden voor in een hondenuitlaat-hotspot. Ik hoop voor je dat ze een verkeerd etiketje geplakt hebben en dat je een mix met labrador en boxer ofzo krijgt, want dan zal het wel goed gaan, als je de lompheid een beetje intoomt
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hallo.
Wat hebben ze over hem verteld, Vera?
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door crutz »

Fotogravinnetje schreef:Welkom!
Ik kan alleen
Zou het ook wel praktisch vinden als hij goed met andere honden kon, gezien die honden uitlaat hotspot waar ik dus middenin woon :roll:
en
Draco - American Stafford - 3 jaar - Reu (gecastreerd)
niet helemaal met elkaar rijmen. Dat zijn namelijk vaak honden die niet echt lekker met andere honden van buiten hun eigen roedel gaan en zeker geen honden voor in een hondenuitlaat-hotspot. Ik hoop voor je dat ze een verkeerd etiketje geplakt hebben en dat je een mix met labrador en boxer ofzo krijgt, want dan zal het wel goed gaan, als je de lompheid een beetje intoomt
Inderdaad welkom en zelfde “zorgen”
Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door staffiedraco »

Ah ja ik snap jullie reactie zeker, maar ik heb me meteen verdiept in het ras toen het definitief werd dat hij kwam. Heel het stafford/pitbull forum van onder tot boven gelezen en het is me wel duidelijk dat ik hem gewoon lekker aangelijnd hou. Ook al reageert hij niet of wel sociaal naar andere honden, kan zo omslaan dus hou ons liever beide veilig en vrolijk door hem niet met andere honden te laten spelen. Is het gewoon het ras niet voor en dat is ook prima hoor. Zie ze altijd zo lekker dollen met elkaar op het veldje en dacht als ik een wellicht een hond krijg die hiervan houdt is dat natuurlijk ideaal voor hem.

Maar ga nu gewoon andere energieke dingen doen met hem, fietsen met hem, flyball etc. Kan hij ook 'ravotten' en rennen maar dan met mij haha :D

Hij heeft een jaar in het asiel gezeten en daarvoor is hij 2 jaar van een eigenaar geweest wel en die hadden hem gedumpt bij het asiel gewoon. Hij leek wel gewoon goed opgevoed etc, zijn ook filmpjes gestuurd van paar keer uitlaten. trekt ook niet, super aanhankelijk en met teefjes kan die goed, zit hij ook mee in een kennel samen. Dusja is een beetje afwachten hoe het hier gaat bevallen voor hem maar wees gerust heb me zeker ingelezen en dat los rennen en spelen met anderen gsaat bij mij iig niet gebeuren :ok:
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Hylos »

Ah, kon zo een bericht van mij zijn toen ik Xavi net had. :mrgreen:
Fietsen, trainen op de hondenschool, ravotten etc kan alleen nogal lastig zijn als jouw hond niet zo van andere honden houdt.
Hopelijk heb je aan Draco een fijne hond!
Hij zal vast kunnen knuffelen als de beste. :)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door staffiedraco »

Hylos schreef:Ah, kon zo een bericht van mij zijn toen ik Xavi net had. :mrgreen:
Fietsen, trainen op de hondenschool, ravotten etc kan alleen nogal lastig zijn als jouw hond niet zo van andere honden houdt.
Hopelijk heb je aan Draco een fijne hond!
Hij zal vast kunnen knuffelen als de beste. :)
Ja hij kan nu in ieder geval daar in het asiel okay met teefjes en aan de riem en in de kennel negeert hij voorbijgaande andere reutjes gewoon. Ze hebben expres 2 teefjes die heel bang en angstig waren daar bij hem in de kennel gezet omdat hij altijd zo'n koele kikker is en niet snel geagiteerd of onder de indruk. Maarja je weet nooit hoe dat misschien verandert in een stressvolle periode als zo'n verhuizing natuurlijk.

Als hij gewoon zo koel blijft en lekker iedereen negeert is het wel een prima fiets partner natuurlijk. Hondenschool doe ik sws niet, nja in ieder geval niet in groepsverband. Twee straten verder vsan mij zit zo'n school waar ze ook behendigheid, gehoorzaamheid etc etc alles doen en dat kan ook prive dus vond dat wel een puik idee. :cheer:

We zijn met zijn tweeen dus hij zal in ieder geval geen aandacht te kort komen haha :D
Gebruikersavatar
Hippo
Zeer actief
Berichten: 4240
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Hippo »

Welkom!

De ene stafford is de de andere niet. Ik ken er vele die andere honden het liefst uit elkaar trekken, maar ik ken er ook legio die ontzettend goed samen kunnen met andere honden en leuk kunnen spelen. Met 3 jaar is zijn karakter wel al gevormd, het moment van volwassen worden waarbij ze ineens geen andere honden (met name reuen) meer tolereren is al geweest.

Mijn klapkaak reu (amstaff zonder stamboom van m'n profielfoto) kon met alles samen, maar zat helemaal niet te wachten op een spel met andere honden. Hij deed liever zijn eigen ding of speelde met mijn eigen honden. De amstaff teven die ik heb gehad waren wel allemansvrienden en vonden het geweldig om met andere honden te spelen.

Zeker omdat je hem nog niet kent, zou ik de eerste weken heel alert zijn. Je wil het gewoon niet op je geweten hebben dat jouw hond een andere hond onnodig schade toebrengt of een trauma bezorgt.

Succes met het wachten op Draco, alvast veel plezier met hem.

p.s. de afbeeldingen zijn mini
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Barkley »

wat leuk! Dat word uren aftellen totdat Draco komt :)
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Vraag hier even naar een goede hondenschool in de omgeving en regel daar privélessen om zijn gedrag te leren interpreteren.
Als het lukt zo snel mogelijk.
Het klinkt zo allemaal heel mooi, maar als hij niet vriendelijk is naar reuen heb je meer nodig dan een riem om het veilig te houden.
Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door staffiedraco »

Hippo schreef:Welkom!

De ene stafford is de de andere niet. Ik ken er vele die andere honden het liefst uit elkaar trekken, maar ik ken er ook legio die ontzettend goed samen kunnen met andere honden en leuk kunnen spelen. Met 3 jaar is zijn karakter wel al gevormd, het moment van volwassen worden waarbij ze ineens geen andere honden (met name reuen) meer tolereren is al geweest.

Mijn klapkaak reu (amstaff zonder stamboom van m'n profielfoto) kon met alles samen, maar zat helemaal niet te wachten op een spel met andere honden. Hij deed liever zijn eigen ding of speelde met mijn eigen honden. De amstaff teven die ik heb gehad waren wel allemansvrienden en vonden het geweldig om met andere honden te spelen.

Zeker omdat je hem nog niet kent, zou ik de eerste weken heel alert zijn. Je wil het gewoon niet op je geweten hebben dat jouw hond een andere hond onnodig schade toebrengt of een trauma bezorgt.

Succes met het wachten op Draco, alvast veel plezier met hem.

p.s. de afbeeldingen zijn mini
Dankjewel!

Oh leuk om te horen dat jouwe dat juist wel heel leuk vonden! Denk dat misschien sommige mensen het ook niet durven testen of ze het wel/niet leuk vinden, gewoon voor de zekerheid maar niet proberen dan. zou ik ook wel snappen, better safe than sorry.

Ja inderdaad, wil hem eerst even goed leren kennen zodat ik weet hoe hij in bepaalde situaties reageert en kleine signalen leren herkennen dus blijf de eerste weken sowieso uit het park op de spitsuren. Lopen hier wel veel oude mensen met kleine hondjes altijd, soms ook los en luistert natuurlijk totaal niet. Dan kun alleen maar hopen dat die hond niet op de jouwe afrent.. dat vind ik wel spannend maar daarom probeer ik zeeeeker eerste weken zulk soort ontmoetingen te vermijden door routes te lopen met bijna geen honden.

achja ik heb er in ieder geval wel heel veel zin in en ik ben zeker niet van plan hem lekker los door het park te laten rennen of met 10 andere honden in dat omheinde veld te mieteren dus komt vast wel goed. Eerst maar ff wennen aan elkaar :love:

P.S. heb ze denk ik nu wel groot, dankje :roll:
Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door staffiedraco »

dagmar88 schreef:Vraag hier even naar een goede hondenschool in de omgeving en regel daar privélessen om zijn gedrag te leren interpreteren.
Als het lukt zo snel mogelijk.
Het klinkt zo allemaal heel mooi, maar als hij niet vriendelijk is naar reuen heb je meer nodig dan een riem om het veilig te houden.
Ja in spanje tijdens uitlaten bij de kennels heeft hij andere reuen altijd genegeerd maar je weet inderdaad nooit. Had er al eentje gevonden die mij wel aansprak ja en al contact opgenomen. Zij gaat gelijk mee ook als we hiier voor t eerst een blokje om doen. Had dat zelf ook al bedacht ja, dat ik het wel prettig vond er een prof bij te hebben aan t begin dus al geregeld maar bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door staffiedraco »

Frootje schreef:Leuk hoor, je eerste hond! Ik heb Froo ook van één foto gekozen en daar heb ik nooit spijt van gehad. Ik begrijp dus wel hoe je zo verliefd kan worden op een hond waarvan je zo weinig weet. :F:

Fijn dat je je in het ras verdiept hebt en er zo mee aan de slag wil gaan om het ook veilig te houden voor iedereen mocht hij toch absoluut niet van andere honden houden. Bij mensen die het ras niet onderschatten en weten wat ze in huis hebben vind ik het meestal leuke honden. Succes en heel veel plezier met hem. :D
ahh ja best bizar eigenlijk he, je hebt al een bepaald gevoel bij de hond terwijl hij eigenlijk nog niet eens van je bestaan op de hoogte is hihi :mrgreen:

Mooi ook dat je er nooit spijt van hebt gehad, hoop uiteraard dat ik dezelfde ervaring ga hebben!

Ja vind dat zelf erg belangrijk om je te verdiepen in je aanstaande hond en zijn achtergrond/kenmerken/problemen van het ras, zie zovaak dat dingen fout gaan bij mensen die super makkelijk voorkomen hadden kunnen worden als ze ook maar een beetje moeite hadden gedaan zichzelf te onderwijzen. En uiteindelijk is de hond altijd de dupe..

Dusja ben qua theorie in ieder geval maximaal voorbereid op zijn komst, dus laat nu maar komen dat praktijkgedeelte :lol1:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door laeken »

Erg mooie hond! Ik hoop dat het een lot uit de loterij is en ik vind dat jij er in elk geval op de juiste manier in staat.
Wel zou ik zelf ook altijd even iemand mee laten kijken met verstand van dit ras. Gewoon omdat het zulke krachtige honden zijn en je geen achtergrond van deze hond kent. Waarom zit hij daar in het asiel? Wat doet hij met dreiging op straat? Hoe reageert hij op drukke kinderen en onverwachte bewegingen. Kleine dingen om even wat zekerheid over te hebben. Heeft hij bijvoorbeeld prooidrift? Jachtneiging? Hoe reactief is hij?
Geen zorgen hoor. Als hij breed kwispelend op je af komt en je een lik geeft zal dat allemaal vast wel in orde zijn. Rent hij onbereikbaar aan het einde van zijn lijn rond met zijn staart omhoog en staart hij non stop met zijn bel dicht in de rondte en naar de horizon dan scant hij. Als hij dat doet zou ik even wat hulp inroepen de eerste tijd. :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door dagmar88 »

staffiedraco schreef:
dagmar88 schreef:Vraag hier even naar een goede hondenschool in de omgeving en regel daar privélessen om zijn gedrag te leren interpreteren.
Als het lukt zo snel mogelijk.
Het klinkt zo allemaal heel mooi, maar als hij niet vriendelijk is naar reuen heb je meer nodig dan een riem om het veilig te houden.
Ja in spanje tijdens uitlaten bij de kennels heeft hij andere reuen altijd genegeerd maar je weet inderdaad nooit. Had er al eentje gevonden die mij wel aansprak ja en al contact opgenomen. Zij gaat gelijk mee ook als we hiier voor t eerst een blokje om doen. Had dat zelf ook al bedacht ja, dat ik het wel prettig vond er een prof bij te hebben aan t begin dus al geregeld maar bedankt voor de tip!
:ok: Heel goed. Vraag het alsjeblieft wel even na, want bij de "profs" zit er een hoop kaf tussen het koren.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Fijn dat je je inderdaad vooraf ingelezen hebt en de risico's ook serieus neemt :ok: Bij verantwoordelijke eigenaren zijn het heerlijke honden. Dus ik wens je enorm veel plezier met en van Draco
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Habibi »

Dat ze na hun derde niet meer kunnen omslaan is niet helemaal correct. Helaas voorbeelden gezien daarvan en niet met mooi resultaat zeg maar.

Ik hoop dat je er een wereldhond aan gaat krijgen, en dat je inderdaad heel erg dat doet wat je nu zegt (zeker omdat je midden in hondenrijk gebied woont) en hem aangelijnd houdt. Houd er ook rekening mee dat er loslopende stuiterballen zijn die op jouw hond afstuiteren. Irritant gedrag van die honden, maar ook dan moet jouw hond de andere honden heel laten.

Het feit dat hij met andere honden in een kennel zit is helaas geen garantie dat hij hondsociaal is.
Er zijn honden die prima met "eigen" kunnen, maar op straat alles opvreten dat ze tegen komen.


De signalen die dit type honden laat zien voordat ze agressie tonen zijn enorm klein (vaak wel aanwezig , maar heel klein waardoor zeer veel mensen ze missen) en de gedragsketen van mild signaal tot extreme aanval gaat vaak ook vele malen sneller dan bij andere typen honden.
Dat HOEFT allemaal geen probleem te zijn, aan jou de schone taak om te zorgen dat het dat ook niet wordt...


Los van dit alles hoop ik oprecht wel gewoon dat je plezier van je hond krijgt.
Afbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Welkom! Wat een leuk enthousiast voorsteltopic en super dat je je goed in het ras verdiept hebt.
Komt Draco toevallig van SPAC uit Torredembarra (Tarragona)?
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Persistence »

Welkom, het enthousiasme spat er vanaf!

Uit oprechte nieuwsgierigheid, er zitten zoveel Stafford (mixen) in de Nederlandse asiels, vond je daar geen leuke?
Hoe dan ook ook, veel plezier gewenst met Draco.

En het klopt wel helemaal wat Habibi zegt over de signalen, zeker als het je eerste hond is, is de kans aanwezig dat je die nog niet helemaal oppikt. Een muilkorf aanleren alvast wel van pas komen.
Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door staffiedraco »

Alfilillo schreef:Welkom! Wat een leuk enthousiast voorsteltopic en super dat je je goed in het ras verdiept hebt.
Komt Draco toevallig van SPAC uit Torredembarra (Tarragona)?
Dankje :D Inderdaad! Via stichting Sira komt hij en hun werken uitsluitend samen met dat asiel voor zover ik weet. Waar ken je het van, heb je er ook een hondje vandaan ? :)
Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door staffiedraco »

Persistence schreef:Welkom, het enthousiasme spat er vanaf!

Uit oprechte nieuwsgierigheid, er zitten zoveel Stafford (mixen) in de Nederlandse asiels, vond je daar geen leuke?
Hoe dan ook ook, veel plezier gewenst met Draco.

En het klopt wel helemaal wat Habibi zegt over de signalen, zeker als het je eerste hond is, is de kans aanwezig dat je die nog niet helemaal oppikt. Een muilkorf aanleren alvast wel van pas komen.
:D :D

Nouja ik heb inderdaad ook bij alle Nederlandse asielen gekeken naar de honden die voor adoptie beschikbaar waren maar dat valt echt nog tegen! En bijna alle honden hadden wel echt al een aangetoond gedragsprobleem, vooral met agressie en uitvallen aan de riem. Had een zoekopdracht voor alle asiels gedaan, radius 50 km vanaf Breda, leeftijd tot 5 jaar. Verder geen specificaties en kwamen er ook maar 18 resultaten uit. Dus heb inderdaad ook hier gekeken maar er was gewoon niet echt een overload aan honden. Wat alleen maar beter is natuurlijk :wink:

Ja in Spanje is het voor alle honden die op de lijst van gevaarlijke honden voorkomen verplicht buitenshuis altijd een muilkorf om te hebben. Dus hij is er in ieder geval al goed bekend mee mocht het nodig zijn!
Gebruikersavatar
staffiedraco
geregistreerd lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 sep 2020 22:14
Mijn ras(sen): American Staffordshire
Aantal honden: 1
Locatie: Breda

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door staffiedraco »

Bedankt voor alle leuke, positieve reacties en tips/informatie iedereen! Heb ik zeker wat aan.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat uitpakken, vind het in ieder geval een fijn idee dat ik vanaf dag 1 gelijk een paar ervaren ogen heb die mee kijken. Kan ook dat ik bijvoorbeeld zelf (onbewust) verkeerd reageer op iets en daardoor juist probleemgedrag in de hand zou werken. Nu kan ik daar vanaf het eerste moment al op gewezen worden en uitleg krijgen hoe ik dit in het vervolg moet doen. Ga zeler niet zelf aanklooien en alles op zen beloop laten want wil dat we een fijne aantal jaren met elkaar tegemoet gaan :roll:

Vindt het uiteraard allemaal wel spannend maar denk dat ik goed voorbereid ben en er met realistische verwachtingen aan begin dus ben er wel gerust op dat we het leuk gaan krijgen samen. Naar mensen is hij super blij en aanhankelijk dus als dat hier ook zo is zit hij goed, want de komende jaren zal hij in ieder geval overladen worden met knuffels en liefde. Hoop dat hij net zo blij met mij gaat zijn als ik met hem, ga er in ieder geval mijn best voor doen!

Zal nog wel eventjes een update geven als hij er eenmaal is. Ga vandaag lekker alles in huis halen voor zijn komst want heb nog niks dus dat wordt alvast leuk. Voorpret :mrgreen:
teckeltoos
Zeer actief
Berichten: 13884
Lid geworden op: 06 sep 2002 10:15
Aantal honden: 0

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik hoop voor je dat de vorige eigenaren hem gedumpt hebben omdat het een goedsul is en niet de killer waar sommige types graag mee lopen.

Dan heb jij de mazzel een hond te hebben die niet in je hart kruipt maar erin dendert.
Veel voorpret gewenst.
Gebruikersavatar
Ptje
Zeer actief
Berichten: 15796
Lid geworden op: 13 okt 2011 20:42
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2
Locatie: Groenlo

Re: Voorstellen: Vera & Draco (die volgende week naar NL kom

Ongelezen bericht door Ptje »

Welkom hier en Draco is een knapperd.
Jammer dat je niet zo enthousiast bent :mrgreen:
Veel plezier met hem en op dit forum
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”