Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kyto, husky/amalamute

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
alaskanmalamutkyto
nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2020 12:35
Mijn ras(sen): Alaskan Malamut mix met een husky
Aantal honden: 1
Locatie: Belgie

Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door alaskanmalamutkyto »

Hallo allemaal,

Wij zijn nieuw op het forum en ik wil graag mijn verhaal delen van mijn helaas mishandelde malamute/husky Kyto.

4 weken geleden besloten wij een hond te adopteren, kyto, hij is 6 jaar oud en zat voor de 3de keer in het asiel. Kyto is een mix van een malamute en een husky, hij heeft oog een bruine en een blauwe oog. Kyto is zwaar mishandeld, hij is geschopt, geslagen, opgesloten in een bench buiten in weer en wind, een veel te kleine bench, meer dan 8u per dag, dus per week bijna 38u, gebeten door andere honden, overvoed, hij is 15kg te zwaar en weegt nu ongeveer 50 kg waar ik gok al een 4 kg van verdwenen is. Kyto is altijd verwaarloosd, nooit mee gewandeld. Toen we hem in het asiel voor de eerste keer zagen was hij niet beschikbaar voor adoptie, we kregen meer uitleg en het probleem was dat hij een probleem had aan zijn heup, ze waren dit aan het onderzoeken, moest dit echt een probleem zijn zou kyto moeten inslapen. We hielden voet bij stuk en wouden absoluut kyto hebben, hij had ons echt gekozen uit zoveel andere mensen. De verzorgers besloten op onze vraag nog onderzoeken te doen voor zijn heup probleem en het bleek dat hij heupdysplasie had. Wij zijn actieve wandelaars dus wandelen met kyto of meenemen op vakantie konden we vergeten zeiden de verzorgers. We besloten hem een kans te geven en kregen hem uiteindelijk 21/12/19 mee naar huis. Kyto was heel onrustig, snel geprikkeld, veel stress,.. we gingen 15min per dag met hem wandelen en we merkte al snel dat hij niets meer kon de dagen na de wandelingen, hij kon niet opstaan, niet stappen, niet liggen, hij huilde van de pijn door zijn heup. Ik moest hem helpen opstaan dus ik belde de dierenarts. Ondertussen bleven we volhouden en wandelen met kyto, hij kreeg ook goede voeding voor zijn huid en haar, hij had heeeeel veeeel ondervacht, was nooit gekamd. De dag voor we naar de dierenarts moesten gaan was er niets meer aan de hand, Kyto had spierpijn van altijd opgesloten te leven, nooit gewandeld, geen aandacht gekregen, overvloed aan rauw vlees,... verschrikkelijk! Het gaat goed met Kyto nu alleen trauma's moeten we erg aan werken zoals contact met andere honden, hij denkt dat elke hond hem wil bijten omdat zijn vorige baasjes hem geleerd hebben andere honden aantevallen en te vechten :(. Iedereen mag kyto zijn 2de verdere goede leven volgen op instagram @alaskanmalamut_kyto en wij volgen zeker terug.

Ik wil mensen die hun dieren mishandelen stoppen, het breekt mij hart, elke dag als ik in kyto's ogen kijk denk ik wat heb jij allemaal moeten doorstaan en het is zo een arme, leergierige hond, ik kan dit niet begrijpen.


Bedankt.
Sarah
Volg onze hond Kyto (malamute/husky) sinds 4 weken geadopteerd en erg mishandeld. Instagram @alaskanmalamut_kyto
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Welkom!

Wat rot dat Kyto het tot nu toe zo zwaar heeft gehad. Maar nu gaat het steeds beter met hem, dus ik zou zeggen, kijk vooral glimlachend vooruit!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Soeb88
Zeer actief
Berichten: 651
Lid geworden op: 31 okt 2018 14:29
Aantal honden: 0

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door Soeb88 »

Welkom,

wat een verschrikkelijk verhaal zeg, ik snap nooit waarom mensen dan een dier nemen, dan alleen maar verrot te schoppen en te slaan en weg te stoppen als het hun niet zint... Gelukkig heeft hij jullie en kunnen jullie hem hopelijk weer op de juiste weg brengen. Ik ben trouwens wel benieuwt naar Kyto's fotos!
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door Maryanne »

Wat een akelig verhaal van arme Kyto en welkom Sarah :flower:
Sandra&co

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nou, dat ellendige gedoe ligt in het verleden, daar moeten jullie vooral niet in blijven hangen. Hij heeft het nou goed voor zover z'n lijf het toe laat, toch? Dus ga dát als basis pakken en niet zijn 'zielig-zijn'. Daar heb je namelijk op termijn niks aan, met het oog op training/opvoeding. Succes met het hele verhaal.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door Manuma »

Welkom! Ik heb ook een Husky x Malamute met twee verschillende ogen. Heb je een foto van Kyto?

Wat weet je veel van zijn verleden, het klinkt niet best. Ik zou het inderdaad, zoals Sandra zegt, loslaten. Het zijn best manipulatieve honden :mrgreen: en ik zou dus lekker de regie pakken en hem door het leuke leven gaan leiden.
Succes!
Gebruikersavatar
Lief
Zeer actief
Berichten: 5569
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:23
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door Lief »

Manuma schreef:Welkom! Ik heb ook een Husky x Malamute met twee verschillende ogen. Heb je een foto van Kyto?

Wat weet je veel van zijn verleden, het klinkt niet best. Ik zou het inderdaad, zoals Sandra zegt, loslaten. Het zijn best manipulatieve honden :mrgreen: en ik zou dus lekker de regie pakken en hem door het leuke leven gaan leiden.
Succes!
Best manipulatief, understatement of the year...Afbeelding

TS: Heb je ervaring met dit type honden?
Gebruikersavatar
Maryanne
Zeer actief
Berichten: 10112
Lid geworden op: 15 feb 2007 11:25
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Locatie: Regio Amsterdam
Contacteer:

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik wil mensen die hun dieren mishandelen stoppen, het breekt mij hart, elke dag als ik in kyto's ogen kijk denk ik wat heb jij allemaal moeten doorstaan en het is zo een arme, leergierige hond, ik kan dit niet begrijpen.
Dat willen we allemaal denk ik maar zo :J:
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door thom »

Jammer hoor, want verder blijft het nogal stil door de topicstarter.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door dagmar88 »

thom schreef:Jammer hoor, want verder blijft het nogal stil door de topicstarter.
Die heeft de aanmeldprocedure dan ook niet gesnapt he, dus er is geen verder.
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door thom »

dagmar88 schreef:
thom schreef:Jammer hoor, want verder blijft het nogal stil door de topicstarter.
Die heeft de aanmeldprocedure dan ook niet gesnapt he, dus er is geen verder.
Jammer, want was wel benieuwd.
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoezo zou er geen verder zijn?
Misschien reageerd ze alsnog.

Ik denk alleen niet dat ze hier mensen gaat vinden die hun hond mishandelen.nom die te stoppen.

Ik zou het achter me laten en nu gewoon zorgen dat de hond het goed krijgt en plezier m'n er de hond maken. Het verleden kun je niet ongedaan maken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
alaskanmalamutkyto
nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jan 2020 12:35
Mijn ras(sen): Alaskan Malamut mix met een husky
Aantal honden: 1
Locatie: Belgie

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door alaskanmalamutkyto »

Dank je voor jullie fijne reacties 🥰
Volg onze hond Kyto (malamute/husky) sinds 4 weken geadopteerd en erg mishandeld. Instagram @alaskanmalamut_kyto
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door kloesje »

Welkom op het forum en veel plezier van Kyto.
Ik denk dat je hem 21/12/20 heb gekregen en niet in 2019, anders is 4 kilo afvallen in 13 maanden tijd was weinig :mrgreen:

Fijn gedoseerd met hem blijven bewegen, goede voeding en TLC dan komt hij er wel. En mocht hij wel ernstige HD hebben, dan zullen jullie je leven op hem moeten aanpassen, maar dat zal geen probleem zijn zo te lezen :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
sonj@
Zeer actief
Berichten: 8028
Lid geworden op: 24 jul 2012 20:20
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1
Locatie: Amersfoort

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door sonj@ »

Het bericht is 20 jan 2020 geplaatst.
Ik moest ook wel even goed kijken en bedenken hoe het zat.
Hoe gaat het nu met Kyto?
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Kyto, husky/amalamute

Ongelezen bericht door kloesje »

sonj@ schreef: 09 feb 2021 09:51 Het bericht is 20 jan 2020 geplaatst.
Ik moest ook wel even goed kijken en bedenken hoe het zat.
Hoe gaat het nu met Kyto?
Oh verrek... nu je het zegt :o
TS heeft pas een jaar na starten weer gereageerd... apart....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”