Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Parson Russel terrier

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Wester
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2013 17:55
Mijn ras(sen): Grote Munsterlander

Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Wester »

Hallo!
Ik ben me aan het beraden op de aanschaf van een Parson Russel Terrier.
Ik woon in de stad en wil graag veel naar buiten, parken, bossen en alles wat daartussen zit.
Hij zal met me mee naar m'n werk gaan. Daarom zoek ik een hond die stukjes naast de fiets mee kan en ook in het kratje voorop past.
Dat laatste als hij nog jong is, als hij moe is en als het te druk is.
Ik wil de fiets ook gebruiken om de stad uit te fietsen naar plekken waar hij los kan.
Wie heeft ervaring met een Parson, al dan niet in het kratje?
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik kom er wel eens een tegen in het bos. Ik vind het echt hartstikke leuk hondje. Eigenlijk een grote hond in klein formaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn nicht heeft een Parson, met kerst komt hij bij mij logeren. Het is een heerlijk hondje, alleen jaagt hij wel dus kan hij niet los. In een kratje moet lukken denk ik, ik zou dan wel een met een overkapping kopen zodat hij er niet uit kan springen maar wel veilig is als de fiets omvalt. Lijkt me fijner dan vastzetten in de krat.
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb Parsons gehad en ook een paar nestjes ermee gefokt. De laatste is 2 weken geleden op 16 jarige leeftijd overleden. Ze kunnen, eenmaal volwassen, prima naast de fiets. Wel rustig opbouwen natuurlijk. Wanneer ze moe werden propte ik ze in een fietstas, ging ook goed. Het zijn hele energieke hondjes die alles leuk vinden. Ik had geen echte jagers maar die zitten er ook tussen. Zelf ben ik overgestapt op de border terrier omdat deze net even minder energiek zijn al heeft Bonnie haar rasstandaard niet goed gelezen :).
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Emma »

Parsons zijn erg leuk, en ja hoor kan in een fietsmandje/kratje. Mijn ervaring is dat ze dat erg leuk vinden. Zo zien ze de wereld eens vanuit hoger perspectief :wink:

Over het algemeen zijn de parsons iets drukker en nog wat pittiger dan een gladhaar.
Wij hebben een gladhaar jack hussel. Ik zeg hussel, omdat het een black and tan is, en dat is geen erkende kleur bij de jack Russell.

Vind het erg leuk in een fietsmandje. Wordt oook graag door het tuincentrum gereden in de winkelwagen, en sinds kort hebben we een buggy, omdat ze toch al een seniortje is, en goede doorloop wandelingen van een uur, in haar tempo niet opschieten :mrgreen: En ja, in de buggy vind ze ook leuk :lol1:

Ik vind het erg baasgerichte sportieve hondjes. Die graag mee gaan met wat je ook doet. Volwassen kunnen ze lange wandelingen zeker waarderen.
Jachtgedrag kan er wel inzitten, maar als ze gek van een bal zijn (er zijn speciale kleine balletjes te koop voor kleine honden, een gewone tennisbal is te groot, waardoor de hoektanden snel af kunnen breken), dan zullen de meeste voor de bal kiezen, i.p.v ergens achter te jagen.

Alhoewel klein wild in het bos en katten :engel: Sommige niet goed kunnen weerstaan, het blijven wel terriërs :engel: maar mijn ervaring is dat de gewone jack hussel wel open staat om te luisteren naar je. Maar goed, dat zal echt individueel verschillen.

Ik vind het over het algemeen heerlijke hondjes, ook de parsons. Hier in de buurt loopt een superleuk parson teefje :I:
Gebruikersavatar
Evertje
Zeer actief
Berichten: 1766
Lid geworden op: 13 nov 2010 22:52
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2
Locatie: Potsdam

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Evertje »

Hier een gladharige parson van inmiddels al weer 14 jaar. Heb hem tweedehands gekregen toen hij 5 was. Er zit een flink jachtinstinct in en onder strikte voorwaarden koon hij op de Veluwe vaak los. Veel mee gedaan qua verschillende sporten. Liep met gemak 10km naast de fiets en zat inderdaad vaak voorop in de mand. S winters een deken om en hij vindt het prachtig.
Hij is voor de duvel niet bang en het heeft voor en nadelen zeg maar haha.
Wester
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jan 2013 17:55
Mijn ras(sen): Grote Munsterlander

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Wester »

Hallo beste mensen, ik wil jullie (sorry na drie jaar) even laten weten dat het geen Parson is geworden. Ik heb een wandeling gemaakt met een clubje van de rasvereniging. Vriendelijke mensen. Maar niet mijn stoere terriers Het was of ze tuttiger zijn geworden.
Ik heb het even laten rusten.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Persistence »

Ik vind het wel leuk om meer te lezen over de parson, kunnen we dit geen rastopic maken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Ramiek »

Ik heb nog wel wat fotootjes
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door Persistence »

Leuk Ramiek!
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Parson Russel terrier

Ongelezen bericht door welshwitch »

Persistence schreef: 23 jan 2021 08:50 Ik vind het wel leuk om meer te lezen over de parson, kunnen we dit geen rastopic maken :mrgreen:
Er is een rastopic, staat alleen niet heel veel in zag ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”