Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ravi en Lola

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef: 03 jul 2021 10:10
Ik ga ze nu echt geen versvlees geven met deze darmen, ze zijn dat totaal niet gewend vanuit het nest :schrik:
Ze krijgen probiotica ter ondersteuning en het gaat nu de goede kant op :ok:
Dat is het beste voor "deze darmen". Ondersteunt de weerstand en darmflora. Giardia houdt niet van voer zonder koolhydraten en katten verteren koolhydraten helemaal niet goed, wat weer invloed heeft op de gezondheid van de darmen.

Je kwakt niet 's avonds een bak vlees neer he. Je begint met een eetlepel met de kook er over.
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

dagmar88 schreef: 03 jul 2021 10:24
Caro. schreef: 03 jul 2021 10:10
Ik ga ze nu echt geen versvlees geven met deze darmen, ze zijn dat totaal niet gewend vanuit het nest :schrik:
Ze krijgen probiotica ter ondersteuning en het gaat nu de goede kant op :ok:
Dat is het beste voor "deze darmen". Ondersteunt de weerstand en darmflora. Giardia houdt niet van voer zonder koolhydraten en katten verteren koolhydraten helemaal niet goed, wat weer invloed heeft op de gezondheid van de darmen.

Je kwakt niet 's avonds een bak vlees neer he. Je begint met een eetlepel met de kook er over.
Ah oké, dank je voor de info :ok: Ik ga verdere informatie erover opzoeken en me inlezen hierover!
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

S@ndr@ schreef: 03 jul 2021 10:10 wat een super leuk stel, ik mis het ook om katten te hebben, dit jaar beiden moeten laten inslapen en ik twijfel of ik nog eens zal - het is zo weer 16 jaar- voorj ou zou ik zeggen lekker genieten van het stel deugnieten
Ahhh twee katten in korte tijd, dat valt ook niet mee zeg :(:

Onze laatste kat hebben we ruim 2.5 jaar geleden laten inslapen en sindsdien hadden we geen katten meer (eerst 4 katten en 2 honden). Jessie kon totaal niet met
katten, dus het was gewoon geen optie.
Nu was de tijd er precies goed voor en ook weer wat leven in huis :cheer: wie weet mettertijd ook weer een hond, maar voor nu is het goed zo en lekker genieten hiervan.

Maar inderdaad, het is zo 15 tot 20 jaar: Nobby (de kat die we 2.5 jaar geleden hebben laten inslapen) is 19.5 jaar geworden :80: :F:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Branka »

Wat een schattig stel! :I:
Eind januari ons oudje in moeten laten slapen, kon niet meer maar we missen de gezelligheid echt heel erg. Aan de andere kant is het in deze tijd wel makkelijk om niet steeds er aan te moeten denken dat alle deuren dicht moeten.
Weer een kat durf ik niet aan. Op de boerderij zouden ze geweldig buiten kunnen zijn als er geen drukke weg voor ons huis zou zijn. Toen Henk er in een maand tijd 3 katten van mensen uit de wijk hier verderop kon rapen heb ik opgemerkt dat ik daarom hier geen buitenkat aandurf.
Maar als ik die schattige kittens zie ga ik wel een beetje twijfelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Branka schreef: 03 jul 2021 10:40 Wat een schattig stel! :I:
Eind januari ons oudje in moeten laten slapen, kon niet meer maar we missen de gezelligheid echt heel erg. Aan de andere kant is het in deze tijd wel makkelijk om niet steeds er aan te moeten denken dat alle deuren dicht moeten.
Weer een kat durf ik niet aan. Op de boerderij zouden ze geweldig buiten kunnen zijn als er geen drukke weg voor ons huis zou zijn. Toen Henk er in een maand tijd 3 katten van mensen uit de wijk hier verderop kon rapen heb ik opgemerkt dat ik daarom hier geen buitenkat aandurf.
Maar als ik die schattige kittens zie ga ik wel een beetje twijfelen.
Ja dat is echt het kloterige eraan dat ze zo doodgereden zijn :ugh:
Wij hebben dat ook gehad met een poesje, de enige die we (voor deze) vanaf kitten hadden, ze was zo leuk... en toen 7 jaar oud, boemmmmm.

Je weet ook niet van te voren of ze binnen, en eventueel, in de tuin te houden zijn. Lotje, dat poesje wat doodgereden was, hebben we een jaar binnen kunnen houden
en toen sprong ze letterlijk tot bloedens toe tegen de ramen aan. Toen dus naar buiten gelaten, het is 6 jaar goed gegaan en dan gaat het toch fout :(:
Nu hebben we de tuin helemaal afgezet, maar dan nog... een net er overheen is onmogelijk hier, dus het zijn netten aan alle zijkanten en dan heel hard hopen dat ze
niet een enorme drang hebben naar vrijheid en genoeg hebben aan de tuin.
Op een boerderij is dat al helemaal geen optie natuurlijk of je zou een buitenkennel voor ze moeten maken, maar dan is het ook weer afwachten of ze hevig gefrustreerd
raken of dat het goed zo is.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Frootje schreef: 03 jul 2021 10:43 Wat een leukerds! Gefeliciteerd met ze. :D


Is sproeien zo’n ding bij katers? Mijn vorige kat is tot zijn derde intact geweest en heeft het echt nooit overwogen. Ik dreigde ook altijd dat als hij het zou doen zijn ballen er meteen af zouden gaan maar hij had echt 0,0 van die katerstreken. :LOL:
Hier hebben 2 van de 4 katers hevig gesproeid :schrik: het was echt enorm goor, die lucht krijg je absoluut niet weg :kotz:
1 deed het waarschijnlijk omdat we nog een andere kater in huis hadden, beiden waren overigens wel gecastreerd. De ander kregen we toen hij een paar jaar oud was en
hij was daarvoor dekkater en op wat latere leeftijd gecastreerd, maar die sproeide dus ook alles onder.
Maar dus ook 2 katers gehad die het absoluut niet deden.
Ik weet wel dat hoe later je ze castreert, hoe groter de kans op sproeien.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef: 03 jul 2021 10:36
dagmar88 schreef: 03 jul 2021 10:24
Caro. schreef: 03 jul 2021 10:10
Ik ga ze nu echt geen versvlees geven met deze darmen, ze zijn dat totaal niet gewend vanuit het nest :schrik:
Ze krijgen probiotica ter ondersteuning en het gaat nu de goede kant op :ok:
Dat is het beste voor "deze darmen". Ondersteunt de weerstand en darmflora. Giardia houdt niet van voer zonder koolhydraten en katten verteren koolhydraten helemaal niet goed, wat weer invloed heeft op de gezondheid van de darmen.

Je kwakt niet 's avonds een bak vlees neer he. Je begint met een eetlepel met de kook er over.
Ah oké, dank je voor de info :ok: Ik ga verdere informatie erover opzoeken en me inlezen hierover!
:schrik: Heb even naar die purina brok gekeken. Minder dan 10 % vlees in het uiteindelijke product. Dat scheelt maar een haar met whiskas.

Onze Meike zit ook in de katten :mrgreen:

https://www.voerwijzer.com/wat-zijn-de- ... enbrokken/
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

dagmar88 schreef: 03 jul 2021 17:35
Caro. schreef: 03 jul 2021 10:36
dagmar88 schreef: 03 jul 2021 10:24
Caro. schreef: 03 jul 2021 10:10
Ik ga ze nu echt geen versvlees geven met deze darmen, ze zijn dat totaal niet gewend vanuit het nest :schrik:
Ze krijgen probiotica ter ondersteuning en het gaat nu de goede kant op :ok:
Dat is het beste voor "deze darmen". Ondersteunt de weerstand en darmflora. Giardia houdt niet van voer zonder koolhydraten en katten verteren koolhydraten helemaal niet goed, wat weer invloed heeft op de gezondheid van de darmen.

Je kwakt niet 's avonds een bak vlees neer he. Je begint met een eetlepel met de kook er over.
Ah oké, dank je voor de info :ok: Ik ga verdere informatie erover opzoeken en me inlezen hierover!
:schrik: Heb even naar die purina brok gekeken. Minder dan 10 % vlees in het uiteindelijke product. Dat scheelt maar een haar met whiskas.

Onze Meike zit ook in de katten :mrgreen:

https://www.voerwijzer.com/wat-zijn-de- ... enbrokken/
20% kip heb ik staan bij de Pro Plan kitten ingrediënten en ruw eiwit 40%, dat moet hoog zijn, zeker het eerste jaar.

Maar eigenlijk vooral hiervoor gekozen omdat het ook in 'kattenland' een enorm aanbod is en dit merk al heel lang bestaat. Was het een jaar of
2 geleden dat ineens na de hele hype van graanvrije brokken, bleek dat honden tekorten kregen en hartproblemen door de vervangen ingrediënten?
Dus ik moet die nieuwe merken niet zo en van de brokjes die overbleven vond ik dan Pro Plan kitten er het beste uitkomen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef: 03 jul 2021 19:09 20% kip heb ik staan bij de Pro Plan kitten ingrediënten en ruw eiwit 40%, dat moet hoog zijn, zeker het eerste jaar.

Maar eigenlijk vooral hiervoor gekozen omdat het ook in 'kattenland' een enorm aanbod is en dit merk al heel lang bestaat. Was het een jaar of
2 geleden dat ineens na de hele hype van graanvrije brokken, bleek dat honden tekorten kregen en hartproblemen door de vervangen ingrediënten?
Dus ik moet die nieuwe merken niet zo en van de brokjes die overbleven vond ik dan Pro Plan kitten er het beste uitkomen.
In aardappel en peulvruchten, de vervangers van graan, zitten antinutriënten. Wanneer de brok een hoog vleesaandeel heeft, is dit geen probleem.
Wat ik zelf doe is regelmatig hart bijvoeren. Maar al vanaf de eerste geluiden en niet gebaseerd op de huidige kennis. Hart vinden ze toevallig lekker.
De twee oudste katten zijn niet opgegroeid op vers en eten geen volledige vleesmaaltijd. Wel als aanvulling op een brok met hoog vleespercentage.

Die 20% vlees is wat er vers in de brok gaat, rauw of gekookt met een vochtgehalte van 80%.
Dat is dus niet het vleesaandeel in de brok en eigenlijk misleidend. Eiwit moet inderdaad hoog zijn, maar zo min mogelijk plantaardig.

Op voerwijzer staat het helder uitgelegd, ook hoe je een zak leest, een brok zelf kunt beoordelen en kun je uitgebreide informatie over taurinetekort vinden.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: 03 jul 2021 19:18 Muizen krijgen ze al en kuikens moet ik nog proberen.
Kuikens de eerste paar keer ter hoogte van de dooierzak inknippen. Snappen je kittens meteen.
Ze schijnen aan de buitenkant niet lekker te ruiken.
Gebruikersavatar
Suzanne
Zeer actief
Berichten: 1815
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:50

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Suzanne »

Wat een leuk en mooi stel! Hier 2 Britten van bijna 5 maanden, broertjes. Gelukkig gaan ze goed met de oude dame van 12.
Veel geluk en plezier met elkaar!
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Suzanne schreef: 03 jul 2021 19:58 Wat een leuk en mooi stel! Hier 2 Britten van bijna 5 maanden, broertjes. Gelukkig gaan ze goed met de oude dame van 12.
Veel geluk en plezier met elkaar!
Ooo die zijn ook zo leuk die Britse kortharen :I: :I: een heel zacht karakter hebben ze toch?
Ik heb er eentje kort gehad, dat wil zeggen, Pieter had een Britse korthaar toen ik hem leerde kennen, maar die was toen al oud en is vrij snel nadat we
zijn gaan samenwonen, overleden aan acuut nierfalen. Ik heb hem dus maar kort meegemaakt, maar volgens mij staan ze om hun zachte karakter bekend toch?
Heb je ook foto's? :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik ben benieuwd Martijn, heb zo het vermoeden dat ze het naar binnen schrokken :mrgreen: Zijn ze in het nest ook opgegroeid met vers/rauw vlees?
Ik heb er echt niet genoeg verstand van om hieraan te beginnen op een zodanige manier dat ze echt alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgen en bovendien ook
geen ruimte om ze dat te geven. Jij woont lekker vrij en ruim, maar hier moet ik dan ongeveer op mijn slaapkamer muizen gaan geven :schrik:
Mijn 2 bange poepertjes (figuurlijk én letterlijk haha) zijn nog niet eens de trap af naar beneden gekomen. Die zitten dus nog boven, maar ze zijn natuurlijk 2 weken
ziekjes geweest. Sinds gisteren zit er volop leven in, dus ik vermoed dat ze ergens de komende dagen de trap wel gaan verkennen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Suzanne
Zeer actief
Berichten: 1815
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:50

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Suzanne »

Afbeelding

Afbeelding

Nou zacht….. wel heel relaxed.
Gebruikersavatar
Suzanne
Zeer actief
Berichten: 1815
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:50

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Suzanne »

Afbeelding
Zij is 12 en gaat twee of drie keer per jaar naar de trimmer. Kammen en plukken. Verder ongeveer eenmaal per week de kam erdoor. Mijn vorige langhaar ook.
Gebruikersavatar
Suzanne
Zeer actief
Berichten: 1815
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:50

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Suzanne »

Cleva schreef: 03 jul 2021 19:18
Muizen krijgen ze al en kuikens moet ik nog proberen.
Kippenlevertjes en hartjes zijn ook wel te vinden.
Haha, muizen en kuikens worden door het huis gevoetbald en onder kussens verstopt, liefst in mijn bed. Dan keren ze zich vol walging af en gaan blij aan de brokken….
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Caro. schreef: 03 jul 2021 22:07 Ik ben benieuwd Martijn, heb zo het vermoeden dat ze het naar binnen schrokken :mrgreen: Zijn ze in het nest ook opgegroeid met vers/rauw vlees?
Ik heb er echt niet genoeg verstand van om hieraan te beginnen op een zodanige manier dat ze echt alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgen en bovendien ook
geen ruimte om ze dat te geven. Jij woont lekker vrij en ruim, maar hier moet ik dan ongeveer op mijn slaapkamer muizen gaan geven :schrik:
Mijn 2 bange poepertjes (figuurlijk én letterlijk haha) zijn nog niet eens de trap af naar beneden gekomen. Die zitten dus nog boven, maar ze zijn natuurlijk 2 weken
ziekjes geweest. Sinds gisteren zit er volop leven in, dus ik vermoed dat ze ergens de komende dagen de trap wel gaan verkennen.
Je hoeft toch niet te beginnen met zelf samenstellen? Een simpele rodi kalkoenburger is ook compleetvoer voor de kat en al beter dan de duurste brokken.

:mrgreen: Toon at inderdaad muizen op de slaapkamer.
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Suzanne schreef: 03 jul 2021 22:09 Afbeelding

Afbeelding

Nou zacht….. wel heel relaxed.
Owww wat een wollige dotjes! :I: :I:
Dat is een Britse langhaar denk ik? ik schreef 'korthaar' automatisch omdat wij een korthaar hadden.

Ze zijn al groot zeg :80:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Cleva schreef: 03 jul 2021 22:15
Caro. schreef: 03 jul 2021 22:07 Ik ben benieuwd Martijn, heb zo het vermoeden dat ze het naar binnen schrokken :mrgreen: Zijn ze in het nest ook opgegroeid met vers/rauw vlees?
Nee, op brokjes en pate.
Volgens mij betekent dat niets. Ze moeten nog opgroeien.
Ik heb er echt niet genoeg verstand van om hieraan te beginnen op een zodanige manier dat ze echt alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgen en bovendien ook
geen ruimte om ze dat te geven.
Nou, er staan op zich best veel leuke lijstjes op google.
Het is gewoon een albinomuis uit de bak met muizen die vandaag een schoon huisje en een stukje paprika hadden gekregen.
Ik woon hier best leuk maar het is niet de serengeti, ofzo.

Ze moeten trouwens ook een fonteintje. Ik heb gelezen dat katten liever stromend water hebben.
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat mijn vorige katten de muizen ook opaten :denken: Ze vingen ze regelmatig en ik kreeg ze dan als 'cadeautje' voor
m'n voeten geworpen :schrik: :LOL: maar opeten heb ik nog nooit gezien, maar wellicht dat ze dat buiten toch deden.

Ja fonteintje is leuk! Ik heb er ook eentje voor ze, maar die staat nu nog niet ivm de giardia ellende. Over 2 weken nieuwe test en als ze dan vrij zijn, dan komt het
fonteintje er te staan :cheer:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

dagmar88 schreef: 03 jul 2021 23:07
Caro. schreef: 03 jul 2021 22:07 Ik ben benieuwd Martijn, heb zo het vermoeden dat ze het naar binnen schrokken :mrgreen: Zijn ze in het nest ook opgegroeid met vers/rauw vlees?
Ik heb er echt niet genoeg verstand van om hieraan te beginnen op een zodanige manier dat ze echt alle nodige voedingsstoffen binnenkrijgen en bovendien ook
geen ruimte om ze dat te geven. Jij woont lekker vrij en ruim, maar hier moet ik dan ongeveer op mijn slaapkamer muizen gaan geven :schrik:
Mijn 2 bange poepertjes (figuurlijk én letterlijk haha) zijn nog niet eens de trap af naar beneden gekomen. Die zitten dus nog boven, maar ze zijn natuurlijk 2 weken
ziekjes geweest. Sinds gisteren zit er volop leven in, dus ik vermoed dat ze ergens de komende dagen de trap wel gaan verkennen.
Je hoeft toch niet te beginnen met zelf samenstellen? Een simpele rodi kalkoenburger is ook compleetvoer voor de kat en al beter dan de duurste brokken.

:mrgreen: Toon at inderdaad muizen op de slaapkamer.
Nou ehhh... ik 'mot' dat echt niet op de slaapkamer hoor :schrik: :mrgreen:

Maar inderdaad, een rodi burger is gewoon goed natuurlijk. Ik durf het nu alleen echt niet, het komt net een klein beetje op de rit nu na 2 weken complete
schijterij. Ik wacht eerst totdat het nu goed gaat en ja, ik snap dat jij zegt dat vers vlees hierbij helpt, maar ik durf het nu echt niet te geven.
In de tussentijd kan ik me dan even goed inlezen zodat ik ook weet waarmee ik bezig ben :wink:
Bij honden weet ik het allemaal wel, maar van katten en voer heb ik eigenlijk te weinig kennis.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Suzanne
Zeer actief
Berichten: 1815
Lid geworden op: 23 apr 2002 02:50

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Suzanne »

Caro. schreef: 04 jul 2021 11:24
Suzanne schreef: 03 jul 2021 22:09 Afbeelding

Afbeelding

Nou zacht….. wel heel relaxed.
Owww wat een wollige dotjes! :I: :I:
Dat is een Britse langhaar denk ik? ik schreef 'korthaar' automatisch omdat wij een korthaar hadden.

Ze zijn al groot zeg :80:
Een langhaar en een korthaar. De langhaar is zeker groot, je ziet hem groeien. Ze eten brok, kittenzachtvoer en af en toe een plak rodi. Wat ze niet echt lekker vinden. Alleen als het even gekookt is met wat zachtvoer erdoor. Vis lusten ze niet. Tabriz de oudste lust alles en dat is te zien.
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Cleva schreef: 04 jul 2021 13:27
Caro. schreef: 04 jul 2021 11:26 Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat mijn vorige katten de muizen ook opaten :denken: Ze vingen ze regelmatig en ik kreeg ze dan als 'cadeautje' voor
m'n voeten geworpen :schrik: :LOL: maar opeten heb ik nog nooit gezien, maar wellicht dat ze dat buiten toch deden.
Met huid en haar. En vlot ook. :80:

Wat voor fontein heb jij?
Nog nooit gezien bij een kat, wel bij Puchu: die ving achter elkaar muizen, hij klemde ze tussen zijn voorpoten en vliegensvlug beet hij in de kop en vrat ze op...
soms deed ik mijn oren dicht, want hoorde ik de muis nog piepen in zijn bek :schrik: :jank: haha.

Ik heb deze fontein voor ze gekocht: https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972
maar geen idee of die bevalt en of ze het wat vinden, want ik heb 'm dus nog niet neergezet.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

alinelaila schreef: 05 jul 2021 18:52 Ik ontdek net pas dit topic, wat een leukerds heb je :I: Vervelend van de giardia, maar over het algemeen goed te behandelen gelukkig!
Meer foto's mogen altijd ;)

Caro. schreef: 04 jul 2021 14:12
Ik heb deze fontein voor ze gekocht: https://www.zooplus.nl/shop/katten/voer ... ats/145972
maar geen idee of die bevalt en of ze het wat vinden, want ik heb 'm dus nog niet neergezet.
Die heb ik ook jaren gehad. Inmiddels al een paar jaar over op keramiek van Keramik-im-hof, want 1 van mijn katten (ik heb er 5) kan niet zo goed tegen bakjes van plastic. Maar die catmate is een goed ding hoor!

Ha fijn, dank je wel :ok: Ik had er over het algemeen ook goede recensies over gelezen, dus had al hoop dat het iets zou zijn.

Met de kittens gaat het een stuk beter: gisteren 3 x redelijk vaste ontlasting ipv 8 x ellende. Op zich is giardia goed te behandelen, maar met name Lola was nog erg klein (820 gram)
en ze had dagenlang water diarree en was echt ellendig ervan, dus ik vond het best wat zorgelijk. De omgeving heb ik steeds heel goed schoongehouden, maar ja, ze wassen zich
natuurlijk en vaak besmetten ze zichzelf dan weer. Ik probeerde wel steeds de kontjes af te vegen met een babydoekje, maar soms zijn ze zo snel of was ik er niet bij als
ze naar de kattenbak geweest waren (ze zitten nog steeds boven, ze hebben de trap nog niet gewaagd :mrgreen: ).
In ieder geval gaat het gelukkig veel beter en zijn ze ook veel levendiger, ze stoeien als gekken en spelen lekker veel :cheer:
Volgende week moeten ze hun 2e enting krijgen, maar ik laat voor de zekerheid ze eerst nog even testen op giardia voordat er in een ziek lijfje een prik gezet wordt.

Meer foto's wordt aan gewerkt :ok: :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Cleva schreef: 12 jul 2021 22:05
dagmar88 schreef: 03 jul 2021 19:44
Cleva schreef: 03 jul 2021 19:18 Muizen krijgen ze al en kuikens moet ik nog proberen.
Kuikens de eerste paar keer ter hoogte van de dooierzak inknippen. Snappen je kittens meteen.
Ze schijnen aan de buitenkant niet lekker te ruiken.
Ze hebben vandaag een gewoon ontdooid kuiken op. Inderdaad met ingesneden dooierbuik.
Meteen vreten, geen gezanik.

Muizen vreten ze ook. Nimi moet ze vangen maar cor vreet de eerste op.

Haha lachen... de één vangt ze, de ander vreet ze op :mrgreen:

Hier gaat het ook eindelijk goed na de giardia ellende en zijn ze bijna helemaal overgezet op Purizon (kip en vis) en voornamelijk animonda carny.
Ze vallen erop aan als uitgehongerde leeuwen :mrgreen:
Ik had een interessante site gevonden over voeding https://www.catmoneo.nl/beste-natvoer/
Ook staat daar een deel over over rauwe voeding https://www.catmoneo.nl/zelf-samenstellen-praktijk/
De vacht van Lola (meisje) was helemaal dof geworden door de ellende, maar nu glimt ze weer, vaste drollen en ze beginnen helemaal los te komen :cheer:
Het bed is een soort speeltoestel: aan de ene kant erop, aan de andere kant eraf en dat gaat onvermoeibaar door.
Volgende week laat ik ze nog een keer testen voor alle zekerheid.

Ze maken alleen nog totaal geen aanstalten om naar beneden te komen. Boven hebben ze 2 kamers en de overloop en daar zijn ze helemaal gewend, dus ik
zou wel verwachten dat ze verder gaan onderzoeken, maar nope. Nu hebben we wel een achterlijk steile doodenge trap, dus misschien is dat nog te eng voor ze.
Boven onderzoeken ze wel alles, dus op zich zijn ze wel nieuwsgierig (kasten worden compleet geïnspecteerd, badkamer ook, naar buiten wordt geloerd, enz.)

Hoe is dat bij jou Martijn? Komen ze al overal in huis of zijn ze daar ook wat terughoudend in?
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Ravi en Lola

Ongelezen bericht door Caro. »

Dat is wel ideaal dat ze bij jou ook vanaf boven naar buiten kunnen!
Zelf heb ik wel altijd honden en katten gemengd gehad en het kan hartstikke leuk zijn als ze bij elkaar liggen en elkaar ook echt leuk vinden :I: maar ik
heb ook een hond gehad, die maar één van de drie katten accepteerde en dan is het ook wel heel wat gedoe om het goed te regelen, als daarvoor alles gewend
was door elkaar te lopen. Uiteindelijk heeft dat zichzelf ook wel weer geregeld hoor, maar het is minder leuk.
Hier is de tuin afgezet, ontzettend gelazer met hoge coniferen en een sloot, maar de kat van een paar huizen verderop hebben we sindsdien niet meer in onze
tuin gezien, dus ik vermoed dat het redelijk werkt en we hopen dat ze aan elkaar en aan de tuin genoeg hebben en niet constant meer vrijheid proberen te krijgen.
Op de slaapkamer mogen ze hier wel komen, maar op het aanrecht niet... ik heb dan de illusie dat ik ze dat wijs kan maken straks :mrgreen: alhoewel ik moet
bekennen dat het weer wennen is dat een kat zich werkelijk niets laat vertellen, maar alles heel duidelijk zelf bepaald :schrik: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”