Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

D’n Intratuin

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: D’n Intratuin

Ongelezen bericht door Emma »

Mooie blommekes hoor :lol1:
De begonia's voor binnen zijn leuk.

Tja intratuin, mooie winkel groot en leuk assortiment, tikkeltje duur maar dat mag best. Maar wel vaak druk. In het weekend dan :lol1:
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: D’n Intratuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

Emma schreef: 15 mei 2021 17:27 Mooie blommekes hoor :lol1:
De begonia's voor binnen zijn leuk.

Tja intratuin, mooie winkel groot en leuk assortiment, tikkeltje duur maar dat mag best. Maar wel vaak druk. In het weekend dan :lol1:
Ik vind hun assortiment juist erg tegenvallen. Ja, ze hebben veel maar allemaal doorsnee spul.
Zeker de afdeling buiten planten. En als ik dan vraag naar een specifieke cultivar, kijken ze je aan of ze water zien branden. :roll:
Erg jammer.
Kom er alleen graag met de kerst en om Yankee Candle waxmelts te halen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: D’n Intratuin

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

GrethavW schreef: 15 mei 2021 20:15
Ik vind hun assortiment juist erg tegenvallen. Ja, ze hebben veel maar allemaal doorsnee spul.
Zeker de afdeling buiten planten. En als ik dan vraag naar een specifieke cultivar, kijken ze je aan of ze water zien branden. :roll:
Erg jammer.
Van de echte hobbytuiniers moeten ze het daar dan ook niet van hebben Gretha. Ze verdienen het meeste aan de grote massa die tevreden is met de bulkvoorraden standaard plantjes. Ik heb de laatste twee maanden mijn tuin drastisch veranderd en ook veel nieuwe planten gekocht. Buiten het feit dat ze de planten die ik zocht niet hebben, zou ik er ook niet kopen als ze ze wel zouden hebben. Dan was ik twee tot drie maal duurder uit geweest dan wat ik nu betaald heb. Ik kom er dan ook zelden. Toevallig twee weken terug. Ik had bij mijn zending planten dertien zakken rozengrond besteld en kwam er net twee tekort. Die haal ik dan even bij Intratuin en neem dan gelijk een grote baal vijversubstraat mee om een grondmengsel voor mijn Lavendels te maken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: D’n Intratuin

Ongelezen bericht door Emma »

GrethavW schreef: 15 mei 2021 20:15
Emma schreef: 15 mei 2021 17:27 Mooie blommekes hoor :lol1:
De begonia's voor binnen zijn leuk.

Tja intratuin, mooie winkel groot en leuk assortiment, tikkeltje duur maar dat mag best. Maar wel vaak druk. In het weekend dan :lol1:
Ik vind hun assortiment juist erg tegenvallen. Ja, ze hebben veel maar allemaal doorsnee spul.
Zeker de afdeling buiten planten. En als ik dan vraag naar een specifieke cultivar, kijken ze je aan of ze water zien branden. :roll:
Erg jammer.
Kom er alleen graag met de kerst en om Yankee Candle waxmelts te halen.
Ja als je echt iets specifieks wilt, dan kun je inderdaad wel op je klompen aanvoelen dat ze dat juist niet hebben. Maar dat is bij elk tuincentrum zo.
Hier heeft de intratuin wel het grootste assortiment van alle tuincentra.
Maar kwa kamerplanten vind ik wel dat ze best een groot assortiment hebben. Bij ons wel.

Bovendien vind ik zelf veel doorsnee spul ook wel het dankbaarste wat betreft aanslaan, hardheid en bloeitijd. Dus dat hoeft echt niet verkeerd te zijn.
Ik vind het ook leuk om sierplanten uit zaad op te kweken. Dus daar ga ik vaak online voor shoppen.
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: D’n Intratuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

Emma schreef: 16 mei 2021 10:26
GrethavW schreef: 15 mei 2021 20:15
Emma schreef: 15 mei 2021 17:27 Mooie blommekes hoor :lol1:
De begonia's voor binnen zijn leuk.

Tja intratuin, mooie winkel groot en leuk assortiment, tikkeltje duur maar dat mag best. Maar wel vaak druk. In het weekend dan :lol1:
Ik vind hun assortiment juist erg tegenvallen. Ja, ze hebben veel maar allemaal doorsnee spul.
Zeker de afdeling buiten planten. En als ik dan vraag naar een specifieke cultivar, kijken ze je aan of ze water zien branden. :roll:
Erg jammer.
Kom er alleen graag met de kerst en om Yankee Candle waxmelts te halen.
Ja als je echt iets specifieks wilt, dan kun je inderdaad wel op je klompen aanvoelen dat ze dat juist niet hebben. Maar dat is bij elk tuincentrum zo.
Hier heeft de intratuin wel het grootste assortiment van alle tuincentra.
Maar kwa kamerplanten vind ik wel dat ze best een groot assortiment hebben. Bij ons wel.

Bovendien vind ik zelf veel doorsnee spul ook wel het dankbaarste wat betreft aanslaan, hardheid en bloeitijd. Dus dat hoeft echt niet verkeerd te zijn.
Ik vind het ook leuk om sierplanten uit zaad op te kweken. Dus daar ga ik vaak online voor shoppen.
Dat ze het niet hebben vind ik nog niet eens het grootste probleem, wel dat ze te beroerd zijn om iets voor je te bestellen.
Want dat kunnen ze prima als ze zouden willen.
Niet ieder tuincentrum heeft alleen het doorsnee spul, de grote ketens vaak wel.

Dat de bulk planten het ook het beste doen is niet waar, er zijn juist vaak veel betere en sterkere variëteiten die ook nog eens veel mooier zijn.
Het eenjarige spul zal het altijd wel doen ja, maar daar zijn ze zo duur mee. Als je maar een paar plantjes nodig hebt zoals Nanna, is dat niet zo'n probleem. Maar het loont echt de moeite om eens om je heen te kijken. Vaak zit er wel een kwekerij in de buurt waar je ze voor een fractie van dat bedrag kunt halen.

@Wolfsblut, klopt helemaal.
Zelfs als je planten online besteld (bijvoorbeeld bij Esveld) ben je inclusief verzendkosten nog veel goedkoper uit als bij Intratuin. En dan heb je een keuze waar je duizelig van wordt. Kwaliteit van de planten is ook veel beter.
Voor minder geld dus mooiere, gezondere en grotere planten.

Met kamerplanten heb ik geen ervaring, want die heb ik niet.
Wel krijg ik een rolberoerte als ik de prijzen daarvan zie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
thom
Zeer actief
Berichten: 43749
Lid geworden op: 29 sep 2006 04:30
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Locatie: Bussum
Contacteer:

Re: D’n Intratuin

Ongelezen bericht door thom »

Nanna schreef: 16 mei 2021 09:35 Ik heb amper een tuin, hahahaha. Hoefde dus alleen wat klein spul te hebben. Ik was voor 13 euro klaar voor zes planten en een zak grond.
Daar heb ik samen met een vriendin een gezellige middag voor gehad. Was jammer dat de restauratie nog niet open was anders waren we daar nog koffie gaan zuipen ook.😇
Voor 13 euro ? Dat doe je goed zeg, wij zijn meestal het tienvoudige kwijt of daar nog het dubbele van.
Ria is net rupsje nooit genoeg in een tuincentrum. :LOL:
Afbeelding
Onze Portugese Quin.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”