Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zoveel moois in de tuin

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

We zien steeds meer mooie vogels in onze tuin opduiken. Zo gaaf

Groenlingen

Afbeelding

Deze vond ik heel erg mooi om te zien. De Gekraagde Roodstaart. Hij ging zelfs nog een tijdje voor me zitten zingen :I:

Afbeelding

Afbeelding

Deze Zwartkop man zat niet in de tuin, maar net daarbuiten langs de weg.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GrethavW op 11 mei 2021 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat lief :I: een privéconcert :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door Pemba »

Altijd leuk om dat in je eigen tuin te zien. Ik zie hier voornamelijk rovers, het barst hier van de eksters en vlaamse gaaien.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik geniet er enorm van. Of ik steeds meer ga zien, of dat er inderdaad steeds meer verschillende soorten komen, weet ik niet.
Maar dat maakt ook niet uit.
Er zingt ook al 2 weken 's avonds en 's nachts een Nachtegaal in de bosjes achter mijn huis. Een concert voor als ik in bed lig.
Gisteravond samen met de kikkers die zich eindelijk ook weer volop lieten horen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
billy
Zeer actief
Berichten: 12510
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:04
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door billy »

Prachtig en genieten :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

Dat denk ik ook wel. Maar ik heb er altijd wel interesse in gehad.
Die gekraagde roodstaart was zo opvallend, die had ik vast gezien als hij eerder onze tuin bezocht had.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

Célie schreef: 12 mei 2021 19:33
GrethavW schreef: 12 mei 2021 19:26 Dat denk ik ook wel. Maar ik heb er altijd wel interesse in gehad.
Die gekraagde roodstaart was zo opvallend, die had ik vast gezien als hij eerder onze tuin bezocht had.
Nouuuuuuuuuu ik heb ooit met uitlaten terwijl ik een ijsvogeltje stond te bewonderen te horen gekregen ja zoiets vogel zag ik laatst ook bij mij in de tuin (en wees hij op een koolmees) :LOL:

Denk dat je er ook echt wel de interesse in moet hebben :D
Dat is waar. Ik zit ook op een determinatie groep op Feestboek en als daar soms ziet wat er geplaatst wordt met de vraag wat het is :schrik:
Een kievit of Vlaamse Gaai ofzo en dan de vraag wat het is :oohja:
Vanaf kinds af aan zag ik alles al vliegen en zat ik met mijn neus is de vogelboeken (en andere dieren en planten gidsen)
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

Célie schreef: 13 mei 2021 12:53
GrethavW schreef: 12 mei 2021 20:41

Dat is waar. Ik zit ook op een determinatie groep op Feestboek en als daar soms ziet wat er geplaatst wordt met de vraag wat het is :schrik:
Een kievit of Vlaamse Gaai ofzo en dan de vraag wat het is :oohja:
Vanaf kinds af aan zag ik alles al vliegen en zat ik met mijn neus is de vogelboeken (en andere dieren en planten gidsen)
Ja ik ook, ik had vroeger ook zo'n vogelgids was een heel mooi boek maar ben hem helaas kwijtgeraakt. Maar vond dat ook altijd leuk om als je een vogeltje zag om op te zoeken wat het was.
Jammer dat je hem kwijt bent. Ik had zo'n Elsevier gids. Nou ja, die was van mijn ouders.
Ik heb nu die gids die de leden van de Postcode Loterij gekregen hebben. Mijn buurvrouw had er niks mee en vroeg of ik hem wilde hebben. Uhh, jaa!
Erg mooi boek is dat.

Ik had als kind wel zelf een aantal paddenstoelen boeken, daar heb ik altijd al een enorme fascinatie voor gehad.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie scherpe foto's Gretha :ok:

Wat een prachtige vogeltjes. :I:

Hier zitten voornamelijk kraaien en duiven.
De kleintjes zoeken hun heil wijselijk verderop.
Een enkele merel hoor je wel, maar ze nestelen niet meer hier.

Dat boekje van de postcodeloterij is best een goed boekje hé?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

Verrassend goed boekje inderdaad. Ben er ontzettend blij mee.
Wat jammer dat je zo weinig zangvogels hebt. Ik woon ook wel op een ideale locatie voor al dat moois, dat scheelt natuurlijk veel.
Water, bos en riet. Dat trekt vanalles aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ranetje
Zeer actief
Berichten: 54872
Lid geworden op: 10 apr 2006 11:41
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1
Locatie: Gelderland

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door ranetje »

Tijdens de wandelingen (bos en uiterwaarden) hoor ik gelukkig nog wel het een en ander zingen.
Dus ik zit niet helemaal zonder.
Onze tuin is inderdaad wat beperkt in soorten.
Dan zit jij beter :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ik heb ook veel plezier van de BirdNET app op mijn telefoon.
Vogelgeluiden herkennen vind ik best lastig. Eerder probeerde ik het geluid te onthouden en ging dan thuis youtube filmpjes luisteren om te proberen uit te vinden wat het was. Dat lukte lang niet altijd (mijn geheugen laat me tegenwoordig vaak in de steek).
Nu kan ik met de app terplekke kijken wat het is. Echt leuk is dat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door HillieS »

Mooi! Ik vind groenling een mooi verenkleed hebben, maar door die forse snavel kijken ze zo chagrijnig :LOL:

Sinds we in ons huidige huis wonen hebben we ook veel vogels in de tuin. Kool- en pimpelmezen, veel . Roodborstjes, vinkjes, en nog wel meer. We gaan binnenkort onze tuin aanpakken, zodat de hortensia's niet meer de enige planten in de tuin zijn. Hopelijk komen er dan nog meer vogels :cheer: we kiezen bewust voor vogel-en insectvriendelijke planten.
Afbeelding
Banjer
Actief
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 sep 2013 14:26
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1
Locatie: het Gooi

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door Banjer »

GrethavW schreef: 13 mei 2021 22:26 Ik heb ook veel plezier van de BirdNET app op mijn telefoon.
Vogelgeluiden herkennen vind ik best lastig. Eerder probeerde ik het geluid te onthouden en ging dan thuis youtube filmpjes luisteren om te proberen uit te vinden wat het was. Dat lukte lang niet altijd (mijn geheugen laat me tegenwoordig vaak in de steek).
Nu kan ik met de app terplekke kijken wat het is. Echt leuk is dat.
Oh, goede tip. Die ga ik eens proberen.
Anneke
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dat boek van de Postcodeloterij heb ik via een weggeefgroep gekregen. Het grappige is dat de plaatjes exact dezelfde (of spiegelbeeld, of foto net iets anders nabewerkt) zijn als in mijn oude vogelgids (en dat zijn mooie, duidelijk plaatjes!). De tekst en de indeling van de vogels is wel anders. Ik vind dit boek iets toegankelijker voor de onervaren vogelaar. In m'n oude gids staat wel meer info. Maar ik denk dat ik in eerste instantie naar het boek van de Postcodeloterij zal grijpen en pas als ik dingen als formaat of met welke vogels verwarring kan ontstaan wil opzoeken dat ik dan de oude gids pak. De veldgids heb ik in m'n cameratas gestopt
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Overigens staat dit vogeltje (gisteren 2 exemplaren op de foto kunnen zetten, maar ze zijn lastig te spotten) niet in de gids van de Postcodeloterij: cetti's zanger
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door GrethavW »

De Cetti zanger zit hier ook. Nog niet gezien, maar mijn moeder hoorde hem en kon de zang identificeren met de BirdNET app.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Zoveel moois in de tuin

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

GrethavW schreef:De Cetti zanger zit hier ook. Nog niet gezien, maar mijn moeder hoorde hem en kon de zang identificeren met de BirdNET app.
Ja, ze zijn gemakkelijk te horen. Het heeft mij iets van 3 jaar gekost voor ik de eerste zag nadat ik ze voor het eerst gehoord had. Twee jaar geleden eindelijk eentje herkenbaar maar niet scherp op de foto weten te zetten. Afgelopen oktober voor het eerst een goede foto. Maar ze zitten nu ook in het gebied waar we elke dag lopen ipv alleen op De Zaag, dus de kans is nu groter dat ik ze zie. En ik heb van een van de mannetjes ontdekt waar ongeveer de grenzen van z'n territorium zitten en waar hij regelmatig z'n zang laat horen. Een paar van die plekken zijn vanaf het pad te zien. Dus het is nu eigenlijk meer een kwestie van geduld dan van puur geluk om hem voor de lens te krijgen. Paar weken geleden had ik hem, maar viel er een streep zwarte schaduw over z'n lijf. Gisteren zat ie op wel 3 plekken zonder storende beeldblokkers. De andere van gisteren had volgens mij net gepaard. Dan zijn ze ook iets minder op hun hoede. Hij zat wel iets dieper in het gewas, maar zat zich lekker te poetsen, dus had ik tijd om hem er toch vrij goed op te krijgen. Het vrouwtje was al doorgevlogen en was daarmee volledig buiten mijn blikveld gegaan
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”