Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er ook kippen?

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Jules01
Zeer actief
Berichten: 663
Lid geworden op: 06 jun 2017 09:56
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Jules01 »

under the red sky schreef:Het nachthok is van houten planken. Ik maak het hok nu elke 3, 4 weken schoon met de stoomreiniger en strooi dan weer opnieuw diatom. De uiteinden van de zitstok hebben we behandeld met olie maar de stok zit wel vast aan de wand. Misschien moeten we daar ook nog eens naar kijken. En de Minus Mite klinkt ook goed, gaan we proberen :ok:
Ik olie de zitstok altijd goed in, tot ie goed drupt van de slaolie (of frituurvet van de Gefrituurde Kip :wink:)
Daarnaast diatom overal en nergens.
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Kayltje »



Lollig filmpje betreffende de bloedluis.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kipo »

Bij ons hielp het heel goed om roofmijten in te zetten tegen bloedluis.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kipo »

Cleva schreef:
kipo schreef:Bij ons hielp het heel goed om roofmijten in te zetten tegen bloedluis.
Natuurlijk werkt dat goed. Maar wanneer schakel je over?
Je roofmijten overleven het pas als er geen gif meer is en diatomeeënaarde werkt ook niet voor dutchy's.

Alleen maar een keer roofmijten loslaten gaat hem niet doen.
Geen idee. Wij waren onervaren wat kippen betreft, we hadden van de buurman 'spul tegen bloedluis' gekregen, maar dat hielp niet. Op een gegeven moment werd het zo erg, dat ik zelf onder die vieze beesten zat als ik in het kippenhok geweest was. Toen ben ik gaan googlen en bij de site van die roofmijten gekomen. Dat hielp.
Ik heb een aantal jaar in het voorjaar die dutchies besteld, nooit meer bloedluis gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kipo »

Cleva schreef:
kipo schreef: Ik heb een aantal jaar in het voorjaar die dutchies besteld, nooit meer bloedluis gezien.

Ja, dat bedoel ik. Herhaaldelijk dus.
Dan snap ik het wel.
Ah zo. Nu snap ik ook wat je bedoelde. Denk ik.
Ja, herhaaldelijk. Onze buurman fokte en verkoopt pluimvee en hij had toentertijd iets van 100-150 kippen op 100m2 pal naast onze tuin. De infectiedruk was vrij hoog, dus eenmalig aanschaffen van roofmijten was niet voldoende.
Nu lopen er véél minder dieren bij de buurman en hebben onze dieren ook geen (zichtbare) last meer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door under the red sky »

Ik weet wel hoe ik ze dood krijg, dat lukt prima met de stoomreiniger. Maar ik wil niet dat ze terugkomen :wink: Ik ga die Minus Mite bestellen en regelmatig de zitstok behandelen.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Gebruikersavatar
Kayltje
Zeer actief
Berichten: 905
Lid geworden op: 29 mar 2011 09:31
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4
Locatie: Groningen

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Kayltje »

Hier afgelopen weekend de box van 6 bij 3.5, in de zomer kippenbroedplaats, in de winter inloopbox voor de pony’s, kraaibestendig gemaakt.
Dat de kraaien af en toe een eitje jatten vind ik prima, maar ik heb dit jaar ouders plus kind die er een sport van hebben gemaakt eieren te jatten. Ze zitten de godganse dag op het dak van de inloopstal te wachten totdat er een ei gelegd wordt.


Afbeelding

Afbeelding

Van de vorige broed zijn er 4 overgebleven, 2 grijze en 2 gele.
:I: Ze vinden zichzelf al heel wat en denken geen moeders meer nodig te hebben. Maar voor een lekker hapje willen ze nog wel komen als mams roept.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door nelleke »

Kippie van kleindochter die meer een huiskip is. Ze kakelt vreselijk hard. Ze zit graag op de schouder of op schoot. Hier neemt ze een stofbad in de tuin. Familie was op vakantie dus nam ik de honneurs waar. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
Afbeelding
Neeltje
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door under the red sky »

Vanmiddag is een kuiken doodgebeten en een ander kuiken uit de ren gehaald. Vermoedelijk een marter. Ik baal als een stekker, we sluiten 's avonds alles angstvallig op maar overdag moeten ze toch naar buiten kunnen. Ik heb nu het merendeel maar op Marktplaats gezet.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Hier is het al een hele lange tijd rustig. Ze lopen de hele dag in een open ren. In de nacht sluiten we ze uiteraard wel op. Maar al twee jaar geen slachtoffers meer van wilde dieren. De aanwezigheid van de honden die enorm waken en dieren uit onze tuin jagen lijkt prima te werken. Voor Guus bijna jaarlijks roofdieren en sinds Guus nog geen enkele keer. Hij zit hele avonden buiten om de boel te bewaken en ik denk dat alle vossen en marters uit de buurt inmiddels weten dat er een super alerte ernstig agressief hondje op ze wacht. Want Guus bewaakt de tuin met zijn leven en valt ook keer op keer de buurkat aan die hem vervolgens een pak rammel geeft. De dag erna horen we hem toch weer gillen als hij weer die kat "gevangen" heeft. Meer dan hem vangen als in vastzetten in een hoek doet hij niet. En die kat kennen ze. Voor het huis doen ze elkaar niks. Achter het huis mag hij absoluut niet komen van mijn honden.

Een marter of vos wordt ook woest krijsend de tuin uit gejaagd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
under the red sky
Zeer actief
Berichten: 2134
Lid geworden op: 22 apr 2009 22:19
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Locatie: Smilde
Contacteer:

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door under the red sky »

Normaal lopen de honden ook buiten maar ik had gistermiddag de hele boel binnen ivm de warmte. En midden op de dag hadden we tot nu toe nooit ongewenste bezoekers. Vanochtend vroeg de kuikenren al verbouwd, hopelijk gaat het nu goed.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Sandra&co

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb dus sinds gisteren ook een stel kippen, 3 Ayam Cemani's en een legkip.

BB (met Bjam en Cjam aan weerszijden):
Afbeelding

Ajam, Bjam en Cjam. Hier alleen Ajam op de foto, want ze kunnen nog niet zo goed prikkeren.
Afbeelding

Ik wil er denk ik nog 2 hennen bij. Geen idee wat voor ras, maar ik wil iets rustigs wat ook prettig aan de ogen aandoet. Niet te klein, maar ook niet zo groot dat ze met hun vetgemeste kontjes het nachthok niet in kunnen.

Is het mogelijk om bevruchte eieren te kopen en die onder BB te schuiven? Of zeg ik nou iets raars?
Sandra&co

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ze mogen mettertijd de hele tuin gebruiken (als ze goed gewend zijn), dus ik denk dat ze qua ruimte weinig tekort zullen komen ;)
Sandra&co

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh, nou dan kijk ik het eerst wel even een tijdje aan met deze :LOL:
Gebruikersavatar
fes/lou
Zeer actief
Berichten: 9311
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:27
Locatie: rotterdam
Contacteer:

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik heb ook kippen. Nu 3amrock krielen en 2wyandotte krielen maar ik heb australorp groot uitgebroed en daar wil ik een aantal van houden. En een paar rhode island red kuikens gekocht, maar dat zijn ws 2hanen en een hen.
De haantjes gaan te koop en een deel van de australorps ook
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Jules01
Zeer actief
Berichten: 663
Lid geworden op: 06 jun 2017 09:56
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Jules01 »

We krijgen er vandaag 1 bij. Een Brahma groothoender, columbia buff. Ze wordt gebracht omdat ze door de haan wordt ‘aangerand’ en helemaal kaal is op plekken. Hier hebben we nog geen volwassen hanen.
Hopelijk krijg ik dr gekoppeld in de groep, anders ga ik een afsplitsing maken.
Eerst maar even aarden en kijken of ze niks anders onder de leden heeft.
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Hakkene »

Jules01 schreef:We krijgen er vandaag 1 bij. Een Brahma groothoender, columbia buff. Ze wordt gebracht omdat ze door de haan wordt ‘aangerand’ en helemaal kaal is op plekken. Hier hebben we nog geen volwassen hanen.
Hopelijk krijg ik dr gekoppeld in de groep, anders ga ik een afsplitsing maken.
Eerst maar even aarden en kijken of ze niks anders onder de leden heeft.
Hoe doe je dat? Ik hoorde dat je een kip er dan s nachts bij moet zetten. Misschien wil ik er ook eentje bij, maar dit zijn m’n eerste kippen en ik weet niet zo goed hoe ik dan handig regel. Ik heb nu een leuk toompje zonder gedoe.

En ze zijn bijna 3, zet je er dan een kuiken bij of een volwassen hen?
Jules01
Zeer actief
Berichten: 663
Lid geworden op: 06 jun 2017 09:56
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Jules01 »

Hakkene schreef:
Jules01 schreef:We krijgen er vandaag 1 bij. Een Brahma groothoender, columbia buff. Ze wordt gebracht omdat ze door de haan wordt ‘aangerand’ en helemaal kaal is op plekken. Hier hebben we nog geen volwassen hanen.
Hopelijk krijg ik dr gekoppeld in de groep, anders ga ik een afsplitsing maken.
Eerst maar even aarden en kijken of ze niks anders onder de leden heeft.
Hoe doe je dat? Ik hoorde dat je een kip er dan s nachts bij moet zetten. Misschien wil ik er ook eentje bij, maar dit zijn m’n eerste kippen en ik weet niet zo goed hoe ik dan handig regel. Ik heb nu een leuk toompje zonder gedoe.

En ze zijn bijna 3, zet je er dan een kuiken bij of een volwassen hen?
Idealiter zet je er een koppel bij, maar helaas is dat in deze geen optie. En kuikens pas als ze oud genoeg zijn. Ik heb alle leeftijden al eens gekoppeld.
Nadeel van ze erbij zetten als ze op stok zijn is dat je er weinig zicht op hebt. Als het fout gaat, kan het goed fout gaan.

Normaal zet ik ze in de ren of tuin erbij, met voldoende plekken water en voer. De meeste van onze kippen zijn bitches maar wel fair. Beetje pikken en de pikorde bepalen mag, en is ook goed.
Maar voor deze hen ga ik eerst kijken of ze matcht met 1 of 2 van dezelfde kleurslag, en van daaruit in de groep. Ze is nogal snel gestresst dus nu eerst even aan de omgeving wennen. En dan pas de rest.
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door lucie »

Hakkene schreef:
Jules01 schreef:We krijgen er vandaag 1 bij. Een Brahma groothoender, columbia buff. Ze wordt gebracht omdat ze door de haan wordt ‘aangerand’ en helemaal kaal is op plekken. Hier hebben we nog geen volwassen hanen.
Hopelijk krijg ik dr gekoppeld in de groep, anders ga ik een afsplitsing maken.
Eerst maar even aarden en kijken of ze niks anders onder de leden heeft.
Hoe doe je dat? Ik hoorde dat je een kip er dan s nachts bij moet zetten. Misschien wil ik er ook eentje bij, maar dit zijn m’n eerste kippen en ik weet niet zo goed hoe ik dan handig regel. Ik heb nu een leuk toompje zonder gedoe.

En ze zijn bijna 3, zet je er dan een kuiken bij of een volwassen hen?
ik heb al heel vaak nieuwe kippen geintroduceerd, wel altijd 2 of meer nieuwe bij de oude, dan hebben ze steun aan elkaar. Ik vind het het fijnst om ze gewoon er overdag bij te zetten. De oude kippen zijn dan toch aan de scharrel, de nieuwe zet ik dan eerst ff een dag in het hok. Ik zorg voor minimaal 2 voerplekken. Er is wel eens wat gepik, maar verder is het nooit gegaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door lucie »

laeken schreef:Hier is het al een hele lange tijd rustig. Ze lopen de hele dag in een open ren. In de nacht sluiten we ze uiteraard wel op. Maar al twee jaar geen slachtoffers meer van wilde dieren. De aanwezigheid van de honden die enorm waken en dieren uit onze tuin jagen lijkt prima te werken. Voor Guus bijna jaarlijks roofdieren en sinds Guus nog geen enkele keer. Hij zit hele avonden buiten om de boel te bewaken en ik denk dat alle vossen en marters uit de buurt inmiddels weten dat er een super alerte ernstig agressief hondje op ze wacht. Want Guus bewaakt de tuin met zijn leven en valt ook keer op keer de buurkat aan die hem vervolgens een pak rammel geeft. De dag erna horen we hem toch weer gillen als hij weer die kat "gevangen" heeft. Meer dan hem vangen als in vastzetten in een hoek doet hij niet. En die kat kennen ze. Voor het huis doen ze elkaar niks. Achter het huis mag hij absoluut niet komen van mijn honden.

Een marter of vos wordt ook woest krijsend de tuin uit gejaagd.
Hier scharrelen de kippen hoofdzakelijk in het aangrenzende bos en ik denk dat de geur van de honden die daar vrijwel dagelijks passeren al genoeg is om roofdieren weg te houden. Alleen een keer een buizerd gehad die ik zo met een kip zag wegvliegen :80:
Helaas is er een nieuw gevaar bijgekomen: Liza. Ze heeft al 1 kip zeker vermoord, en ik vermoed gisteren een tweede :blauwoog: . Die stomme beesten zijn ook zo eigenwijs om àltijd op het voor de honden omheinde terrein de willen komen :oohja: . Ik overweeg nu toch maar een ren te gaan maken. Veel minder leuk maar steeds dooie kippen is ook niks :ugh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Hakkene »

lucie schreef:
Hakkene schreef:
Jules01 schreef:We krijgen er vandaag 1 bij. Een Brahma groothoender, columbia buff. Ze wordt gebracht omdat ze door de haan wordt ‘aangerand’ en helemaal kaal is op plekken. Hier hebben we nog geen volwassen hanen.
Hopelijk krijg ik dr gekoppeld in de groep, anders ga ik een afsplitsing maken.
Eerst maar even aarden en kijken of ze niks anders onder de leden heeft.
Hoe doe je dat? Ik hoorde dat je een kip er dan s nachts bij moet zetten. Misschien wil ik er ook eentje bij, maar dit zijn m’n eerste kippen en ik weet niet zo goed hoe ik dan handig regel. Ik heb nu een leuk toompje zonder gedoe.

En ze zijn bijna 3, zet je er dan een kuiken bij of een volwassen hen?
ik heb al heel vaak nieuwe kippen geintroduceerd, wel altijd 2 of meer nieuwe bij de oude, dan hebben ze steun aan elkaar. Ik vind het het fijnst om ze gewoon er overdag bij te zetten. De oude kippen zijn dan toch aan de scharrel, de nieuwe zet ik dan eerst ff een dag in het hok. Ik zorg voor minimaal 2 voerplekken. Er is wel eens wat gepik, maar verder is het nooit gegaan.
Thanks, goed om te weten:)
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Hakkene »

Jules01 schreef:
Hakkene schreef:
Jules01 schreef:We krijgen er vandaag 1 bij. Een Brahma groothoender, columbia buff. Ze wordt gebracht omdat ze door de haan wordt ‘aangerand’ en helemaal kaal is op plekken. Hier hebben we nog geen volwassen hanen.
Hopelijk krijg ik dr gekoppeld in de groep, anders ga ik een afsplitsing maken.
Eerst maar even aarden en kijken of ze niks anders onder de leden heeft.
Hoe doe je dat? Ik hoorde dat je een kip er dan s nachts bij moet zetten. Misschien wil ik er ook eentje bij, maar dit zijn m’n eerste kippen en ik weet niet zo goed hoe ik dan handig regel. Ik heb nu een leuk toompje zonder gedoe.

En ze zijn bijna 3, zet je er dan een kuiken bij of een volwassen hen?
Idealiter zet je er een koppel bij, maar helaas is dat in deze geen optie. En kuikens pas als ze oud genoeg zijn. Ik heb alle leeftijden al eens gekoppeld.
Nadeel van ze erbij zetten als ze op stok zijn is dat je er weinig zicht op hebt. Als het fout gaat, kan het goed fout gaan.

Normaal zet ik ze in de ren of tuin erbij, met voldoende plekken water en voer. De meeste van onze kippen zijn bitches maar wel fair. Beetje pikken en de pikorde bepalen mag, en is ook goed.
Maar voor deze hen ga ik eerst kijken of ze matcht met 1 of 2 van dezelfde kleurslag, en van daaruit in de groep. Ze is nogal snel gestresst dus nu eerst even aan de omgeving wennen. En dan pas de rest.
Ok thanks:) twee of meer dus:)
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Rami »

Ik heb er vijf. Een mengelmoesje van cochin, sabelpoot en kuifhoen. Vier hennen en een haan. Allemaal krielen.
Eerder altijd grote legkippen gehad (leghorn en isa brown). Heel veel eieren, maar ook heel veel poep en kuilen.
Met die kleinere kippen valt het echt alles mee. Ik heb ze overdag in de tuin. In de avond/nacht in een grote ren met nachthok.
Ik zal eens wat foto’s opsnorren. Ze zijn enig!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zet er altijd meer dan een kip tegelijk bij en meestal jong volwassen of volwassen. Scheelt veel als je een haan hebt. Dan is er geen super dominante kip. En mijn haan is dol op elke kip. Het is elke keer wel een week of twee gedoe en een hoop gekrijs. Gewonden hebben wij hier nog niet gehad gelukkig. Idealiter wacht ik tot er iets broeds is. Dan stop ik er in de nacht kuikens onder en die accepteren ze eigenlijk klakkeloos als ze een week of twee drie op eieren gezeten hebben.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door lucie »

Ik heb nog nooit een superdominante kip gehad, ook niet zonder haan. Ik zie uberhaupt weinig van een pikorde, alleen als er nieuwe komen hebben, die niks te vertellen. Maar echt agressiviteit of zelfs dominantie heb ik in al die jaren nog nooit gezien . Alleen van een haan dan; die veranderde van een goedsul in een bully, die alle kippen tot bloedens toe de hele dag door verkrachtte en er 2 heeft doodgepikt. 2 andere bezweken aan verwondingen die wij helaas niet hadden opgemerkt :cry:
De haan belandde daarna rap bij ons in de pan. Daarna een tijd haanloos gebleven; nu wel weer één. Moct ie ooit snode plannen krijgen, dan wordt het weer Coque au Vin :devil:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Mijn mooiste haan heeft ineens een scheve staart.
Heel scheef. Had hij eerst niet.

Verder oogt hij fit en de anderen ook maar ik knijp hem geweldig en hoop dat er niet ineens Marek aan de hand is. Dat zou ik bijzonder jammer vinden.
Dat kan eigenlijk niet. Want er is toch helemaal niks anders kippigs mee in aanraking geweest en wij hebben nog nooit Marek in deze bastaard lijn gehad. Wel bij deze kippen als we raskuikens hadden. Alle sabel pootjes dood. Nooit een kip van deze lijn die daar gevoelig voor was. Kan niet hoor. Geen zorgen. Ik heb elke keer 0 uitval uit deze haan gehad.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Rara welke het is.
De sabelpoot.
Die heb ik al zoveel uitgebroed. Dus nee. Heeft geen Marek. Die zijn altijd allemaal groot geworden. Ik herinner mij wel eerder iets over scheve staart. Volgens mij is dat iets erfelijks en als dat een sabelkuiken is denk ik dat deze een inteelt percentage van over 60% is net als de bullterrier :LOL:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Rara welke het is.
De sabelpoot.
Ik had sabelpoten gekocht. Die gingen dood. Geen van onze eigen broed kuikens ooit. In hetzelfde hok :wink: Ook die met grote sabels niet. Marek gaat ook echt in de poten zitten. Ze gaan steeds meer liggen en dan ineens strekken ze de poten en liggen ze op hun zij. Zo naar. Scheve staarten herken ik niet daarbij. Wel ergens anders van. Als iets tijdelijks of bij een eerder haantje. Dat weet ik niet meer.
Afbeelding
Sandra&co

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik vind ze nog steeds zo enig. Ik heb een zitje voor de ren zodat ik ze kan bekijken en ze zijn nu alle 4 handtam. Dikke gilbende als ik de tuin in kom. Ze verwachten elke keer vreet.

Ik heb ze zo'n voederbal gekocht voor de mentale stimulans. Voor zover er iets mentaal te stimuleren valt.
Afbeelding

Een schommel opgehangen. Zou echt grappig zijn als ze daarop gingen.
Afbeelding

BB wil álles eten. Tegelijkertijd.
Afbeelding

Overzicht van de ren, het hok ga ik nog zachtblauw verven.
Afbeelding

De cemani's samen.
Afbeelding

BB heeft in 1,5 week pas 1 ei gelegd en ik vond eierschalen in het hok. Dus ik wil haar er even aan herinneren waarom ik haar erbij heb. Nep-eieren dus.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door GrethavW »

Ze zijn mooi :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”