Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft er ook kippen?

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kooi »

Cleva schreef: 18 jun 2021 22:05 Mijn zwarte hen zat al een tijdje te broeden.
Andere dingen aan mijn hoofd dus de kippen stonden vooral op hun dagelijks brood en uitloop.

Vandaag ineens ongeveer 6 kuikentjes. Gezonde kinders met verschillende kleuren en een bezorgde moeder.
Hartstikke leuk.
Ik ga ze een weekje in het (ruime) stalletje houden en dan mogen ze scharrelen.

De eksters zitten al te gluren dus nu mogen ze nog niet los.
Afbeelding
Ah, daar word je toch blij van?
de mama ziet er ook heel tevreden uit.
Gebruikersavatar
Bonnie F
Zeer actief
Berichten: 10310
Lid geworden op: 12 mei 2009 21:46
Aantal honden: 1

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Cleva schreef:
under the red sky schreef:Dat is ook een manier om van de hanen af te komen Afbeelding Ik blijf nog even hopen op Marktplaats.
Ik vind dat je in het leven af moet rekenen met valse motieven.
Waarom wel kipnuggets van de lidl en niet je eigen haan? Wat ben je jezelf dan wijs aan het maken?

Dat het je voorkeur niet heeft is één ding maar echt niet in staat zijn om een dierlijke aardappel te schillen vind ik zelf niet goed genoeg.
Voor mij is de enige andere mogelijkheid om dan veganist te worden. Dat "klopt" ook.
Maar likkebaardend knoflooksaus gieten over wat gisteren het kinderboerderijrammetje dat niet naar de slacht mocht was snap ik niet.
Dit dus. En daarom moest ik laatst van mezelf helpen bij de slacht van kippen. Uiteindelijk helemaal zelf gedaan. En opgegeten. Dat doen zou veel mensen de waarse van vlees laten beseffen.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kooi »

Nanna schreef: 19 jun 2021 10:14 Precies. We leven nu eenmaal niet in een Disneywereld. En als een vos het kan, kun jij het ook.
Bij voorkeur heeft de kip voor haar verscheiden een prettig leven gehad, dat wel.

Afbeelding
Precies dat.
Mijn eerste berner slachtte daarnaast ook nog eens diervriendelijk. Een zwaai met haar kop en de kip had de nek gebroken. Hele proces van vangen en doden was gebeurd voor mijn 'Nee', mijn mond uit was. :lol1:
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Ramiek »

Kells schreef:O ja, was ik even vergeten dat het geen natuurbroed was. Onze Chinese dwergjes kruipen gewoon onder moeders vleugels.

Bestel jij meelwormen online? Sinds de Coronacrisis en langere levertijden voer ik nu tijdelijk gedroogde meelwormen. Hier in de buurt kan ik geen fatsoenlijke levende wormen kopen.
Wat leuk, ik heb sinds vorige week ook chinese dwergkwartels in de volière, de eerste 4 die we hadden bleken minstens 2 hanen bij te zitten, als het goed is hebben we nu 3 hennen en een haantje. Ik ben benieuwd of ze ook zelf willen gaan broeden. Anders wil ik tzt wel kijken voor een broedmachine
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Sterre
Zeer actief
Berichten: 5167
Lid geworden op: 05 feb 2014 18:24

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een schattig filmpje. Wat een lief kuikentje die iets donkere gele.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Hier zit de kloek met kuikens in de volière ivm katten.

Afbeelding
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Floortje »

Wat een leuke kippen allemaal!
Mijn kuikens zijn nu een week of 5/6 en zitten ook achter slot en grendel. De kat van de buren heeft er vorig jaar vier onthoofd :ugh:
Ze zitten nu nog binnen, maar ik ga morgen een rennetje bouwen. Het is toch leuker als ze een frisse snavel kunnen halen en op gras kunnen lopen.
Het lijkt erop dat ik weer lekker veel hennen heb dit jaar :ok:


Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Floortje »

Mellow schreef: 03 jul 2021 19:15
Jij hebt ook amrock's?
Wat zijn die witte voor ras?
Die van mij lopen overdag in hun ren en s'nachts gaan ze nog mee naar binnen.
Die van mij zijn nu 7 weken (de cochin's) en 8 weken (de amrockjes)
Cochins :I:

Het zijn geen amrocks, maar niet geheel raszuivere Noord Hollands blauwe. De witte zijn Les Bleues, dat is een andere benaming voor poule de Bresse, want die mogen alleen zo heten als ze ook echt uit omgeving Bresse in Frankrijk komen. Ze zijn dubbeldoel en daar gebruik ik ze ook voor. De hennen gaan als ze oud genoeg zijn bij de koppel (waar ook een haan bijzit) en de haantjes gaan de vriezer in.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Floortje »

Mellow schreef: 04 jul 2021 12:10
Les bleues, die google ik even. :F:
Hele mooie kipjes :I:
https://www.lankerenhof.nl/dubbeldoel/
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Dit vind ik nou zo leuk aan bastaarden. Je weet niet wat je krijgt. Dit jaar 3 bijzondere kuikens. Een is koekoek en gepareld tegelijk. En ook nog een hen. Onze haan is gepareld en zijn moeder is een soort koekoek gestreept. Het kuiken is ineens gestreept grijs maar ook rood met witte parels. Nog nooit zoiets gezien.


Afbeelding

De tweede verassing komt van een boerderij. Een kip dus wederom een hen. Zwarte kop en kont en mooie roodbruine midden. Beetje als haar pleegmoeder die dat in het wit heeft. Heel blij mee en erg mooi vind ik.


Afbeelding


De derde surprise staat hier ook op. Een miniatuur kipje. Ook al weer een hen. Een extreem klein wit kuiken dat ineens rossig begint te worden. Kleiner dan een merel en groeit ook helemaal niet meer. Die ga ik denk ik in de volière houden met een klein haantje. Ook wit. Moest ik uit het ei pellen nadat de rest al twee dagen uit was gekomen. Had een klompvoet. Maar dat is vrijwel weggetrokken. Alleen nog een kromme teen. Hij is heel slim en ontsnapt elke dag. Veel slimmer dan de rest. Die blijft denk ik met dat kleine hennetje samen bij mij. De rest gaat vannacht bij de toom.


Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Ja die is erg zoet. Ze gaan nu op dit moment in het nieuwe nachthok dank aan Masha en de oude kippen zitten dus in een ander nachthok. We willen de kloek met de kuikens alvast in het nieuwe hok wennen zodat ze niet de eerste week in de toom om hun positie en plek hoeven knokken. Weekje apart slapen en in een eigen stuk ren en wennen. Daarna bij de haan en de rest. Opgroeien doen wij altijd apart de eerste weken ivm katten en kraaien. Dus kloek met kuikens heeft in de volière gezeten. Erg benieuwd hoe dat morgen gaat....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Crescent »

laeken schreef: 23 mar 2020 14:53 Ik begin. Mijn mooie toom boerenkippen. Geen ras maar minstens net zo mooi al zeg ik het zelf.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn moto g(6) plus met Tapatalk
Ja, prachtig! Ik heb nu langere tijd een duo kruising barnevelders meegemaakt en echt, je gaat ze gewoon missen. Zo uitgesproken, zo intelligent en zo aanwezig. Liggen ze ineens te slapen in de woonkamer, of staan ze je direct aan te kijken als ze trek hebben in een voertje. Die levendigheid, die vrolijkheid. En de eitjes zijn gewoon heerlijk.

Kippen staan hier hoog op de lijst als dat kleine huisje achteraf is gescoord.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door natalie »

Wij willen volgend voorjaar een paar kippen kopen. We genoten heel erg mee met de kippen van de buren, maar de laatsten zijn door een steenmarter gepakt. We hoorden ‘s nachts heel veel lawaai, vriend sprong direct uit bed, haastte zich naar beneden en probeerde nog een kip te redden. Maar hij was te laat en trof een onthoofde kip en dit aan.

Afbeelding

Eerder was er al een vos, nu deze marter. De buren zijn er klaar mee en willen geen kippen meer. Maar ze deden de kippen nooit het hok in, ik zag ze ‘s avonds laat nog regelmatig ergens (binnen de omheining, dat wel) in een boom zitten.

Nu zijn er geen kippen meer en wil vriend graag eigen kippen. Abel heeft al bewezen dat hij ze niet opeet, dus ik hoop ze dan uiteindelijk ook af en toe vrij in de tuin te laten scharrelen. We overwegen een cochin kriel, maar er is nog niets besloten. Eerst maar wat vooronderzoek doen, dat alleen is al leuk :-)
Gebruikersavatar
Sabi85
Zeer actief
Berichten: 901
Lid geworden op: 09 feb 2015 00:03
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1
Locatie: Amersfoort

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wij wilden kippen nemen, maar na wat inlezen zijn het kwartels geworden 😁. Ze zijn erg leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door natalie »

Is het bij kippen ook al zo erg ja? Kijk, zover waren we dus nog niet eens. We waren eerst aan het bekijken wat we qua ruimte en onderkomen geregeld moeten hebben voor we überhaupt kippen kunnen aanschaffen. En we weten dus dat hier via de buren ook vossen en marters kunnen komen. Het ras maakt mij uiteindelijk niet veel uit, als het maar geen lastige karaktertjes zijn. Het worden immers onze eerste kippen en ik zou het leuk vinden als geen bangeriken of juist agressievelingen zijn :schrik: De beschrijving en het formaat van de cochin kriel sprak ons wel aan.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Bij kippen is het nog veel erger dan bij honden. Ik heb eens 5 prachtige Wyandotte krielen gehaald bij een fokker. De ene na de andere ging dood. Tot tumoren aan toe. Nu heb ik nog nazaten van allerlei kruisingen die ik met de heb gemaakt door ze kuikens te laten krijgen met boerderij krielhanen. Nu gaat er nog maar soms een kip dood. Niet twee of drie per jaar die geel worden van leverdingen of allerlei gezwellen krijgen. Gewoon bleek en dan dood. Dat is normaal. En meestal worden ze hier ook wel vrij oud nu. De oudste en de haan zijn ergens 5 inmiddels.

Kippen is puur uiterlijk. Dus broer x zus etc maakt niemand iets uit. Het staat ook nergens. Als het lekker kleurtje maar komt en de speciale veertjes maar goed zitten.

Ik zou altijd gewoon krielkippen kopen. Van een boerderij of van Cleva of van mij. Die zijn heel vitaal. Hier is bijvoorbeeld nog nooit een boerenkriel kuiken dood gegaan. Van de raskuikens wel. Marekse verlamming etc. Dat krijgen kruisingen niet.

Leuke sterke lieve gezonde kippen. En die zijn net zo tam al zijn hanen uit mijn toom super agressief. Cleva weet dat. Al mijn vrienden die kippen genomen hebben van mij weten dat nu. En mijn haan is misschien wel de ergste. Maar de hennen zijn heel lief en niemand komt eraan. Mijn honden hebben als ze naar de kuikens kijken al een spoor in hun voorhoofd dus die laten dat wel uit hun hoofd. De vuurkat is eens bijna een oog kwijt geraakt en ook een kraai moet oppassen. Dat is wel handig hoor. Ik neem gewoon een bezem mee.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Bij kippen is het nog veel erger dan bij honden. Ik heb eens 5 prachtige Wyandotte krielen gehaald bij een fokker. De ene na de andere ging dood. Tot tumoren aan toe. Nu heb ik nog nazaten van allerlei kruisingen die ik met de heb gemaakt door ze kuikens te laten krijgen met boerderij krielhanen. Nu gaat er nog maar soms een kip dood. Niet twee of drie per jaar die geel worden van leverdingen of allerlei gezwellen krijgen. Gewoon bleek en dan dood. Dat is normaal. En meestal worden ze hier ook wel vrij oud nu. De oudste en de haan zijn ergens 5 inmiddels.

Kippen is puur uiterlijk. Dus broer x zus etc maakt niemand iets uit. Het staat ook nergens. Als het lekker kleurtje maar komt en de speciale veertjes maar goed zitten.

Ik zou altijd gewoon krielkippen kopen. Van een boerderij of van Cleva of van mij. Die zijn heel vitaal. Hier is bijvoorbeeld nog nooit een boerenkriel kuiken dood gegaan. Van de raskuikens wel. Marekse verlamming etc. Dat krijgen kruisingen niet.

Leuke sterke lieve gezonde kippen. En die zijn net zo tam al zijn hanen uit mijn toom super agressief. Cleva weet dat. Al mijn vrienden die kippen genomen hebben van mij weten dat nu. En mijn haan is misschien wel de ergste. Maar de hennen zijn heel lief en niemand komt eraan. Mijn honden hebben als ze naar de kuikens kijken al een spoor in hun voorhoofd dus die laten dat wel uit hun hoofd. De vuurkat is eens bijna een oog kwijt geraakt en ook een kraai moet oppassen. Dat is wel handig hoor. Ik neem gewoon een bezem mee.

Oh ja. De Vlaamse koekoeken werden 1.5 en zakten door de poten. De blue des Landes werden 2 en gingen gewoon dood. Leghennen worden ook niet echt oud en sabelpoot krielen kregen allemaal marekse verlamming. Ik hoef echt geen raskippen meer. Wat een troep is dat.
Afbeelding
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door natalie »

Maar goed dat ik mij even in dit topic kom melden dan :oeps: Ik zit nu een avondje mee te lezen in een Facebook groep over kippen en ik ben ineens heel blij dat ze pas volgend voorjaar gaan komen. Ik moet nog een heleboel gaan lezen en uitzoeken ontdek ik nu.

Was toch wel handig dat we gewoon buurkippen hadden. :Q:
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

natalie schreef: 25 jul 2021 23:32 Maar goed dat ik mij even in dit topic kom melden dan :oeps: Ik zit nu een avondje mee te lezen in een Facebook groep over kippen en ik ben ineens heel blij dat ze pas volgend voorjaar gaan komen. Ik moet nog een heleboel gaan lezen en uitzoeken ontdek ik nu.

Was toch wel handig dat we gewoon buurkippen hadden. :Q:
Aanmelden op het kippenforum.nl lijkt me een goed idee. Daar zit veel kennis waar je ook gericht vragen kunt stellen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Laat je alleen niks wijsmaken. Op een kippen forum zal je lezen dat je een kuiken nooit uit het ei mag pellen en dat je een krom pootje nooit goed gaat krijgen. Deze is uit het ei gepeld en de kromme teen is het enige restant van een klompvoet 😇


Afbeelding

Daar zit net als hier volk van allerlei pluimage. Maar er is zeker ook veel kennis. Wat ik zelf wil is eenvoudig en simpel kippen houden. Dat gaat hier prima dus waarom jij heel veel zou moeten inlezen? Je weet al snel genoeg hoor 😉
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb sinds een aantal weken ook een gemêleerd groepje kippen :)
3 cochin hoenders, 1 cochin haan, 1 araucana en een noord hollands blauwe.
Met die laatste kan ik nog geen vrienden worden :mrgreen: vandaag was ze weer ontsnapt :oeps:

De 2 cochin dames
Afbeelding

De knappe vent
Afbeelding

De stoute blauwe
Afbeelding

Het lieve araucana meisje
Afbeelding

De derde cochin met araucana erbij
Afbeelding

Ik zal binnenkort eens nieuwe foto's maken, dit was toen ik ze net had :)

En dit is hun onderkomen. Een kinderspeelhuisje omgebouwd tot kippenhok met een grote vaste ren eraan.
Inmiddels heb ik met skigaas een deel van de tuin afgezet, zodat ze fijn los kunnen scharrelen.
Afbeelding

In hoeverre kan je ze echt los in de tuin laten lopen? of moet ik dan de tuin echt goed afgezet hebben? We wonen vrijaf, maar wel aan een weg waar ze harder rijden dan de 60km per uur die is toegestaan :F:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kloesje »

Cleva schreef: 26 jul 2021 20:23 Mijn kippen gaan nooit de weg op. Ze hebben er geen reden toe.
Ze lopen soms echt best wel ver van huis, vooral in de winter als er minder beestjes zijn om te scharrelen. 300 meter ofzo. Maar nooit aan de andere kant van de weg.
De kippen van andere buren precies hetzelfde. Tot aan de weg, nooit er over.

Ze lopen nu trouwens achter schapennet met de tik er op en ze zijn er niet meer door gegaan.

Investeer even in witkalk voor de muren, dutchy roofmijten en een stofbad met diatomeeënaarde.

Het kippenforum is vooral om te lachen. Veel paradijsvogels met hele grote snavels.

Oh ja, je moet wel eerst beslissen of je ze uberhaupt los wil laten lopen. Je kunt het niet een paar keer doen en dan weer niet. Dat werkt niet.
Ja ik wil ze straks wel los hebben als we bij huis zijn, altijd is nooit een optie ivm de roofvogels :)
Schapennet heb ik ook, stroom is geen optie hier ivm dreumes die dat niet snapt :tongue:

Ik heb witkalk op de bodem, in de legnesten en de planken enzo, maar je raad aan om ook de muren te doen? Dan ga ik daar van de week mee aan de slag :)
Een stofbadje ga ik me eens in verdiepen en van dutchy roofmijten heb ik nog nooit gehoord, waar is dat goed voor?

Kippenforum is niets voor mij, hier zit zo te lezen voldoende kennis :lol1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
kipo
Zeer actief
Berichten: 8556
Lid geworden op: 09 jul 2011 23:08

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kipo »

kloesje schreef:
Cleva schreef: 26 jul 2021 20:23 Mijn kippen gaan nooit de weg op. Ze hebben er geen reden toe.
Ze lopen soms echt best wel ver van huis, vooral in de winter als er minder beestjes zijn om te scharrelen. 300 meter ofzo. Maar nooit aan de andere kant van de weg.
De kippen van andere buren precies hetzelfde. Tot aan de weg, nooit er over.

Ze lopen nu trouwens achter schapennet met de tik er op en ze zijn er niet meer door gegaan.

Investeer even in witkalk voor de muren, dutchy roofmijten en een stofbad met diatomeeënaarde.

Het kippenforum is vooral om te lachen. Veel paradijsvogels met hele grote snavels.

Oh ja, je moet wel eerst beslissen of je ze uberhaupt los wil laten lopen. Je kunt het niet een paar keer doen en dan weer niet. Dat werkt niet.
Ja ik wil ze straks wel los hebben als we bij huis zijn, altijd is nooit een optie ivm de roofvogels :)
Schapennet heb ik ook, stroom is geen optie hier ivm dreumes die dat niet snapt :tongue:

Ik heb witkalk op de bodem, in de legnesten en de planken enzo, maar je raad aan om ook de muren te doen? Dan ga ik daar van de week mee aan de slag :)
Een stofbadje ga ik me eens in verdiepen en van dutchy roofmijten heb ik nog nooit gehoord, waar is dat goed voor?

Kippenforum is niets voor mij, hier zit zo te lezen voldoende kennis Afbeelding1:
Roofmijten zijn verreweg de beste remedie tegen bloedluis. En ook nog milieuvriendelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Bonnie F
Zeer actief
Berichten: 10310
Lid geworden op: 12 mei 2009 21:46
Aantal honden: 1

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik pas op de kippen van de buren. Die zijn nu van de leg en boos.
Normaal mogen ze een groot deel van de dag naar een grotere plek maar die heeft een grote kans op "ontsnappen".
Omdat ik veel weg ben en ik niet weet of ze zich sws door mij laten terugjagen, heb ik afgesproken dat ze in hun kleinere plek moeten blijven.Volgens mij vinden ze dat niet leuk. Ze zijn narrig naar elkaar, maken bonje om het eten (ik voer nu op verschillende plekken tegelijkertijd) en de haan loopt als een kip zonder kop rond.
Gelukkig zijn de kippen aan mij gewend en sws erg vriendelijk en makkelijk. Maar sneu vind ik het wel.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door laeken »

Dat is de pest met kippen. Geef ze ruimte en ze moeten ruimte. Ze kunnen geen stap terug doen. Dus een kip die vrij is geweest wil ook vrij zijn. Dat werkt bij kooivogels heel anders. Mijn vogels vliegen vaak los maar gaan ook graag in hun kooi. Dus ik kan ze zo in de kooi zetten en een dag daarin hebben zonder problemen. Onze kippen gaan klagen, ruzie maken en heen en weer lopen langs de draad. Die moeten los.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door kloesje »

Het is meer dat ik het sneu vind als ze de hele dag in die ren zouden zitten, maar ik heb ook geen zin in gedoe onderling als ze toch een tijdje kleiner zouden moeten zitten...
Wat een zeikerds... kippen...

En roofmijten inzetten terwijl je geen last van bloedluis hebt, lijkt me dan toch niet noodzakelijk?
Ik ga morgen eens verder witkalken en die aarde bestellen voor een zandbad.. hebben jullie daarvoor ook een speciale bak gemaakt waar ze in kunnen stofbaden? of is het voldoende om gewoon een gedeelte van hun al omgewoelde aarde vermengen met diatomeeënaarde?
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: Wie heeft er ook kippen?

Ongelezen bericht door Floortje »

https://www.levendehave.nl/nieuws/leven ... cd5a8129fe
Kippeninfluencer gezocht :goeie: :LOL:

Misschien heeft iemand hier behoefte? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”