Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Akita

Wat is dat nu voor een ras?

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Akita

Ongelezen bericht door ArCee »

Nu kom ik vanmorgen op mijn rondje bos met Gila een vrouw tegen met 2 Akita´s. Beauty´s :I:
Ze heeft ze beide los lopen en komen bij mij en Gila staan, alles koek en ei.
Ze hadden beide wel een andere vacht. Ja zegt die vrouw, zij is eigenlijk een mislukking. :80:
Ik zeg, nou, nou, zometeen beledig je haar, ze is toch prachtig en lief verder?
Lachend zegt ze, Tjah, ze is nu eenmaal niet zoals een Akita zou moeten zijn maar wel een erg goede afstamming.
Alsof dat de belangrijkste drifveer is om een Akita te hebben? :denken:
Ik ben dus beide Akitá aan het knuffelen en aan het aaien.
Dat doen ze ook nooit met vreemde zegt ze hoogst verbaast? :denken:
Ik zeg, ach, honden en ik, zo gaat het meeetal altijd. probeer het maar niet te begrijpen, ik begrijp het zelf niet eens :mrgreen:
Ik vraag haar, kun jij ze zomaar los laten lopen? Ik hoor altijd dat ze zo´n jachtpassie hebben? :80:
Klopt zegt ze, maar dit is mijn 3e koppel, en als je eenmaal weet hoe ze in elkaar zitten, wat ze motiveert en wat ze leuk vinden kun je ze prima alles leren. Gaat meer tijd overheen als met een herder, maar het KAN wel hoor. :W:

Al met al, leerzaam & prettig gesprek met 2 prachtige honden :I: :I: :I:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik vind ze ook wel leuk, die Akita's :mrgreen:
Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Akita

Ongelezen bericht door ArCee »

Kook, alhoewel er in King maar 1/3e zat, maar wel op sommige momenten een overheersend 1/3e deel :mrgreen:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Gebruikersavatar
Lief
Zeer actief
Berichten: 5569
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:23
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Akita

Ongelezen bericht door Lief »

Ik ook, gisteren heb ik nog even 1 kunnen aaien. Katsu heet onze vriend in het park, die 2 maanden jonger is dan mijn Shadow.
Supernova
Zeer actief
Berichten: 10203
Lid geworden op: 17 jul 2009 18:54
Aantal honden: 2

Re: Akita

Ongelezen bericht door Supernova »

ArCee schreef:Kook, alhoewel er in King maar 1/3e zat, maar wel op sommige momenten een overheersend 1/3e deel :mrgreen:
Ik ben nu al een tijdje best nieuwsgierig of jij de ouders van King ook hebt gezien. Weet je zeker dat hij een Akita, Appenzeller, Wetterhoun kruising was, of was dat wat jij er zelf in zag? Dat zijn nou niet echt 3 rassen die je op elke hoek van de straat ziet :wink:
Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Akita

Ongelezen bericht door ArCee »

Niet gezien, maar dit stond in zijn paspoort.

Vader kruising Appenzeller x Akita.
Moeder Wetterhoun.

Meer had ik niet om op af te gaan :U:
1 x ben ik een Akita eigenaar tegen gekomen, en die zei me, zonder dat ik nog iets verteld over King, vanuit zichzelf: Er lijkt wel Akita in te zitten, afgaande op zijn bouw en gedrag.
:O:
Ja, dan ben je bijna geneigt om het te gaan geloven, maar wat het ook was, het was gewoon een tophond. Zelfs als het een kruising Chiwafwaf x Sint Bernhard was geweest :F:
Alles zat er in. Inteligentie, waaksheid, beschermdrift, will to please, werklust, rust, goede neus, moed, dominantie maar geen agressie, aaibaarheidsfactor 10 :mrgreen: en gehoorzaamheid :W:
Zo 1 vind ik never nooit niet meer, een toevalstreffer die ik nog elke dag mis :(:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Lief schreef:Ik ook, gisteren heb ik nog even 1 kunnen aaien. Katsu heet onze vriend in het park, die 2 maanden jonger is dan mijn Shadow.
Oh leuk! Weet je toevallig van welke fokker hij komt?
Gebruikersavatar
Lief
Zeer actief
Berichten: 5569
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:23
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Akita

Ongelezen bericht door Lief »

@Valerie, nee dat weet ik niet, het is deze jongen.
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ah vanwege de K dacht ik dat het misschien familie zou zijn :wink: dat denk ik niet. Wel heel leuk!
Gebruikersavatar
Lief
Zeer actief
Berichten: 5569
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:23
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Akita

Ongelezen bericht door Lief »

@Valerie ik denk het ook niet, kan me van de nestfoto's herinneren dat er voornamelijk 'rode' akita's in het nestje zaten bij Kiyoshi
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Lief schreef:@Valerie ik denk het ook niet, kan me van de nestfoto's herinneren dat er voornamelijk 'rode' akita's in het nestje zaten bij Kiyoshi
Alleen maar :F: maar goed een japanner kom je niet snel in het wild tegen :wink: is altijd leuk!
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Akita

Ongelezen bericht door sbientje »

ArCee schreef:Niet gezien, maar dit stond in zijn paspoort.

Vader kruising Appenzeller x Akita.
Moeder Wetterhoun.
dan is ie 1/4e akita ;)
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

En dan nog zou ik dat niet geloven want het zijn 3 zeldzame rassen dus de kans dat die gekruist zijn is erg klein :F:
Gebruikersavatar
Lief
Zeer actief
Berichten: 5569
Lid geworden op: 05 aug 2010 12:23
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Akita

Ongelezen bericht door Lief »

Valerie schreef:
Lief schreef:@Valerie ik denk het ook niet, kan me van de nestfoto's herinneren dat er voornamelijk 'rode' akita's in het nestje zaten bij Kiyoshi
Alleen maar :F: maar goed een japanner kom je niet snel in het wild tegen :wink: is altijd leuk!
Ik kom ze vaker tegen. :mrgreen: Katsu als enige in het park, maar ook nog twee stuks die hier in de wijk wonen. Met een heel klein vrouwtje erbij;)
Maar dar kan ik geen gezellig praatje mee maken, want dan vliegen de honden elkaar in het haar...
Gebruikersavatar
Valerie
Zeer actief
Berichten: 17760
Lid geworden op: 07 dec 2005 20:14
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2
Locatie: Almere

Re: Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

We gaan regelmatig met een stel Akita's (+ eigenaren) wandelen, als je ze weer spreekt kun je ze eens uitnodigen :engel:
Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Akita

Ongelezen bericht door ArCee »

Valerie schreef:En dan nog zou ik dat niet geloven want het zijn 3 zeldzame rassen dus de kans dat die gekruist zijn is erg klein :F:
Zeldzaam, hoe bedoel je? :80:
Wetters en Appenzellers kom ik toch heel regelmatig tegen op mijn loopjes in de Kop van Noord Holland. Sterker nog, en nu gaat het helemaal als een sprookje klinken, maar in het blok tegenover mij woonde zowel een Wetter als een Appenzeller. Wel in 2 verschillende huishoudens hoor.
Wetter is inmiddels overleden, en de Appenzeller is naar het asiel gebracht toen de vrouw des huizes overleed en de man zelfs zijn kinderen verliet voor zijn nieuwe vlam, de galbak :boos:
Akita's zijn inderdaad geen gemeen goed, maar waar King dan ook offcieel vandaan komt is altijd onbekend gebleven.
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Akita

Ongelezen bericht door ArCee »

sbientje schreef:
ArCee schreef:Niet gezien, maar dit stond in zijn paspoort.

Vader kruising Appenzeller x Akita.
Moeder Wetterhoun.
dan is ie 1/4e akita ;)
.........maar 100 % waanzinnige en geweldige hond. Da's veel belangrijker, uiteindelijk, als de stempel die erop staat :W:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Kyra-
Zeer actief
Berichten: 447
Lid geworden op: 02 feb 2009 15:55

Re: Akita

Ongelezen bericht door Kyra- »

ArCee schreef: Ik zeg, ach, honden en ik, zo gaat het meestal altijd. probeer het maar niet te begrijpen, ik begrijp het zelf niet eens :mrgreen:
Ik vraag haar, kun jij ze zomaar los laten lopen? Ik hoor altijd dat ze zo´n jachtpassie hebben? :80:
Klopt zegt ze, maar dit is mijn 3e koppel, en als je eenmaal weet hoe ze in elkaar zitten, wat ze motiveert en wat ze leuk vinden kun je ze prima alles leren. Gaat meer tijd overheen als met een herder, maar het KAN wel hoor. :W:

Al met al, leerzaam & prettig gesprek met 2 prachtige honden :I: :I: :I:
Hoezo niet los kunnen lopen? Wat een onzin. Mijn honden liepen altijd los (Akita's en Shiba's).
Er zit wel degelijk een groot verschil tussen een Akita en een GJD.
Si vis pacem, para bellum
Gebruikersavatar
Yukusaki Akitas
Zeer actief
Berichten: 760
Lid geworden op: 15 nov 2012 20:12
Mijn ras(sen): Jitsu: Japanse akita
Aantal honden: 2
Locatie: Noord brabant
Contacteer:

Re: Akita

Ongelezen bericht door Yukusaki Akitas »

Kyra- schreef:
ArCee schreef: Ik zeg, ach, honden en ik, zo gaat het meestal altijd. probeer het maar niet te begrijpen, ik begrijp het zelf niet eens :mrgreen:
Ik vraag haar, kun jij ze zomaar los laten lopen? Ik hoor altijd dat ze zo´n jachtpassie hebben? :80:
Klopt zegt ze, maar dit is mijn 3e koppel, en als je eenmaal weet hoe ze in elkaar zitten, wat ze motiveert en wat ze leuk vinden kun je ze prima alles leren. Gaat meer tijd overheen als met een herder, maar het KAN wel hoor. :W:

Al met al, leerzaam & prettig gesprek met 2 prachtige honden :I: :I: :I:
Hoezo niet los kunnen lopen? Wat een onzin. Mijn honden liepen altijd los (Akita's en Shiba's).
Er zit wel degelijk een groot verschil tussen een Akita en een GJD.

Mijn akita loopt ook altijd los. Tenminste, bij mij. Bij de rest van het gezin niet. Nou moet ik wel zeggen dat koekjes wonderen doen bij haar ;)
Yukusaki Akitas
http://www.yukusaki.nl
Afbeelding
ponne
Zeer actief
Berichten: 415
Lid geworden op: 01 feb 2004 17:51

Re: Akita

Ongelezen bericht door ponne »

Iemand hier bekend met Kennel Manuhof, met name de Amerikaanse Akita?
Mag ook antwoord via PB.
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
moira7765
Actief
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 nov 2014 10:05

Re: Akita

Ongelezen bericht door moira7765 »

Angelique. schreef:
Sjoera schreef: Helaas is die met 9 maanden overleden aan een zeldzaam ziekte die bij poolhonden voorkomen.

SA ?
SA is toch ook niet dodelijk...? Het is een autoimuun ziekte, waarbij de huid( kan ook de ogen) vreselijk gaat ontsteken maar verder aardig goed te behandelen is.
moira7765
Actief
Berichten: 153
Lid geworden op: 12 nov 2014 10:05

Re: Akita

Ongelezen bericht door moira7765 »

ArCee schreef:Klopt het (dit heb ik meen ik ergens gelezen) dat er een hemelsbreed verschil zit, qua karakters, tussen de Akita Inu en de American Akita of Great Japanes Dog?

Ik meen mij te herinneren (geen 100% zekerheid meer) dat een American Akita qua karakter meer richting de duitse herder gaat, in vergelijking tot de orginele Akita, waarvan ik dan weer las, dat het 1 van de weinige rassen is die zichzelf in leven zou kunnen houden als deze in een bos/oerwoud zou worden los gelaten?


Geen idee waar ik gelezen heb, maar is dit zo, of weer een verzinsel van iemand?
Volgens de fokster waar ik mijn Amerikaanse Akita ( Tenshi) verdaan had, maar ook de Japanse Akita fokt, Zit er geen verschil tussen beide rassen karakters.Je moet er volgens haar vanuit gaan dat beide rassen als ze eenmaal geestelijk volwassen zijn, niet meer los kan laten omdat ze te dominant zijn( dit is het algemeen beeld met uitzonderingen daar gelaten!). Ook al zullen eigenaars van beide rassen anders suggereren over "het andere ras Akita". :wink:

Bovendien werd ook in Japan tijden periode van oorlog het ras verboden en werden de honden ook massaal geconsumeerd en de vachten gebruikt voor de warmte .
Doordat er een meneer was die ze toch in het geheim hield, hebben ze het ras weer kunnen opbouwen tot het ras zoals wij ze nu kennen. Kruisingen met de Duitse herdershonden vonden plaats in Japan zelf en doorverkocht voor veel geld aan Amerikanen.
incubi666
Actief
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 dec 2016 21:58
Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Aantal honden: 1

Re: Akita

Ongelezen bericht door incubi666 »

Prachtige honden die akita mocht ik in dercloop van tijd geen Ridgeback kunnen krijgen is de akita mijn 2de keuze. Aangezien het karakter veel lijkt op je ridgeback. En huskie malamut ridgeback en de tsw kunnen in het wild overleven
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Gebruikersavatar
DesireeB
Zeer actief
Berichten: 4312
Lid geworden op: 13 feb 2015 09:58
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Akita

Ongelezen bericht door DesireeB »

incubi666 schreef:Prachtige honden die akita mocht ik in dercloop van tijd geen Ridgeback kunnen krijgen is de akita mijn 2de keuze. Aangezien het karakter veel lijkt op je ridgeback. En huskie malamut ridgeback en de tsw kunnen in het wild overleven
En waarom moet hij in het wild kunnen overleven?
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Akita

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

incubi666 schreef:Prachtige honden die akita mocht ik in dercloop van tijd geen Ridgeback kunnen krijgen is de akita mijn 2de keuze. Aangezien het karakter veel lijkt op je ridgeback. En huskie malamut ridgeback en de tsw kunnen in het wild overleven
Vorige week was het nog een Cane Corso, is de wind gedraaid :mann:
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Akita

Ongelezen bericht door sirene »

S@ndr@ schreef:
incubi666 schreef:Prachtige honden die akita mocht ik in dercloop van tijd geen Ridgeback kunnen krijgen is de akita mijn 2de keuze. Aangezien het karakter veel lijkt op je ridgeback. En huskie malamut ridgeback en de tsw kunnen in het wild overleven
Vorige week was het nog een Cane Corso, is de wind gedraaid :mann:
Die kunnen niet in het wild overleven dus daar heb je niks aan :pffff:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Akita

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nee dat is waar,... ...
Gebruikersavatar
Rataplan
Zeer actief
Berichten: 7652
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:49
Mijn ras(sen): asielhonden!
Locatie: roze wolk

Re: Akita

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nanna schreef:
incubi666 schreef:Prachtige honden die akita mocht ik in dercloop van tijd geen Ridgeback kunnen krijgen is de akita mijn 2de keuze. Aangezien het karakter veel lijkt op je ridgeback. En huskie malamut ridgeback en de tsw kunnen in het wild overleven
Wou je hem eerst kopen en dan vrijlaten dan? :LOL:
De meeste honden zoeken dan toch eerder naar paal met de grote M :LOL:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Sandra&co

Re: Akita

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:
incubi666 schreef:Prachtige honden die akita mocht ik in dercloop van tijd geen Ridgeback kunnen krijgen is de akita mijn 2de keuze. Aangezien het karakter veel lijkt op je ridgeback. En huskie malamut ridgeback en de tsw kunnen in het wild overleven
Wou je hem eerst kopen en dan vrijlaten dan? :LOL:
:LOL:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Akita

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
incubi666 schreef:Prachtige honden die akita mocht ik in dercloop van tijd geen Ridgeback kunnen krijgen is de akita mijn 2de keuze. Aangezien het karakter veel lijkt op je ridgeback. En huskie malamut ridgeback en de tsw kunnen in het wild overleven
Wou je hem eerst kopen en dan vrijlaten dan? :LOL:
Die ridgeback toch wel met een pyjamaatje aan.
Plaats reactie

Terug naar “Rasstandaards”