Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bolognezer

Wat is dat nu voor een ras?

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Bolognezer

Ongelezen bericht door Caro. »

Bolognezer
(met dank aan Marion)

Afbeelding

De Bolognezer is een hondje uit de Bichon-groep, net als de Maltezer, Havanezer, Bichon Frisee, Coton de Tulear en het Leeuwhondje. De hondjes uit de Bichon-groep behoren tot de gezelschapshonden. De Bolognezer is intelligent en trouw aan zijn familie (gezin). Hij is vrolijk, speels en waakzaam. De Bolognezer kan goed overweg met andere honden en huisdieren. Ten opzichte van vreemden nemen sommige Bolognezers een afwachtende houding aan. De opvoeding verloopt over het algemeen probleemloos. Het zijn hondjes die gemakkelijk leren, en daarnaast graag iets voor de baas doen.

Vacht:
De vacht is altijd wit, lang, zeer dicht wat uitstaand vlokkig en in lokken liggend, maar hoeft niet geknipt of getrimd te worden. De verzorging van een Bolognezer is intensief. Regelmatig dient de snel klittende vacht uitgekamd te worden. Daarnaast zal de Bolognezer regelmatig in bad moeten om hem stralend wit te houden. De gehoorgang moet vrij worden gehouden van los haar en vuil. Het teveel aan haar tussen de voetzolen wordt weggeknipt als dat nodig is. Op de snuit is de beharing korter. Het haar moet het gehele lichaam gelijkmatig bedekken.


Hoofd:
Matig lang, met een gewelfde schedel. Hij moet een uitgesproken achterhoofdsknobbel en stop hebben. De bovenschedel ziet er breed uit, omdat de oren bij de aanzet rechtop staan. De lippen en snuit zijn bedekt met lang haar, op de neusrug iets korter.

Ogen:
Rond, donker, met zwarte oogranden en een levendige uitdrukking.

Oren:
hoog aangezet en rijkelijk behaard. Het oor moet voor de helft naar voren hangen.

Gebit:
Schaargebit.

Lichaam:
Rechte rug, matig lang, goed ontwikkelde borstkas, goed gewelfde ribben, brede, iets hellende croupe.

Ledematen:
Korte en rechte voorbenen, tot aan de voeten bedekt met fijn haar. Zowel de voor- als achterhand is goed gehoekt.

Voeten:
Zwarte voetzolen en nagels.

Staart:
De staart wordt gebogen over de rug gedragen en is overvloedig behaard.

Afbeelding

Rasgroep 9
Nel van Wijngaarden
Actief
Berichten: 166
Lid geworden op: 12 nov 2003 20:08
Locatie: gouda
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nel van Wijngaarden »

Een schitterend ras! Ik heb twee van die witte bolletje gehad. Quirina en Elianne. Helaas zijn ze overleden in 2002 en in 2004. Een mooi en pittig hondje is de Bolognezer. Het zijn karaktertjes. De vacht vraagt wel goed onderhoud. Dat mag je niet verwaarlozen, want de vacht is klitgevoelig.
Als ik ooit de kans weer krijg, dan worden Bologneesjes weer mijn huisgenootjes! gr. Nel
Van de opbrengst van mijn schilderijen gaat altijd een deel naar een goed doel voor dieren. Momenteel is dat www.dierenthuis.nl
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tirza
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 jan 2011 18:42
Mijn ras(sen): Bichon Bolognezer
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Bolognezer

Ongelezen bericht door Tirza »

heel leuk ras, heb er zelf eentje rondtollen in huis, heel speels en luisterd goed (meestal :lol1: )
ik zou niet meer anders willen echt heel schattig en iedereen valt als een blok voor hem als ze hem tegenkomen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Rasstandaards”