Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oudduitse Herder

Wat is dat nu voor een ras?

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Elly*
Zeer actief
Berichten: 13783
Lid geworden op: 23 feb 2003 23:16
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Locatie: Almelo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

wodan was gestroomd (aftekeningen) en dat is tegenwoordig volgens mij geen erkende kleur.

Wat betreft het verschil in uiterlijk:
op de laatste gehouden show voor de Oudduitse herder werd de beste een langstokharige Duitse herder uit showlijnen, die waarschijnlijk als zijn vacht goed zou zijn een uitmuntend zou halen op een Duitse Herdershow, net als zijn ouders.
2e bij de teven werd een langstokharige Duitse herder uit werklijnen, die waarschijnlijk (mits goede vacht) op een Duitse herdershow niet meer dan een goed of Zeer Goed zou halen, wegens een iets ander type (welk dan weer iets beter aansluit bij het gewenste type voor de ODH)
Gebruikersavatar
fredje
Actief
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 mei 2007 12:46
Aantal honden: 1
Locatie: klein moskou aan de lek

Ongelezen bericht door fredje »

Waarom valt Wodan onder de noemer van oud duitser??Ik zie totaal geen langstokhaarvacht,zelfs als mijn honden totaal uit vacht zijn hebben ze nog meer haar.Ik vind hem het meest weg hebben van een mechelx hollander en dat daar ook de stroming vandaan komt.
Volgens mij waren er 30 jaar geleden ook geen oudduitsers.
Groetjes fredje
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Zeer actief
Berichten: 2996
Lid geworden op: 08 feb 2008 20:22
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Bergharen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

fredje schreef:Waarom valt Wodan onder de noemer van oud duitser??Ik zie totaal geen langstokhaarvacht,zelfs als mijn honden totaal uit vacht zijn hebben ze nog meer haar.Ik vind hem het meest weg hebben van een mechelx hollander en dat daar ook de stroming vandaan komt.
Volgens mij waren er 30 jaar geleden ook geen oudduitsers.
Groetjes fredje
Ja, ik zie ook geen langharige vacht. En dat is toch echt een kenmerk van de Oudduitser.:wink:
Volgens de geschiedenis is de Oudduitse herder ontstaan rond 1984. Dus nog geen 30 jaar terug.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Gebruikersavatar
Marin
Actief
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 okt 2008 17:27

Ongelezen bericht door Marin »

Mireillevdw schreef:
fredje schreef:Waarom valt Wodan onder de noemer van oud duitser??Ik zie totaal geen langstokhaarvacht,zelfs als mijn honden totaal uit vacht zijn hebben ze nog meer haar.Ik vind hem het meest weg hebben van een mechelx hollander en dat daar ook de stroming vandaan komt.
Volgens mij waren er 30 jaar geleden ook geen oudduitsers.
Groetjes fredje
Ja, ik zie ook geen langharige vacht. En dat is toch echt een kenmerk van de Oudduitser.:wink:
Volgens de geschiedenis is de Oudduitse herder ontstaan rond 1984. Dus nog geen 30 jaar terug.
Wodan behoort tot die eerste groep oud duitse herders. Hij is op een respectievelijke leeftijd van 19 jaar overleden. Dat bij jullie die vraag komt snap ik wel in die tijd had je namelijk nog verschillende kleuren en hij viel onder de noemer wolfskleed. Ook had hij een stamboom onder de noemer oud duitse herder. Wodan was getraint als politie hond.
Als ik kijk naar de duitse herders van nu vind ik inderdaad de oud duitser mooier maar de allereerste oudduitsers vond ik toch mooier dan ze nu zijn. Nu zijn ze bijna allemaal met langharige vacht terwijl dat toen hier en daar nog niet het geval was. Op de foto valt het niet zo op maar als je deze duitsers in het echt zach hadden ze daardoor een velere mooiere kraag omdat die dus wel veel langer was.
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Zeer actief
Berichten: 2996
Lid geworden op: 08 feb 2008 20:22
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Bergharen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Marin schreef:
Mireillevdw schreef:
fredje schreef:Waarom valt Wodan onder de noemer van oud duitser??Ik zie totaal geen langstokhaarvacht,zelfs als mijn honden totaal uit vacht zijn hebben ze nog meer haar.Ik vind hem het meest weg hebben van een mechelx hollander en dat daar ook de stroming vandaan komt.
Volgens mij waren er 30 jaar geleden ook geen oudduitsers.
Groetjes fredje
Ja, ik zie ook geen langharige vacht. En dat is toch echt een kenmerk van de Oudduitser.:wink:
Volgens de geschiedenis is de Oudduitse herder ontstaan rond 1984. Dus nog geen 30 jaar terug.
Wodan behoort tot die eerste groep oud duitse herders. Hij is op een respectievelijke leeftijd van 19 jaar overleden. Dat bij jullie die vraag komt snap ik wel in die tijd had je namelijk nog verschillende kleuren en hij viel onder de noemer wolfskleed. Ook had hij een stamboom onder de noemer oud duitse herder. Wodan was getraint als politie hond.
Als ik kijk naar de duitse herders van nu vind ik inderdaad de oud duitser mooier maar de allereerste oudduitsers vond ik toch mooier dan ze nu zijn. Nu zijn ze bijna allemaal met langharige vacht terwijl dat toen hier en daar nog niet het geval was. Op de foto valt het niet zo op maar als je deze duitsers in het echt zach hadden ze daardoor een velere mooiere kraag omdat die dus wel veel langer was.
Toch snap ik dat niet, want de Oudduitser is volgens zijn geschiedenis ontstaan door liefhebbers van de langharige DH. :19: Als ik het verhaal van jou zo lees, hadden de eerste ODH's wel een kortharige vacht, enkel de kraag was wat langer. En dat is m.i. dus geen ODH......
Hij heeft wel een ontzettend mooie leeftijd gehaald, zeg!!!! :ok:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Gebruikersavatar
Elly*
Zeer actief
Berichten: 13783
Lid geworden op: 23 feb 2003 23:16
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Locatie: Almelo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

toen ik in 1975 in Berlijn enkele Duitse herder fokkers bezocht, noemden zij al de altDeutsche Schaferhond. Ik weet niet of de fokkers erva toen al georganiseerd waren.

Ik vraag me wel af welke papieren erbij wodan zaten, van welke organisatie.
Ik vind Wodan wel een mooie hond.
Gebruikersavatar
Marin
Actief
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 okt 2008 17:27

Ongelezen bericht door Marin »

Elmar schreef:toen ik in 1975 in Berlijn enkele Duitse herder fokkers bezocht, noemden zij al de altDeutsche Schaferhond. Ik weet niet of de fokkers erva toen al georganiseerd waren.

Ik vraag me wel af welke papieren erbij wodan zaten, van welke organisatie.
Ik vind Wodan wel een mooie hond.
Ik ben intussen twee keer verhuisd en zijn papieren zitten ergens in een doos op zolder. Ik zal er wel een keertje induiken zodat ik je dat kan laten weten.
Gebruikersavatar
Elly*
Zeer actief
Berichten: 13783
Lid geworden op: 23 feb 2003 23:16
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Locatie: Almelo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Marin schreef:
Elmar schreef:toen ik in 1975 in Berlijn enkele Duitse herder fokkers bezocht, noemden zij al de altDeutsche Schaferhond. Ik weet niet of de fokkers erva toen al georganiseerd waren.

Ik vraag me wel af welke papieren erbij wodan zaten, van welke organisatie.
Ik vind Wodan wel een mooie hond.
Ik ben intussen twee keer verhuisd en zijn papieren zitten ergens in een doos op zolder. Ik zal er wel een keertje induiken zodat ik je dat kan laten weten.
Ik wacht af, ik ben erg nieuwsgierig :wink:
Gebruikersavatar
fredje
Actief
Berichten: 236
Lid geworden op: 25 mei 2007 12:46
Aantal honden: 1
Locatie: klein moskou aan de lek

Ongelezen bericht door fredje »

Ik begrijp het ook nog steeds niet.Stamboom en oud duitse herder gaat niet samen want het is geen erkend ras en er is alleen sprake van een afstammingsbewijs.En een odh heeft niet bijna altijd een langharige vacht maar altijd !!dat is juist zijn kenmerk.
Is er geen sprake van spraak/taalverwarring en dat er bedoeld werd een duitse herder van het oude type.
Wodan zijn type zie je nog wel terug in de knpv,de werklijnen,of als je naar oostduitse en tjechiesche lijnen kijkt.
En voor Elmar,ook binnen de odh"s heb je een groot verschil tussen het zg gewenste type.Volgens mij ben jij in Wijchen geweest.
Mijn hond is een paar weken daarvoor in Duiven best of show geworden en zou in Wijchen waarschijnlijk geenn deuk in een pakje boter hebben gelopen ,ook bij de gewone dh niet.
Groetjes Fredje
Gebruikersavatar
Elly*
Zeer actief
Berichten: 13783
Lid geworden op: 23 feb 2003 23:16
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Locatie: Almelo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

fredje schreef:Ik begrijp het ook nog steeds niet.Stamboom en oud duitse herder gaat niet samen want het is geen erkend ras en er is alleen sprake van een afstammingsbewijs.En een odh heeft niet bijna altijd een langharige vacht maar altijd !!dat is juist zijn kenmerk.
Is er geen sprake van spraak/taalverwarring en dat er bedoeld werd een duitse herder van het oude type.
Wodan zijn type zie je nog wel terug in de knpv,de werklijnen,of als je naar oostduitse en tjechiesche lijnen kijkt.
En voor Elmar,ook binnen de odh"s heb je een groot verschil tussen het zg gewenste type.Volgens mij ben jij in Wijchen geweest.
Mijn hond is een paar weken daarvoor in Duiven best of show geworden en zou in Wijchen waarschijnlijk geenn deuk in een pakje boter hebben gelopen ,ook bij de gewone dh niet.
Groetjes Fredje
Ik ben niet in Wijchen geweest, maar heb de uitslagen op het internet gezien. Als een langstokharige Duitse herder van het moderne type daar de show wint, vraag ik me nog steeds af waar men in de ODH mee bezig is, wat men eigenlijk wil.
Als men een ODH met een rechte rug wil (en dat vind ik mooi) waarom dan zoveel gebruik maken van de moderne Duitse herder. Dat kan ik nog steeds niet begrijpen.
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Zeer actief
Berichten: 2996
Lid geworden op: 08 feb 2008 20:22
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Bergharen
Contacteer:

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Onze ODH pup wordt waarschijnlijk volgende week geboren..... :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Zooooooo spannend!!!! :wachten:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door ArCee »

Apart, tot voor jaaaaaaren geleden hoorde je nooit over dit ras. Dan werd de hond gewoon gezien als een langharige duitse herder?

Mijn ouder hadden ooit een "gewone"duitser, teefje en die kreeg pups waar 4 kort, en 4 langharige uitkwamen. Juist door die lang vacht leken het echte beren, geweldig spul, mooier om eerlijk te zijn als de "normale"vachten.

Ook de laaste herder die mijn moeder had, voor ze stierf, was een langharige duitse herder, zeer zwaar en imposant gebouwd, en door zijn vacht nog een slag groter en breder om te zien. Maar wel gewoon een duitse herder, dus!
Nu zouden deze honden volgens mij veel eerder de stempel oud duitser krijgen, of er zeker mee verward worden.

Ook hadden al deze deze honden nog een mooie rechte rug. Niet alleen mooier, maar ook veel sterker en gezonder om te zien. Sommige van de huidige herders hebben zowat een rug als een springschans voor een motor, zo sterk aflopend. Als ik die wel eens tegen kom met lopen zie je helemaal van links naar rechts wiebelen gewoon omdat ze niet stabiel in de achterhand zijn. Belachelijk en eeuwig zonde. Wederom een duidelijk voorbeeld hoe honden worden verpest als de mens zich ermee gaat bemoeien en zaken wil benadrukken of denkt te kunnen verbeteren.
Dat is trouwens andere rassen ook overkomen dus niet allemaal de pijlen op de herders gaan richten!!!!!!
iK ZIE OOK BEST VEEL KRUISING HERDERS LOPEN, EN OP MARKTPLAATS STAAN, DIE VEEL RECHTER IN HUN RUG ZIJN, EN IN MIJN OGEN, OOK VEEL GEZONDER EN STERKER OVERKOMEN.
Ik heb nog liever 500 euro voor zo'n kruising over, als 50 euro voor een ras duitse herder als ik de verschillen zie. :ok: Ik vind het soms werkelijk waar een soort wrakken als ik hun bouw zie, het klopt qua anatomie gewoon niet meer, puur onnatuurlijk GEMAAKT!!
Maar dat is een persoonlijke mening waarvan ik mij bewust ben dat hij bij sommige kwaad bloed kan zetten. :mann:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Dianavdberkt
Zeer actief
Berichten: 2616
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:12

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

volgens mij blijven we deze discussie voeren. als je willekeurig welke herder dan ook echt goed in de stand zou zetten conform beschrijving show duitse herders dan zie je zowel bij de witte herder, Duitse herder en ODH exact hetzelfde beeld. sommige ODH's zijn wat geblokter van bouw maar meestal komt dat niet omdat ze achter hoger staan maar eerder omdat de opperarm voor te kort is.

Alle alle duitsers ongeacht lang of stokhaar komen uit een en dezelfde bloedvoering vandaan. dus geen apart ras voor de ODH maar gewoon een DH met lang haar. gezondheids problemen zijn gelijk al zul je mnder horen via de ODH omdat een behoorlijk grote groep de HD en ED wel laat checken maar niet laat controleren door de Hirschfeld sticting ofwel de officiele instantie voor de beoordeling van foto's. Naar het karakter in de fok wordt niet bijster gekeken omdat men fokt met honden die al een zacht karakter hebben en de fokkers dit willen houden. Werkdriften etc hoeven helemaal niet aanwezig te zijn.

er is een heel kleine groep van ODH fokkers die er ook het werk karakter in willen hebben. chapeau.

Waarom dan een enorm dure ODH kopen zonder stamboom en geen langhaar Duitse herder met stamboom voor minder geld.
Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door ArCee »

Quote: Waarom dan een enorm dure ODH kopen zonder stamboom en geen langhaar Duitse herder met stamboom voor minder geld.

Als ik DIE vraag voor mijzelf zou moeten beantwoorden zou het simpel zijn.

Ik heb meer geld over voor een hond die ik gewoon MOOI vind, en die goed en gezond op mij overkomt, als dat ik geld over heb voor een stamboom. Persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Daarom ga ik ook net zo makkelijk voor een kruising als een pure rashond, maar nogmaals, dat is omdat ik puur op mijn gevoel af ga en ook dat is weer heel persoonlijk en een persoonlijke manier van kiezen :W:
Dat slaat trouwens op meerdere rassen hoor, niet alleen de herders, dat je het niet als commentaar ziet op 1 ras groep / hond. :mann:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Dianavdberkt
Zeer actief
Berichten: 2616
Lid geworden op: 13 feb 2009 21:12

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ArCee schreef:Quote: Waarom dan een enorm dure ODH kopen zonder stamboom en geen langhaar Duitse herder met stamboom voor minder geld.

Als ik DIE vraag voor mijzelf zou moeten beantwoorden zou het simpel zijn.

Ik heb meer geld over voor een hond die ik gewoon MOOI vind, en die goed en gezond op mij overkomt, als dat ik geld over heb voor een stamboom. Persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Daarom ga ik ook net zo makkelijk voor een kruising als een pure rashond, maar nogmaals, dat is omdat ik puur op mijn gevoel af ga en ook dat is weer heel persoonlijk en een persoonlijke manier van kiezen :W:
Dat slaat trouwens op meerdere rassen hoor, niet alleen de herders, dat je het niet als commentaar ziet op 1 ras groep / hond. :mann:
Dat bedoel ik dus ook. de langharige variant van de DH ziet er exact hetzelfde uit als de langharige ODH. tis maar net hoe je ze neerzet voor de camera. Beiden even gezond, zelfde looks, binnen show en werklijnen dezelfde karakters en ga maar door.
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door Budkes »

ArCee schreef:Quote: Waarom dan een enorm dure ODH kopen zonder stamboom en geen langhaar Duitse herder met stamboom voor minder geld.

Als ik DIE vraag voor mijzelf zou moeten beantwoorden zou het simpel zijn.

Ik heb meer geld over voor een hond die ik gewoon MOOI vind, en die goed en gezond op mij overkomt, als dat ik geld over heb voor een stamboom. Persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Daarom ga ik ook net zo makkelijk voor een kruising als een pure rashond, maar nogmaals, dat is omdat ik puur op mijn gevoel af ga en ook dat is weer heel persoonlijk en een persoonlijke manier van kiezen :W:
Dat slaat trouwens op meerdere rassen hoor, niet alleen de herders, dat je het niet als commentaar ziet op 1 ras groep / hond. :mann:
Dan neem je gewoon een duitse herder uit werklijnen, een rechte rug en zeer stabiel karakter. Dan is ie èn mooi, èn goedkoper, èn met een fijn karakter. Je lrijgt er dan wel alleen een stamboom bij, maar dat lijkt me geen bezwaar. :wink:
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Budkes schreef:
ArCee schreef:Quote: Waarom dan een enorm dure ODH kopen zonder stamboom en geen langhaar Duitse herder met stamboom voor minder geld.

Als ik DIE vraag voor mijzelf zou moeten beantwoorden zou het simpel zijn.

Ik heb meer geld over voor een hond die ik gewoon MOOI vind, en die goed en gezond op mij overkomt, als dat ik geld over heb voor een stamboom. Persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Daarom ga ik ook net zo makkelijk voor een kruising als een pure rashond, maar nogmaals, dat is omdat ik puur op mijn gevoel af ga en ook dat is weer heel persoonlijk en een persoonlijke manier van kiezen :W:
Dat slaat trouwens op meerdere rassen hoor, niet alleen de herders, dat je het niet als commentaar ziet op 1 ras groep / hond. :mann:
Dan neem je gewoon een duitse herder uit werklijnen, een rechte rug en zeer stabiel karakter. Dan is ie èn mooi, èn goedkoper, èn met een fijn karakter. Je lrijgt er dan wel alleen een stamboom bij, maar dat lijkt me geen bezwaar. :wink:
Voor zover ik weet kosten dh's uit werklijnen hetzelfde als dh's uit kynolijnen ;)
Of bedoel je het puur verschil in prijs tussen een ODH en een DH?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door Budkes »

renee-uk schreef:
Budkes schreef:
ArCee schreef:Quote: Waarom dan een enorm dure ODH kopen zonder stamboom en geen langhaar Duitse herder met stamboom voor minder geld.

Als ik DIE vraag voor mijzelf zou moeten beantwoorden zou het simpel zijn.

Ik heb meer geld over voor een hond die ik gewoon MOOI vind, en die goed en gezond op mij overkomt, als dat ik geld over heb voor een stamboom. Persoonlijk hecht ik daar niet zoveel waarde aan. Daarom ga ik ook net zo makkelijk voor een kruising als een pure rashond, maar nogmaals, dat is omdat ik puur op mijn gevoel af ga en ook dat is weer heel persoonlijk en een persoonlijke manier van kiezen :W:
Dat slaat trouwens op meerdere rassen hoor, niet alleen de herders, dat je het niet als commentaar ziet op 1 ras groep / hond. :mann:
Dan neem je gewoon een duitse herder uit werklijnen, een rechte rug en zeer stabiel karakter. Dan is ie èn mooi, èn goedkoper, èn met een fijn karakter. Je lrijgt er dan wel alleen een stamboom bij, maar dat lijkt me geen bezwaar. :wink:
Voor zover ik weet kosten dh's uit werklijnen hetzelfde als dh's uit kynolijnen ;)
Of bedoel je het puur verschil in prijs tussen een ODH en een DH?
Ja, dat bedoel ik, het verschil in prijs tussen een ODH en een DH.
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Zeer actief
Berichten: 2996
Lid geworden op: 08 feb 2008 20:22
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Bergharen
Contacteer:

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Ik vind persoonlijk dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen wat hij/zij mooi vind en wat iemand voor een hond uit wil geven.
Ik heb het geld er wel voor over. Een ander niet.
Wel zijn er voor mij ook grenzen. Voor een Oudduitser zou ik b.v.b. ook niet meer dan E 1.100 uitgeven,maar daar zou dan ook wel een onderzoek (pennhip) bij inbegrepen moeten zitten (wat er ook altijd bij zit als je meer dan E 1.000,= betaald) . :wink:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Gebruikersavatar
renee-uk
Zeer actief
Berichten: 51685
Lid geworden op: 02 mei 2008 00:49
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Coventry UK

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Mireillevdw schreef:Ik vind persoonlijk dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen wat hij/zij mooi vind en wat iemand voor een hond uit wil geven.
Ik heb het geld er wel voor over. Een ander niet.
Wel zijn er voor mij ook grenzen. Voor een Oudduitser zou ik b.v.b. ook niet meer dan E 1.100 uitgeven,maar daar zou dan ook wel een onderzoek (pennhip) bij inbegrepen moeten zitten (wat er ook altijd bij zit als je meer dan E 1.000,= betaald) . :wink:
Nou dat mag dan ook wel voor die prijs :eek:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Gebruikersavatar
ArCee
Zeer actief
Berichten: 1655
Lid geworden op: 17 nov 2010 12:27
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1
Locatie: Heerhugowaard.

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door ArCee »

Ach, een tid geleden is er een miljoen (1.000.000) dollar betaald voor een Tibetaanse Mastiff door een Chinees. :80: :piew:
Dan vallen deze prijzen nog wel mee, weggevertjes zowat :lekkerpuh:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
Gebruikersavatar
c.otto
Vaste gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:24
Aantal honden: 1
Locatie: Katwijk zh

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door c.otto »

Zoals in mijn voorstellingsbericht te lezen is ben ik sinds 16-03-2016 in het bezit van een Oudduitse herder. Een teefje, genaamd Nora. Op de avatar is ze net zeven maanden oud en ook loops. Gelukkig is dat laatste achter de rug en kunnen we weer leuke uitstapjes maken, strand en duinen, met een loslopende hond. Wel ruikt ze nog aantrekkelijk voor de reuen maar ze staat niets meer toe.
Ook zitten we al maanden op training. Ze leert erg snel. Tijdens loslopen blijft ze vrij dicht in de buurt. Ze is gek op water. Het is een rustige, prettige hond in huis. Wel moet je geen problemen hebben met haren. Vooral de ondervacht valt vrij veel uit, volgens mij het hele jaar.
Nora één jaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
mosquito1980
Zeer actief
Berichten: 11450
Lid geworden op: 02 jun 2015 20:22
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1
Locatie: Angola, samen met Vusi en Pusi

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuke hond :ok:

Daar mag je best trots op zijn en een eigen topic over maken :tongue:
Gebruikersavatar
c.otto
Vaste gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: 19 sep 2016 21:24
Aantal honden: 1
Locatie: Katwijk zh

Re: Oudduitse Herder

Ongelezen bericht door c.otto »

Ben er ook trots op. Eigen topic moet ik nog even over na denken. Ze heeft al een eigen Facebook account.
Nora één jaar.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Rasstandaards”