Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cane Corso

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door Lizzie. »

incubi666 schreef:
incubi666 schreef:Mooie leuke honden ook getwijfeld tussen de rr en de cane. Toch de rr geworden. Cane wordt 2de keus als de rr niet beschikbaar is. Een reu wordt het altijd.
Nee ooit als mijn hondje ooit zou overleden zijn dan zou voor de rr of cc gaan. Denk toch de rr. Maar wat een bijtkracht heeft de cc niet normaal.
Mooie honden om te zien. En idd ze worden vaak te groot gefokt zelfde geldt voor de rr en veel andere soorten rassen erg jammer.
Jezelf quote :LOL: :LOL: :LOL:
stja je moet toch wat doen he om weer een oude topic omhoog te hijsen :roll:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja dat doet deze forumer vaak en t praat nog zonder verstand ook, ach ..lekker laten gaan :wink:
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door Tony »

Maar wat een bijtkracht heeft de cc niet normaal.
Nou, een CC bijt echt niet harder dan bijv. de gemiddelde Mechel/Hollander, integendeel zelfs... (Dat het met zulk type hond heel wat indruk maakt is een ander verhaal...) :roll:

Ik persoonlijk zou er ver vandaan blijven...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

https://www.hondenfun.nl/top-10-hondenr ... en-bijten/
beetje belachelijke website zeg maar, hoe dan ook een hondenbeet doet erg auw auw zullen we maar zeggen :lol1:
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lizzie. schreef:Jezelf quoten :LOL: :LOL: :LOL:
stja je moet toch wat doen he om weer een oude topic omhoog te hijsen :roll:
En dan ''Nee'' zeggen tegen je eigen quote :cool2: .
Sandra&co

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik dacht eerst echt zeker te weten dat hij een troll is, maar ik ben bang dat het allemaal bloedserieus is voor hem.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:
Lizzie. schreef:Jezelf quoten :LOL: :LOL: :LOL:
stja je moet toch wat doen he om weer een oude topic omhoog te hijsen :roll:
En dan ''Nee'' zeggen tegen je eigen quote :cool2: .
:mrgreen: In ieder geval nooit eenzaam wanneer het prima discussiëren met jezelf is.
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
Zamunda schreef:
Lizzie. schreef:Jezelf quoten Afbeelding Afbeelding Afbeelding
stja je moet toch wat doen he om weer een oude topic omhoog te hijsen :roll:
En dan ''Nee'' zeggen tegen je eigen quote :cool2: .
:mrgreen: In ieder geval nooit eenzaam wanneer het prima discussiëren met jezelf is.
Krijg je ook geen weerwoord als je er geen zin in hebt :mann:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
incubi666
Actief
Berichten: 173
Lid geworden op: 07 dec 2016 21:58
Mijn ras(sen): Raad maar eens.
Aantal honden: 1

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door incubi666 »

Tony schreef:
Maar wat een bijtkracht heeft de cc niet normaal.
Nou, een CC bijt echt niet harder dan bijv. de gemiddelde Mechel/Hollander, integendeel zelfs... (Dat het met zulk type hond heel wat indruk maakt is een ander verhaal...) :roll:

Ik persoonlijk zou er ver vandaan blijven...
Mechelaar tja doet ook pijn maar van een kangal boerboel ridgeback of cc of de Argentino die zijn de Mechelaar zeker de baas. Helaas moet ik zelf eerst zelf nog baas worden over mijn eigen hond voordat ik dit soort honden zou nemen.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

nou ik denk dat voor @incubi666 een Boomertje genoeg bijtkracht heeft kan die oefenen met de baas zijn over een hond( voor zover dat nodig is) zonder dat er schade ontstaat :engel:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja maar die pk`s en dat koppel, daar wordt een beetje kerel wel heel erg opgewonden van hoor :pffff:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Maar dan nog snap ik de fascinatie met dat 'gebijtkracht' niet. Net zoals die fascinatie voor heel snelle auto's terwijl je in NL nergens harder dan 120 mag :LOL: Het heeft iets zieligs. Ik wil wel maar ik kan niet. :engel:
Neem toch godverdomme als HTK-eigenaar gewoon een gezellige hond. Ik kan je garanderen dat je daar veel meer plezier aan gaat beleven dan aan zo'n snauwgeval.
Het is meer een polootje met spoiler en een traibul stikker. Vroem vroem!
En zich dan op zitten vreten dat je met je ouwelullenbak sneller optrekt bij het stoplicht :LOL:

Als je ermee om kunt gaan heb je toch met heel die bijtkracht niks te maken :Q:
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Als je ermee om kunt gaan heb je toch met heel die bijtkracht niks te maken :Q:
Exact. Hier liep ooit een boom van een vent met een zo mogelijk nóg grotere Tosa reu. Een agressief kleregeval maar je merkte daar helemaal niets van want meneer had hem perfèct onder controle. Die hond waagde het niet zijn muil in te zetten :mrgreen: Dat was ook helemaal de bedoeling niet.
Hij was gewoon huishond van iemand die daar toevallig uitstekend mee om kon gaan. En dan denkt suffe Harry van twee huizen verder dat hij dat ook wel kan :schrik:
Mijn tosa kruising was heel zacht in zijn bek. Alleen bij de inbreker niet :LOL: :schrik:
Sowieso een dot toen hij een beetje van de slechte baas bekomen was.

Er zijn wel vrolijke molossers :lol1:

Afbeelding

Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door Lizzie. »

malinois schreef:
dagmar88 schreef:
Zamunda schreef:
Lizzie. schreef:Jezelf quoten Afbeelding Afbeelding Afbeelding
stja je moet toch wat doen he om weer een oude topic omhoog te hijsen :roll:
En dan ''Nee'' zeggen tegen je eigen quote :cool2: .
:mrgreen: In ieder geval nooit eenzaam wanneer het prima discussiëren met jezelf is.
Krijg je ook geen weerwoord als je er geen zin in hebt :mann:
:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Als je ermee om kunt gaan heb je toch met heel die bijtkracht niks te maken :Q:
Exact. Hier liep ooit een boom van een vent met een zo mogelijk nóg grotere Tosa reu. Een agressief kleregeval maar je merkte daar helemaal niets van want meneer had hem perfèct onder controle. Die hond waagde het niet zijn muil in te zetten :mrgreen: Dat was ook helemaal de bedoeling niet.
Hij was gewoon huishond van iemand die daar toevallig uitstekend mee om kon gaan. En dan denkt suffe Harry van twee huizen verder dat hij dat ook wel kan :schrik:
mwah in die zin dat als je er mee gaat pakwerken ( en daar zijn ze best geschikt voor) dat je weet wat je hebt en de club ook :engel: vaak worden ze geweigerd.. maar er zijn wel clubs die ze ook toelaten
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door Tony »

Cleva schreef:Ik vind het doorgaans chagrijnige kutbeesten.
Die hele sectie van de molossergroep staat me niet aan.
Na ruim 20 jaar CC's ben ik er dus ook helemaal klaar mee, juist om die reden qua karakters.
Waar de CC vroeger altijd een zelfverzekerde, weliswaar dominant (sexe-genoten) maar wél betrouwbaar (lees: voorspelbaar) ras was zie je nu steeds meer angstige, schrikachtige of agressieve honden... en dát wil je juist bij dit soort sterke rassen nooit hebben.
Daar ze vroeger altijd in groepen werkten (zowel de erfbewakers als de herders/drijvers) had je dus ook niks aan hondagressieve types en die werden dan ook geëlimineerd (net zoals de mens agressieve types), nu het karakter echter al sinds het begin van de CC fokkerij in NL een ondergeschoven kindje is zie je die echter wel steeds vaker lopen én fokt men daar ook lustig mee...
Daarnaast heeft de CC, net zoals bij de meeste molossers het geval is, een zeer consequente baas nodig waardoor de hond nooit geen reden ziet om zelfstandig de zaken te gaan lopen regelen.
Aangezien ze echter al sinds jaar en dag verkocht worden als de ideale gezinshond (en dus ook daarop gefokt worden :( )krijg je dus ook heel veel bazen die totaal geen overwicht hebben over hun hond(en), en ja daardoor gaat het dus ook steeds vaker mis...
Hij staat nu overigens ook niet voor niks op de HR lijst. :roll:

Wat dat betreft sloeg je (in mijn ogen) de spijker ook op z'n kop met jouw bijdrage in de topic van "Opvoedstijlen, welke en waarom" en dan met name jouw reactie; "Ik vind echt dat moderne westerse dierenliefhebbers enorm doorgeslagen zijn in de vriendschap met hun dieren. Ik ben dol op mijn honden en ik heb een warm contact met ze maar er is geen haar op mijn hoofd die denkt dat we een gelijkwaardige relatie beleven."
Helemaal niks aan toe te voegen dus want daar zie je het ook heel vaak mis gaan... :ok:

Molossers zijn (h)eerlijke prima op te voeden honden (mits juist gefokt) maar absoluut geen honden voor jan en alleman, en ja... het karakter van de molosser moet je liggen (ik ben er dus helemaal weg van... :F: )
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

maar je bent er wel klaar mee, bij mij staat de volgende toch weer in mijn wensen boekje.. maar niet zomaar ergens vandaan.. en ik vind het absoluut geen sjachie beesten.. :wink: t is maar welke kant je van ze beleeft.. ik heb er 9,5 jaar een vreselijk leuk maatje aan gehad... wie weet is de volgende een echte sjacherein :cool2: maar echt t zijn net gewone honden echt waar
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

er zijn nogal wat verschillende fokkers en lijnen, zijn er ook waar ik never nog way een CC vandaan zou halen, als kreeg ik geld toe :U:
Gebruikersavatar
Tony
Zeer actief
Berichten: 437
Lid geworden op: 15 nov 2005 00:17
Mijn ras(sen): Mastín Español, Lurcher en zwarte x Herder, rest wijzigt nogal eens...
Aantal honden: 4
Locatie: Zuiden des lands...
Contacteer:

Re: Cane Corso

Ongelezen bericht door Tony »

S@ndr@ schreef:maar je bent er wel klaar mee, bij mij staat de volgende toch weer in mijn wensen boekje.. maar niet zomaar ergens vandaan.. en ik vind het absoluut geen sjachie beesten.. :wink: t is maar welke kant je van ze beleeft.. ik heb er 9,5 jaar een vreselijk leuk maatje aan gehad... wie weet is de volgende een echte sjacherein :cool2: maar echt t zijn net gewone honden echt waar
Ben idd klaar met de CC, maar zeker niet de molosser in het algemeen. Vandaar ook dat ik ben overgestapt op een ander (meer authentiek) type. Plus er is weer een Spanjool geholpen.
Schaggie vind ik ze ook eigenlijk niet nee...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Plaats reactie

Terug naar “Rasgroep 2: Pinschers en schnauzers, molossers, berg- en sennenhonden”