Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boerboel

Wat is dat nu voor een ras?

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Boerboel

Ongelezen bericht door Caro. »

De Boerboel
(met dank aan Martin)

Afbeelding

Moet een goed temperament bezitten. Moet intelligent zijn met standvastige en gebalanseerde natuurlijke geaardheid en moet gehoorzamen aan zijn baas tot zijn dood. Moet de karakteristieken van een goede waakhond bezitten. Moet liefde naar zijn baasje laten blijken en moet speciaal van kinderen houden. Moet zelfvertrouwen bezitten. Het Algemeen Voorkomen Moet groot, stevig, sterk en gespierd zijn. Moet goed gebalanseerd zijn op alle fronten. Het Hoofd Moet groot en sterk zijn. Moet een typisch Boerboel-voorkomen hebben. Moet symmetrisch, gebalanseerd en in relatie zijn tot. Moet een rechte lijn tussen de oren hebben. De lengte van de neus mag bij mannelijke honden maximaal 10 cm lang zijn en bij vrouwtjes maximaal 8 cm. De neus moet recht zijn zonder dat hij omhoog loopt. De Ogen Moeten goed gevormd zijn. Moeten goed gepigmenteerd zijn. Mogen niet uitpuilen. De Oren Moeten gemiddeld van grootte zijn, v-vormig en goed in relatie met de rest van het hoofd. Moeten natuurlijk langs het hoofd hangen. De Muil De kaken moeten recht, sterk en breed zijn. De kaken moeten goed op elkaar sluiten. Ideaal is het schaargebit. De maximale afstand tussen de boven- en onderkaak mag 1 cm. zijn. De lippen moeten goed gepigmenteerd zijn en niet te veel afhangen, maar moeten de tanden bedekken De Nek Moet sterk zijn, goed gespierd en in relatie met de rest van het lichaam van de hond. Het Voorlijf De borst moet sterk zijn, goed gespierd en breed in relatie tot de rest van het lichaam. De voorpoten moeten recht staan, fors en sterk zijn. De schouders moeten sterk, goed gespierd en soepel zijn. De ellebogen moeten niet naar binnen- of naar buitendraaien, zodat er in de voorpoten een comfortabele beweging kan plaatsvinden. Het Lichaam De lengte van het lichaam moet in relatie staan tot de grootte van de hond. Het lichaam moet de balans tussen de borst en het achterlijf zijn. De rug moet recht en sterk zijn. Het Achterlijf Moet sterk en gespierd zijn. Moet goedgevormd, recht en niet afhangend zijn. De achterpoten moeten fors en sterk zijn. De hakken mogen niet naar binnen- of naar buitengedraaid staan. De Poten Moeten goedgevormde zwarte kussentjes hebben. en de poot mag niet scherp zijn. De poten moeten in relatie staan met de rest van het lichaam. Ze mogen niet naar binnen of naar buiten staan. De nagels moeten allen zwart zijn. De Staart De staart moet oorspronkelijk gecoupeerd zijn, maar een lange staart is toegestaan. Het moet een eenheid vormen met de rest van de hond, moet niet te hoog of te laag staan, gebogen of schuin zijn. De Vacht/Kleur De vacht moet kort en glad zijn. De volgende kleuren zijn toegestaan: geel, vaal, roodbruin, bruin, grijs of brindle. Beweging Moet krachtig zijn. De beweging moet in één lijn lopen van voor naar achter, gezien van voor of van achter. Algemeen Het algemene beeld moet dat van een Boerboel zijn. Er mogen geen kenmerken van welk ander ras dan ook te zien zijn. Diskwalificaties Algemeen voorkomen: Onhandig en/of ongebalanseerd in zijn bewegingen. Te groot en/of te zwaar. Te klein en/of te licht. Kenmerken van andere rassen. Agressief van aard. Agressief of onhanteerbaar wanneer de eigenaar de hond begeleidt. Hoofd Te klein en karakterloos hoofd. Korte boven- en lange onderkaak. Onderbijter meer dan 1 cm. Levergekleurde en/of pigmentloze neus. Spitse bek. Blauwe ogen. Samenstelling De borst te smal. Koehakkig achterpoten. O-benen. De voorpoten naar binnen- of naar buitengedraaid. Gekrulde vacht. Doorgezakte rug. Kleur Zwart, bontgevlekt, wit. Een of beide ogen wit. De Standaard van de Boerboel. Het Algemeen Voorkomen. De Boerboel is een grote, sterke, forse hond met krachtige spieren. Zijn bewegingen moeten vlug en lenig zijn. Zijn bouw moet forser, zwaarder en groter zijn dan de boxer, maar weer lager in de benen dan de Deense dog. Bij mannetjes moet de schofthoogte niet lager zijn dan 66 cm. en bij vrouwtjes niet minder dan 61 cm. Het Karakter. De Boerboel moet een goede geaardheid hebben, standvastig en intelligent zijn met een goed uitgebalanseerd karakter. Hij moet trouw zijn aan zijn baas, zelfs wanneer zijn leven op het spel staat. Hij moet van jongs af aan goede waakhond kwaliteiten bezitten en moet houden van alle gezinsleden, en speciaal de kinderen. Het Hoofd. Het hoofd moet groot en sterk zijn en recht tussen de oren. De bovenkaak moet sterk en breed aan de achterkant zijn met een kleine versmalling naar voren. De onderkaak moet breed aan de achterkant zijn met een kleine versmalling naar voren. En de onderkaak moet goed samenvallen met de bovenkaak en het liefst in een schaargebit. De lippen behoren los en vlezig te zijn en de bovenlippen moeten niet overhangen. De lippen mogen ook niet grof of te dik zijn. De neus moet zwart gepigmenteerd zijn en zeker niet leverkleurig. De neus of de brug van de neus moet niet te lang zijn, zo'n 8-10 cm. Dit wordt gemeten van het puntje van de neus tot aan het middelpunt waar de ogen beginnen. Het neusbeen moet recht zijn, met weinig tot geen omhooggaande lijn (zoals de boxer). Het hoofd moet zeer zeker een "bole" hoofd zijn met een krachtige mond, die goed samenvalt met de symmetrie van het hoofd. Geen "teddybeer-look". Natuurlijk is het hoofd van het vrouwtje een stukje smaller en heeft een vrouwelijke uitstraling. De Lichaamsbouw. De nek moet stevig en gespierd zijn en in relatie staan tot het lichaam, met een los nekvel. Zijn nek moet in een rechte lijn zijn en goed tussen de schouderbladen aanhechten. De rug moet eveneens sterk en recht zijn, een beetje gebogen over de lendewervels is toegestaan. De borst moet breed, recht en gespierd zijn en het losse vel vanuit de nek moet tussen de voorpoten worden gespannen, waarbij het goed uitgerekt wordt om over de brede borst te passen. De poten moeten krachtig, recht en in staat zijn om het lichaam te dragen met zijn welgevormde, stevige voeten. Bij voorkeur de staart gecoupeerd. De vacht behoort kort en zacht te zijn. De oren moeten slap en gemiddeld groot zijn en goed in relatie tot het hoofd zijn. De Kleur. Brindle, geel (leeuw), grijs, roodbruin, bruin. Witte tekeningen zijn toegestaan. Met of zonder zwart masker. We proberen het voor elkaar te krijgen om een 1-kleurige hond te fokken met geen of weinig witte tekeningen. De Ogen. Lichtbruin, geelbruin en donkerbruin zijn toegestaan. Blauw of blauwgrijs is onacceptabel.


De persoonlijkheid van de Zuid-Afrikaanse Boerboel.

De Boerboel heeft een stabiel en rustig karakter gecombineerd met een sterk waakinstinct. Hij is een toegewijde en aanhankelijke metgezel die een sterke band ontwikkelt met zijn baasjes en hun kinderen zonder te zeer afhankelijk van hen te worden. Zijn territoriaal instinct, afstandelijkheid en wantrouwen naar vreemden gecombineerd met een zeer goede reukzin en gehoor maken hem een uitstekende waakhond die bereid is zijn familie en huis desnoods met zijn leven te beschermen. De Boerboel is intelligent en leert makkelijk, maar heeft de behoefte aan afwisseling en nieuwe uitdagingen in de opvoeding. Door zijn zelfredzaamheid en aanpassingsvermogen heeft deze hond de harde omstandigheden van weleer overleefd. Dit maakt misschien dat de Boerboel niet een hond voor iedereen is. Door zijn onafhankelijkheid en zelfstandig denken is het onontbeerlijk dat de eigenaar liefdevol, maar zeer consequent de baas is over de hond. De relatie tussen baas en Boerboel moet er een zijn van wederzijds respect en vertrouwen. Een hond die zijn eigenaar niet respecteert als zijn meerdere of hem niet vertrouwt zal zelf proberen de leiding in handen te nemen en zijn eigen weg gaan. Nu moet men niet denken dat de Boerboel een moeilijke hond is om op te voeden of mee om te gaan, juist integendeel. Hij is intelligent en zoekt nooit een conflict met zijn baasjes. Om een sterke band te smeden met de boerboel volstaat het rechtvaardig met hem om te gaan en veel beloning en weinig straf te geven. Het enige dat men nodig heeft om een Boerboel op te voeden: veel liefde, oprechtheid en enig inzicht in de denkwereld van honden.Als de gezinsleden een hechte band hebben gesmeed met hun Boerboel zullen zij ten alle tijden op hem kunnen rekenen. Hij zal hun beste vriend zijn. Hij zal aanvoelen wie een gast is en wie een indringer. Hij zal weten wanneer zij bang zijn of zich bedreigd voelen en hij zal met een grom duidelijk maken dat hij er is om hen te beschermen, altijd.

Nog niet erkend door RvB
ashanti
Vaste gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:14

Ongelezen bericht door ashanti »

wat een mooie hond :E: ze zijn voor het gezin heel erg lief naar anderen wat treughoudend.
Gebruikersavatar
Daisy@
Zeer actief
Berichten: 19189
Lid geworden op: 19 sep 2002 20:17
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

En ik droom nog een poosje door, hopelijk nog een hele poos.
Hij staat zeker op ons verlanglijstje. :ok:
Sanna
geregistreerd lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2005 10:05
Locatie: Den haag

Ongelezen bericht door Sanna »

bij mij op de EG cursus zat er eentje, maar die vrouw deed tegelijk tijd een pakwerk cursus met hem, dus moest hij weg van de EG
maar mooi beest om te zien, maar deze was errrrg dominant!
groetjes & poot

Sanna, Wodka en Daisy
Afbeelding[img]
Afbeelding

hij die de mens kent, leert van de dieren houden!
Gebruikersavatar
johan1969
Zeer actief
Berichten: 1851
Lid geworden op: 01 jan 2005 15:36
Locatie: Aartselaar / Antwerpen / Belgie
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Is er ook een maximum schofthoogte ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Cendy
Zeer actief
Berichten: 2191
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:13
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Cendy »

Nee helaas nog niet, ik heb gehoord dat ze de schofhoogte voor een reu tot maximaal 70cm willen brengen, maar of dat nog gaat gebeuren :19:
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

Sanna schreef:bij mij op de EG cursus zat er eentje, maar die vrouw deed tegelijk tijd een pakwerk cursus met hem, dus moest hij weg van de EG
maar mooi beest om te zien, maar deze was errrrg dominant!
wat een flut school zeg.
Gebruikersavatar
tijger2
Zeer actief
Berichten: 1378
Lid geworden op: 15 nov 2003 23:45
Locatie: 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door tijger2 »

Dat is een Hele MOOIE hond.
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
Sanna
geregistreerd lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2005 10:05
Locatie: Den haag

Ongelezen bericht door Sanna »

little-wolf schreef:
Sanna schreef:bij mij op de EG cursus zat er eentje, maar die vrouw deed tegelijk tijd een pakwerk cursus met hem, dus moest hij weg van de EG
maar mooi beest om te zien, maar deze was errrrg dominant!
wat een flut school zeg.
daar kwam ik later ook achter, zit nu met een hond die heel snel agressief word, maar ze konden me er geen andvies voor geven... lekker!
groetjes & poot

Sanna, Wodka en Daisy
Afbeelding[img]
Afbeelding

hij die de mens kent, leert van de dieren houden!
ashanti
Vaste gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:14

Ongelezen bericht door ashanti »

Sanna schreef:bij mij op de EG cursus zat er eentje, maar die vrouw deed tegelijk tijd een pakwerk cursus met hem, dus moest hij weg van de EG
maar mooi beest om te zien, maar deze was errrrg dominant!
als ik heel eerlijk ben vindt ik het ook geen hond voor pakwerk :neenee: wij hebben er 2 en die zijn heel erg lief . maar als je er pakwerk mee gaat doen. zullen ze een stuk feller worden.(en kan je ze niet meer als huis hond hebben)
Gebruikersavatar
Janou
Vaste gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jun 2005 20:25

Ongelezen bericht door Janou »

Nou die van ons is van zichzelf al ontzettend fel!
Ik zou er geeneens aan moeten denken om pakwerk te doen met Butch. Ik denk dat het vragen om problemen is, als je met een Boerboel pakwerk gaat doen.
Want zoals al gezegd wordt, voor eigen mensen is een boerboel ontzettend lief, maar tegenover vreemden………………… :N:
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

hebben jullie wel es pakwerk gedaan?
Gebruikersavatar
Mol
Zeer actief
Berichten: 4735
Lid geworden op: 24 apr 2002 23:44

Ongelezen bericht door Mol »

little-wolf schreef:hebben jullie wel es pakwerk gedaan?
ik vraag me af of je dat met deze honden hier moet doen is een beetje de kat op het spek binden, das net zoiets als je met een CAO pakwerk gaat doen, je moet heel goed weten wat je wekker maakt, dus is dat met dit ras niet voor iedereen. een hond leren bijten is niet moeilijk maar los laten op komando is een ander verhaal.

mol :8):
Gebruikersavatar
Janou
Vaste gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jun 2005 20:25

Ongelezen bericht door Janou »

Mol schreef:
little-wolf schreef:hebben jullie wel es pakwerk gedaan?
ik vraag me af of je dat met deze honden hier moet doen is een beetje de kat op het spek binden, das net zoiets als je met een CAO pakwerk gaat doen, je moet heel goed weten wat je wekker maakt, dus is dat met dit ras niet voor iedereen. een hond leren bijten is niet moeilijk maar los laten op komando is een ander verhaal.

mol :8):
Exact! Dat is precies wat ik bedoel!
En er is nog een verschil tussen een herder die je arm grijpt of een boerboel!
Ik vind de boerboel gewoon niet geschikt om pakwerk mee te doen.
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
ashanti
Vaste gebruiker
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:14

Ongelezen bericht door ashanti »

little-wolf schreef:hebben jullie wel es pakwerk gedaan?
nee wij hebben ze als fam hond dus voor ons geen pakwerk
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

Mol schreef:
little-wolf schreef:hebben jullie wel es pakwerk gedaan?
ik vraag me af of je dat met deze honden hier moet doen is een beetje de kat op het spek binden, das net zoiets als je met een CAO pakwerk gaat doen, je moet heel goed weten wat je wekker maakt, dus is dat met dit ras niet voor iedereen. een hond leren bijten is niet moeilijk maar los laten op komando is een ander verhaal.

mol :8):
dat ben ik met je eens.
lossen moet je ook als eerste leren.
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

ashanti schreef:
little-wolf schreef:hebben jullie wel es pakwerk gedaan?
nee wij hebben ze als fam hond dus voor ons geen pakwerk
:smile:

blijkbaar weet je niet hoe pakwerk/africhting in zn werk gaat.
als je dat doet met je hond, kan hij gewoon een familie hond zijn.

ik doe met mn honden ook pakwerk. recreatief.
zonder drift.
en dat gaat allemaal prima. balou vind pakwerk en speuren het leukste wat er bestaat.
het gaat allemaal onder goede begeleiding ook nog.
dus niet op een achteraf veldje. :wink:
en het lossen doen ze ook goed.
Gebruikersavatar
Mol
Zeer actief
Berichten: 4735
Lid geworden op: 24 apr 2002 23:44

Ongelezen bericht door Mol »

little-wolf schreef:
ashanti schreef:
little-wolf schreef:hebben jullie wel es pakwerk gedaan?
nee wij hebben ze als fam hond dus voor ons geen pakwerk
:smile:

blijkbaar weet je niet hoe pakwerk/africhting in zn werk gaat.
als je dat doet met je hond, kan hij gewoon een familie hond zijn.

ik doe met mn honden ook pakwerk. recreatief.
zonder drift.
en dat gaat allemaal prima. balou vind pakwerk en speuren het leukste wat er bestaat.
het gaat allemaal onder goede begeleiding ook nog.
dus niet op een achteraf veldje. :wink:
en het lossen doen ze ook goed.
je heb pakwerk en je hep PAKWERK en dan kan je :smile: neer zetten maar ze heeft gelijk, en jij echter niet een hond die echt pakwerk doet is dan meschien goed voor het gezin maar is geen gezinshond wereld van verschil, neem buck buck is goed voor Martin en alles daaromheen wat direct bij het gezin hoort alles daar buiten is voor buck vreemt en zijn wantrouwen is daarom groot en is hij niet tevertrouwen ten opzichte van vreemde.
melk je dit uit om ECHT pakwerk te gaan doen heb je een moordmachine aan een touwtje, en mensen zoals jij en dit bedoel ik niet gemeen zouden dat nooit niet kunnen handlen klaar simpel maar waar, je heb daar ervaring voor nodig, en niet 2 a 4 jaar met hondjes bezig zijn, maar gericht bezig zijn met bepaalde rassen, en dan praten we niet over 4 a 5 jaar maar 10 a 20 jaar. en dan ook nog het liefst in het pakwerk mee hebben gedraait zoals KNPV of IPO.
een KNPV hond is goed voor het gezin maar is ook geen gezinshond klaar, en wat jij doet is spelen niks meer en niks minder, honden die goed Pakwerk doen zijn ook zo manscherp te krijgen, en de boerboel is zo'n type hond, net zoals de CAO en de Presa, je bent ook in mijn ogen niet goed bezig dit aan te wakkeren als je niet 100% weet wat je aan het doen bent ook al is dit met begeleiding.

plus dat honden van dit caliber niet eens bij een goeie KNPV vereneging kunnen komen simpel weg omdat de honden te sterk zijn.

mol :8):
Gebruikersavatar
little-wolf
Zeer actief
Berichten: 5824
Lid geworden op: 31 dec 2003 14:03
Aantal honden: 1
Locatie: Ergens bij tholen

Ongelezen bericht door little-wolf »

Mol schreef:
little-wolf schreef:
ashanti schreef:
little-wolf schreef:hebben jullie wel es pakwerk gedaan?
nee wij hebben ze als fam hond dus voor ons geen pakwerk
:smile:

blijkbaar weet je niet hoe pakwerk/africhting in zn werk gaat.
als je dat doet met je hond, kan hij gewoon een familie hond zijn.

ik doe met mn honden ook pakwerk. recreatief.
zonder drift.
en dat gaat allemaal prima. balou vind pakwerk en speuren het leukste wat er bestaat.
het gaat allemaal onder goede begeleiding ook nog.
dus niet op een achteraf veldje. :wink:
en het lossen doen ze ook goed.
je heb pakwerk en je hep PAKWERK en dan kan je :smile: neer zetten maar ze heeft gelijk, en jij echter niet een hond die echt pakwerk doet is dan meschien goed voor het gezin maar is geen gezinshond wereld van verschil, neem buck buck is goed voor Martin en alles daaromheen wat direct bij het gezin hoort alles daar buiten is voor buck vreemt en zijn wantrouwen is daarom groot en is hij niet tevertrouwen ten opzichte van vreemde.
melk je dit uit om ECHT pakwerk te gaan doen heb je een moordmachine aan een touwtje, en mensen zoals jij en dit bedoel ik niet gemeen zouden dat nooit niet kunnen handlen klaar simpel maar waar, je heb daar ervaring voor nodig, en niet 2 a 4 jaar met hondjes bezig zijn, maar gericht bezig zijn met bepaalde rassen, en dan praten we niet over 4 a 5 jaar maar 10 a 20 jaar. en dan ook nog het liefst in het pakwerk mee hebben gedraait zoals KNPV of IPO.
een KNPV hond is goed voor het gezin maar is ook geen gezinshond klaar, en wat jij doet is spelen niks meer en niks minder, honden die goed Pakwerk doen zijn ook zo manscherp te krijgen, en de boerboel is zo'n type hond, net zoals de CAO en de Presa, je bent ook in mijn ogen niet goed bezig dit aan te wakkeren als je niet 100% weet wat je aan het doen bent ook al is dit met begeleiding.

plus dat honden van dit caliber niet eens bij een goeie KNPV vereneging kunnen komen simpel weg omdat de honden te sterk zijn.

mol :8):
buck ken je ook niet vergelijken met deze bb's omdat buck gehouden wordt waar de bb ooit voor gefokt is. :19:

er zijn toch zat honden uit de africhting die gewoon ook huishond zijn en niet opgesloten worden in een kenneltje.

maar je heb gelijk dat t pakwerk wat ik recreatief doe anders is dan de ipo of knpv.
Gebruikersavatar
Mol
Zeer actief
Berichten: 4735
Lid geworden op: 24 apr 2002 23:44

Ongelezen bericht door Mol »

little-wolf schreef:
Mol schreef:
little-wolf schreef:
ashanti schreef:nee wij hebben ze als fam hond dus voor ons geen pakwerk
:smile:

blijkbaar weet je niet hoe pakwerk/africhting in zn werk gaat.
als je dat doet met je hond, kan hij gewoon een familie hond zijn.

ik doe met mn honden ook pakwerk. recreatief.
zonder drift.
en dat gaat allemaal prima. balou vind pakwerk en speuren het leukste wat er bestaat.
het gaat allemaal onder goede begeleiding ook nog.
dus niet op een achteraf veldje. :wink:
en het lossen doen ze ook goed.
je heb pakwerk en je hep PAKWERK en dan kan je :smile: neer zetten maar ze heeft gelijk, en jij echter niet een hond die echt pakwerk doet is dan meschien goed voor het gezin maar is geen gezinshond wereld van verschil, neem buck buck is goed voor Martin en alles daaromheen wat direct bij het gezin hoort alles daar buiten is voor buck vreemt en zijn wantrouwen is daarom groot en is hij niet tevertrouwen ten opzichte van vreemde.
melk je dit uit om ECHT pakwerk te gaan doen heb je een moordmachine aan een touwtje, en mensen zoals jij en dit bedoel ik niet gemeen zouden dat nooit niet kunnen handlen klaar simpel maar waar, je heb daar ervaring voor nodig, en niet 2 a 4 jaar met hondjes bezig zijn, maar gericht bezig zijn met bepaalde rassen, en dan praten we niet over 4 a 5 jaar maar 10 a 20 jaar. en dan ook nog het liefst in het pakwerk mee hebben gedraait zoals KNPV of IPO.
een KNPV hond is goed voor het gezin maar is ook geen gezinshond klaar, en wat jij doet is spelen niks meer en niks minder, honden die goed Pakwerk doen zijn ook zo manscherp te krijgen, en de boerboel is zo'n type hond, net zoals de CAO en de Presa, je bent ook in mijn ogen niet goed bezig dit aan te wakkeren als je niet 100% weet wat je aan het doen bent ook al is dit met begeleiding.

plus dat honden van dit caliber niet eens bij een goeie KNPV vereneging kunnen komen simpel weg omdat de honden te sterk zijn.

mol :8):
buck ken je ook niet vergelijken met deze bb's omdat buck gehouden wordt waar de bb ooit voor gefokt is. :19:

er zijn toch zat honden uit de africhting die gewoon ook huishond zijn en niet opgesloten worden in een kenneltje.

maar je heb gelijk dat t pakwerk wat ik recreatief doe anders is dan de ipo of knpv.
heb jij kinderen? nee he dat is het probleem, hoe denk je dat buck zou reageren als hij kinderen van eigen om zich heen had en er zouden kinderen komen spelen en ze krijgen ruzie? precies buck of welke andere hond met dit karakter maakt geen verschil tussen kinderen en volwassenen simpel zat het leed is dan ook niet te overzien, en dit geld dus ook voor honden die in het pawerk zitten, ze weten dat ze kunnen bijten en die bijt drempel is dan ook zeer laag tenopzichte van vreemde, volwassen of kind maak geen verschil echter is het zo dat als een Boerboel of een CAO of Presa een kinder armpje pakt hij deze afbreekt als een luzieverhoutje :neenee: nee dit soort honden moet je niet leren bijten simpel zat. de RV van de BM was toen ook zo dat je geen Pakwerk met deze honden mocht doen alleen daaral om tis wel een 900 kg kaakdruk pervierkante cm kom op zeg denk na wat er allemaal kan gebeuren.

mol :8):
Gebruikersavatar
Janou
Vaste gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jun 2005 20:25

Ongelezen bericht door Janou »

Mol schreef:
little-wolf schreef:
Mol schreef:
little-wolf schreef: :smile:

blijkbaar weet je niet hoe pakwerk/africhting in zn werk gaat.
als je dat doet met je hond, kan hij gewoon een familie hond zijn.

ik doe met mn honden ook pakwerk. recreatief.
zonder drift.
en dat gaat allemaal prima. balou vind pakwerk en speuren het leukste wat er bestaat.
het gaat allemaal onder goede begeleiding ook nog.
dus niet op een achteraf veldje. :wink:
en het lossen doen ze ook goed.
je heb pakwerk en je hep PAKWERK en dan kan je :smile: neer zetten maar ze heeft gelijk, en jij echter niet een hond die echt pakwerk doet is dan meschien goed voor het gezin maar is geen gezinshond wereld van verschil, neem buck buck is goed voor Martin en alles daaromheen wat direct bij het gezin hoort alles daar buiten is voor buck vreemt en zijn wantrouwen is daarom groot en is hij niet tevertrouwen ten opzichte van vreemde.
melk je dit uit om ECHT pakwerk te gaan doen heb je een moordmachine aan een touwtje, en mensen zoals jij en dit bedoel ik niet gemeen zouden dat nooit niet kunnen handlen klaar simpel maar waar, je heb daar ervaring voor nodig, en niet 2 a 4 jaar met hondjes bezig zijn, maar gericht bezig zijn met bepaalde rassen, en dan praten we niet over 4 a 5 jaar maar 10 a 20 jaar. en dan ook nog het liefst in het pakwerk mee hebben gedraait zoals KNPV of IPO.
een KNPV hond is goed voor het gezin maar is ook geen gezinshond klaar, en wat jij doet is spelen niks meer en niks minder, honden die goed Pakwerk doen zijn ook zo manscherp te krijgen, en de boerboel is zo'n type hond, net zoals de CAO en de Presa, je bent ook in mijn ogen niet goed bezig dit aan te wakkeren als je niet 100% weet wat je aan het doen bent ook al is dit met begeleiding.

plus dat honden van dit caliber niet eens bij een goeie KNPV vereneging kunnen komen simpel weg omdat de honden te sterk zijn.

mol :8):
buck ken je ook niet vergelijken met deze bb's omdat buck gehouden wordt waar de bb ooit voor gefokt is. :19:

er zijn toch zat honden uit de africhting die gewoon ook huishond zijn en niet opgesloten worden in een kenneltje.

maar je heb gelijk dat t pakwerk wat ik recreatief doe anders is dan de ipo of knpv.
heb jij kinderen? nee he dat is het probleem, hoe denk je dat buck zou reageren als hij kinderen van eigen om zich heen had en er zouden kinderen komen spelen en ze krijgen ruzie? precies buck of welke andere hond met dit karakter maakt geen verschil tussen kinderen en volwassenen simpel zat het leed is dan ook niet te overzien, en dit geld dus ook voor honden die in het pawerk zitten, ze weten dat ze kunnen bijten en die bijt drempel is dan ook zeer laag tenopzichte van vreemde, volwassen of kind maak geen verschil echter is het zo dat als een Boerboel of een CAO of Presa een kinder armpje pakt hij deze afbreekt als een luzieverhoutje :neenee: nee dit soort honden moet je niet leren bijten simpel zat. de RV van de BM was toen ook zo dat je geen Pakwerk met deze honden mocht doen alleen daaral om tis wel een 900 kg kaakdruk pervierkante cm kom op zeg denk na wat er allemaal kan gebeuren.

mol :8):
Niets aan toe te voegen!!! Als ik zie hoe Butch reageert op wildvreemde mensen die hem willen benaderen......... :N:
En hij maakt inderdaad geen onderscheid tussen volwassen mensen en kinderen.
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

Janou schreef:
Niets aan toe te voegen!!! Als ik zie hoe Butch reageert op wildvreemde mensen die hem willen benaderen......... :N:
En hij maakt inderdaad geen onderscheid tussen volwassen mensen en kinderen.
gewetensvraag:

is het dan wel verstandig een hond als deze als gezellige huishond te houden?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin
Zeer actief
Berichten: 960
Lid geworden op: 22 jan 2003 19:55

Ongelezen bericht door Martin »

massam schreef:
Janou schreef:
Niets aan toe te voegen!!! Als ik zie hoe Butch reageert op wildvreemde mensen die hem willen benaderen......... :N:
En hij maakt inderdaad geen onderscheid tussen volwassen mensen en kinderen.
gewetensvraag:

is het dan wel verstandig een hond als deze als gezellige huishond te houden?
Dat vindt ik wel een sterke, het blijft dubbel oppassen als je hem als huishond hebt, heel anders dan dat je hem op een terrein houdt ,waar hij als waakhond dienst doet , zodat het voor iedereen duidelijk is dat je voor zo`n hond moet oppassen.... als ik in een stad had gewoond in een rijtjeshuisje, had ik nooit een boerboel genomen.
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

Martin schreef:
massam schreef:
Janou schreef:
Niets aan toe te voegen!!! Als ik zie hoe Butch reageert op wildvreemde mensen die hem willen benaderen......... :N:
En hij maakt inderdaad geen onderscheid tussen volwassen mensen en kinderen.
gewetensvraag:

is het dan wel verstandig een hond als deze als gezellige huishond te houden?
Dat vindt ik wel een sterke, het blijft dubbel oppassen als je hem als huishond hebt, heel anders dan dat je hem op een terrein houdt ,waar hij als waakhond dienst doet , zodat het voor iedereen duidelijk is dat je voor zo`n hond moet oppassen.... als ik in een stad had gewoond in een rijtjeshuisje, had ik nooit een boerboel genomen.
dat bedoel ik idd..

ik ken jou niet en weet het eigenlijk helemaal niet, maar aan de foto's zie ik ruimte en aan jouw verhalen hoor ik dat je zijn "doel" gebruikt en aanmoedigd en precies weet wat je hebt.


maar als ik jouw superverhalen hoor krijg ik dus echt kriebels bij boerboelen in woonwijken....

waarschijnlijk hebben we over een paar jaar een kapotgefokte lijn met uiterlijk boerboel en innerlijk de spreekwoordelijke labrador, maar ik heb het over een "echte" boerboel. een buck dus..

ik ken het ras echt niet, maar zie de grootte en lees over karakter en zou echt niet zomaar bij iemand op visite gaan die zo'n ras heeft en waarvan ik niet heel zeer weet dat ie martin heet of daar in opleiding is geweest als je begrijpt wat ik bedoel..

of ben ik nu een schijtert die overdrijft en niet snapt hoe een boerboel is?

kijk een stafford is geen hondenvriend in veel gevallen, maar wel een mensenvriend, hoe meer visite, hoe meer vreugd..

als ik de boerboelmensen hier moet geloven is het dus echt gevaarlijk de collectante van de hartstichting even binnen te vragen omdat het regent :denken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Janou
Vaste gebruiker
Berichten: 81
Lid geworden op: 09 jun 2005 20:25

Ongelezen bericht door Janou »

massam schreef:
Janou schreef:
Niets aan toe te voegen!!! Als ik zie hoe Butch reageert op wildvreemde mensen die hem willen benaderen......... :N:
En hij maakt inderdaad geen onderscheid tussen volwassen mensen en kinderen.
gewetensvraag:

is het dan wel verstandig een hond als deze als gezellige huishond te houden?
Wij houden hem niet als gezellige huishond!
Hij leeft buiten, heeft een groot kennel, waarvan bijna altijd de deur openstaat.
Dus hij heeft de tuin tot zijn beschikking. (en daarnaast laten we hem nog 4 tot 5 keer per dag uit, niet dat je denkt dat hij nooit uit de tuin komt)
In huis komt hij zelden tot nooit. En al zeker niet als we visite hebben.
Gewoonweg omdat hij daar zelf niets aan vind.

Maar er zijn nog wel degelijk boerboels van een mindere “felleâ€
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
Gebruikersavatar
M@scha
Zeer actief
Berichten: 40674
Lid geworden op: 19 nov 2003 11:25
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1
Locatie: Groesbeek

Ongelezen bericht door M@scha »

sorry als het lijkt of ik je aanval, dat is niet zo, het is gewoon een vraag die bij mij opkwam.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin
Zeer actief
Berichten: 960
Lid geworden op: 22 jan 2003 19:55

Ongelezen bericht door Martin »

Ik wil ook niet suggereren dat het altijd fout gaat met boerboels die als huishond gehouden worden, er zijn genoeg eigenaren die hun verantwoordelijkheid nemen met zo`n hond in huis , maar ik heb al veel verhalen gehoord over boerboels die (eenmaal volwassen) veranderen en op het laatst niet meer te handhaven waren, ondanks de goede opvoeding en socialisatie.
Gebruikersavatar
Mol
Zeer actief
Berichten: 4735
Lid geworden op: 24 apr 2002 23:44

Ongelezen bericht door Mol »

massam schreef:
Janou schreef:
Niets aan toe te voegen!!! Als ik zie hoe Butch reageert op wildvreemde mensen die hem willen benaderen......... :N:
En hij maakt inderdaad geen onderscheid tussen volwassen mensen en kinderen.
gewetensvraag:

is het dan wel verstandig een hond als deze als gezellige huishond te houden?
waarom niet, ik ziet het probleem niet, het gaat er om dat je zijn eigenschappen niet bewust moet gaan aan wakkeren als je niet weet wat je doet.

mol :8):
Gebruikersavatar
Martin
Zeer actief
Berichten: 960
Lid geworden op: 22 jan 2003 19:55

Ongelezen bericht door Martin »

Mol schreef:
massam schreef:
Janou schreef:
Niets aan toe te voegen!!! Als ik zie hoe Butch reageert op wildvreemde mensen die hem willen benaderen......... :N:
En hij maakt inderdaad geen onderscheid tussen volwassen mensen en kinderen.
gewetensvraag:

is het dan wel verstandig een hond als deze als gezellige huishond te houden?
waarom niet, ik ziet het probleem niet, het gaat er om dat je zijn eigenschappen niet bewust moet gaan aan wakkeren als je niet weet wat je doet.

mol :8):
En dan nog blijft er altijd een addertje onder het gras, ik ken iemand die een boerboel had van 5jaar , goed opgevoedt en altijd goed gegaan tot hij op een gegeven moment de hele familie ging bedreigen, incl de baas zelf , hij heeft hem uiteindelijk weg moeten doen , en die man vraagt zich nog steeds af , wat er nu eigenlijk verkeerd is gegaan, en niemand weet het, ik heb wel een vermoeden maar weet het niet zeker omdat ik de hele geschiedenis niet weet.
Reini
Zeer actief
Berichten: 5600
Lid geworden op: 18 jan 2005 14:50

Ongelezen bericht door Reini »

Ik vraag me iets af...

Hoe doen de boerboel eigenaren het eigenlijk met een bezoek aan de dierenarts??

De honden hebben het niet op buitenstaanders maar een DA is een buitenstaander die ook nog fysieke handelingen verricht bij de hond :19:

Hoe lossen jullie dit op, of is het geen probleem?
Geldt trouwens voor meerdere rassen waar ik het me bij afvraag, bv ook bij de CAO en de DC etc.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Rasstandaards”