Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
iones
Zeer actief
Berichten: 12424
Lid geworden op: 18 aug 2003 15:26
Locatie: twente

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door iones »

Ze kijken niet gelukkig.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door laeken »

iones schreef:Ze kijken niet gelukkig.
Nope. Zie ik ook. Bange ontheemde honden. Nu zouden al mijn vroegere herders ook zo zijn zonder mij. Die honden begrijpen niks van wat er met ze gebeurd is. Vreselijk.
Afbeelding
Sandra&co

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als ze al 'geruime' tijd rondzwerven en inderdaad deels wolf zouden zijn, zou hun expressie me niet raar overkomen. Integendeel. Dit zijn geen honden voor 9-5 mensen en inderdaad, je hebt er een fikse omheining voor nodig om ze binnen te houden :schrik: Ik zou er in ieder geval al voor passen om er 1 in huis te halen, hoe bloedmooi ik ze ook vind. Maar als dit een gevalletje "ze zijn uit de ren ontsnapt" zou zijn, zou dit natuurlijk al lang en breed op Amivedi e.d. hebben staan. Deze honden zijn gewoon ordinair gedumpt. Waarschijnlijk dan inderdaad omdat er maar bar weinig mensen zijn die op een dergelijk karakter zitten te wachten. Slachtoffers van een hype.
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door fenneke »

Sandra&co schreef:Als ze al 'geruime' tijd rondzwerven en inderdaad deels wolf zouden zijn, zou hun expressie me niet raar overkomen. Integendeel. Dit zijn geen honden voor 9-5 mensen en inderdaad, je hebt er een fikse omheining voor nodig om ze binnen te houden :schrik: Ik zou er in ieder geval al voor passen om er 1 in huis te halen, hoe bloedmooi ik ze ook vind. Maar als dit een gevalletje "ze zijn uit de ren ontsnapt" zou zijn, zou dit natuurlijk al lang en breed op Amivedi e.d. hebben staan. Deze honden zijn gewoon ordinair gedumpt. Waarschijnlijk dan inderdaad omdat er maar bar weinig mensen zijn die op een dergelijk karakter zitten te wachten. Slachtoffers van een hype.

Hier ben ik het helemaal mee eens
Fenneke en Baloe
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Om eerlijk te zijn denk ik dat wolfkruisingen die eenmaal kort vrij hebben gelopen niet meer geschikt zijn als huisdier. Dat zijn ze onder de beste omstandigheden al amper.
Ik hoop dat ze niet herplaatst gaan worden of het moet onder unieke omstandigheden zijn.
Ik zeg ophalen en hekken zetten. Dan heb je wel wat unieks :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Nee, dat wordt huilen met de lamp uit. Dat je je er dan aan hecht en dat ze alsnog ontsnappen en op jouw konto 38 schapen mollen en doodgeschoten worden.
Nee hoor. Geen zin.

Dat eindigt in een greppel ja. Moet je jezelf niet aan willen doen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door laeken »

Was een geintje en ze vreten inderdaad Mira op zekers en misschien zelfs jong gecastreerde Hein op...
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: Ben bang dat dat voor iedereen geldt hoor. Je gaat je aan die beesten hechten, je kunt ze nooit echt geven wat ze verdienen en vroeg of laat zijn ze weg.
Geen idee waar je daar mee naartoe moet.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Wolfhybrides zijn eigenlijk nooit een succesnummer. Zelfs al zit de wolf al heel ver weg zoals bij de Saarloos of Tsjech, dan nog zijn ze lang niet voor iedereen.
Meestal is het van “goh, goed idee” maar het uiteindelijke resultaat is eigenlijk altijd een teleurgestelde eigenaar en een diep gefrustreerde wolfhond.

:ugh: Wij hebben er ook zo één in de straat ja. Meneer had een woeste flatwolf verwacht, om stoer mee te doen.
Valt dan toch vies tegen in de praktijk, zo'n hoopje ellende.
Gebruikersavatar
Rami
Zeer actief
Berichten: 15764
Lid geworden op: 30 jul 2005 13:33
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door Rami »

Sandra&co schreef:Afbeelding

:I:
Wow!

Heel bijzonder dat ze gevangen zijn. Ze zien er inderdaad erg ontheemd uit.
Ik hoop maar dat ze goed herplaatst kunnen worden...
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door laeken »

Weten ze eigenlijk dat dit geen herders zijn en dat ze dus niet geplaatst moeten worden als herders? Want ik denk da ze alleen happy zijn als ze als poolhond type geplaatst worden bij minimaal 1 dominante stabiele hond. Buiten op een terrein en zonder verwachting.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Berichten: 2891
Lid geworden op: 25 aug 2012 20:36
Aantal honden: 0

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:Wolfhybrides zijn eigenlijk nooit een succesnummer. Zelfs al zit de wolf al heel ver weg zoals bij de Saarloos of Tsjech, dan nog zijn ze lang niet voor iedereen.
Meestal is het van “goh, goed idee” maar het uiteindelijke resultaat is eigenlijk altijd een teleurgestelde eigenaar en een diep gefrustreerde wolfhond.
Mee eens maar ik heb bij wolfhonden de indruk dat de gemiddelde koper ervan wat langer nadenkt over zijn aanschaf.
Mensen gaan hier veel eerder voor de husky, getuige de vele gedumpte exemplaren. Vooralsnog puilen dierenasielen uit van de herders en spa's waarbij de opvoeding best uitdagend kan zijn maar raketwetenschap is het nu ook weer niet.
Veel mensen staan gewoon niet stil bij hun raskeuze.
Gebruikersavatar
Van
Zeer actief
Berichten: 483
Lid geworden op: 21 jul 2011 17:50
Mijn ras(sen): Duitse herder, Tamaskan, Turkse Vans
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door Van »

laeken schreef:Weten ze eigenlijk dat dit geen herders zijn en dat ze dus niet geplaatst moeten worden als herders? Want ik denk da ze alleen happy zijn als ze als poolhond type geplaatst worden bij minimaal 1 dominante stabiele hond. Buiten op een terrein en zonder verwachting.
Ja wolfhonden mensen zijn er al mee bezig
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door laeken »

Van schreef:
laeken schreef:Weten ze eigenlijk dat dit geen herders zijn en dat ze dus niet geplaatst moeten worden als herders? Want ik denk da ze alleen happy zijn als ze als poolhond type geplaatst worden bij minimaal 1 dominante stabiele hond. Buiten op een terrein en zonder verwachting.
Ja wolfhonden mensen zijn er al mee bezig
Gelukkig want dat is de enige eerlijke kans voor deze dieren :cheer:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hakkene
Zeer actief
Berichten: 973
Lid geworden op: 22 jan 2013 23:27
Aantal honden: 2

Re: 2 honden (herdertype) gevonden Overijssel

Ongelezen bericht door Hakkene »

Van schreef:
laeken schreef:Weten ze eigenlijk dat dit geen herders zijn en dat ze dus niet geplaatst moeten worden als herders? Want ik denk da ze alleen happy zijn als ze als poolhond type geplaatst worden bij minimaal 1 dominante stabiele hond. Buiten op een terrein en zonder verwachting.
Ja wolfhonden mensen zijn er al mee bezig
Oh mooi, zag dat ze op de website van het asiel in Zwolle ‘herders’ genoemd werden. Maar gelukkig:)
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”