Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Is je hond vermist? Vraag hier extra aandacht voor hulp bij het zoeken naar je hond !

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Ongelezen bericht door Paisley »

Laten we er gewoon vanuit gaan dat iedereen het beste voorheeft met zn hond en dat iedereen daar zn eigen keuzes op baseert.
Het lijkt me weinig zinvol om te gaan bediscussiëren wie of wat de beste hondenbaas is.
blacky schreef: Want ben ik een slechte baas als ik er voor kies mijn honden niet los te laten lopen? Dat vind ik ook nogal wat om te zeggen.
Jij bent de enige die dat zo zegt :oeps:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Ongelezen bericht door Budkes »

Brindlecardi schreef:
TessaThomas schreef:JIJ vindt het complete onzin en haalt er nu dingen bij over de niet omheinde gebieden. Ik zou bij zo'n hond nooit meer het vertrouwen hebben om haar waar dan ook los te laten, omheind of niet. En bij een hond die duidelijk doodongelukkig wordt van alleen aan de lijn, ja dan zou ik mezelf geen geschikt baasje voor zo'n hond vinden. Ik heb één hond die niet los kan lopen, tenzij het compleet verlaten is, maar zij is aan de lange lijn net zo blij als die ene keer in de zoveel tijd dat ze wel los kan. Dan heb ik er geen problemen mee dat zij 95% van de tijd aan de lijn loopt. Manu loopt ook veel aan de lange lijn als ik het goed heb, daar houdt Manuma rekening mee en hij heeft er minder moeite mee.

En het is niet omdat ze haar loslaten dat ik het goede baasjes vind, maar juist omdat ze naar Uma kijken. Ik heb het nergens over goede of slechte bazen, maar over geschikte. Dus nee, je bent geen slechte baas als je haar nooit meer los laat, maar ik vind het dan ook niet de meest geschikte baas. Het is niet zo dat Uma ondoordacht ergens losgeklikt is, er is gekeken naar de plek en op de manege zal er nu anders mee omgegaan worden.
Dat een hond er doodongelukkig van wordt is voor een groot deel je eigen interpretatie natuurlijk. Gaat Apple liever aan de riem dan los? Nee natuurlijk niet. Maar ze zal soms toch moeten omdat ze anders het hele veld leeg eet. Vervelend en jammer, maar ben je dan ongeschikter dan wanneer je in zo'n geval je hond zijn goddelijke gang laat gaan? Nee dat vind ik niet. Ik bescherm haar op zo'n moment tegen zichzelf. De keuze om je hond niet te beschermen door de hond wel los te laten maakt je overigens ook niet zozeer ongeschikt, maar ook niet zo maar veel geschikter als baas.
Soms moet je een hond tegen zichzelf beschermen en is dat het beste wat je als baas kan doen. Niet ongeschikt dus :wink: en ja dat is mijn mening.
Dat ben ik niet met je eens. Om nogmaals op Perry terug te komen die is 100% stikongelukkig aan de lijn. Altijd.
Houdt dat in dat ik hem nooit aanlijn? Tuurlijk niet, soms kan het nu eenmaal niet anders. Maar als hij áltijd aangelijnd moet lopen omdat ik hem tegen zichzelf in bescherming moet nemen dan kan hij beter morgen dood gaan, want dan vindt hij het leven geen donder aan.
En tuurlijk geniet hij bij mij thuis op de bank onder een dekentje, en van het ballen gooien op het omheinde veld. Maar het ultieme geluk, houdt voor hem in zijn eigen ding kunnen doen op ruime afstand, scharrelen en bij trekken, en eend opjagen en weer bij trekken etc. Dus ja ik heb respect voor Uma's baasjes dat ze haar geluk boven dat van hen zelf plaatsen.
Ben je dan een slechte baas als je je hond altijd aangelijnd houdt? Tuurlijk niet, Rupert bijvoorbeeld zou daar best mee kunnen leven. Het valt of staat echt niet met vast of los. Het heeft te maken met voor jezelf heel moeilijke keuzes maken voor het welzijn van je hond.
Gr. Aniek

Afbeelding
Jonas26
Zeer actief
Berichten: 1018
Lid geworden op: 18 jul 2016 15:18

Re: Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Ongelezen bericht door Jonas26 »

Manuma schreef:Ja, je punt is begrepen Brindlecardi.
Uma is onze hond, wij kennen haar en bepalen voor haar. Uit wat jij schrijft maak ik op dat jij de situatie heel anders ziet en dat je die ook gewoon niet kent en dus niet begrijpt. Dat heb ik uit eerdere posts van je allang begrepen. Ik snap ergens wel dat je zo denkt als je denkt. Jij kunt je niet eens voorstellen dat een willekeurige hond weg kan lopen dus ik ga er geeneens teveel moeite in stoppen opnieuw uitleg te geven ;)

Habibi, dat is inderdaad wat ik me ook voorgenomen heb. Ik durf haar voorlopig niet meer los te laten op stal maar op den duur gaan we het wel op die manier doen :ok: Dank voor je uitgebreide post met tips!
Lekker doen wat jij denkt dat goed is voor Uma :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hallo ik was op zoek naar een hondje of er 1 vermist is hier in de omgeving omdat ik een soort mix zag lopen toen kwam ik Cody nog tegen op de site ik denk dat de nieuwe baasjes zijn vergeten te melden dat die terug is
Afbeelding
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: Uma weer vermist - 10 december THUIS!!!

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Hallo ik was op zoek naar een hondje of er 1 vermist is hier in de omgeving omdat ik een soort mix zag lopen toen kwam ik Cody nog tegen op de site ik denk dat de nieuwe baasjes zijn vergeten te melden dat die terug is https://mijndieriszoek.dierenbeschermin ... eren/83294
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vermiste honden, help met zoeken!”