Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

camping ervaring

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

sabje_maantje
nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2010 15:56

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door sabje_maantje »

twinkeltje schreef:hallo mensen
ik weet dat je complete start pagina's hebt waar je campings kan vinden
daar staat dan ook bij of zo camping hond vriendelijk is en zo
maar is dit ook echt zo
uit ervaring ben ik er achter dat sommige campings je welkom bent met je hond
maar het in de praktijk zwaar tegen valt
nu is het niet de bedoeling om de negatieve campings te gaan op sommen
wand dan krijgen we dalijk problemen en woorden we aangeklaagd voor laster
nee het lijkt me leuk een lijst te gaan maken met camping die echt leuk zijn
en waar je ook nog leuk kan lopen met je honden
dus waar je ook bent geweest
Afbeelding
ik heb voor een paar jaar terug op een camping gestaan in woerden dat is camping batenstein
en daar mogen honden
want wij hadden onze hond toen ook mee genomen
maar nu mogen er ook nog honden op
je heb daar ook bos dus daar kunnen ze dan lekker rennen en spelen
Gebruikersavatar
Martine168
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 jul 2010 18:17
Mijn ras(sen): Zwerfertje uit Bosnie, waarschijnlijk kruising Border Collie x iets (mini australian shepherd?)
Locatie: Leeuwarden

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Martine168 »

Wij zijn deze zomer naar camping roosdunen geweest op Ameland. Hele mooie camping, goed sanitair. Bij het sanitair kun je speciale hondenzakjes halen (gratis) voor het opruimen van de poep. Naast de camping is een mooi bos en vlakbij is het strand wat geen badstrand meer is, zodat de honden daar een heel stuk los mogen lopen. Bij de fiets verhuur kon je een bench op wielen huren, ideaal voor fietstochten en je hond kan gewoon mee :D .. Zeer vriendelijke mensen.. Moesten voor 11 uur de tent afgebroken hebben, maar mochten ook wel later uitchecken. Regende op dat moment namelijk, dus mochten zolang staan wanneer het weer droog was en de tent droog was.

Terras, restaurants op ameland de hond mag gewoon mee naar binnen.
Groetjes en een poot van Lea

Afbeelding
Gebruikersavatar
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Berichten: 2568
Lid geworden op: 23 feb 2004 07:41
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Wij " kamperen" al jaren met de hond(en). Zo rond pinksteren en soms ook nog in het najaar naar zuid frankrijk . We huren dan. Een stacaravan. Net buiten het seizoen is het goed betaalbaar en toch nog lekker weer. Ik zoek altijd campings uit die vlakbij een rivier of de zee liggen zodat de hond(en) even af kunnen koelen..en ik zorg er altijd voor dat ik een caravan hem met veranda..dat zorgt voor een koele ligplek en de nodige schaduw. Ik heb met de volgende twee campings goede ervaringen domaine le jantou. In la thor de vaucluse (provence) en domaine de la malisonne in la cadiere de l ' azur. De var (cote d' azur) . Vanuit beide campings kun je wandelingen maken in een prachtige omgeving en er is in de omgeving ook genoeg voor de baasjes :).
Daarnaast hebben wij een caravan in de ardennen in het plaatsje la basse bodeux (vlakbij coo). De camping is erg hondvriendelijk en ook vandaaruit hele mooie wandeltochten. De camping heet l'ancienne barriere. En is voor ons maar 3 kwartier rijden (maastricht)dus als we een weekend niks te doen hebben zijn we daar te vinden :)
Ik zal morgen wat foto's plaatsen :)
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Gebruikersavatar
xs653
Vaste gebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 aug 2010 11:13
Mijn ras(sen): Border Terriër

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door xs653 »

twinkeltje schreef:hallo mensen
ik weet dat je complete start pagina's hebt waar je campings kan vinden
daar staat dan ook bij of zo camping hond vriendelijk is en zo
maar is dit ook echt zo
uit ervaring ben ik er achter dat sommige campings je welkom bent met je hond
maar het in de praktijk zwaar tegen valt
nu is het niet de bedoeling om de negatieve campings te gaan op sommen
wand dan krijgen we dalijk problemen en woorden we aangeklaagd voor laster
nee het lijkt me leuk een lijst te gaan maken met camping die echt leuk zijn
en waar je ook nog leuk kan lopen met je honden
dus waar je ook bent geweest
Afbeelding
Wij gaan dit jaar voor het eerst op vakantie met de hond. Het is een nieuwe ervaring voor ons dus ik ben benieuwd. We gaan weer naar de Ardêche toe naar camping Arc en ciel, dichtbij Vallon. Honden toegestaan en ze mogen gewoon mee naar het restaurant/terras. Ze mogen ook gewoon het strandje op en zwemmen in de rivier. Omdat we daar vorig jaar een paar weken hebben kunnen kijken naar mensen met een hondje, hebben we de beslissing genomen om een hond te nemen. De hond kan ook mee naar een restaurantje in de buurt. Dus nu maar flink doortrainen zodat ie netjes kan blijven liggen onder de tafel of zoiets.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ben nu alweer aan het zoeken voor een weekje in mei! denk dat het nu duitsland wordt....misschien richting monchou....

Maar de zomer wordt lastiger met 3 honden, mn pa wil aan het water en het liefste viswater, ook een rustige camping waar je dus niet hutje mutje aan elkaar zit! nou hou ik daar ook totaaaaal niet van dat opgepropte! pfff wordt weer lastig in frankrijk/belgie (dus niet helemaal zuiden)

ruimte, viswater (karper), hondvriendelijk en mooi :):)....
ga eens ff snuffelen hier...
Afbeelding
Gebruikersavatar
heidi66
Actief
Berichten: 291
Lid geworden op: 04 dec 2010 19:13
Mijn ras(sen): teckel, ooit...
Locatie: Amsterdam

Re:

Ongelezen bericht door heidi66 »

Marion. schreef:Drents-Friese Woold, Dieverbrug: http://www.wildryck.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eigen sanitaire unit, vaste prijs per plek ongeacht aantal honden. Vanaf ongeveer iedere staplek, loop je zo achter je tent of caravan het mega-grote bos in. Waar honden legaal los mogen lopen :ok:
Lijkt me een mooie camping.

De andere campings zijn mij wat de ehhhh met te veel vermaak en hutje mutje. Dan kan ik beter in amsterdam blijven.
linda met 4
Vaste gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jan 2011 19:39
Mijn ras(sen): rasloos en markiesjes

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door linda met 4 »

voor mensen met kampeerauto's: In Duitsland heb je overal camperplaatsen, daar sta je voor ongeveer 5 euro per nacht en honden zijn geen probleem . Langs de Moezel in Enkirch, Ensch, Ediger Eller. Je staat aan de Moezel, er is schaduw, de honden kunnen zwemmen en je kan langs de Moezel lopen.
Wij hebben met 7 honden en twee campers gestaan, prima te doen.
In het Zwarte woud in Waldkirch is ook een leuke hondvriendelijke camping, honden gratis, je kan door de weides lopen en in de bossen.( is in de buurt van Emmendingen).
Ook in Duitsland Kehl, stadscamping, is een plaats tegenover Strassburg, hondvriendelijk en prachtig lopen in een natuurgebied van de Rijn.
Afgelopen zomer ben ik een echte Duitsland fan geworden. Mooi land, veel natuur en hondvriendelijk.
AfbeeldingWat zou het leven zijn zonder honden?
linda met 4
Vaste gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jan 2011 19:39
Mijn ras(sen): rasloos en markiesjes

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door linda met 4 »

o, ja, ik heb slechte ervaringen met het Zwanenwater bij Callantsoog. De honden mogen niet los in de omliggende duinen. Je moet 20 minuten aangelijnd lopen naar het strand. Langs de camping loopt een lawaaierige drukke weg.
AfbeeldingWat zou het leven zijn zonder honden?
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

Pfff zijn al opzoek en kan echt niks vinden..
wij zoeken een leuke camping net over de grens (belgie/duitsland), dus niet te ver weg.
direct aan viswater (kanaal/meer) waar ook karpers zitten.
Nu zag ik een hele leuke camping maar honden zijn niet welkom dus tja die gaan echt wel mee!

iemand enig idee??????
Afbeelding
Gebruikersavatar
heidi66
Actief
Berichten: 291
Lid geworden op: 04 dec 2010 19:13
Mijn ras(sen): teckel, ooit...
Locatie: Amsterdam

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door heidi66 »

niet over de grens maar er redelijk dichtbij en aan de maas (mag je daar vissen?) Camping "landgoed geijsteren". Ben er nog nooit geweest maar ga er dit voorjaar heen met een groep vrienden waarvan er twee een hond hebben. Je schijnt zo het bos in te lopen vanaf de camping en de camping kijkt uit op de maas.
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

Heidi ziet er wel leuk uit maar we willen graag een camping aan het (vis) water... deze zit er niet aan maar vlakbij...

Linda met 4 zie dat jij veel in duitsland bent geweest? weet jij ook een leuke camping (niet te ver rijden) dus net op/over de grens met viswater????
Ik weet niet meer waar te zoeken hoor "(
Afbeelding
Gebruikersavatar
heidi66
Actief
Berichten: 291
Lid geworden op: 04 dec 2010 19:13
Mijn ras(sen): teckel, ooit...
Locatie: Amsterdam

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door heidi66 »

Camping geijsteren ligt echt aan de maas hoor. Weet alleen niet of je er mag vissen.
Gebruikersavatar
Marcel.s
Zeer actief
Berichten: 498
Lid geworden op: 27 feb 2010 10:51
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Aantal honden: 4
Locatie: Sintmaartensvlotbrug
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Ziet er mooi uit, staat ook voor de sportvisser...............

Wij zijn ook nog zoekende, kun je daar in de omgeving ook leuk met de honden lopen ?? Ook losloopgebieden???
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Gebruikersavatar
heidi66
Actief
Berichten: 291
Lid geworden op: 04 dec 2010 19:13
Mijn ras(sen): teckel, ooit...
Locatie: Amsterdam

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door heidi66 »

Het ligt in landgoed geijsteren en schijnt dus vanaf de camping zo het bos in te lopen. Kijk maar op google maps sataliet op landgoed geijsteren. Of het losloop gebieden zijn weet ik niet.


Ik ben er zelf nog niet geweest, ga in mei, dit zijn bijvoorbeeld twee beoordelingen op zoover:

landgoed geijsteren is voor ons genieten van de natuur en het water, wij hebben een heerlijke tijd gehad met veel vriendelijke mensen om ons heen! Ook al viel het weer wat tegen, we hebben van ieder zonnestraaltje genoten, zittend aan het water dicht bij de maas. De eendjes voeren die al vroeg aan je tent kwamen, om eten te vragen. Ook onze teckeltjes willemijn en sascha hebben genoten van de wandelingen in het bos, poortje door en je bent midden in de natuur.
Ook de uitgezette wandelingen vanuit de camping door het landgoed, waarbij we door de mooie natuur van geijsteren zijn gelopen was erg leuk. We hebben ons geen moment verveeld en komen zeker nog een keer terug.



Vriendelijke en terzake kundige beheerders.Schoon sanitair.
eet gelegenheden in de directe nabijheid.Voor met name jonge kinderen is er genoeg speel mogelijkheid. Aan het einde van de camping poortje door en u loopt in het bos.
weg oversteken en de watermolen en het stilte bos liggen aan u voeten.
Een betere camping zijn wij nog niet tegen gekome
Gebruikersavatar
Elmo
Zeer actief
Berichten: 2577
Lid geworden op: 30 jun 2002 20:26
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Aantal honden: 2
Locatie: Twisk
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Elmo »

Chicoahua schreef:Heidi ziet er wel leuk uit maar we willen graag een camping aan het (vis) water... deze zit er niet aan maar vlakbij...

Linda met 4 zie dat jij veel in duitsland bent geweest? weet jij ook een leuke camping (niet te ver rijden) dus net op/over de grens met viswater????
Ik weet niet meer waar te zoeken hoor "(
Wij hebben 2 jaar geleden op een leuke camping vlakbij Monchau gestaan http://www.monschau-perlenau.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
De camping ligt aan een beek, of er vissen in zwemmen weet ik niet, we vissen zelf niet.
vanaf de camping kun je via een mooie wandeling door het bos met wat klimmen en dalen naar Monchau lopen

onze foto's ervan kun je Hier zien, op het album terugreis klikken daar staan ze tussen
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ja had hem gezien op zoover. de beoordelingen waren erg slecht.
Maar in mei ga ik naar monschau...

ik ga die camping landgoed geijsteren eens bellen of die plaatsen aan het water staan maar op de foto ziet het er niet zo uit...

Ik had een camping gezien in roermond, marina?t oldehuuske ofzoiets..
wel in nederland maar dat maalt niet uit
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Berichten: 598
Lid geworden op: 03 aug 2009 13:22
Mijn ras(sen): Chihuahua

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Ben op zoek naar een leuke camping in Zuid-West Zeeland of Zeeuwsvlaanderen waar we met onze hond kunnen/mogen camperen en waar de hond ook in het hoogseizoen op het strand mag.
Iemand tips?

We gaan met onze caravan.
Gebruikersavatar
YvetteJ
Zeer actief
Berichten: 7308
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:22
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Locatie: ZH
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Ik kom in mijn zoektocht naar een camping deze site tegen http://www.la-viennerie.eu/
Ziet er leuk uit en zo te zien ook erg hondvriendelijk!
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

weet iemand nog een leuke camping bij monchou of in de buurt daarvan?
of verder nog een hele mooie camping?
Ik vind het wel belangrijk dat het niet hutje mutje is i.v.m. de honden dus moet wel ruimtelijk zijn of afgeschermde plekken. (we gaan met 3 honden!)
Ook vind ik het fijn als er wel iets te doen is, bijv een leuk stadje, mooie wandelomgeving of waar de honden lekker kunnen zwemmen.

we willen graag richting monchau omdat dit zo mooi moet zijn maar op zoover maar 2 campings...waarvan 1 echt hutje mutje eruit ziet.
heb dus nog niks gevonden :(

ga van het zomer naar roermond marina t olde huuske
Afbeelding
camping Elbeling
nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mei 2011 11:40

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door camping Elbeling »

Er komen bij ons veel gasten met honden en we hebben zeer ruime plekken.
www.elbeling.com

mocht u vragen hebben dan horen wij dat gaarne
Gebruikersavatar
I ♥ BullMastiff
Vaste gebruiker
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 mei 2011 15:31
Mijn ras(sen): BullMastiff
Aantal honden: 2

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door I ♥ BullMastiff »

Hallo allemaal,

Een hele leuke minicamping in NL waar honden (en zelfs paarden!) welkom zijn is 't schouwke in Wouwse plantage.

Mijn schoonvader met Jack Russel staat daar en het bevalt hem heel goed.

groet, wilfried
Hallo, wij zijn Faya en Bliss! Spelen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maria7
Actief
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 mei 2010 17:43
Locatie: Noord Holland

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Maria7 »

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Puk en Cappy voor altijd in mijn hart.
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

wij zijn naar camping oolderhuuske marina geweest in roermond, moet zeggen voor honden hebben ze echt veel...zelfs een hondendouche die erg praktisch is.... een heel mooi uitlaatveld waar ze ook kunnen zwemmen.
Ze doen er niet moeilijk, en mag ook bezoek komen..met hond.
Vond wel erg weinig te doen voor kinderen en als je wilt vissen moet je hier ook niet zijn (wat wel op de site staat maargoed het is een heel druk kanaal).
Verder moet je wel de auto bij je hebben wil je echt ergens iets doen, fietsen kan je daar wel mooi.
Verder hebben wij ons wel vermaakt maar zouden niet snel weer gaan omdat we het toch beetje "saai" vonden, nou was er ook wel wat regen gevallen. Maar voor honden of lekker uitrusten is dit prima en erg goed geregeld!
Afbeelding
D&T
nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 aug 2011 12:10
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër XXL Pitbull
Aantal honden: 2

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door D&T »

Hallo Allemaal,

Met mijn en mn ouders hun honden kom ik al 2 jaar bij camping Rozenhof in BurgHaamstede in Zeeland!
Gezellige camping, 2 honden geen probleem, poepschepje is het enige wat ze vragen om bij te hebben voor "öngelukjes" zeg maar, en je bent achterdoor zo de duinen in is heel erg fijn, ze hebben zelf ookk 2 honden.

Veel andere honden liefhebbers trouwens ook. deze camping zag ik niet zo snel staan tussen de anderen, als deze er tussen staat sorry!

http://www.campingrozenhof.com/

Je kan er heerlijk wandelen alleen als je de hekken ingaat dan moeten de honden aan de lijn, je hebt er veel stukken om te lopen met de hond (even vragen bij de eigenaresse van de camping) waar ze vrij rond mogen lopen, het strand is lopend nog geen 20 minuten met de auto 5 minuutjes, Renesse ben je zo.
Je hebt veel terrassen in Haamstede waar je gewoon met de hond kan komen, water en alles aanbieden in waterbakken.

als je een stukje verder rijdt heb je zelfs een dierenwinkel waar ze echt alles hebben!! en je goed advies krijgt ook nog eens.
Sluijs Dier en Tuin Hogezoom 44, 4328 EG Burgh-Haamstede hun weten ook de dierenartsen te zitten (altijd handig)

Voor de kids is in het hoogseizoen ook een animatie team en het is een rustige camping met een goede kok qua eten!

Mijn ervaring met de honden is in ieder geval positief met deze camping
Gebruikersavatar
xs653
Vaste gebruiker
Berichten: 33
Lid geworden op: 26 aug 2010 11:13
Mijn ras(sen): Border Terriër

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door xs653 »

xs653 schreef:
twinkeltje schreef:hallo mensen
ik weet dat je complete start pagina's hebt waar je campings kan vinden
daar staat dan ook bij of zo camping hond vriendelijk is en zo
maar is dit ook echt zo
uit ervaring ben ik er achter dat sommige campings je welkom bent met je hond
maar het in de praktijk zwaar tegen valt
nu is het niet de bedoeling om de negatieve campings te gaan op sommen
wand dan krijgen we dalijk problemen en woorden we aangeklaagd voor laster
nee het lijkt me leuk een lijst te gaan maken met camping die echt leuk zijn
en waar je ook nog leuk kan lopen met je honden
dus waar je ook bent geweest
Afbeelding
Wij gaan dit jaar voor het eerst op vakantie met de hond. Het is een nieuwe ervaring voor ons dus ik ben benieuwd. We gaan weer naar de Ardêche toe naar camping Arc en ciel, dichtbij Vallon. Honden toegestaan en ze mogen gewoon mee naar het restaurant/terras. Ze mogen ook gewoon het strandje op en zwemmen in de rivier. Omdat we daar vorig jaar een paar weken hebben kunnen kijken naar mensen met een hondje, hebben we de beslissing genomen om een hond te nemen. De hond kan ook mee naar een restaurantje in de buurt. Dus nu maar flink doortrainen zodat ie netjes kan blijven liggen onder de tafel of zoiets.
Bink is lekker meegeweest op vakantie en het ging prima. Als het te warm was ff afkoelen in de rivier. Hij heeft voor het eerst gezwommen, zo leuk. En mee met de opblaasboot. Heerlijk kunnen wandelen en hij ging gewoon mee naar een restaurant. In Frankrijk doen ze niet zo moeilijk en ze zijn ook gek op honden. En natuur genoeg. Heb alleen het zwembad niet gezien maar mis dat niet met al dat water (en strand) voor mijn campeerplekje. Echt ideaal en volgend jaar gaan we weer. Het is een rustige camping tot half juli en dan gaan we al weer weg. Je kunt er ook lekker jeu de boulen, ook wedstrijden. En allemaal aardige mensen, dat scheelt ook.
Afbeelding
Gebruikersavatar
YvetteJ
Zeer actief
Berichten: 7308
Lid geworden op: 13 nov 2008 19:22
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Locatie: ZH
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door YvetteJ »

goud schreef:Muides-sur-Loire. Camping municipal. Hebben daar in Mei gestaan met 4 honden. Betaalden ik geloof 18 euro voor Camper, elect, en 4 honden. Keurige camping. Je kunt wandelen langs de Loire.
Ah dit klinkt me perfect in de oren, ga ik even onthouden, misschien gaan we hier wel naartoe deze zomer! :lol1:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Hamilton »

heeft er iemand ervaring met campings in Engeland en 'n hond? De bedoeling is omgeving Cambridge, Wales en via Oxford onder Londen weer naar de tunnel
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
beagleboys
Vaste gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 jun 2008 21:50
Locatie: Westerbork
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door beagleboys »

Hamilton schreef:heeft er iemand ervaring met campings in Engeland en 'n hond? De bedoeling is omgeving Cambridge, Wales en via Oxford onder Londen weer naar de tunnel
Honden op de camping is haast nergens een probleem in Engeland of Wales. Ik weet niet of jullie dit jaar willen ? De olympische spelen zijn er deze zomer dus rond London is het in die periode misschien wel erg hectisch en de overtocht prijs/overnachtingen kunnen wel eens schrikbarend stijgen in prijs. Wij mijden Engeland komende zomer.

Tjeerd
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door kloesje »

Callantsoog
http://www.denollen.nl/

Wij zijn nu 3 keer op camping de Nollen geweest en het is een heerlijke camping en zeer hondvriendelijk.
Honden moeten op de camping wel aangelijnd zijn, ze mogen de anderen in ieder geval niet hinderen.
Overal zijn poepbakken en poepzakjes aanwezig en een speciale hondendouche.
Dorp, strand en bos zijn op loopafstand. Voor de boodschappen is het toch handiger om dit op de fiets te doen, lopen is toch nog 20 minuten ongeveer.
Sanitair is erg luxe en hoef je niet voor de te betalen. Ook wc papier aanwezig, zodat je niet met je rolletje over de camping hoeft.

Zeker een aanrader en ook niet duur :)
Afbeelding
Apikal
Vaste gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 24 feb 2008 18:53
Mijn ras(sen): 2 bouviers en een border collie
Aantal honden: 3
Locatie: Noord Brabant

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Apikal »

Wij zijn het afgelopen jaar in Engeland in die gebieden geweest en overal waren onze 3 honden welkom.
De Engelsen zijn doggyfriendly en je kan met goed fatsoen niet door de dorpen en steden lopen, ze willen je van alles vragen en weten over je hond.
Zelden zoiets meegemaakt.
In veel winkels staan ook bakjes water voor de hond.
Veel campings hebben meestal een uitlaatvoorziening.
Wij plannen nooit, dus wij rijden op de bonnefooi de campings af, geen probleem.

De bordercollie werd wat minder bekeken omdat dat hun ras is, maar de 2 bouviers waren opzienbarend.
Je kunt op internet speciale hondvriendelijke campings vinden en ook honderden pubs en restaurants waar de hond welkom is.
Wij zijn vanuit Dover de zuidkust afgereden, heel Cornwall gezien, Wales doorkruist, Oxford, Cambridge en zo weer naar Dover.
Overigens is Schotland ook geweldig om met de hond op vakantie te gaan, hetzelfde verhaal.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”