Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

camping ervaring

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

goud
Zeer actief
Berichten: 792
Lid geworden op: 05 mar 2003 16:49
Locatie: lelystad
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door goud »

Muides-sur-Loire. Camping municipal. Hebben daar in Mei gestaan met 4 honden. Betaalden ik geloof 18 euro voor Camper, elect, en 4 honden. Keurige camping. Je kunt wandelen langs de Loire.
Maggie
tinkertJ
nieuw lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 jul 2009 06:19
Mijn ras(sen): Het ras is onbekend
Locatie: Gelderland

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door tinkertJ »

In drenthe camping het zwanenmeer. als je wilt wandelen met de hond dat kan prachtig je wandelt namelijjk om een meer heen in de bossen. daar kun je je hond lekker loslaten maar ook aan de riem. en ook speel dingen voor kinderen. en alles goed verzorgt ;)
Love My Buddy

Afbeelding
Laurie en Denis
Actief
Berichten: 231
Lid geworden op: 15 jan 2006 12:43
Mijn ras(sen): Betyar - Magyar Vizsla Draadhaar
Aantal honden: 1
Locatie: Noordwijk aan Zee
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Laurie en Denis »

Natuurkampeerterrein De Boschplaatse te Blijham, Groningen.
Hier zijn wij met twee honden geweest. Een prima plek om een tussenstop te maken als je op doorreis bent naar bijvoorbeeld Scandinavië.

Denemarken:
- Camping FDM Holmsland Klit te Hvide Sande, Jutland. Zeer mooie, rustige camping. Er is plek voor de caravan, maar wanneer je met de tent komt heb je de mooiste plekken midden in de duinen. Sanitair is netjes en goed verzorgt. Honden zijn er toegestaan, ze moeten wel aan de lijn. Maar met een paar tellen zit je op het strand.

- http://www.campingmoensklint.dk/ Erg mooie ligging, nabij krijtrotsen, en met een heus hondenbos!
Groetjes Laurie & Betyar.
Gebruikersavatar
Cato
Zeer actief
Berichten: 1281
Lid geworden op: 30 jan 2008 11:18
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Aantal honden: 1
Locatie: beek

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Cato »

In oostenrijk , sel am see; http://www.see-camp.at" onclick="window.open(this.href);return false;
Heerlijke camping aan het meer , op de camping moeten ze aangelijnt zijn,( maar als ons houdinie weer eens te snel langs ons glipte en zelf al ging pootje baden, wordt er gewoon mee gelachen) Aan en in het meer mogen ze lekker los lopen.

Maar ook in de omgeving zijn honden welkom en is er veel te ondernemen samen. Op 1 terasje is ons zelf gevraagt of hij uit een ijzeren of plastic bak wou drinken vorige jaar.
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Gebruikersavatar
Agnes-en-Balou
Zeer actief
Berichten: 316
Lid geworden op: 31 aug 2008 14:12

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

Twente: 't Visoord.
2 honden per gezin toegestaan. Prachtige omgeving om te wandelen en je loopt zo de camping af, maar ik voelde me niet erg welkom. Voornamelijk doordat ze hun oordeel over jongeren op een camping al wel klaar hadden, dus niet direct door de honden. Onze achterburen hadden konijnen en cavia's bij zich, waardoor ik Balou niet uit het oog durfde te verliezen (zorgde niet echt dat ik aan mn rust kwam).
Vooroordelen waren overigens niet terecht: De enige herrie was als Balou blafte naar mensen die niet langs hadden hoeven lopen (die met een tent aan de overkant reageerde hij niet eens op) en als ze langskwamen met een trekker om het vuil op te halen 's morgens vroeg (daar wilde ik ook wel naar blaffen, ik ben op vakantie, ik wil uitslapen!)
We kregen vooral klachten dat we te hard reden op de camping, terwijl we niet harder dan 10km/uur hebben gereden (5 toegestaan, langzaamst dat de auto kan is 7)
Voor volwassenen wel een hele leuke camping, als je een heel brave hond hebt. Hondenwasplaats aanwezig.
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
estelle

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door estelle »

Agnes-en-Balou schreef:Twente: 't Visoord.
2 honden per gezin toegestaan. Prachtige omgeving om te wandelen en je loopt zo de camping af, maar ik voelde me niet erg welkom. Voornamelijk doordat ze hun oordeel over jongeren op een camping al wel klaar hadden, dus niet direct door de honden. Onze achterburen hadden konijnen en cavia's bij zich, waardoor ik Balou niet uit het oog durfde te verliezen (zorgde niet echt dat ik aan mn rust kwam).Vooroordelen waren overigens niet terecht: De enige herrie was als Balou blafte naar mensen die niet langs hadden hoeven lopen (die met een tent aan de overkant reageerde hij niet eens op) en als ze langskwamen met een trekker om het vuil op te halen 's morgens vroeg (daar wilde ik ook wel naar blaffen, ik ben op vakantie, ik wil uitslapen!)
We kregen vooral klachten dat we te hard reden op de camping, terwijl we niet harder dan 10km/uur hebben gereden (5 toegestaan, langzaamst dat de auto kan is 7)
Voor volwassenen wel een hele leuke camping, als je een heel brave hond hebt. Hondenwasplaats aanwezig.
Je hond heb je toch gewoon aan de lijn op een camping? Dan hoef je toch ook niet bang te zijn dat ze bij de buren terecht komt? :denken:
estelle

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door estelle »

http://www.detutenberg.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij Vasse (overijssel).
Hier hebben wij vorig jaar 2 weken gestaan met 3 honden. Leuke camping met hele vriendelijke eigenaren (hebben zelf een hond), ook een leuke camping voor kinderen. Niet zo groot en je loopt zo vanaf de camping de bossen in.
Camping is ook niet duur en ruime plaatsen.
estelle

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door estelle »

blacky schreef:Wij gaan dit jaar naar de havixhorst in De Schiphorst. Camping is geheel op honden in gericht. Met een hindernis baan om ook in je vakantie behendigheid te oefenen. De eigenaren zijn ook honden mensen. (zij deed altijd wedstrijden behendigheid maar is nu begonnen met ipo). Er worden op de camping door de aanwezige gasten demonstratie georganiseerd met b.v. jachthonden en politie honden. Als je op deze camping gaat staan moet je dus wel van honden houden en tegen veel honden kunnen. Staanplaatsen zijn incl. 2 honden maar meer mag ook.

Dit is hun website http://www.campingdehavixhorst.nl/
Kun je vanaf de camping ook wel leuk wandelen? Zoals ik het op google zie is het niet in de buurt van het bos? tenminste...je loopt niet zo het bos in he?
Dat is wel jammer want een mooie camping en ook spotgoedkoop.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door blacky »

estelle schreef:
blacky schreef:Wij gaan dit jaar naar de havixhorst in De Schiphorst. Camping is geheel op honden in gericht. Met een hindernis baan om ook in je vakantie behendigheid te oefenen. De eigenaren zijn ook honden mensen. (zij deed altijd wedstrijden behendigheid maar is nu begonnen met ipo). Er worden op de camping door de aanwezige gasten demonstratie georganiseerd met b.v. jachthonden en politie honden. Als je op deze camping gaat staan moet je dus wel van honden houden en tegen veel honden kunnen. Staanplaatsen zijn incl. 2 honden maar meer mag ook.

Dit is hun website http://www.campingdehavixhorst.nl/
Kun je vanaf de camping ook wel leuk wandelen? Zoals ik het op google zie is het niet in de buurt van het bos? tenminste...je loopt niet zo het bos in he?
Dat is wel jammer want een mooie camping en ook spotgoedkoop.
Er is geen bos en als je met de honden wilt gaan wandelen moet je eerst een stukje gaan lopen. Wij staan er nu twee weken en mis de boswandelingen niet echt. De omgeving is er erg mooi en bosrijk gebied is er wel in de buurt maar moet je wel met de auto doen. Wij vinden het fijn dat je in de vijver ook met je hond mag zwemmen tegen over het kinderstrandje. Bij elke caravan zijn wel 1 of twee honden maar ze mogen alleen los bij de behendigheids toestellen en aan de kant van de vijver waar de honden (met baas) mogen zwemmen.

Heb wel van andere gasten gehoord dat het gebrek aan wandelmogelijkheden vanaf de camping een groot nadeel was.
Afbeelding
gevni havanezers
Gebruikersavatar
Agnes-en-Balou
Zeer actief
Berichten: 316
Lid geworden op: 31 aug 2008 14:12

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Agnes-en-Balou »

estelle schreef:
Agnes-en-Balou schreef:Twente: 't Visoord.
2 honden per gezin toegestaan. Prachtige omgeving om te wandelen en je loopt zo de camping af, maar ik voelde me niet erg welkom. Voornamelijk doordat ze hun oordeel over jongeren op een camping al wel klaar hadden, dus niet direct door de honden. Onze achterburen hadden konijnen en cavia's bij zich, waardoor ik Balou niet uit het oog durfde te verliezen (zorgde niet echt dat ik aan mn rust kwam).Vooroordelen waren overigens niet terecht: De enige herrie was als Balou blafte naar mensen die niet langs hadden hoeven lopen (die met een tent aan de overkant reageerde hij niet eens op) en als ze langskwamen met een trekker om het vuil op te halen 's morgens vroeg (daar wilde ik ook wel naar blaffen, ik ben op vakantie, ik wil uitslapen!)
We kregen vooral klachten dat we te hard reden op de camping, terwijl we niet harder dan 10km/uur hebben gereden (5 toegestaan, langzaamst dat de auto kan is 7)
Voor volwassenen wel een hele leuke camping, als je een heel brave hond hebt. Hondenwasplaats aanwezig.
Je hond heb je toch gewoon aan de lijn op een camping? Dan hoef je toch ook niet bang te zijn dat ze bij de buren terecht komt? :denken:

Tuurlijk, maar stel nou dat hij los schiet ofzo? Pin uit de grond, lijn kapot enz. Allerlei dingen te bedenken, waarvan ik sommigen al eens heb meegemaakt. Ik zou dan toch niet willen dat het pluizige konijntje van het buurmeisje in NRV is veranderd, helemaal niet voor haar ogen...
Ik heb dat zelf als kind met het konijn van de buren zien gebeuren. Honden van 2 huizen verderop waren altijd vast behalve in de tuin. Gat in de schutting weten maken, hok kapot, konijntje dood. Ik heb toen wel heel heldhaftig als meisje van 6 het andere konijntje boven mijn hoofd gehouden en gezegd dat meneer de rothond er met zijn poten af zou blijven. Maar ik zie dat konijntje nog voor me, en ik ben echt een hondenmens.
Dat wil je toch geen kind aandoen? Zelfs al is je hond normaal gesproken niet in staat bij de konijntjes te komen, je weet nooit wat er gebeurt...
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Budkes »

Camping de Tempelhof in Callantsoog.

Voordelen:

-Ligging, strand op loopafstand, dorp op loopafstand, prachtige wandelroutes in de directe omgeving.
-Zeer hondvriendelijke camping, men liet de honden zelfs toe in de sporthal tijdens een familie basketbal toernooi. :ok:
-Honden moeten officieel aangelijnd zijn, maar als je hond goed onder controle is en de buren niet lastigvalt, valt er niemand
over een losliggende hond op het veld.
-Zeer hondvriendelijk dorp, overal staan waterbakken, overal hangen poepzakjes én staan afvalbakken,
-Honden zijn welkom op het strand. Officieel moeten ze aangelijnd zijn van 09.00-19.00 uur, maar als je je hond goed onder controle hebt is er niemand die over een loslopende hond valt.
-Zeer schone camping met hondedouche (vond Cento een nadeel :lol1: ).
-Zeer schoon sanitair.
-Heel veel te doen voor de rest van het gezin. Mooi zwembad en heel veel sportactiviteiten.

Nadelen:
-In het hoogseizoen maar 2 honden per plek toegestaan.
-Erg duur, naast dat je al een fors bedrag per nacht kwijt bent, moet je verder overal nog voor betalen; douchen, warm
water voor de afwas, internet, stroom, echt alles, dat vond ik heel irritant.
Wij waren uiteindelijk met 2 volwassenen, 2 kinderen, 2 honden en een caravan in het hoogseizoen in totaal, omgerekend, ruim 58 euro per nacht kwijt.
Maar overall een aanradar :E: ,

foto's in topic:
http://www.hondenforum.nl/plaza/fotohoe ... 68079.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Aniek

Afbeelding
estelle

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door estelle »

blacky schreef:
estelle schreef:
blacky schreef:Wij gaan dit jaar naar de havixhorst in De Schiphorst. Camping is geheel op honden in gericht. Met een hindernis baan om ook in je vakantie behendigheid te oefenen. De eigenaren zijn ook honden mensen. (zij deed altijd wedstrijden behendigheid maar is nu begonnen met ipo). Er worden op de camping door de aanwezige gasten demonstratie georganiseerd met b.v. jachthonden en politie honden. Als je op deze camping gaat staan moet je dus wel van honden houden en tegen veel honden kunnen. Staanplaatsen zijn incl. 2 honden maar meer mag ook.

Dit is hun website http://www.campingdehavixhorst.nl/
Kun je vanaf de camping ook wel leuk wandelen? Zoals ik het op google zie is het niet in de buurt van het bos? tenminste...je loopt niet zo het bos in he?
Dat is wel jammer want een mooie camping en ook spotgoedkoop.
Er is geen bos en als je met de honden wilt gaan wandelen moet je eerst een stukje gaan lopen. Wij staan er nu twee weken en mis de boswandelingen niet echt. De omgeving is er erg mooi en bosrijk gebied is er wel in de buurt maar moet je wel met de auto doen. Wij vinden het fijn dat je in de vijver ook met je hond mag zwemmen tegen over het kinderstrandje. Bij elke caravan zijn wel 1 of twee honden maar ze mogen alleen los bij de behendigheids toestellen en aan de kant van de vijver waar de honden (met baas) mogen zwemmen.

Heb wel van andere gasten gehoord dat het gebrek aan wandelmogelijkheden vanaf de camping een groot nadeel was.
Ik vind dat dus ook een groot nadeel.
Op een camping wil ik zo de bossen in kunnen lopen met de hondjes.
Gebruikersavatar
twinkeltje
moderator
Berichten: 65126
Lid geworden op: 08 jan 2004 14:33
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2
Locatie: Delft

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door twinkeltje »

een leuke hondvriendelijke camping met ook groepsveld
geen winkel aanwezig wel snackbar
van uit de camping kan je de dijk over en uren lopen als je tenminste een schuine afloop aan kan ik loop liever even om :D http://www.degrevelingen.nl/
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

pfff, we zitten alvast te kijken waar we nou precies heen willen met de caravan in de zomervakantie, frankrijk/zwitserland/tsjechie of elders
ik zit te kijken maar misschien heeft iemand hier een tip, frankrijk ken ik en vond het altijd wel leuk, verder nog weinig gezien behalve spanje waar ik niet weer heen wil.
wij zoeken een land/camping van ongeveer 5 tot 8 uur rijden van meppel.. waar je mooi kan wandelen met de hond (hoeft niet persee los) waar hond ook welkom zijn en waar je mooie dingen kunt bezichtigen, leuke winkelstraatjes en lekker zwemmen op een strandje met hond natuurlijk. ik ken zwitserland niet, dacht altijd dat het een koud land was waar je alleenmaar kon skieen :D
maargoed iemand tips met leuke campings of juist een land waar ik niet heen moet gaan, ik weet dat ik een paar moet wegstrepen anders wordt ik gek met zoeken maar heb geen idee welk land nou echt de moeite waard is...en dan de camping nog..
neem een paar camping boekes en pluis het wel uit, maar misschien zitten hier een paar wereld reizigers :D :lol1:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Budkes »

Chicoahua schreef:pfff, we zitten alvast te kijken waar we nou precies heen willen met de caravan in de zomervakantie, frankrijk/zwitserland/tsjechie of elders
ik zit te kijken maar misschien heeft iemand hier een tip, frankrijk ken ik en vond het altijd wel leuk, verder nog weinig gezien behalve spanje waar ik niet weer heen wil.
wij zoeken een land/camping van ongeveer 5 tot 8 uur rijden van meppel.. waar je mooi kan wandelen met de hond (hoeft niet persee los) waar hond ook welkom zijn en waar je mooie dingen kunt bezichtigen, leuke winkelstraatjes en lekker zwemmen op een strandje met hond natuurlijk. ik ken zwitserland niet, dacht altijd dat het een koud land was waar je alleenmaar kon skieen :D
maargoed iemand tips met leuke campings of juist een land waar ik niet heen moet gaan, ik weet dat ik een paar moet wegstrepen anders wordt ik gek met zoeken maar heb geen idee welk land nou echt de moeite waard is...en dan de camping nog..
neem een paar camping boekes en pluis het wel uit, maar misschien zitten hier een paar wereld reizigers :D :lol1:
Nou met 5 tot 8 uur rijden vanaf Meppel kom je niet zo ver hoor, dat is met de Caravan hooguit 500-800 km. Dan kun je Zwitserland wel afschrijven en een groot gedeelte van Tjechië ook. Ik ken wel een leuke camping in Tjechië maar die is op 900 km en wel met als nadeel een overdreven strenge Nederlandse eigenaar(voor kids). Maar camping ligt mooi aan het water kun je lekker met je hond zwemmen en heel erg mooie dorpjes in de omgeving. Maar wel 9-10 uur rijden dus. Liggng en omgeving is subliem.

Ook een aanrader, maar wel duur is een camping in Normandië, wij gaan altijd in het voorseizoen, in het hoogseizoen is het er erg prijzig. Mooie omgeving om met de hond te lopen, veel stranden in de buurt, aardige Fransen( jaha :lol1: ze bestaan) en een heel leuk dorpje. Dat ligt op ongeveer 800 km dus net binnen de marge.

Zal even de linkjes zo edit-en....

Normandië: http://www.camping-portland.com/web/camping.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tsjechie: http://www.campingfrymburk.cz/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

thanks, ga het zeker bekijken. ik had de kaart via google geopent en dan met anwb het aantal reisuren berekent, en dacht dat dat wel binnen de limiet zat maar 9 uur mag ook wel hoor, als het de moeite waard is waarom niet. ik heb vaker gehoord over normadie.
ondertussen zijn andere tips welkom :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niek
Zeer actief
Berichten: 384
Lid geworden op: 29 sep 2008 20:39
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2
Locatie: Rotterdam

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Niek »

Hier nog een hondvriendelijke camping site gevonden:

http://www.camping-urlaub.de/camping_hund/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

nou het wordt toch normadie :cheer: lekker aan de kust en is niet zo heel gek ver rijden.
nu heb ik 2 campings gevonden die mij wel erg aanspraken.
heb naar 1 een email gestuurd want ik kan hun niet bereiken op dat telefoon nummer en sommige info staat er niet in het nederlands.
heb ze gelijk maar een email in het engels gedaan, weet echt niet of ze uberhaupt nederlands lezen :scratch: :smile1:
en de ander bel ik maandag even, hoop dat ze nederlands kunnen antwoorden :D

deze 2 heb ik gezien, huisdier toegestaan en ziet er wel aardig uit toch?
http://www.camping-lepointdujour.com/index.php?lang=it" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lecormoran.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


ik vind het echt heel moeilijk om de juiste camping te vinden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Budkes »

Chicoahua schreef:nou het wordt toch normadie :cheer: lekker aan de kust en is niet zo heel gek ver rijden.
nu heb ik 2 campings gevonden die mij wel erg aanspraken.
heb naar 1 een email gestuurd want ik kan hun niet bereiken op dat telefoon nummer en sommige info staat er niet in het nederlands.
heb ze gelijk maar een email in het engels gedaan, weet echt niet of ze uberhaupt nederlands lezen :scratch: :smile1:
en de ander bel ik maandag even, hoop dat ze nederlands kunnen antwoorden :D

deze 2 heb ik gezien, huisdier toegestaan en ziet er wel aardig uit toch?
http://www.camping-lepointdujour.com/index.php?lang=it" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lecormoran.com/" onclick="window.open(this.href);return false;


ik vind het echt heel moeilijk om de juiste camping te vinden!
Heb je al gekeken op zoover campingrecenties ??
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Budkes »

Hier de beoordeling van Le point de jour:
http://www.zoover.nl/frankrijk/normandi ... ur/camping" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Budkes »

En hier van le Cormoran:

http://www.zoover.nl/frankrijk/normandi ... an/camping" onclick="window.open(this.href);return false;
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

o wat goed! :ok: :ok:
ben erg blij dat ik dat gelezen heb, die campings vallen toch af.
het strand/zee is dus niet veel soeps vanwege de scherpe schelpen en zeewier.
normandie moet je echt trekken, de infasie intresseert mij minder.
ik vind beekjes, waterbronnen, bergen en ruines en gezellige winkelstraten veel leuker.
ga dus even verder kijken in noord/west frankrijk... zou het in ieder geval leuk vinden als de camping een meer of zee heeft waar we (incl hond) in kunnen zwemmen.
ik vind het zo moeilijk om iets te vinden :( ,klinkt misschien raar omdat er zoveel plekken zijn.
maar nog steeds zijn tips welkomen,zoek dus inog stees iets in noord/west frankrijk :D
en budges heel erg bedankt :roos:


en ja hooorr, nu hebben we er 1 gevonden die ons echt aanspreekt! kwa omgeving en ook lekker aan het water!
heb ze even een mailtje gestuurd met wat vraagjes, nu maar hopen dat er wel wordt terug gereageerd...
de reistijd valt mee, en de beoordelingen zijn :ok: http://www.campingkohnenhof.lu/kohnenhof-nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar nu vraag ik mij af, moet je hond ook in luxemburg gechipped en geent zijn??
ik laat dat zowieso wel doen, maar er gaat nog een senior mee die niet gechipped is (en niet geent rabies)
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Berichten: 2665
Lid geworden op: 21 jun 2009 10:46
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door DjockPuck »

We komen net terug van Camping "De Koeksebelt" in Ommen
Prima voor de honden veel loopmogelijk heden en zelfs een hondendouche
op de camping aanwezig.
Voor herhaling vatbaar.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Gebruikersavatar
flatcoat4ever
Actief
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2005 08:40
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Eext, Drenthe
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... r+kamperen" onclick="window.open(this.href);return false; Echt back to basic, op het ene terrein honden toegestaan op andere niet, verwacht geen vermaak daar moet jezelf voor zorgen, ben op diverse terreinen geweest, vind het super maar hoef dan ook geen chloorzwembad, winkel, recreatieteam enz. en je moet omdat er geen beheerders zijn, de boswachter komt af en toe ff kijken, samen met andere kampeerders het sanitair netjes houden, maar vele handen maken licht werk.
Vlak bij mijn eigen huis ligt SBB kampeerterrein "Achter de Beukehegge", nou zwemwater ben daar dagelijks bijna te vinden plenty op loopafstand door het SBB (tnt mag je hond er loslopen, mits onder appél daar gaat echter wel net als in bijna alle SBB gebieden in het noorden als is gebeurd verandering in komen :devil: ) De camping :E: oja en wil je niet kamperen dan zijn er bij het terrein ook 2 huisjes te huur.
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Gebruikersavatar
flatcoat4ever
Actief
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 feb 2005 08:40
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Eext, Drenthe
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

flatcoat4ever schreef:http://www.staatsbosbeheer.nl/Overnacht ... r+kamperen Echt back to basic, op het ene terrein honden toegestaan op andere niet, verwacht geen vermaak daar moet jezelf voor zorgen, ben op diverse terreinen geweest, vind het super maar hoef dan ook geen chloorzwembad, winkel, recreatieteam enz. en je moet, , samen met andere kampeerders het sanitair netjes houden, maar vele handen maken licht werk.
de boswachter komt af en toe ff kijken bij activiteiten zie je vaak excursies die ze organiseren.

Vlak bij mijn eigen huis ligt SBB kampeerterrein "Achter de Beukenhegge", nou zwemwater ben daar dagelijks bijna te vinden plenty op loopafstand door het SBB (tnt mag je hond er loslopen, mits onder appél daar gaat echter wel net als in bijna alle SBB gebieden in het noorden als is gebeurd verandering in komen :devil: ) De camping :E: oja en wil je niet kamperen dan zijn er bij het terrein ook 2 huisjes te huur.
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
Yvontjee
Actief
Berichten: 168
Lid geworden op: 17 feb 2010 20:44
Mijn ras(sen): Jack Russel
Locatie: Hoogeveen

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Yvontjee »

Wij zijn vorige week een weekje in Duitsland geweest. Camping Waldfrieden. Wij hebben ons prima vermaakt met de hond. Lekker wandelen in de bossen en we hadden de caravan en alles zo geplaatst dat Milo gewoon los kon lopen.
Afbeelding

Milo :)
Gebruikersavatar
Reny
Zeer actief
Berichten: 19282
Lid geworden op: 06 feb 2009 19:56
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Heerhugowaard

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Reny »

Ik weet niet of hij er al staat maar camping Birkelt in Luxemburg (La Rochette)
Op de camping aangelijnd maar daar buiten allerlei wandelroutes waar de hond los kan. Er zitten wel enige trappen in de wandelroutes maar wij hebben iets afgeweken van de 10 km route en alles met een oudere hond kun doen :ok:
De camping staat midden in de bossen.

Er zijn ook huisjes en tenten van diverse organisaties maar ik heb geen idee of daar dieren in mogen.

Verder kun je kiezen voor een speciaal kinder gedeelte of niet.

De beheerders en veel personeel spreken nederlands.
En de groeten van de mannen :zwaai
Gebruikersavatar
Chicoahua
Zeer actief
Berichten: 1893
Lid geworden op: 26 jun 2008 23:06
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door Chicoahua »

Nou hier onze ervaring op camping kohnenhof in luxemburg.

Voor honden is het er echt prachtig, vooral als ze van zwemmen houden!
chico heeft de eerste dagen lekker rondgestruind en veel gezwommen in de rivier, je staat er ook zo dicht aan met de caravan. Hij hoefde niet aan de lijn aangezien wij ook 1 van de weinigen waren met hond, dus chico kon vrij zwemmen en rennen!
later kwamen er meerdere honden waar hij ook mee heeft kunnen spelen!
achterin de camping is het ideaal voor rust en ruimte, en in het begin is het ideaal voor de kids omdat je dan ook bij de speeltuin zit.
Dus wil je rust, moet je niet bij de speeltuin staan aangezien kinderen daar tot laat spelen met de kabelbaan e.d.
achterin is het wel even een eindje lopen naar de douche/toiletten, de hygiene is daar in orde, altijd frisse en schone douches/toiletten. wel waren de douches soms of steenkoud of heel heet dus dat was wel weer jammer.
De supermarkt is 15 min rijden en andere leuke steden ongeveer een uur rijden, maar voor wandelingen ben je daar goed op je plek!

Dus al met al prima camping en zeker voor honden!
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Berichten: 2665
Lid geworden op: 21 jun 2009 10:46
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Chicoahua schreef:Nou hier onze ervaring op camping kohnenhof in luxemburg.

Voor honden is het er echt prachtig, vooral als ze van zwemmen houden!
chico heeft de eerste dagen lekker rondgestruind en veel gezwommen in de rivier, je staat er ook zo dicht aan met de caravan. Hij hoefde niet aan de lijn aangezien wij ook 1 van de weinigen waren met hond, dus chico kon vrij zwemmen en rennen!
later kwamen er meerdere honden waar hij ook mee heeft kunnen spelen!
achterin de camping is het ideaal voor rust en ruimte, en in het begin is het ideaal voor de kids omdat je dan ook bij de speeltuin zit.
Dus wil je rust, moet je niet bij de speeltuin staan aangezien kinderen daar tot laat spelen met de kabelbaan e.d.
achterin is het wel even een eindje lopen naar de douche/toiletten, de hygiene is daar in orde, altijd frisse en schone douches/toiletten. wel waren de douches soms of steenkoud of heel heet dus dat was wel weer jammer.
De supermarkt is 15 min rijden en andere leuke steden ongeveer een uur rijden, maar voor wandelingen ben je daar goed op je plek!

Dus al met al prima camping en zeker voor honden!

Hee, daar zouden wij de laatste anderhalve week van onze vakantie naar toe.
Maar wij kregen in Frankrijk pech met de auto en zijn vroeger ( lees al na 5 dagen :U: ) terug gekeerd naar huis.
Ben blij dat het je bevallen is. Ze waren met de e-mails erg vriendelijk, want ik heb mijn geld terug gekregen ondanks dat ik geen annuleringsverz had. Prima service dus.
Alleen dus jammer van de douches. :(:
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: camping ervaring

Ongelezen bericht door crutz »

Chicoahua schreef:maar nu vraag ik mij af, moet je hond ook in luxemburg gechipped en geent zijn??
ik laat dat zowieso wel doen, maar er gaat nog een senior mee die niet gechipped is (en niet geent rabies)
je bent al weer terug, dus mosterd na de maaltijd, maar mss voor anderen, ja, hij moet geent (rabies) en gechipped zijn voor Luxemburg, eigenlijk voor ieder land waar je ze mee naartoe neemt is dat het minimale, samen met een europees paspoort, dus zo'n blauw entingsboekje.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”