Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

jaarwisseling op één van de eilanden

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

Wij gaan met Oud&Nieuw graag weg uit Nederland, om de honden (maar ook mijzelf :F: ) een rustige week te gunnen. Dit jaar zit een reisje naar Frankrijk of Denemarken er niet in, en zullen we het dichter bij huis moeten zoeken. Ik dacht dat het misschien leuk is om dan naar één van de eilanden te gaan. Geen idee of dat überhaupt nog lukt, maar er lijkt nog wel e.e.a. beschikbaar te zijn. Ik ben alleen nog nooit eerder met Oud&Nieuw op de eilanden geweest en ik weet dus helemaal niet of het daar wel zo vuurwerkarm is als ik vermoed. Ik zou dan op Texel bijvoorbeeld niet iets in de buurt van Den Burg of den Hoorn zoeken, maar een eindje bij een dorp vandaan. Dan zitten we wat vuurwerk en knallen betreft wel goed toch? Of schat ik dat verkeerd in? Iemand ervaring met (een vakantie op) één van de eilanden tijdens de jaarwisseling?
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Op Texel zit je dan redelijk, maar ik zou er niet van uitgaan dat er nog wat beschikbaar is. Let vooral op wat er in de buurt zit. Zo is Waddenpark Avanti vuurwerkvrij.. maar het daartegenovergelegen park en hotel niet. Dat helpt niet zo ;-)
Je zit allicht beter dan hartje Amsterdam ;-) maar zeker dit jaar is er geen peil op te trekken hoe het gaat lopen.
Andere eilanden heb ik geen ervaring mee, maar gewoon logisch geredeneerd zal er minder vuurwerk zijn. Heb je net buren die een 100.000-klapper uitrollen zit je wel met de ellende..

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

*edit: er is natuurlijk een vuurwerkverbod landelijk van kracht maar het is wel even de vraag of mensen zich er aan gaan houden... of ze niet toch nog eea van vorig jaar op willen maken of vanuit het buitenland (als ze hier dan corona-gewijs op vakantie mogen) meenemen....

Suzanne
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

~Suzanne~ schreef:Op Texel zit je dan redelijk, maar ik zou er niet van uitgaan dat er nog wat beschikbaar is. Let vooral op wat er in de buurt zit. Zo is Waddenpark Avanti vuurwerkvrij.. maar het daar tegenovergelegen park en hotel niet. Dat helpt niet zo ;-)
Je zit allicht beter dan hartje Amsterdam ;-) maar zeker dit jaar is er geen peil op te trekken hoe het gaat lopen.
Andere eilanden heb ik geen ervaring mee, maar gewoon logisch geredeneerd zal er minder vuurwerk zijn. Heb je net buren die een 100.000-klapper uitrollen zit je wel met de ellende..

Suzanne
Ja, die pech kun je helaas altijd hebben. Daarom gaan we ook het liefst helemaal weg uit NL, maar ja... dat gaat 'm zeker niet worden dit jaar. Ik zoek het best mogelijke alternatief.
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

natalie schreef:
~Suzanne~ schreef:Op Texel zit je dan redelijk, maar ik zou er niet van uitgaan dat er nog wat beschikbaar is. Let vooral op wat er in de buurt zit. Zo is Waddenpark Avanti vuurwerkvrij.. maar het daar tegenovergelegen park en hotel niet. Dat helpt niet zo ;-)
Je zit allicht beter dan hartje Amsterdam ;-) maar zeker dit jaar is er geen peil op te trekken hoe het gaat lopen.
Andere eilanden heb ik geen ervaring mee, maar gewoon logisch geredeneerd zal er minder vuurwerk zijn. Heb je net buren die een 100.000-klapper uitrollen zit je wel met de ellende..

Suzanne
Ja, die pech kun je helaas altijd hebben. Daarom gaan we ook het liefst helemaal weg uit NL, maar ja... dat gaat 'm zeker niet worden dit jaar. Ik zoek het best mogelijke alternatief.
Klopt, maar als je iets vindt wat redelijk afgelegen lijkt, kijk dan wel ff op google of er niet net een hotel of park direct langs ligt. Zeker op Texel is dat niet denkbeeldig helaas.
Er zijn ook FB groepen waar mensen met me meezoeken maar grootste probleem gaat denk ik zijn 'is er nog wel wat te vinden'...
Afhankelijk van het aantal honden.. check de diverse vvv's ;-)

Suzanne
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

~Suzanne~ schreef:
natalie schreef:
~Suzanne~ schreef:Op Texel zit je dan redelijk, maar ik zou er niet van uitgaan dat er nog wat beschikbaar is. Let vooral op wat er in de buurt zit. Zo is Waddenpark Avanti vuurwerkvrij.. maar het daar tegenovergelegen park en hotel niet. Dat helpt niet zo ;-)
Je zit allicht beter dan hartje Amsterdam ;-) maar zeker dit jaar is er geen peil op te trekken hoe het gaat lopen.
Andere eilanden heb ik geen ervaring mee, maar gewoon logisch geredeneerd zal er minder vuurwerk zijn. Heb je net buren die een 100.000-klapper uitrollen zit je wel met de ellende..

Suzanne
Ja, die pech kun je helaas altijd hebben. Daarom gaan we ook het liefst helemaal weg uit NL, maar ja... dat gaat 'm zeker niet worden dit jaar. Ik zoek het best mogelijke alternatief.
Klopt, maar als je iets vindt wat redelijk afgelegen lijkt, kijk dan wel ff op google of er niet net een hotel of park direct langs ligt. Zeker op Texel is dat niet denkbeeldig helaas.
Er zijn ook FB groepen waar mensen met me meezoeken maar grootste probleem gaat denk ik zijn 'is er nog wel wat te vinden'...
Afhankelijk van het aantal honden.. check de diverse vvv's ;-)

Suzanne
Ik ben er niet zo bang voor dat ik niets zal vinden. Ik heb de afgelopen 3 jaar in het najaar pas iets geboekt, dus ik ben er voor mij doen vroeg bij dit jaar :engel: Ik weet dat een heleboel locaties een jaar van tevoren al gereserveerd worden, maar daar doe ik niet aan mee. Naar die plekken zal ik dan nooit toe kunnen, jammer dan. Ik heb inmiddels al een lijstje met plekken die mij wel interessant lijken en die volgens de website beschikbaar zijn. Maar ik moet bij de betreffende partijen nog checken of ik niet per ongeluk dan toch op een plek kom waar voorgaande jaren veel vuurwerk is afgestoken. Daarom is ervaring van mensen hier wel nuttig :) En anders blijven we alsnog thuis en zoeken we daar een goede oplossing voor.
80564M

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door 80564M »

Geen ervaring, maar ik zou het dan wel eerder op een ander eiland zoeken ipv Texel. De rest is toch kleiner en verder van het vasteland, en niet als opstapplaats Den Helder :wink:
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

We hadden iets moois gevonden op Terschelling. Op een rustige plek, mooi verblijf, beschikbaar en betaalbaar. Maar ik was even vergeten te checken wat het kost om er met de auto te komen. Vraagt Rederij Doeksen dus €238,- voor een retourtje :schrik:

Ik slaap er nog een nachtje over, maar ik weet eigenlijk al dat we dat niet gaan doen. Dan zoeken we toch maar iets 'aan wal'.
80564M

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door 80564M »

natalie schreef:We hadden iets moois gevonden op Terschelling. Op een rustige plek, mooi verblijf, beschikbaar en betaalbaar. Maar ik was even vergeten te checken wat het kost om er met de auto te komen. Vraagt Rederij Doeksen dus €238,- voor een retourtje :schrik:

Ik slaap er nog een nachtje over, maar ik weet eigenlijk al dat we dat niet gaan doen. Dan zoeken we toch maar iets 'aan wal'.
Wij gaan altijd zonder auto Terschelling op :wink:
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

Marion. schreef:
natalie schreef:We hadden iets moois gevonden op Terschelling. Op een rustige plek, mooi verblijf, beschikbaar en betaalbaar. Maar ik was even vergeten te checken wat het kost om er met de auto te komen. Vraagt Rederij Doeksen dus €238,- voor een retourtje :schrik:

Ik slaap er nog een nachtje over, maar ik weet eigenlijk al dat we dat niet gaan doen. Dan zoeken we toch maar iets 'aan wal'.
Wij gaan altijd zonder auto Terschelling op :wink:
Geen idee hoe ik dat met twee honden en onze eigen spullen moet doen, voor een week. Even (héél even) overwogen, maar nee dat wordt mij te ingewikkeld. Om precies die reden had ik Schiermonnikoog en Vlieland ook al als optie laten vervallen.
80564M

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door 80564M »

natalie schreef:
Marion. schreef:
natalie schreef:We hadden iets moois gevonden op Terschelling. Op een rustige plek, mooi verblijf, beschikbaar en betaalbaar. Maar ik was even vergeten te checken wat het kost om er met de auto te komen. Vraagt Rederij Doeksen dus €238,- voor een retourtje :schrik:

Ik slaap er nog een nachtje over, maar ik weet eigenlijk al dat we dat niet gaan doen. Dan zoeken we toch maar iets 'aan wal'.
Wij gaan altijd zonder auto Terschelling op :wink:
Geen idee hoe ik dat met twee honden en onze eigen spullen moet doen, voor een week. Even (héél even) overwogen, maar nee dat wordt mij te ingewikkeld. Om precies die reden had ik Schiermonnikoog en Vlieland ook al als optie laten vervallen.
Haha, echt? Hoeveel wil je meenemen dan voor een weekje :mrgreen:
Maar goed, er zijn vast andere leuke plekjes te vinden. Succes!
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

Marion. schreef:
natalie schreef:
Marion. schreef:
natalie schreef:We hadden iets moois gevonden op Terschelling. Op een rustige plek, mooi verblijf, beschikbaar en betaalbaar. Maar ik was even vergeten te checken wat het kost om er met de auto te komen. Vraagt Rederij Doeksen dus €238,- voor een retourtje :schrik:

Ik slaap er nog een nachtje over, maar ik weet eigenlijk al dat we dat niet gaan doen. Dan zoeken we toch maar iets 'aan wal'.
Wij gaan altijd zonder auto Terschelling op :wink:
Geen idee hoe ik dat met twee honden en onze eigen spullen moet doen, voor een week. Even (héél even) overwogen, maar nee dat wordt mij te ingewikkeld. Om precies die reden had ik Schiermonnikoog en Vlieland ook al als optie laten vervallen.
Haha, echt? Hoeveel wil je meenemen dan voor een weekje :mrgreen:
Maar goed, er zijn vast andere leuke plekjes te vinden. Succes!
Niet bijzonder veel, maar met Abel erbij wil ik voldoende bewegingsvrijheid hebben om snel even een paar passen opzij te zetten. En met twee hondendekens en lakens voor onszelf (wat zelf meegenomen moet worden) zit een rugzak toch al snel vol. Zonder honden had ik het direct gedaan. Maar goed, is ook helemaal geen probleem. Ik had alleen niet verwacht dat de overtocht met auto zoveel zou kosten.
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

Catho schreef:En Schiermonnikoog? Dat is autovrij en niet zo massaal. De bussen gaan heel vaak om vanaf de boot naar het centrum te komen, verder heb je de auto niet nodig. Om de Noord heeft vaak nog wel last minutes en daar mogen de honden mee.

Of je moet naar Borkum gaan, je kan vanuit de Eemshaven en het eiland is heel rustig. Duits, dus ook niet zo hysterisch met vuurwerk als Nederlanders.

edit: Oh, je post waarom je niet naar Schier wil komt er tussendoor :mrgreen: Qua spullen doen wij dat met vacuumzakken of een bolderkar op wieltjes bijv. Hebben zelf niet zoveel kleding en Smuldier kan je ook wel bij de Spar op Schier halen.
Ik zie vast te veel beren op de weg (dat is mijn specialiteit :Q: ) maar ik zie dan al helemaal voor mij dat ik met mijn handen vol sta en er een kind op Abel komt aflopen om 'hondje te aaien'. En een grote zwarte blaffende hond is vaak al voldoende om een kind te laten huilen. Dus de honden gaan in de auto en komen er voor de deur van de vakantiewoning pas weer uit. Dan hoef ik nergens over na te denken en kunnen we ontspannen aan de vakantie beginnen. Dat is voor mijn gemoedsrust het beste. :F:
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

natalie schreef:
Catho schreef:En Schiermonnikoog? Dat is autovrij en niet zo massaal. De bussen gaan heel vaak om vanaf de boot naar het centrum te komen, verder heb je de auto niet nodig. Om de Noord heeft vaak nog wel last minutes en daar mogen de honden mee.

Of je moet naar Borkum gaan, je kan vanuit de Eemshaven en het eiland is heel rustig. Duits, dus ook niet zo hysterisch met vuurwerk als Nederlanders.

edit: Oh, je post waarom je niet naar Schier wil komt er tussendoor :mrgreen: Qua spullen doen wij dat met vacuumzakken of een bolderkar op wieltjes bijv. Hebben zelf niet zoveel kleding en Smuldier kan je ook wel bij de Spar op Schier halen.
Ik zie vast te veel beren op de weg (dat is mijn specialiteit :Q: ) maar ik zie dan al helemaal voor mij dat ik met mijn handen vol sta en er een kind op Abel komt aflopen om 'hondje te aaien'. En een grote zwarte blaffende hond is vaak al voldoende om een kind te laten huilen. Dus de honden gaan in de auto en komen er voor de deur van de vakantiewoning pas weer uit. Dan hoef ik nergens over na te denken en kunnen we ontspannen aan de vakantie beginnen. Dat is voor mijn gemoedsrust het beste. :F:
Op de boot naar Terschelling lukt dat niet. Je mag zelf niet in de auto blijven en voor zover ik weet mogen honden niet zonder toezicht in de auto blijven, maar dat laatste weet ik niet zeker. Dat is dan weer iets wat ik zelf onder geen voorwaarde zou willen.

Suzanne
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

~Suzanne~ schreef:
natalie schreef:
Catho schreef:En Schiermonnikoog? Dat is autovrij en niet zo massaal. De bussen gaan heel vaak om vanaf de boot naar het centrum te komen, verder heb je de auto niet nodig. Om de Noord heeft vaak nog wel last minutes en daar mogen de honden mee.

Of je moet naar Borkum gaan, je kan vanuit de Eemshaven en het eiland is heel rustig. Duits, dus ook niet zo hysterisch met vuurwerk als Nederlanders.

edit: Oh, je post waarom je niet naar Schier wil komt er tussendoor :mrgreen: Qua spullen doen wij dat met vacuumzakken of een bolderkar op wieltjes bijv. Hebben zelf niet zoveel kleding en Smuldier kan je ook wel bij de Spar op Schier halen.
Ik zie vast te veel beren op de weg (dat is mijn specialiteit :Q: ) maar ik zie dan al helemaal voor mij dat ik met mijn handen vol sta en er een kind op Abel komt aflopen om 'hondje te aaien'. En een grote zwarte blaffende hond is vaak al voldoende om een kind te laten huilen. Dus de honden gaan in de auto en komen er voor de deur van de vakantiewoning pas weer uit. Dan hoef ik nergens over na te denken en kunnen we ontspannen aan de vakantie beginnen. Dat is voor mijn gemoedsrust het beste. :F:
Op de boot naar Terschelling lukt dat niet. Je mag zelf niet in de auto blijven en voor zover ik weet mogen honden niet zonder toezicht in de auto blijven, maar dat laatste weet ik niet zeker. Dat is dan weer iets wat ik zelf onder geen voorwaarde zou willen.

Suzanne
Oh, dan is het al besloten :LOL:

Dus dan zou alleen Texel kunnen. Nou ja, laat maar. Ik zoek het dichterbij huis :ok:
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

Ik had alle huisjes op Schiermonnikoog in één klik afgesloten, omdat ik niet zag zitten. Maar ik ga ze toch nog eens bekijken dan. :E:
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door natalie »

Catho schreef:Ik weet niet van hoe ver je moet komen maar als je echt zorgen hebt over drukte op de boot, neem die van 6:30 vanaf Lauwersoog, ik garandeer u rust en ruimte en amper tot geen kinderen :mrgreen: De 9:30 is in het laagseizoen meestal ook nog wel rustig, maar die van 6:30 is ideaal (goed, wij hoeven er maar 20 minuutjes voor te rijden natuurlijk). Bussen op Schier sluiten aan op de aankomsttijd van de boot dus je staat daar dan ook niet in de drukte...vooral niet als ik er bij zeg dat je elke bus behalve die van Van der Werff kan pakken ongeacht welke bestemming er op staat. Ze stoppen namelijk allemaal wel ergens in 't bruisende centrum ;).
Het is ruim 2 uur rijden ;) En meestal kun je ook pas einde van de middag ergens inchecken. Maakt niet uit hoor, we zijn vaker om 04.00u van huis vertrokken om ergens een boot te halen en we vermaken ons wel met een lange wandeling. Ik ga in ieder geval nog even zoeken.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: jaarwisseling op één van de eilanden

Ongelezen bericht door Tineke »

Ben al verschillende keren op Texel geweest rond de feestdagen, dit jaar trouwens ook al zijn we weer weg voor oud en nieuw, maar vond het er altijd wel rustig en goed te doen.
De zuipende zomer gasten zijn er rond die tijd niet en dat scheelt een hoop :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”