Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vuurwerk Oostenrijk

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hoi allemaal,

Volgend jaar willen we met de jaarwisseling naar Oostenrijk. Ik kan niet helemaal goed vinden hoe het in Oostenrijk in de praktijk met vuurwerk gaat.
Gewoon met de jaarwisseling om 12u is prima. Maar hoe is het de dagen voor Oud en Nieuw? Wordt er veel afgestoken in Oostenrijk?
Ik ben benieuwd naar jullie Oostenrijk ervaringen.

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door malinois »

*Skye* schreef:Hoi allemaal,

Volgend jaar willen we met de jaarwisseling naar Oostenrijk. Ik kan niet helemaal goed vinden hoe het in Oostenrijk in de praktijk met vuurwerk gaat.
Gewoon met de jaarwisseling om 12u is prima. Maar hoe is het de dagen voor Oud en Nieuw? Wordt er veel afgestoken in Oostenrijk?
Ik ben benieuwd naar jullie Oostenrijk ervaringen.

Alvast bedankt :)
Vuurwerk mag daar 365 dgn per jaar verkocht worden maar ik heb t nog nooit op andere dagen meegemaakt. Maar nu ben ik er alleen een paar weken per jaar, in jan/feb of in de zomer. Dus verder weet ik t niet maar ik lees er ook nooit iets over bij mn Oostenrijkse fb hondenvrienden bijv. Dus ik denk dat t reuze meevalt
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij zijn idd ook regelmatig in Oostenrijk geweest buiten de jaarwisseling om maar ook nooit vuurwerk gehoord idd.

Een knalletje hier en daar is geen probleem maar dit jaar is het hier echt te gek geweest.
Jetski
Zeer actief
Berichten: 912
Lid geworden op: 21 apr 2015 15:19

Re: Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door Jetski »

Wij zijn 2 jaar geleden met oud en nieuw in het brandnertal geweest met de hond.
Ouderjaarsavond waren er af en toe wat knallen en om 12 u vuurwerk, maar verder niet zover ik me kan herinneren..
Volgens mij waren het voornamelijk de (nederlandse?) toeristen die wat mee hadden..
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb t net bij een Oostenrijkse kennis nagevraagd en daar is t in ieder geval alleen op Oudejaarsdag verder niets...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door malinois »

Kells schreef:Twee door mij gefokte honden wonen in Wenen en daar wordt echt wel geknald. Er was recent nog een item over op de Oostenrijkse televisie: KLIK! Die setter van Julia Zedinger is een broer van onze Aislinn, maar dat terzijde.
In de stad weet ik niet, ik ging er voor t gemak vanuit dat je niet midden in een wereldstad gaat zitten met je hond als je t vuurwerk wil ontvluchten ;)
Die kennis woont dus in een dorp
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Javierrrr
Zeer actief
Berichten: 323
Lid geworden op: 02 aug 2015 18:19
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin
Aantal honden: 2

Re: Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Weliswaar geen Oostenrijk, maar het Beierse Woud is een aanrader. Zuid-Duitsland, tegen de Tsjechische grens. Ik heb er een tiental jaren gewoond, in het buitengebied, zo heerlijk rustig in aanloop naar de jaarwisseling, en ook om 12 uur, geen geknal, heerlijk ingetogen alles. Bovendien kun je er eindeloos wandelen...
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door *Skye* »

Dankjewel voor de ervaringen en het navragen. Vuurwerk in stedelijke gebieden en met oud en nieuw is voor ons geen probleem. Top!
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Vuurwerk Oostenrijk

Ongelezen bericht door *Skye* »

We gaan idd lekker de natuur in. Niet alleen voor vuurwerk te ontlopen. Vooral om verplichtingen te ontlopen en hopelijk van de sneeuw te genieten. En dan komt het wel goed uit dat er daar toch minder vuurwerk te vinden is dan hier.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”