Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervidda)

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervidda)

Ongelezen bericht door Persistence »

We zijn weer terug, en ik heb nu al heimwee naar Noorwegen.
Het zou een 14-daagse reis zijn waarvan 8 dagen achter elkaar op de Hardangervidda (hoogvlakte) en dan nog wat losse dagen opvullen met wildkamperen in de buurt van de auto of campings. Het liep allemaal wat anders dan gepland...
Een reis met letterlijke hoogte- en dieptepunten. We hebben zo'n beetje alle omstandigheden gehad, warmte, kou, zonnetje, regen, wind, muggen en vliegjes, windstil, bossen, open vlaktes, meren, rivieren, moerasgrond, rotsen, natte schoenen, slippers.... het was in ieder geval fantastisch!
We waren in totaal met 4 dames en 5 honden, een fijne kleine groep. Na de oversteek van Hilthals - Kristiansand (4,5 uur met boot) was het zover. De eerste dagen was erg warm en windstil = ware knuttenplaag. Dat zijn kleine steekvliegjes die overal in vliegen en door je kleding steken. Dat maakte meteen de eerste dagen best zwaar, omdat we ook nog moesten wennen aan lopen in een ruig gebied met 20kg op je rug. Wat waren we blij met een zuchtje wind af en toe!

De tweede dag had een deelneemster het erg zwaar, door de hitte en de vele muggenbulten. Om te zorgen dat we niet meteen te ver achter zouden lopen op schema, hebben we vissers om hulp gevraagd om haar een paar kilometer verderop langs de rivier af te zetten, ik ging met haar mee. Jammer genoeg was het water erg ondiep en strandden we na 2 kilometer. Hier hebben we de tentjes op een mooi strandje opgezet.

Het weer wisselde erg de dagen erna, de regenkleding, handschoenen en muts werden ook uit de rugzak gehaald. Jammer genoeg knapte de deelneemster niet op, en werd steeds zieker. Uiteindelijk was het nodig om hulp in te schakelen, waarbij we het geluk hadden telefonisch bereik te hebben, want dat hadden we de afgelopen dagen niet gehad. Een helicopter was niet mogelijk, door het slechte weer en de dichte mist die er hing. Uiteindelijk, na vele uren, hulpvaardige Rode Kruis en ambulance mensen, kon ze na een zeer oncomfortabele rit op een trike (achterop vastgebonden) naar een meer worden gebracht, waar een boot op haar wachtte om haar naar de ambulance bij de weg te brengen, toen uiteindelijk tóch een helicopter kwam.
Daar stonden wij dan, met 3 personen, 4 grote backpacks, 5 honden en 200km bij de auto vandaan. Toen het niet lukte om een bus te huren, was het Rode Kruis zo vriendelijk om ons naar de auto's te brengen, vanwaar wij weer terug reden naar het ziekenhuis.

De volgende dag mochten we haar gelukkig weer meenemen, maar ze was niet fit genoeg om weer met bepakking te trekken. De tweede week was dus erg 'relaxed' met wildkamperen niet ver bij de auto vandaan, en dagwandelingen zonder rugtas.
Desondanks, hebben we toch prachtige natuur gezien, gezwommen in de meren, en het gevriesdroogde voer ingeruild voor vers eten, pecanbroodjes en zelfs een dame blanche :lol1:

Het was een hele ervaring, zeker doordat we alle weersomstandigheden hebben meegemaakt (ook in de sneeuw gestaan!) en ik kennis heb kunnen maken met het ruige terrein. Het heeft me ook wel doen inzien, dat als je daar alleen met je hond wilt wandelen, je jezelf echt bijzonder goed moet voorbereiden. Of voor de 'makkelijkere' manier kunt kiezen door een huttentocht te doen, al zijn honden daar vaak niet welkom.

En hoe Victor het heeft gehad? Die heeft de tijd van zijn leven gehad! Elke dag loslopen, in een klein groepje met andere honden, midden in de natuur.
Jammer was wel, dat hij ook helemaal kapotgestoken is, overal op zijn buik, liezen, poten, oren. Ook zijn voetkussentjes waren wat stuk gegaan doordat hij als een kip zonder kop over de rotsen rent en totaal niet kijkt waar hij zijn poten neerzet.
Degene die de reis organiseerde, had lavendel- en copaibaolie bij zich voor die (en onze) ongemakken, dat hielp verrassend goed, daar ga ik me nog verder in verdiepen.

Hieronder wat foto's voor een impressie (niet op de juiste volgorde, maar soit)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door fenneke »

Fijn dat je ondanks alles toch nog fijne dagen hebt gehad.

Prachtige foto's :cheer:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief
Berichten: 9762
Lid geworden op: 25 jul 2013 18:23
Aantal honden: 3

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Dit soort vakanties is dus echt genieten.
Prachtige foto's.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat een prachtige plaatjes, fijn dat de vakantie ondanks de gewijzigde planning toch nog zo goed is bevallen! Voor menig hond (en hondenbaas) waarschijnlijk de ideale vakantie zo, de hele dag samen onderweg en mooie gebieden ontdekken! :D
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door veertje »

Wauw wat is het prachtig daar! En aan avontuur geen gebrek gehad dus. Super gaaf!
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door nelleke »

Prachtig land. Dat was genieten.
Afbeelding
Neeltje
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Tineke »

Prachtig :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Sandra&co

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Prachtige foto's! Jammer van de tegenslagjes, maar die horen er bij :lol1:
80564M

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door 80564M »

Wow, wat een prachtige ervaringen! Heel mooie foto's ook, en jaloers op jullie wildkampeerplek :ok:
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat een supergave vakantie ondanks alles. Maar de omgeving en zo puur natuur. Heerlijk.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wauw, prachtige natuur, wat onwerkelijke sferen ook zo af en toe. Het lijkt me ook een geweldige ervaring om zo samen met je hond daar te trekken (behalve dan die 20kg op je rug!).
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Crescent »

Wat mooi en gaaf, en behoorlijk spannend dus nog geweest. Fijn dat je reisgenootje goed gelopen kon worden uiteindelijk en dat ze ook weer is ontslagen uit het ziekenhuis. Prachtige foto's, Vic is helemaal blij zo te zien. :I:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Lysette »

Wauw wat een gave vakantie!!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Friesenfransman

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Prachtig daar, ik snap dat je hebt genoten.
Izzie_Anneke
Zeer actief
Berichten: 3821
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:07

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Heel gaaf! Heerlijk om met je hond zo op vakantie te gaan,
Gebruikersavatar
HillieS
Zeer actief
Berichten: 22553
Lid geworden op: 15 sep 2010 10:46
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door HillieS »

Wauw, wat mooi!
Jammer dat het wat anders liep dan verwacht, maar fijn dat jullie toch een fijne vakantie hebben gehad!
Afbeelding
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door tycha »

Wat een geweldige ervaring! En die laatste foto, zo wil je toch elke dag wel wakker worden.
Afbeelding
Groetjes Marja
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Persistence »

Dank allemaal!

Voor mij is dat echt het ultieme genieten, zo midden in de natuur. En die stilte 's nachts, je hoort alleen de belletjes die de schapen om hebben, héérlijk.
De simpelheid van alles wat je nodig hebt, bij je hebben in een rugtas, of uit de natuur te halen, ik hou d'r van. 's ochtends wakker worden van de vroege zonsopkomst (was tussen 3-4 uur), en dan weer indommelen.
Het is weer wennen thuis, in de drukte.

Van te voren dacht ik over de muggen en steekbeesten: ach, hoe erg kan het zijn, die paar bulten neem ik maar gewoon op de koop toe. Maar ik had niet gedacht dat het zó erg zou zijn, ik had meer dan 100 bulten over m'n lijf, overal, zelfs in m'n oor en op m'n ooglid. Geen enkel spulletje kan daar tegenop. Irritant ook vooral, als je naar de wc moet.. :Q:
Vic zit nu, een week later, nog onder de bulten.

De rugtas was de eerste 2-3 dagen echt killing, hij trok enorm aan m'n schouders en nek waardoor ik tijdens het lopen knallende koppijn kreeg. Toen heb ik hem helemaal opnieuw afgesteld en wat een opluchting, hij voelde wel 10 kilo lichter. Toen ging het lopen ook een stuk beter.

Opvallend is hoeveel energie Victor daar had, die liep de héle dag te rennen en vliegen, en nu thuis ligt hij weer voornamelijk te slapen haha. Hij is vast ook nog aan het bijkomen.

Op het laatste moment had ik nog een lichtere tent (MSR hubba hubba nx) via Marktplaats gekocht, deze is gelukkig regen-en windproof gebleken. Voorheen legde ik mijn tas ín de tent, maar door hem in de 'buitenvleugels' te leggen hadden we veel meer ruimte. Was bang dat de tas dan nat zou worden van de dauw, maar dit viel enorm mee.

Het is verslavend en voor herhaling vatbaar! :D
Cendy
Zeer actief
Berichten: 2191
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:13
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Cendy »

Prachtige foto's!
Ik kan niet wachten tot wij gaan.

Oke, iets minder avontuurlijk met de camper :engel:
Gebruikersavatar
Lanavandevledders
Zeer actief
Berichten: 1985
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:27
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

schitterend, wat een natuur, das echt genieten,
maar denk dat je je terdege voor moet bereiden,
Gebruikersavatar
Zamunda
Zeer actief
Berichten: 17100
Lid geworden op: 05 mei 2013 07:44
Aantal honden: 0

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Zamunda »

Persistence schreef:Van te voren dacht ik over de muggen en steekbeesten: ach, hoe erg kan het zijn, die paar bulten neem ik maar gewoon op de koop toe. Maar ik had niet gedacht dat het zó erg zou zijn, ik had meer dan 100 bulten over m'n lijf, overal, zelfs in m'n oor en op m'n ooglid. Geen enkel spulletje kan daar tegenop. Irritant ook vooral, als je naar de wc moet.. :Q:
Vic zit nu, een week later, nog onder de bulten.
Jeetje wat irritant. Had je geen spray bij je of hield dat de muggen/knutten niet weg?
Gebruikersavatar
nelleke
Zeer actief
Berichten: 4983
Lid geworden op: 04 dec 2011 14:32
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
Aantal honden: 1
Locatie: voorburg

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door nelleke »

Ai ik weet nu dat ik erg allergisch reageer op muggenprik (hier in Nederland sinds vorig jaar) Meteen 10 cm omtrek bulten. Dacht dat het ontstekingen waren. Nee dus allergische reactie. Ik blijf dus daar weg. Alhoewel met pilletjes was het na 3 dagen wel bijna over.
Afbeelding
Neeltje
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door GrethavW »

Wauw wat een belevenis. Schitterend.
Die foto's van jou samen met Victor zijn ook heel erg mooi.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Persistence »

Cendy schreef:Prachtige foto's!
Ik kan niet wachten tot wij gaan.

Oke, iets minder avontuurlijk met de camper :engel:
Wat een fijn vooruitzicht! :D En met een beetje comfort is niks mis!
Lanavandevledders schreef:schitterend, wat een natuur, das echt genieten,
maar denk dat je je terdege voor moet bereiden,
Absoluut, we hadden een hele paklijst een spullen en hebben onze spullen van te voren meegenomen op een wandeling in NL en die besproken, of dit de juiste (kwaliteit) spullen waren. Ook moest je trainen om 15-20km te kunnen lopen in heuvelachtig gebied (bijv. duinen) en trainen met lopen met de rugzak. Hebben maanden voorbereiding (voorpret) gehad.
Zamunda schreef:
Persistence schreef:Van te voren dacht ik over de muggen en steekbeesten: ach, hoe erg kan het zijn, die paar bulten neem ik maar gewoon op de koop toe. Maar ik had niet gedacht dat het zó erg zou zijn, ik had meer dan 100 bulten over m'n lijf, overal, zelfs in m'n oor en op m'n ooglid. Geen enkel spulletje kan daar tegenop. Irritant ook vooral, als je naar de wc moet.. :Q:
Vic zit nu, een week later, nog onder de bulten.
Jeetje wat irritant. Had je geen spray bij je of hield dat de muggen/knutten niet weg?
Ja die had ik zeker bij, maar ik merkte nauwelijks verschil. :(:
nelleke schreef:Ai ik weet nu dat ik erg allergisch reageer op muggenprik (hier in Nederland sinds vorig jaar) Meteen 10 cm omtrek bulten. Dacht dat het ontstekingen waren. Nee dus allergische reactie. Ik blijf dus daar weg. Alhoewel met pilletjes was het na 3 dagen wel bijna over.
Dat heb ik dus ook vaak van muggenbulten, maar niet altijd. Het ligt eraan welke het zijn denk ik. Ik had een gevarieerd palet aan bulten, platte rode bulten, 'normale' muggenbulten, bulten waar meteen een korstje op kwam, en een paar van die knoepers.
GrethavW schreef:Wauw wat een belevenis. Schitterend.
Die foto's van jou samen met Victor zijn ook heel erg mooi.
Dankjewel!
Johnny Jones
Zeer actief
Berichten: 4611
Lid geworden op: 16 okt 2015 09:07
Aantal honden: 0

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een bijzondere vakantie, flink afzien zo te lezen. Die 20 kg op je rug zou mij teveel zijn.
Had je geen middeltjes met permethrine bij je voor de knutten? Dat is het enige wat ze hier een beetje bij de paarden vandaan houdt,
Friesenfransman

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Cleva schreef:
Sandra&co schreef:Prachtige foto's! Jammer van de tegenslagjes, maar die horen er bij :lol1:

Ik zou er niet tegen kunnen.
Als je er voor kiest om met een groep te gaan dan doe je mee of je gaat weg.

Ik ben reisleider geweest en er zaten altijd van die figuren bij die zich niet kunnen voegen.
Op zich helemaal niet erg maar ken u zelve.
Je bent niet de enige die het warm heeft en voor de muggen was je gewaarschuwd.
Het enige dat je rest is een volwassen keuze maken en afhaken. Pak lekker een taxi naar een camping en ga daar zitten janken tot het vliegtuig weer gaat.
Zelfstandig volwassen keuzes kunnen maken is niet het sterke punt van het overgrote deel van de mensen die met een reisleider op vakantie gaan.

Wat ik zelf wel altijd een beetje jammer vind als ik dit soort ervaringen lees of hoor, is dat de wens om voor het plezier off-the-grid te gaan altijd maar tot een bepaald nivo van ongemak gaat. Voorbij dat punt is het vooral gewenst dat ‘the grid’ en masse in beweging komt om die ene (of handvol) terug-naar-de-basis-liefhebber(s) te ontlasten.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door dre »

Prachtig, wat zullen jullie genoten hebben :I:

De stilte en de rust van daar mis ik wel (heb paar jaar in Noorwegen gewoond), dan valt de drukte in Nederland extra op.

Super gaaf dat jullie gegaan zijn, niet zoals jullie dachten, maar nog steeds een avontuur om met plezier en trots op terug te kijken :ok:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door Persistence »

Johnny Jones schreef:Wat een bijzondere vakantie, flink afzien zo te lezen. Die 20 kg op je rug zou mij teveel zijn.
Had je geen middeltjes met permethrine bij je voor de knutten? Dat is het enige wat ze hier een beetje bij de paarden vandaan houdt,
Ik had dit mee omdat het 'natuurlijk' is, voor het geval Vic het ergens af zou likken omdat je je een paar dagen niet wast. Daar zit het middel wat je noemt niet in zo te zien.

Afbeelding
Friesenfransman schreef: Wat ik zelf wel altijd een beetje jammer vind als ik dit soort ervaringen lees of hoor, is dat de wens om voor het plezier off-the-grid te gaan altijd maar tot een bepaald nivo van ongemak gaat. Voorbij dat punt is het vooral gewenst dat ‘the grid’ en masse in beweging komt om die ene (of handvol) terug-naar-de-basis-liefhebber(s) te ontlasten.
Ik snap niet precies wat je hiermee bedoeld? Degene die ziek werd? Die heeft echt wat onder de leden overigens, maar we dachten in eerste instantie dat het door de warmte en muggen kwam (zonnesteek?). Dat was achteraf niet zo. Ze voelde zich enorm rot en bezwaard dat zij de reis 'verpestte' voor de anderen.
Voor mij is het niet meer dan logisch, dat je elkaar helpt als iemand zich niet goed voelt. Weet nog al te goed hoe ik 2 jaar geleden hondsberoerd in de Himalaya van bosje naar bosje kroop en niets meer binnen kon houden, ik was maar wat blij dat mensen toen aanboden om mijn tas even te dragen, en hoe ongelukkig je je voelt als jij net die 'spelbreker' bent.
dre schreef:Prachtig, wat zullen jullie genoten hebben :I:

De stilte en de rust van daar mis ik wel (heb paar jaar in Noorwegen gewoond), dan valt de drukte in Nederland extra op.

Super gaaf dat jullie gegaan zijn, niet zoals jullie dachten, maar nog steeds een avontuur om met plezier en trots op terug te kijken :ok:
Wow, waarom ben je teruggekomen naar NL? De zomers lijken me heerlijk, de winters daarentegen, zo donker en koud... brrr.
Boutje schreef:Prachtig daar!
Ik moet toegeven dat ik het met zo een zware rugzak ook absoluut niet gered zou hebben...
Wij zijn met een huurcamper rond getrokken, ook oa over de hardangervidda, daar ook wel wat gewandeld maar helemaal niet in die mate.

Maar ik ga terug, absoluut. Ik ben helemaal weg van dat prachtige land en we zagen maar zo een klein stukje....

En dan in augustus, dan kunnen de honden los. Tot dan is het overal aanlijnplicht ivm jong wild en best veel sociale controle, die keer dat ze los liepen en we iemand zagen driect een opmerking dus we hebben ze maar grotendeels aan de flexen gehouden.

Maar ook al wa shet neit het oorspronkelijke plan, wandelingen en dagtochten en tussendoor met de auto ergens heen lijkt me ook heel fijn en aan de foto's te zien... wow...
Zo'n rugzak went, echt. Maar als het niet hoeft, dan zou ik ook liever met een dagrugzak lopen hoor, véél relaxter! Volgens mij moeten honden eigenlijk altijd aangelijnd zijn, maar we kwamen bijna geen mensen tegen. Ze mogen geen schaap pakken, als dat opgemerkt wordt dan ben je je hond kwijt vertelde een Noor me. (en terecht).
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: We zijn terug van wildkamperen in Noorwegen (Hardangervi

Ongelezen bericht door dre »

Persistence schreef:
dre schreef:Prachtig, wat zullen jullie genoten hebben :I:

De stilte en de rust van daar mis ik wel (heb paar jaar in Noorwegen gewoond), dan valt de drukte in Nederland extra op.

Super gaaf dat jullie gegaan zijn, niet zoals jullie dachten, maar nog steeds een avontuur om met plezier en trots op terug te kijken :ok:
Wow, waarom ben je teruggekomen naar NL? De zomers lijken me heerlijk, de winters daarentegen, zo donker en koud... brrr.
Nou ja, die winters dus :F:
10 maanden nat en sneeuw en 2 maanden zo heet dat de mussen van het dak vielen en daarna weer sneeuw :schrik:
Ik ben uiteindelijk vlak voor de winter weer vertrokken ik ging het niet weer redden met maar 4 uur licht op een dag :wink:

Persistence schreef:Volgens mij moeten honden eigenlijk altijd aangelijnd zijn, maar we kwamen bijna geen mensen tegen. Ze mogen geen schaap pakken, als dat opgemerkt wordt dan ben je je hond kwijt vertelde een Noor me. (en terecht).
Waar ik zat was het juist super relax, alles mocht los lopen, maar als er gezien werd dat je hond achter wild of vee aan zat was dat wel een vrijbrief om je hond neer te schieten.
Nu had ik in die tijd absoluut geen jager dus we hebben daar uren in de bossen en tussen/over de weilanden gestruind (met loslopende hond).
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”