Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond en caravan

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

karinD
Vaste gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2019 15:30

Hond en caravan

Ongelezen bericht door karinD »

Geen hele nuttige vraag maar gewoon pure nieuwsgierigheid :tongue:
Ik heb net mijn vakantie geboekt en dacht eraan dat we zeer waarschijnlijk de volgende keer dat we op vakantie gaan, niet deze zomervakantie denk ik, een hond hebben en nu ben ik razend nieuwsgierig naar hoe jullie dat doen met hond en caravan.
Waar slapen jullie honden, in de caravan of in de voortent?
Hoe en waaraan zetten jullie de hond vast op de caravan? Aan de dissel of hebben jullie zo'n stormharing of iets dergelijks? En hoe lang is de lijn dus hoeveel vrije loopruimte heeft jullie hond?
Nemen jullie veel spullen mee voor de hond of besteeds je zoveel meer tijd aan je hond dan thuis dat hij met minder speelgoed af kan?
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Pemba »

Honden slapen op bed en om de caravan heen hebben we een net zodat de honden vrij rond kunnen lopen.
Ik denk dat je knettergek wordt als je een hond aan een lijn vast legt omdat ze zich de hele dag vast lopen.
Er bestaan ook al aardig wat hondencampings waar de hele plaats is afgezet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door hewi »

Mijn honden slapen in de voortent. En als we weggaan zonder honden gaan ze in de caravan.
Leo is een houdini met deuren open maken dus wij hebben op de caravan een extra slot aan de buitenkant.

Ze lopen beide eigenlijk altijd los ze blijven in buurt van tent. En anders zitten ze gewoon aan grondhaak met ik gok elk 8 meter lijn.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fabiola17
Zeer actief
Berichten: 6344
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:55
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix
Aantal honden: 2
Locatie: Groningen

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Wij hebben 2 kleine honden, die slapen binnen, in een mand.
We hadden er eerder maar 1tje, en die zat dan vast aan zo'n pen in de grond. Overdag dan.
We zijn tot nu toe 2 nachtjes in de caravan geweest, en het is inderdaad een gedoe met lijnen.
Dus we zijn aan het rondkijken naar een hek.
Iemand nog tips?
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Gebruikersavatar
*Skye*
Zeer actief
Berichten: 3290
Lid geworden op: 03 feb 2014 23:52
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2
Locatie: Hoeven

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door *Skye* »

Wij hebben een hond van 10kg en een hond van 20kg. We nemen altijd de benches mee en die zetten we op in de voortent. Soms slapen ze op bed en soms daarin. Als we ze alleen laten als we bv gaan douchen doen we ze in de bench.
Nadeel daarvan is dat je echt altijd een voortent moet opzetten en het is best een gesjouw.
Wij hebben wel echt een soort van de kleinste caravan die er is. Als we een grotere caravan hadden gehad zouden we denk ik ze gewoon altijd in de caravan laten.

Voor buiten hebben wij een net wat we opzetten. Was even een investering maar we hadden er nogal wat eisen aan ;) En we zijn er onwijs blij mee. Een pin in de grond vind ik niets want met 2 honden lopen ze dan toch alleen maar vast.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wij hebben een camper en 2 kleine hondjes. Die slapen gewoon in de camper. Een voortent zetten we niet eens op. We hebben wel altijd een dubbele konijnen ren mee voor als ze op een terrein niet los mogen en ze wel buiten willen laten.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Odi »

Wij gaan met 3 honden.
Eentje slaapt in de douchebak op een kussen.
Ik heb de extra zit als bed en daar mogen er op slapen.
Verder hebben ze ruimte genoeg om te gaan liggen, behalve op ons bed.
De 2 oudste teven lopen meestal los, die lopen niet weg. De jongste zal waarschijnljk aan een lange lijn moeten, want de volgende vakantie is bij een boerderij waar 600 schapen zijn.
Ik neem een paar knabbelbotten en houtstronken om te knabbelen mee.
Verder ook hun eigen eten, kvv
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door lucie »

Wij zijn heel wat keren in de camper met 3 grote honden op reis geweest. Een camper geeft ons de vrijheid te staan waar we willen en dus staan we bij voorkeur in the middle of nowhere, dat scheelt. Op officiele plaatsen moeten ze officieel vast, maar Lizzy bleef zelf al het liefste binnen en Amber blijkt sowieso heel dicht in de buurt. Dus alleen Kailen moest dan vast. Maar wij blijven max. een nachtje en trekken dan weer verder.
Overdag zorgen we ook altijd voor voldoende activiteiten voor en met de honden. Die zijn altijd bekaf op zijn reis :E: Ik hoef ze dus verder niet met een kluif of zo tevreden te houden.
-s nachts lag Lizzy naast me op bed (manlief op het andere bed :engel: ), Amber op de voorstoel en Voor Kailen hadden we oude tuinstoelkussens op de grond om op te liggen. Een beetje behelpen, maar het ging prima. Inmiddels lukt het ook al met hond 4, reus Maverick erbij. De mensen weten niet wat ze zien als we uit de camper komen :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door lucie »

Wat jou betreft: kijk gewoon straks wat voor jullie werkt, en voor jullie hond. Sommige honden vinden apart liggen (bv in een voortent) prima, anderen zijn het liefst zo dicht mogelijk in je buurt. De een reageert snel op geluiden van buitenaf (en is dus handiger om binnen te hebben) de ander trekt zich nergens wat van aan.
Het is hoe dan ook vreselijk leuk met je hond op vakantie :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

lucie schreef:Wij zijn heel wat keren in de camper met 3 grote honden op reis geweest. Een camper geeft ons de vrijheid te staan waar we willen en dus staan we bij voorkeur in the middle of nowhere, dat scheelt. Op officiele plaatsen moeten ze officieel vast, maar Lizzy bleef zelf al het liefste binnen en Amber blijkt sowieso heel dicht in de buurt. Dus alleen Kailen moest dan vast. Maar wij blijven max. een nachtje en trekken dan weer verder.
Overdag zorgen we ook altijd voor voldoende activiteiten voor en met de honden. Die zijn altijd bekaf op zijn reis :E: Ik hoef ze dus verder niet met een kluif of zo tevreden te houden.
-s nachts lag Lizzy naast me op bed (manlief op het andere bed :engel: ), Amber op de voorstoel en Voor Kailen hadden we oude tuinstoelkussens op de grond om op te liggen. Een beetje behelpen, maar het ging prima. Inmiddels lukt het ook al met hond 4, reus Maverick erbij. De mensen weten niet wat ze zien als we uit de camper komen :LOL:
:LOL:

Paar jaar terug zagen wij ook mensen met een hele roedel honden en een camper. En erachter nog een soort karretje, zaten ook honden in. Dan sta je idd wel even te kijken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Cendy
Zeer actief
Berichten: 2191
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:13
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Cendy »

Wij reizen met een camper.
Toos ligt aan een lange lijn van 8 meter aan de camper vast.
Wij hebben ook wel zo’n grondpen, maar vaak is de grond te hard of te zacht om dat ding goed vast te zetten. Die gebruiken we eigenlijk nooit.
We wandelen vaak meer als thuis en van alle indrukken is ze vaak zo moe dat ze lekker rustig gaat liggen als we bij de camper zitten.
Toos heeft haar eigen bankje in de camper, maar vaak ligt ze ook op haar kussen op de grond. Niet zo handig als je daar overheen moet stappen
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heb 2 puppy rennen aan elkaar om de tent van de caravan staan waar Tom los achter zijn gang kan gaan. Ooit eerst met een lange lijn geprobeerd, maar dat was drama. Hij slaapt in de caravan op het kleine bed op zijn eigen dekbed.
Verder wat speeltjes net als thuis en zijn zwembad.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Berichten: 12902
Lid geworden op: 05 mei 2012 11:12
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door kooi »

Maar als je de hond in de camper of caravan laat wanneer je weg gaat op een hele warme dag, dan wordt het binnen toch veel te warm?
Net als in een auto?
Gebruikersavatar
Pumi
Zeer actief
Berichten: 1481
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:51
Locatie: Wijnjewoude Frl
Contacteer:

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Pumi »

wij hebben het bed verhoogd en er een mooi ruim hok onder gemaakt. Verder hebben we er een voortent aan zodat ze los in de caravan en voortent kunnen komen. Niet aan een touw idd want dan zetten ze zich vast etc. Verder zijn die van ons redelijk reactief naar alles om de caravan heen, dus wij staan altijd met de rug naar de weg toen. Zodat de honden zo min mogelijk prikkels krijgen. Als ze even in de caravan moeten achter blijven of los of in een hok. Als ze in een hik/ bench gaan en ze doen dit echt braaf kan dat ook in de voortent zijn. Zijn ze erg blafferig zijn altijd in de caravan zelf als geluidsbuffer.
Twisters hondentraining & Floys dogtoys

Sandra & Edwin
http://www.floys.nl
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

kooi schreef:Maar als je de hond in de camper of caravan laat wanneer je weg gaat op een hele warme dag, dan wordt het binnen toch veel te warm?
Net als in een auto?

In een camper en caravan is gewoon stroom dus gebruik van airco of ventilatoren mogelijk. Wij staan meest vrij en maken gebruik van zonnepanelen. Op campings kun je vaak gebruik maken van stroompalen of gewoon een kabel. Maar onze camper is ruim 7 meter lang en met wat raampjes/ deuren open zeker in de Scandinavische landen prima vertoeven binnen :wink: vergelijkbaar met thuis.

Wij laten de hondjes nooit achter. Niet ivm hitte maar ivm mogelijk inbraak of brand. Maar we zetten gas enzo ook altijd uit dus dat zal niet snel gebeuren. Maar toch nemen we ze overal mee.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Branka
moderator
Berichten: 20695
Lid geworden op: 25 jul 2003 11:25
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Branka »

kooi schreef:Maar als je de hond in de camper of caravan laat wanneer je weg gaat op een hele warme dag, dan wordt het binnen toch veel te warm?
Net als in een auto?
Ligt er aan waar de caravan staat (zon of schaduw) en meestal stonden ramen open met gesloten horren/gordijnen. Verder heb je steeds meer caravans met airco.
Bij ons gingen de honden altijd mee met de caravan op vakantie en werd de vakantie op de honden aangepast. Met kinderen hou je met de vakantielocatie rekening, dus ook met de honden. En mijn ouders hielden van wandelen wat goed uitkomt met Golden Retrievers. En zochten als het lukte een camping met wandelgelegenheid en (zwem)water in de buurt.
Honden lagen eigenlijk altijd in de caravan, zeker ‘s nachts. Liefst lagen ze onder de tafel van de eethoek, lekker tegen de onderkant van de bank.
Als we erbij waren liepen ze meestal los, rond caravan was eigen. Bij heel warm weer lagen ze graag (deels) onder de caravan waar het koel bleef. Kwamen ze soms met zwarte vlekken op de kop onderuit, maar die waren na de volgende zwempartij wel weg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door hewi »

kooi schreef:Maar als je de hond in de camper of caravan laat wanneer je weg gaat op een hele warme dag, dan wordt het binnen toch veel te warm?
Net als in een auto?
Ja nou niet zo warm als in auto want ik had idd ventilator en stroom en open ramen en schaduw plek maar op super hete dagen ga je natuurlijk geen hele dagen weg.

Met een graadje of 24 is het heerlijk te doen hoor in caravan.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Gebruikersavatar
lucie
Zeer actief
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 jun 2014 11:51
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5
Locatie: Frankrijk

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door lucie »

Onze camper is heel goed geïsoleerd en het wordt in de verste verte niet zo warm als in een auto. Nu gaan we sowieso nooit in het hoogseizoen, maar zelfs als het warm is buiten, kunnen we best even weg. Met zoveel (waakse) honden durf ik met een gerust hart de boel open te zetten, vooral de dakramen, dat scheelt al een boel. Maar het is logisch dat je rekening houdt met het feit dat je honden bij je hebt en bepaalde dingen dus beter niet kunt doen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ja dakramen heerlijk die hebben wij ook.
De waakhond ontbreekt bij ons :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
christina
Zeer actief
Berichten: 1620
Lid geworden op: 20 mei 2009 18:54
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door christina »

Met z,n tweeen en grote hond in kleine caravan. Hij slaapt op matrasje voor de wc. Als we eruit moeten in de nacht moet hij even aan de kant. Overdag zijn we op stap en zo nodig ligt hij aan lange of korte lijn ergens aan vastgeknoopt. Hij ligt gewoon rustig te kijken. Geen wir war met stoeltjes etc.
Afbeelding
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Stapper »

Wij gingen altijd met de camper. Raam open en ventilator was vaak genoeg. Laatste twee jaar hadden we airco. Hond ging meestal mee met wat wij deden. De hond sliep onder de tafel en heeft nooit geprobeerd op een bed te springen. Buiten aan de lijn maar is onhandig met tafels en stoelen in de buurt. Helaas was ons appel niet toereikend.
Gebruikersavatar
Marlett
Zeer actief
Berichten: 853
Lid geworden op: 12 feb 2019 19:05
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Marlett »

Zijn er ook tentkampeerders? Dit jaar gaat Tosca niet mee, ze is er echt nog veel te pup voor en wij hadden onze vakantie al geboekt. Ik kon niet echt een "op de camping met de hond-topic" vinden, maar ik vroeg me dus af hoe je dat doet met de tent. Die wordt echt veel te warm om overdag een hond in te laten. (Afgelopen zomer begaf de thermometer het; boven de 50 graden werkt zo'n digitaal ding dus niet meer.)

Ik las iets over een net met pinnen/paaltjes. Heeft iemand een linkje voor me? Het heeft geen haast dus, eerst inderdaad maar eens kijken hoe goed ik 'r onder appel krijg... :schrik: Maar tips zijn welkom.
Gebruikersavatar
Pemba
Zeer actief
Berichten: 14575
Lid geworden op: 29 jul 2010 16:22
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Pemba »

Marlett schreef:Zijn er ook tentkampeerders? Dit jaar gaat Tosca niet mee, ze is er echt nog veel te pup voor en wij hadden onze vakantie al geboekt. Ik kon niet echt een "op de camping met de hond-topic" vinden, maar ik vroeg me dus af hoe je dat doet met de tent. Die wordt echt veel te warm om overdag een hond in te laten. (Afgelopen zomer begaf de thermometer het; boven de 50 graden werkt zo'n digitaal ding dus niet meer.)

Ik las iets over een net met pinnen/paaltjes. Heeft iemand een linkje voor me? Het heeft geen haast dus, eerst inderdaad maar eens kijken hoe goed ik 'r onder appel krijg... :schrik: Maar tips zijn welkom.
http://www.dtpetspecials.com/contents/n ... mping.html
Afbeelding
Gebruikersavatar
Budkes
Zeer actief
Berichten: 10673
Lid geworden op: 12 jan 2003 13:56
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik heb altijd gecampeerd met de honden met caravan, de laatste jaren met camper.
Ik leer de honden altijd dat ze niet van de plek mogen met een stopwoord. Rondje langs de grens en een uh uh als ze er over gaan. Ze zijn het nu zo gewend dat ze vaak zelf al herkennen hoe groot een plek ongeveer is.
Dan kunnen ze los en heb je geen gedoe met lijnen die vast komen te zitten. Ik kan ook rustig gaan douchen of zo, ze komen niet vd plek.
Nu is er weer een pup binnenkort en daarvoor heb ik een puplyren gekocht voor de eerste weken. Ik denk dat ik die ook maar meeneem straks als ze meegaat camperen . Ik vrees maar zo dat deze wat hardnekkiger is in gehoorzaamheid dan de gemiddelde Jack Russell :schrik:
O ja en alles slaapt bij mij op bed. Groot en klein. :slaap2:
Gr. Aniek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door Lothian »

Wij kamperen met de tent met de honden. We laten ze niet alleen tijdens die vakanties dus daar kan ik geen tips over geven. Hooguit op bewolkte dagen even in de auto met de ramen op een kier.

Ja, vorige keer bonden onze kampeerburen hun hond gewoon met een ketting aan een boom en lieten haar met een drinkbak en een kussen achter. Daar lag ze dan even op te piepen om zich vervolgens op het kussen op te rollen en te wachten tot ze terug kwamen. Ik vond dat onvoorstelbaar en zou geen seconde rustig in het restaurant zitten maar voor deze mensen werkte dat kennelijk.
Afbeelding
karinD
Vaste gebruiker
Berichten: 20
Lid geworden op: 22 apr 2019 15:30

Re: Hond en caravan

Ongelezen bericht door karinD »

Wat leuk om te lezen hoe iedereen het op zijn eigen manier doet :D
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”