Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wintersport met de hond

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
marrieeeb
Zeer actief
Berichten: 625
Lid geworden op: 14 jun 2017 12:48
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Locatie: Grootebroek

Wintersport met de hond

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Heeft iemand dat ooit gedaan?

Ik ben mij alvast aan het voorbereiden op winter 2020, dan staat het gepland om met de familie op wintersport te gaan en wij willen Jip graag meenemen. Het zal ongetwijfeld weer Duitsland of Oostenrijk worden. Is iemand daar al eens met zijn hond geweest? Misschien tips voor accomodaties?

Ik kan me voorstellen dat er niet veel accomodaties zijn die honden toelaten, vandaar dat ik me er nu al mee bezig hou. :mrgreen:
Gebruikersavatar
-Lilo-
Zeer actief
Berichten: 8163
Lid geworden op: 18 okt 2011 20:04
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Wintersport met de hond

Ongelezen bericht door -Lilo- »

In dat soort landen zijn ze juist een stuk makkelijker met honden. Wij deden het in het verleden met Lola. Die mocht de supermarkt niet in, maar met uit eten en zo was het nooit een probleem. Lekker samen wandelen in de sneeuw, ik vond het altijd heerlijk.
Laatst gewijzigd door -Lilo- op 13 jan 2019 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Wintersport met de hond

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik heb Manu twee jaar geleden ook meegenomen, wij waren in het Zwarte Woud in Duitsland. In het hotel was geen probkeem en hij ging ook altijd mee naar restaurants. Mensen vonden het juist fantastisch, het hele restaurant was altijd naar hem aan het staren. Hij heeft de tijd van zijn leven gehad, sneeuw en oneindige aandacht.
Gebruikersavatar
marrieeeb
Zeer actief
Berichten: 625
Lid geworden op: 14 jun 2017 12:48
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Aantal honden: 1
Locatie: Grootebroek

Re: Wintersport met de hond

Ongelezen bericht door marrieeeb »

Dat zijn goede berichten! We hebben al een aantal accomodaties gevonden die huisdieren toestaan, gaat vast goed komen :D
Gebruikersavatar
Floeboekeizer
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 dec 2018 16:22
Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
Aantal honden: 3
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Wintersport met de hond

Ongelezen bericht door Floeboekeizer »

Wij zijn ook een aantal jaren in Oostenrijk op wintersport geweest, dan altijd met twee honden. Hartstikke leuk, de honden vinden het ook fantastisch. Het was soms wel -17 dus dan ging de hondenjas wel aan en niet urenlang buiten, ook moet je rekening houden met de voetzooltjes (Met vaseline kwam ik een heel eind). Ook wij hadden in restaurants nooit problemen. :wink:
Groetjes Claudia

Afbeelding
Gebruikersavatar
-Lilo-
Zeer actief
Berichten: 8163
Lid geworden op: 18 okt 2011 20:04
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Wintersport met de hond

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik had altijd van die crème voor de voetzooltjes bij me en Lola past in een rugtas dus dat had ik haar ook geleerd, voor-het -geval-dat (skilift, moeilijke ladder/loopbrug/ijshelling/etc in een afdaling.). En ik had altijd een snuitje onderin mn tas, ik geloof dat je die altijd moet kunnen tonen of zoiets, maar dat zou je even na moeten zoeken.
Gebruikersavatar
blacky
Zeer actief
Berichten: 8030
Lid geworden op: 18 mei 2007 20:37
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: Wintersport met de hond

Ongelezen bericht door blacky »

ja onze honden gaan ook altijd mee. Nu skiën wij niet maar maken we sneeuwschoenwandelingen. Vinden wij en de honden heerlijk. Wel is het zo dat wij honden hebben met korte pootjes en dan is de sneeuw nog wel eens te diep en kost het hun erg veel energie. Soms vergissen wij ons daar wel in en is de wandeling zeker voor de oudjes toch iets te zwaar.

Wij maken dan samen een pad met onze sneeuwschoenen waar de honden achter ons in kunnen lopen. Ook heb ik een rugzak voor als het voor met name Laika te zwaar wordt.
De haren aan de pootje knip ik altijd kort en tussen de teentjes scheer ik het haar weg. Vaseline gaat er mee voor het niet kleven van sneeuw maar ook om er voor te zorgen dat het zout niet zo bijt.

We zitten ook altijd in een appartement waarvan de eigenaresse het helemaal fantastisch vindt om eens op onze honden te passen en ze uit te laten. Want als je een erg zware wandeling hebt gehad dan willen de honden graag de volgende dag rust.

In ski liften is vaak een muilkorf verplicht houd daar wel rekening mee. (in bepaalde gebieden kun je ook in de winter wandelkaarten kopen voor de liften en kun je op die manier op de prachtigste plekjes wandelen.).
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”