Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Noorwegen kamperen met de hond

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Pelgrimstocht: check
Himalayaklim: check
Kamperen in tentje: check

En nu ben ik klaar voor het 'echte' avontuur, wandelen en kamperen in de natuur van Noorwegen staat in de planning :cheer:
Weliswaar niet helemaal alleen, maar met een klein groepje mensen met honden bij True Nature Trails.
We gaan naar de Hardangervidda en blijven in het zuiden van Noorwegen.

Ik wil op het gemakje door Duitsland en Denemarken rijden en daar ook overnachten alvorens iedereen te ontmoeten in Denemarken voor de bootovertocht.
De georganiseerde trip duurt 9 dagen, maar als ik dan toch dat takke-eind heb gereden, wil ik wel wat langer in Noorwegen blijven :mrgreen:

Hebben jullie nog tips voor mooie gebieden in het zuidelijke gedeelte van Noorwegen om daarna in m'n uppie met hond te doen?
En misschien ook voor Duitsland en Denemarken?
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Crescent »

Ja, marshmellows meenemen :engel:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Floeboekeizer
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 dec 2018 16:22
Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
Aantal honden: 3
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Floeboekeizer »

Geen tips, maar wel heel veel plezier gewenst. Ik zie nog wel eens wat voorbij komen van True Nature Trails op facebook en dat ziet er wel echt super gaaf uit. Ben dan ook heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren. :D
Groetjes Claudia

Afbeelding
Gebruikersavatar
Balance_P
Actief
Berichten: 159
Lid geworden op: 04 jan 2018 16:47
Mijn ras(sen): Labrador!
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Balance_P »

Oh wat gaaf, sorry ook geen tips. Wanneer ga je?
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ga je lekker door Zweden, tussen de meren door en dan onderlangs weer naar de brug
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Crescent »

Hoe ga je drinken? Een sawyer mini kan handig zijn, wel even opletten dat het geen lemmingenjaar is.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Crescent schreef:Hoe ga je drinken? Een sawyer mini kan handig zijn, wel even opletten dat het geen lemmingenjaar is.
Ze wil niet drinken, ze wil weten waar ze naartoe kan
AfbeeldingAfbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Floeboekeizer schreef:Geen tips, maar wel heel veel plezier gewenst. Ik zie nog wel eens wat voorbij komen van True Nature Trails op facebook en dat ziet er wel echt super gaaf uit. Ben dan ook heel benieuwd hoe jij het gaat ervaren. :D
Dit soort reizen trekt mij altijd enorm, net als van Dog Walk Trail, maar dat is voornamelijk in Oostenrijk. Prachtig in de bergen.
Balance_P schreef:Oh wat gaaf, sorry ook geen tips. Wanneer ga je?
Half augustus. Het schijnt dan ook niet echt donker te worden, zal wel even wennen zijn.
bram en thijs schreef:Ga je lekker door Zweden, tussen de meren door en dan onderlangs weer naar de brug
Daar zat ik ook al aan te denken! In principe hoort de bootreis van Langesund terug naar Hirsthals erbij, maar die kun je ook skippen natuurlijk!
Heb je nog concrete tips voor plaatsen ook? Ik wist trouwens niet dat jij zo avontuurlijk was :mrgreen:
Zinodo schreef:Haha wat zijn we toch een nutteloos stel :engel: ook weer geen tips maar wat gaaf joh! Veel plezier :cheer:
Haha dankjewel!
Crescent schreef:Hoe ga je drinken? Een sawyer mini kan handig zijn, wel even opletten dat het geen lemmingenjaar is.
Dat is nog eens een nuttige tip, ik had geen weet van tularemie. Handig apparaatje, maar zouden wat van die zuiveringsdruppels niet ook voldoen? Er stond in de paklijst niets hierover trouwens en dat het water gewoon te drinken is.
Maar ik blijf liever overeind deze reis dus sommige risico's moet je maar gewoon niet nemen :engel:
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Persistence schreef:
bram en thijs schreef:Ga je lekker door Zweden, tussen de meren door en dan onderlangs weer naar de brug
Daar zat ik ook al aan te denken! In principe hoort de bootreis van Langesund terug naar Hirsthals erbij, maar die kun je ook skippen natuurlijk!
Heb je nog concrete tips voor plaatsen ook? Ik wist trouwens niet dat jij zo avontuurlijk was :mrgreen:
De jongens zij ettelijke keren op de Noordkaap geweest en Bram heeft zelfs hoogstpersoonlijk een deuk in de schoen van de kerstman gezeten.

Hoogte Karlstad en dan tussen de twee grote meren afzakken naar Jonköping, is mooi hoor. En vandaaruit naar Malmö. Niet het leukste stuk maar dat geldt voor die hele strook. Zorg je dat je 's avonds aankomt op de camping onder de brug in Malmö, volgende ochtend de brug over, kort met de boot en laatste stukje naar Nederland
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hardangervidda is heel mooi.
Wil je echt in het zuiden blijven of kan het zuidwesten ook? Dan kun je evt naar jostedalsbreen in Sognefjord
vind ik ook erg de moeite waard. En van daaruit Jotunheimen en het gebied Geiranger, Geiranger zelf zou ik overslaan opzich mooi maar heel toeristisch maar de omgeving van de omringende nationaal parken die ik genoemd heb bij elkaar is werkelijk prachtig.

Wij gaan dit jaar ook weer naar Noorwegen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hoe willen jullie gaan reizen Boutje? En hoeveel tijd willen jullie doorbrengen in Noorwegen?

Noorwegen is prachtig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Leuk

200 km per dag door Noorwegen is echt een hele opgave dat zal niet altijd lukken.

Wij gaan nu voor de derde keer met camper en hebben altijd 3 tot 4 weken en dat is nog te kort. Wij hopen dit jaar eindelijk de loffoten te gaan zien en de Noordkaap. Maar dan gaan we dus heel het zuiden overslaan anders redden we dat niet in Zweden kun je wel goed doorrijden. Afgelopen keer wel bij de poolcirkel geweest. Het zuiden/westen en beetje midden hebben wij de eerste keer gedaan en kan ik wel aanraden. Maar wij hadden toen 3,5 weken wel totaal dus vanuit huis en terug.

Mijn ervaring is dat beter rustig aan kunt doen. En een deel zien dan te gehaast teveel willen zien. Wat wij de eerste keer deden. Maar je red het niet heel Noorwegen door
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Het hangt een beetje af van hoe lang je over heen en terug wil doen. Je gaat denk ik overnachten in Denemarken en in Zweden? En ook op de terug weg, misschien wel 2 x in Zweden?

In Noorwegen is dat wel een route waar je opzich aardig kunt door rijden, tenzij er werkzaamheden zijn aan wegen, want dat komt daar ook voor, dan verslepen ze bijv rotsen over de weg "moet soms omdat ze anders gevaaijk zijn ivm naar beneden rollen" en de regeling is daar makkelijk weg deel uur dicht. Verkeer door weer uur dicht wel heel mooi gezicht trouwens.

Ik zou zelf iig wel die bruggenrute, Oslo doen en dan van daar wel die route aanhouden en gewoon kijken hoe ver je komt zeg maar.

Wij hadden ook een hele planning en wat we wilden zien haha.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wij deden thuis-Karlstad
Karlstad-Strömsund
Strömsund-Kautekeino
2 dagen Kautekeino want dan heb je een paar dagen echt flink doorgetrapt
Noordkaap en dan bleven we bovenin: Batsfjord, Vadso, Vardo Kirkeness, Grense Jakobselv, etc.
Terug via Finland en bij Tornio/Haparanda de grens over
We zijn nooit over Noorwegen gereden omdat het niet opschiet. Al met al is een week of 4 weg kunnen blijven het prettigst en al met al zit je tegen de 10.000 kilometer
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

bram en thijs schreef:Wij deden thuis-Karlstad
Karlstad-Strömsund
Strömsund-Kautekeino
2 dagen Kautekeino want dan heb je een paar dagen echt flink doorgetrapt
Noordkaap en dan bleven we bovenin: Batsfjord, Vadso, Vardo Kirkeness, Grense Jakobselv, etc.
Terug via Finland en bij Tornio/Haparanda de grens over
We zijn nooit over Noorwegen gereden omdat het niet opschiet. Al met al is een week of 4 weg kunnen blijven het prettigst en al met al zit je tegen de 10.000 kilometer
Ja wij hebben net geen 4 weken steeds en zitten ook net onder die 10.000 km idd.

Vandaar dat we nu iig loffoten op ons lijst hebben en noordkaap omdat we dat nog niet gezien hebben. Als we de rest enkel Zweden hebben dan is dat maar zo. Ik wil het toch echt graag zien. Finland zijn we ook nog niet geweest, misschien doen we nu wel de route zoals jij omschrijft. Al hebben we dit jaar net weer geen 4 weken. Dus als Finland niet lukt. Geen probleem. Alles op zijn tijd :wink:

Volgende keer doen we dan wel weer zuid west etc.

Je wil snel teveel zien. Maar je hebt er snel geen genoeg tijd voor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ben op de Lofoten geweest en wist niet zo goed wat ik ervan moest zeggen, gelukkig zei de buurman later (zij gaan tweemaal per jaar naar Noorwegen): "tja, het is een hoop keien" en dat is het inderdaad. Je bent daar lyrisch over of je bent het niet. En ik heb nog nooit zo'n keiharde regen meegemaakt als daar. Wij zijn weg van de Noordkaap, bleven daar meestal een week maar zagen meer dan genoeg mensen aankomen die je zag denken: "is dit het nou" en een half uur later waren ze foetsie. Ieder mens heeft zijn ding
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Dat gevoel hadden wij op eiland Skye schotland. Hadden we een verschrikkelijke storm. Vriend was zo snugger om de camper bovenop een heuvel te parkeren
De camper ging heen en weer snachts. We konden niet weg rijden omdat hij de pootjes uit had gezet en we konden de deur niet open maken vanwegen de harde wind. Die nacht geen oog dicht gedaan. Sochtends om 5 uur ging de wind liggen. Toen met gierende banden het eiland af. Wel een belevenis. Maar het eiland was echt de moeite niet.

Toen we er aankwamen gaven electronicshe borden heavy weather forecast aan. En die middag al storm gehad wat was gaan liggen. Dus wij dachten dat dat het zware weer was. Savond's vertrokken zelfs de schapen. Die hadden het achteraf denk ook door. Maarja dat is achteraf

Maar ik heb het echt in mijn hoofd om de loffoten te gaan zien en de Noordkaap. Ik wil het gewoon een X gezien hebben. Dan hebben we alles zon beetje gedaan in Noorwegen.


Sorry heb het even een beetje aangepast eiland Skype bestaat niet
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 15 jan 2019 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Chihuahua-paws schreef:Maar ik heb het echt in mijn hoofd om de loffoten te gaan zien en de Noordkaap. Ik wil het gewoon een X gezien hebben. Dan hebben we alles zon beetje gedaan in Noorwegen.
Wij vonden de Barentszzee heel leuk, Bram niet want het waaide zo hard dat zijn pies horizontaal voorbij kwam en dat moest hij niet
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Wahaha die paar druppels van Dex lossen vast op door de wind
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Auto tent is ook leuk. Of hytes als je met de auto gaat is dat wel leuk. Dat zijn hutjes. Die heb je zowel in Zweden als Noorwegen. En ook op sommige campings in Denemarken.

Je zou voor camper huur ook uit kunnen wijken naar Duitsland. Is vaak iets goedkoper ook.

Of kijken of je particulier kunt huren.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Chihuahua-paws schreef:Hardangervidda is heel mooi.
Wil je echt in het zuiden blijven of kan het zuidwesten ook? Dan kun je evt naar jostedalsbreen in Sognefjord
vind ik ook erg de moeite waard. En van daaruit Jotunheimen en het gebied Geiranger, Geiranger zelf zou ik overslaan opzich mooi maar heel toeristisch maar de omgeving van de omringende nationaal parken die ik genoemd heb bij elkaar is werkelijk prachtig.

Wij gaan dit jaar ook weer naar Noorwegen.
Bedank voor je tip, dat moest ik even googelen, het ziet er erg indrukwekkend uit maar wel ongeveer 400km rijden van waar ik vandaan kom. Das teveel autorijden en te weinig wandelen voor mij :wink:
Ben erg benieuwd naar Hardangervidda! De Lofoten lijkt mij ook mooi, maar dat zou ik dan een andere keer met de kajak willen doen.
Leuk dat jullie ook gaan!
Boutje schreef:Grr.. eerste campers die ik gemaild heb waar honden mee mogen zijn al bezet. Verder zoeken en andrs auto plus tent en nu en dan een hotelletje om even bij te komen... heb in geen 15 jaar meer echt gekampeerd denk ik.... ik word er wat oud voor ;-)
Mag je in een hotelletje met honden? Ben zelf ook aan het zoeken, maar ik neem wel genoegen met een tent op een camping, of voor de luxe een trekkershutje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Anders zou ik gewoon in de buurt bij hardangervidda blijven. En daar gewoon wandelen en als je daar nog even blijft kun je dat wel mooi verkennen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Als je niks wil reserveren zou ik gewoon met tent en auto gaan.
Wij hebben zelf een camper en kunnen weg wanneer we willen, helaas zitten we wel aan de bouwvak vast.
Maar ook als je een camper huurt zit je vast aan de periode.

Wat betreft huisjes er staat vaak nog genoeg wat beschikbaar is als je er langs rijd. Staan er bordjes dus kun je als get heel slecht weer is nog kiezen voor een hyter.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Hamilton »

Persistence schreef:
Bedank voor je tip, dat moest ik even googelen, het ziet er erg indrukwekkend uit maar wel ongeveer 400km rijden van waar ik vandaan kom. Das teveel autorijden en te weinig wandelen voor mij :wink:
Ben erg benieuwd naar Hardangervidda! De Lofoten lijkt mij ook mooi, maar dat zou ik dan een andere keer met de kajak willen doen.
Leuk dat jullie ook gaan!
Kijk kanoën op de Hardangervidda kan heel goed ( 1225mt hoogte)
Afbeelding
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Hamilton schreef:
Persistence schreef:
Bedank voor je tip, dat moest ik even googelen, het ziet er erg indrukwekkend uit maar wel ongeveer 400km rijden van waar ik vandaan kom. Das teveel autorijden en te weinig wandelen voor mij :wink:
Ben erg benieuwd naar Hardangervidda! De Lofoten lijkt mij ook mooi, maar dat zou ik dan een andere keer met de kajak willen doen.
Leuk dat jullie ook gaan!
Kijk kanoën op de Hardangervidda kan heel goed ( 1225mt hoogte)
[/img]
Wow dat wist ik niet! Kun je een ook ergens een kano daar huren, of is het zelf meenemen?
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Misschien heb je hier iets aan
https://www.buroscanbrit.nl/blog/2015/0 ... erggebied/

Ik heb de gebieden rondom benoemd omdat die eigenlijk heel goed bereikbaar zijn met de auto en je er eigenlijk van alles kunt doen. O. A ook raften bijv.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Persistence »

Chihuahua-paws schreef:Misschien heb je hier iets aan
https://www.buroscanbrit.nl/blog/2015/0 ... erggebied/

Ik heb de gebieden rondom benoemd omdat die eigenlijk heel goed bereikbaar zijn met de auto en je er eigenlijk van alles kunt doen. O. A ook raften bijv.
Fijn, dankjewel!
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Hamilton »

Persistence schreef:
Hamilton schreef:
Persistence schreef:
Bedank voor je tip, dat moest ik even googelen, het ziet er erg indrukwekkend uit maar wel ongeveer 400km rijden van waar ik vandaan kom. Das teveel autorijden en te weinig wandelen voor mij :wink:
Ben erg benieuwd naar Hardangervidda! De Lofoten lijkt mij ook mooi, maar dat zou ik dan een andere keer met de kajak willen doen.
Leuk dat jullie ook gaan!
Kijk kanoën op de Hardangervidda kan heel goed ( 1225mt hoogte)
[/img]
Wow dat wist ik niet! Kun je een ook ergens een kano daar huren, of is het zelf meenemen?
Eigen kano mee en ik heb daar zelfs gezwommen, was niet echt koud en dus een hele bijzondere ervaring.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik heb vorig jaar 4 weken door Noorwegen en Zweden gereist, eind augustus gestart.
Ik had twee honden bij mij en ik had een kleine camper bij me.
Wanneer je in het naseizoen bent (dus nadat jij niet meer met de groep bent) dan kun je prima afgaan op de campings met een trekkershutje, er zijn overal dan wel hutten vrij en eigenlijk overal ben je welkom met honden.

Ik heb een ASCI kaart gekocht, daarmee heb je in het naseizoen korting op campings, op basis daarvan van camping naar camping getrokken.. maar ook gewoon per dag gegoogled, waar ik heen wou en dan een camping in de buurt zoeken waar honden welkom zijn.

Noorwegen is een heel hondvriendelijk land, net als Zweden :)
Ik had bewust geen vooropgezet plan, maar heb heerlijk vrij rond gereisd, zo kon ik ook een beetje sturen op het weer.
Noorwegen is namelijk een redelijk nat land, ik zou zelf dan ook niet zo snel kiezen om met een tent te reizen tenzij je in de zomer periode bent (en daar ben je dan eigenlijk net iets te laat voor).

Wat je noemde over langer licht enzo.. dan moet je wel echt een heel stuk noordelijker als je dat wilt meemaken, want dat is in Zuid Noorwegen zeker niet het geval.

Mocht je naar Zweden gaat dan is Tividen National Park een absolute aanrader, en Tividen camping is een heel prettige camping :)

Noorwegen is wel erg pittig om te rijden en ik ben Oostenrijk gewend, dus ik kende al best rijden in de bergen. Het is er erg steil, sommige wegen erg smal en slecht onderhouden. Ik was na 2,5 week wel wat klaar met het rijden, toen was Zweden een verademing.

In Noorwegen wandelen is ook minder prettig wanneer je alleen bent, de wandelingen zijn er vaak erg pittig. In Zweden kun je alleen veel beter uit de voeten, de wandelingen zijn daar iets vlakker en goed aangegeven.
De wat meer toeristische wandelingen in Noorwegen zijn wel prima alleen te doen, omdat je daar niet alleen loopt (zoals de Preikestolen, pittig maar erg mooi en toeristisch)

Ik ben Zweden via de kust naar beneden gereden, daar wordt het landschap een stuk minder spectaculair, maar kon ik even genieten van de zee en rust :)

In Denemarken is Broager Strand camping een aanrader, erg vriendelijke eigenaren, dicht aan het strand en je kan mooi wandelen vanaf de camping.

Als je meer ervaring en of tips wilt, je mag altijd pb'en en/of mijn facebook kijken waar mijn reis is vastgelegd :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Noorwegen kamperen met de hond

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou echt in Noorwegen niet op een camping willen zitten. Het is juist bij uitstek een land waar je veilig en fijn vrij kunt staan.

Ook is het overal langer licht dan hier, Hoe Noordelijker wel hoe langer en zelfs mee gemaakt in augustus dat het niet donker werd. Heel apart.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”