Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kampeertips gevraagd

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

80564M

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door 80564M »

Niika88 schreef:Ik wil graag komend voorjaar kamperen, mét de honden.

Ik zoek dus een camping, waar 3 honden welkom zijn, bij voorkeur niet belachelijk duur, ergens in overijssel of evt onderin drenthe.

iemand leuke tips? Ik zie natuurlijk campings zat op google maps, maar ik zie door de bomen het bos niet meer zegmaar. Ik ga voor het eerst alleen kamperen, dus geen idee hoe ik dit makkelijk uit zoek. (Overigens kampeer ervaring zat, vroeger gingen we altijd... maarja, dan hoefde ik de camping niet uit te zoeken....)
Eigenlijk gaan we altijd een beetje op de bonnefooi, maar ik zoek eerst (zeg dag van tevoren) een omgeving uit. Dan ga ik zoeken naar campings, en de campings die het minst restricties stellen aan de honden (dus qua aantal, prijs per nacht) die zijn het hondvriendelijkst. En uiteraard ga ik ook even met google maps kijken of we gewoon vanuit de camping het bos of veld in kunnen lopen.

Vorig jaar heb ik zo via een heel oud ANWB camping boek een camping bedacht, die weer verrassend hondvriendelijk bleek. Eigenlijk zijn we zo nog nooit bij een miskleun gekomen.
Ik zou vooral niet zoeken naar mega-zwembaden en animatie-teams voor de kinderen enzo. Kleine (boeren)campings, dan zit je altijd wel goed en hondvriendelijk.
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door kloesje »

Erkemederstrand is een erg leuke camping om heen te gaan met de honden.
Ook minicamping de Hofstee in Drenthe schijnt een aanrader te zijn, daar ga ik zelf in April heen :) Vrienden van mij zijn er meerdere keren geweest en vonden het er super leuk :) Je hebt daar ook omheinde kampeerplaatsen, zodat je de honden fijn los kan laten lopen om je tent of caravan heen :D
Afbeelding
80564M

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door 80564M »

Niika88 schreef:ja eh... op de bonnefooi vind ik voor een 1e x toch iets te spannend zegmaar. Grote campings met animatie-ellende hoef ik inderdaad niet, er zijn geen kinderen en ik hou ook niet van kinderen (sorry...)…
En dus zeg ik zoek naar boerencampings. SVR-campings. Zelf Google er een beetje op los laten, zodat je ziet wat er in de omgeving is.
Meestal niet duur, en meestal erg hondvriendelijk. En kleinschalig.
80564M

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door 80564M »

Niika88 schreef:
kloesje schreef:Erkemederstrand is een erg leuke camping om heen te gaan met de honden.
Ook minicamping de Hofstee in Drenthe schijnt een aanrader te zijn, daar ga ik zelf in April heen :) Vrienden van mij zijn er meerdere keren geweest en vonden het er super leuk :) Je hebt daar ook omheinde kampeerplaatsen, zodat je de honden fijn los kan laten lopen om je tent of caravan heen :D
Joh, dat is ff een fantastische tip, bedankt!!
Marion. schreef:
Niika88 schreef:ja eh... op de bonnefooi vind ik voor een 1e x toch iets te spannend zegmaar. Grote campings met animatie-ellende hoef ik inderdaad niet, er zijn geen kinderen en ik hou ook niet van kinderen (sorry...)…
En dus zeg ik zoek naar boerencampings. SVR-campings. Zelf Google er een beetje op los laten, zodat je ziet wat er in de omgeving is.
Meestal niet duur, en meestal erg hondvriendelijk. En kleinschalig.
En dus zeg ik, heb je mijn bericht überhaupt gelezen? Ik geef toch duidelijk aan dat ik met google door de bomen het bos niet meer zie, en op zoek ben naar wat specifieke tips...…
Mijn hemel :O:
Mea Culpa.

En veel plezier op het Erkmederstrand met 1000 andere hondenbaasjes, die hun hond niet onder controle hebben :ok:
(en ik geloof dat je mijn bericht niet helemaal goed gelezen hebt, maar daar kun je vast niets aan doen)
Gebruikersavatar
wolvster
Zeer actief
Berichten: 5683
Lid geworden op: 25 sep 2014 21:07
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door wolvster »

SVR campings zijn echt leuk!
Hier een mooi lijstje van svr campings in Overijssel (het vechtdal, bij Ommen en omstreken)

https://www.vechtdaloverijssel.nl/overn ... FqDyA.link
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door kloesje »

Marion. schreef:
Niika88 schreef:
kloesje schreef:Erkemederstrand is een erg leuke camping om heen te gaan met de honden.
Ook minicamping de Hofstee in Drenthe schijnt een aanrader te zijn, daar ga ik zelf in April heen :) Vrienden van mij zijn er meerdere keren geweest en vonden het er super leuk :) Je hebt daar ook omheinde kampeerplaatsen, zodat je de honden fijn los kan laten lopen om je tent of caravan heen :D
Joh, dat is ff een fantastische tip, bedankt!!
Marion. schreef:
Niika88 schreef:ja eh... op de bonnefooi vind ik voor een 1e x toch iets te spannend zegmaar. Grote campings met animatie-ellende hoef ik inderdaad niet, er zijn geen kinderen en ik hou ook niet van kinderen (sorry...)…
En dus zeg ik zoek naar boerencampings. SVR-campings. Zelf Google er een beetje op los laten, zodat je ziet wat er in de omgeving is.
Meestal niet duur, en meestal erg hondvriendelijk. En kleinschalig.
En dus zeg ik, heb je mijn bericht überhaupt gelezen? Ik geef toch duidelijk aan dat ik met google door de bomen het bos niet meer zie, en op zoek ben naar wat specifieke tips...…
Mijn hemel :O:
Mea Culpa.

En veel plezier op het Erkmederstrand met 1000 andere hondenbaasjes, die hun hond niet onder controle hebben :ok:
(en ik geloof dat je mijn bericht niet helemaal goed gelezen hebt, maar daar kun je vast niets aan doen)
Ze heeft toch niet geschreven dat ze op zoek is naar een camping waar geen andere honden komen?
En mijn ervaring is niet dat er zoveel hondenbaasjes zijn die hun honden niet onder controle hebben, misschien bij het strandje, maar dat weerhoud me niet om er met mooi weer eens heen te gaan. Veelal zijn het leuke sociale honden en zie ik nooit opstootjes, maar ieder zijn ding :wink:

Camping de Hofstee is juist weer een kleinere camping :D
Afbeelding
80564M

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door 80564M »

kloesje schreef:Ze heeft toch niet geschreven dat ze op zoek is naar een camping waar geen andere honden komen?
Nee, maar ze heeft niet eens gelezen wat ik schreef. Ze vroeg alleen maar of ik wel gelezen had wat ZIJ had geschreven. Ik gaf gewoon tips, maar na zo'n reactie zoekt ze het maar lekker zelf uit.
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Hamilton »

Wij hebben hier 2 x gestaan met 2 honden :http://www.campingdehogebomen.nl/ vlakbij bos en deze in Boekelo :http://www.kampereninboekelo.nl/ ook met 2 honden en daar was een afgesloten uit ren veldje bij! Maximaal 2 honden volgens website, maar als je buiten het seizoen bent mogen er misschien wel 3? even vragen, wij stonden er in ons uppie toen.
Laatst gewijzigd door Hamilton op 06 jan 2019 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik zou ook boerencampings aan het bos zoeken. Vooral de drukte mijden. Lekker ergens primitief met veel wandel mogelijkheden hoe beter. Idd eerst het gebied uitzoeken en dan de camping. Succes.

Wij hebben ook wel eens op camper forums tips gevraagd nou dan kwamen we dus op campings waar iedereen heen gaat. Ik heb dan echt geen rust. Als truus haar dochters staan te krijsen. De honden van overbuurman Dex en Saartje als een lekkere daghap zien. Wij staan dan ook het liefst vrij Maar dat is in nl wat lastig.

Wij zoeken eigenlijk altijd al rijdend wat uit.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
liljebo
Zeer actief
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 apr 2008 08:44
Locatie: forsheda, Zweden

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door liljebo »

Naar zweden gaan... kun je vrij kamperen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hamilton
Zeer actief
Berichten: 7013
Lid geworden op: 09 apr 2005 22:07
Locatie: In 'n mooie provincie

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Hamilton »

liljebo schreef:Naar zweden gaan... kun je vrij kamperen :mrgreen:
:ok: :D
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Of naar de Baltische staten of Noorwegen. Daar kan dat ook daarom gaan wij vaak naar zulke landen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Floeboekeizer
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 dec 2018 16:22
Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
Aantal honden: 3
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Floeboekeizer »

https://www.besthmenerberg.nl/ Nooit zelf geweest maar zie daar wel veel van voorbij komen. Omgeving is in elk geval mooi.

Op deze camping zijn we wel geweest en die is ook prima, loop je zo het bos in: https://holterberg.ardoer.com/nl/. Wij hadden toen 4 honden mee, maar weet eerlijk gezegd niet meer of we 1 of 2 plekken hadden. Hier vind je nog wat foto's: http://www.floeboekeizer.nl/?page_id=1243
Groetjes Claudia

Afbeelding
Gebruikersavatar
Floeboekeizer
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 dec 2018 16:22
Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
Aantal honden: 3
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Floeboekeizer »

Niika88 schreef:Iedereen bedankt voor de tips.
Floeboekeizer schreef:https://www.besthmenerberg.nl/ Nooit zelf geweest maar zie daar wel veel van voorbij komen. Omgeving is in elk geval mooi.

Op deze camping zijn we wel geweest en die is ook prima, loop je zo het bos in: https://holterberg.ardoer.com/nl/. Wij hadden toen 4 honden mee, maar weet eerlijk gezegd niet meer of we 1 of 2 plekken hadden. Hier vind je nog wat foto's: http://www.floeboekeizer.nl/?page_id=1243
Holterberg heeft een max van 2 honden per plaats helaas. Wel grappig dat je deze aanhaalt. Ik heb op de holterberg heel wat voetstappen liggen, als kind woonde ik daar in de buurt. Wij hadden vroeger ook een hond, en in het weekend gingen we vaak daar wandelen.
Oooh dan ben je daar al wel bekend ja. Ik woon sinds afgelopen jaar in Nijverdal, dus kom er tegenwoordig ook nog wel eens. :wink:
Groetjes Claudia

Afbeelding
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door fenneke »

Wij lopen vanuit Nijverdal onze herfst bloeiende hei wandeling regelmatig . We waren een keer op vakantie in holten en ontdekten toen de mooie hei wandelingen daar :mrgreen:

Afbeelding

Echt Prachtig daar .
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Hylos »

Mocht je wat natuur/rustigere kampings zoeken, misschien staat hier wat bij:
https://www.natuurkampeerterreinen.nl
Deze in Drenthe bijvoorbeeld: https://www.natuurkampeerterreinen.nl/t ... he/borger/

Slangenborg in Groningen is echt súper mooi. Hele ruimte rustige camping midden in een bosje.
Maar niet heel goedkoop..
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Floeboekeizer
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 dec 2018 16:22
Mijn ras(sen): Whippet x Border Collie, Chihuahua, Dwerg Pinscher
Aantal honden: 3
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Floeboekeizer »

Niika88 schreef:
Joh, wat leuk, daar ben ik geboren! Waar in Nijverdal woon je?
In de Kruidenwijk. Vlak bij de Eversberg, wat dus de uitlaat route bij huis is. :mrgreen:
Groetjes Claudia

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Crescent »

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sandra&co

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Leuk topic, ik ga het maar eens volgen :D
Gebruikersavatar
Marjoleine
Zeer actief
Berichten: 53089
Lid geworden op: 02 sep 2004 14:18
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Locatie: de polder
Contacteer:

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zijn speciale hondencampings, daar zijn meestal weinig kinderen.
En wij zoeken gewoon op campings zonder speeltuin en al die flauwekul.
En dan maximaal 40 plekken of zo, al die extra dingen staan aangegeven op de overzichtsites.
Kom je uit op campings voor ouderen vaak, of plekken voor wandelaars en zo, lekker rustig.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Kampeertips gevraagd

Ongelezen bericht door dre »

Ik vond Zus & Zus een fijne camping, leuke zussen/mensen die het runnen, honden mochten gewoon mee en wat ik ook erg fijn vond: ruime en schone badkamers en wc's :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”