Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Walk of Wisdom

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Persistence »

Was aan het struinen naar 'korte' langeafstandswandelingen en kwam de Walk of Wisdom van 136km rondom Nijmegen tegen.
Dit is eigenlijk een pelgrimstocht, maar ik vind het vooral een mooie route door de natuur.
Bovenal, er staan op de site adressen waar je met hond welkom bent om te overnachten!

Afbeelding

Hier een leuke blog van een vrouw die hem met tent gelopen heeft:
https://www.wandelvrouw.nl/tag/walk-of-wisdom/

Lijkt me heel leuk om dit volgend jaar op de planning te zetten. Evenals het Pieterpad en het Krijtlandpad, niet alles tegelijk uiteraard.

Hebben jullie weleens een lange-afstand wandeling met hond gedaan? En sliep je dan op een camping, of B&B?
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Crescent »

Wij lopen hem met je mee hoor (heb je je tent al?)
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door sbientje »

wij in Schotland, met Pom :) De Speyside way.Sliepen voornamelijk in B&B's.
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Paisley »

Leuk, t lijkt me een heel mooi rondje, met een leuke afwisseling tussen natuur en cultuurland. Deels door Brabant dus altijd een geschikt kroegie binnen handbereik.
Ik vind slapen in B&B's altijd zo'n gedoe, dan moet je namelijk plannen :hmmm: Ik ben daar slecht in. De ene dag loop ik 15 km, de andere 30, dat wil ik van te voren niet beslissen.
Afbeelding
80564M

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door 80564M »

Yep, stuk Pieterpad. Net als Paisley houden we niet van plannen, dus we kijken waar we uitkomen en zoeken dan een slaapplek. In het geval pieterpad is dat 2x een trekhut en de rest hotelletjes geworden.

Verstuurd vanaf mijn ATU-L21 met Tapatalk
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Persistence »

Crescent schreef:Wij lopen hem met je mee hoor (heb je je tent al?)
Gezellig! :cheer:
Paisley schreef:Deels door Brabant dus altijd een geschikt kroegie binnen handbereik.
Eerste rondje van mij!
Marion. schreef:Yep, stuk Pieterpad. Net als Paisley houden we niet van plannen, dus we kijken waar we uitkomen en zoeken dan een slaapplek. In het geval pieterpad is dat 2x een trekhut en de rest hotelletjes geworden.

Verstuurd vanaf mijn ATU-L21 met Tapatalk
Krijg daar juist altijd een beetje de zenuwen van als ik weet dat ik 's avonds nog naar een slaapplek moet zoeken. Daar zit ik dan bij vertrek al aan te denken.
Als ik weet dat er bijv. 25km op de planning staat die dag dan stel ik me daar ook op in. Dat klinkt een beetje autistisch he? :piew:
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Paisley »

Persistence schreef: Krijg daar juist altijd een beetje de zenuwen van als ik weet dat ik 's avonds nog naar een slaapplek moet zoeken. Daar zit ik dan bij vertrek al aan te denken.
Nee heel begrijpelijk hoor. Ik weet ook hoe wanhopig je ervan kan worden als je doodmoe en nat geregend geen slaapplek kan vinden.
Daarom - wildkamperen. I make my bed where I lay my head :8):
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hilly45
Zeer actief
Berichten: 15899
Lid geworden op: 02 feb 2011 11:43
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Hilly45 »

Wat gaaf zeg.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef: Nee. Dat betekent alleen maar dat je geen enorme behoefte hebt om jezelf als zogenaamd avontuurlijk te profileren.
Waarom zou je in godesnaam niet vantevoren regelen waar je gaat eten en slapen?
Ik begrijp totaal niet wat er zo leuk aan is om aan het eind van een wandeldag met de eerste mogelijkheid genoegen te moeten nemen.

Dat domme gelul over spontaan doen is een fetisj van mensen met een ziekelijk saai leven. Overcompensatie.
Ik betwijfel of je er echt nieuwsgierig naar bent waarom anders mensen dat willen, omdat je allang hebt besloten dat je het idioot vind. Maar ik heb geen zin om vooraf mijn dag te roosteren omdat ik niet weet hoeveel tijd ik in de dingen wil stoppen. Ik heb geen zin om me 25km door druilerig weer heen te sleuren, en ik ga ook niet urenlang op een mooi plekje zitten mijmeren als ik nog weet dat ik 20km op het programma heb. En soms zit ik zo lekker in het ritme dat ik de hele dag door wil lopen. Het gaat mij niet om het eten of het slapen, maar het gaat mij om precies te doen waar ik op dat moment zin in heb en daarin past het niet om me aan een schema te houden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef:
Paisley schreef: Ik betwijfel of je er echt nieuwsgierig naar bent waarom anders mensen dat willen, omdat je allang hebt besloten dat je het idioot vind. Maar ik heb geen zin om vooraf mijn dag te roosteren omdat ik niet weet hoeveel tijd ik in de dingen wil stoppen..
Onzin. Het is een kwestie van een uur van te voren even bellen.

Stel je niet zo aan.
:LOL: O. Nou. Ik slaap toch liever in mn tent, met of zonder toestemming van Cleva.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Paisley »

Cleva schreef:Nou, ga lekker doen dan.
Maar dat driftige mavo-engelse geleuter kun je achterwege laten. Het is veel minder interessant dan je zelf denkt.
Who cares wat Cleva thinks of it :hmmm:
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Persistence »

Paisley schreef:
Persistence schreef: Krijg daar juist altijd een beetje de zenuwen van als ik weet dat ik 's avonds nog naar een slaapplek moet zoeken. Daar zit ik dan bij vertrek al aan te denken.
Nee heel begrijpelijk hoor. Ik weet ook hoe wanhopig je ervan kan worden als je doodmoe en nat geregend geen slaapplek kan vinden.
Daarom - wildkamperen. I make my bed where I lay my head :8):
Misschien ook nog wel een erfenisje van de Camino Primitivo in Spanje. Daar had je maar weinig 'albergues' en ik was altijd één van de laatsten die aankwam en zodoende nog weleens geen slaapplaats meer had. Had je al 8 uur in de zon gelopen en snakte je naar een douche, eten en een bed, moest je nog eens een kilometer of 10 naar de volgende lopen. Reserveren mocht niet.
De mensen vertrokken steeds vroeger (04.00 uur) om maar een slaapplekje te bemachtigen. Ik had echt geen zin om met m'n hoofdlampje naar pijlen op bomen te zoeken in het donker (of dus verkeerd lopen als je die mist) dus ik vertrok meestal als het wat lichter werd.
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Paisley »

Persistence schreef:
Misschien ook nog wel een erfenisje van de Camino Primitivo in Spanje. Daar had je maar weinig 'albergues' en ik was altijd één van de laatsten die aankwam en zodoende nog weleens geen slaapplaats meer had. Had je al 8 uur in de zon gelopen en snakte je naar een douche, eten en een bed, moest je nog eens een kilometer of 10 naar de volgende lopen. Reserveren mocht niet.
De mensen vertrokken steeds vroeger (04.00 uur) om maar een slaapplekje te bemachtigen. Ik had echt geen zin om met m'n hoofdlampje naar pijlen op bomen te zoeken in het donker (of dus verkeerd lopen als je die mist) dus ik vertrok meestal als het wat lichter werd.
:LOL: Wanhoop!
Op de Friese meren gebeurt onder de bootjes hetzelfde in de zomervakantie. Als je langer doorvaart dan een uur of 4, dan kun je fluiten naar een aanlegplaats en dan moet je ergens aan lager wal liggen of voor anker.
Ik heb in de bergen ook wel eens mn zinnen gezet op een berghut maar dan bleek de route lastiger uit te vallen en veel meer tijd te kosten dan verwacht. Dan ben ik blij dat ik t bijltje erbij neer kan gooien omdat ik een tent bij me heb.
Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Persistence »

Paisley schreef:
Persistence schreef:
Misschien ook nog wel een erfenisje van de Camino Primitivo in Spanje. Daar had je maar weinig 'albergues' en ik was altijd één van de laatsten die aankwam en zodoende nog weleens geen slaapplaats meer had. Had je al 8 uur in de zon gelopen en snakte je naar een douche, eten en een bed, moest je nog eens een kilometer of 10 naar de volgende lopen. Reserveren mocht niet.
De mensen vertrokken steeds vroeger (04.00 uur) om maar een slaapplekje te bemachtigen. Ik had echt geen zin om met m'n hoofdlampje naar pijlen op bomen te zoeken in het donker (of dus verkeerd lopen als je die mist) dus ik vertrok meestal als het wat lichter werd.
:LOL: Wanhoop!
Op de Friese meren gebeurt onder de bootjes hetzelfde in de zomervakantie. Als je langer doorvaart dan een uur of 4, dan kun je fluiten naar een aanlegplaats en dan moet je ergens aan lager wal liggen of voor anker.
Ik heb in de bergen ook wel eens mn zinnen gezet op een berghut maar dan bleek de route lastiger uit te vallen en veel meer tijd te kosten dan verwacht. Dan ben ik blij dat ik t bijltje erbij neer kan gooien omdat ik een tent bij me heb.
Bloedchagrijnig kan ik daarvan worden haha. Dan ben ik ook al niet relaxed meer als het zo'n race wordt. Dat was niet wat ik voor ogen had met pelgrimeren. Maar vanmiddag heb ik m'n redding gekocht voor zulke situaties :mrgreen:
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Paisley »

Persistence schreef:Maar vanmiddag heb ik m'n redding gekocht voor zulke situaties :mrgreen:
:cheer:
Afbeelding
Sandra&co

Re: Walk of Wisdom

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Lijkt me ook een prachtige route! En ik moet ook weten dat ik ergens kan slapen wanneer ik dat wil. Nog 10km door moeten lopen terwijl ik al pijn in m'n poten heb, de gruwel...dus ik sjouw m'n tentje wel mee.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”