Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trektochtentopic

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Soooof »

Friesenfransman schreef:
Soooof schreef:
Friesenfransman schreef:Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Nee. :mrgreen: Niet in de laatste plaats niet omdat wat ik gebruik ook geschikt moet zijn voor hardlopen. Hardlopen met een papieren kaart is niet bijzonder succesvol. En mijn huidige positie staat niet op de papieren kaart. In mn app wel. :cool2:
:80: Hopeloos ouderwets dus die kaarten.

Maar waarom zouden die kaarten niet geschikt zijn voor hardlopen? Of je de route die je op de kaart hebt gevonden nou wandelt of rent, dat maakt toch niet uit?
Omdat ik onderweg moet kijken waar ik heen moet en dat op een kaart niet al rennend kan doen. Stoppen onderweg om op de kaart te kijken waar ik heen moet staat niet bovenaan mijn wensenlijstje.
Friesenfransman

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Soooof schreef:
Friesenfransman schreef:
Soooof schreef:
Friesenfransman schreef:Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Nee. :mrgreen: Niet in de laatste plaats niet omdat wat ik gebruik ook geschikt moet zijn voor hardlopen. Hardlopen met een papieren kaart is niet bijzonder succesvol. En mijn huidige positie staat niet op de papieren kaart. In mn app wel. :cool2:
:80: Hopeloos ouderwets dus die kaarten.

Maar waarom zouden die kaarten niet geschikt zijn voor hardlopen? Of je de route die je op de kaart hebt gevonden nou wandelt of rent, dat maakt toch niet uit?
Omdat ik onderweg moet kijken waar ik heen moet en dat op een kaart niet al rennend kan doen. Stoppen onderweg om op de kaart te kijken waar ik heen moet staat niet bovenaan mijn wensenlijstje.
Haha, nee dat snap ik. Ik nam die kaart ook niet mee hardlopen, maar goed maakt niet uit. Was gewoon benieuwd.
Ik heb geen internet buitenshuis dus ik weet helemaal niet hoe ontzettend handig en aantrekkelijk al die apps zijn. Kaarten zijn gewoon mijn ding. Het allermodernst wat ik heel af en toe doe als ik zin heb in avontuur, is me ergens laten droppen en dan de TomTom mee voor als ik zelf echt geen idee meer heb hoe ik thuis moet komen :D
Friesenfransman

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Crescent schreef:
Friesenfransman schreef: Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Jazeker doen wandelaars aan papieren kaarten, en kompassen en een GPS app, een combinatie als één systeem. Ik heb om meerdere redenen graag papieren kaarten mee; een beter overzicht, de batterij gaat niet leeg en ik vind het leuk. Ik koop ze vaak op de plaats zelf. Ik gebruik een simpel plaatkompas om te oriënteren waar ik heenmoet. Ik zie GPS als een soort noodmiddel als ik echt de weg kwijt ben om snel een indicatie te krijgen van waar ik sta - als ik bereik heb natuurlijk.
Ja kompas! Ook leuk speelgoed.
80564M

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door 80564M »

Friesenfransman schreef:Het is ongetwijfeld tegenwoordig minder praktisch maar ik had (en heb) altijd reuzeveel plezier van mijn stafkaarten. De pret begon al ruim voor elke nieuwe geplande wandeling of vakantie, met urenlang neuzen in de collectie bij Interglobe in Utrecht of Pied à Terre in Amsterdam. Ergernis ook want waar ik heen wilde lag altijd - áltijd - in het uiterste hoekje van zo’n kaart dus dan moest je er toch twee of drie kopen of één maar met een grotere schaal en dus minder details. En dan thuis de hele tafel ermee bedekken en maar turen en routes plannen. Hopeloos ouderwets maar ik ben er nog nooit mee verdwaald.
Ik heb er laatst nog één aan iemand kado gedaan, hier in Frankrijk kun je ze namelijk heel modern online ‘op maat’ bestellen - en op maat betekent dat je daar waar je heen wilt midden op de kaart kan laten afdrukken: ideaal!

Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Jazeker, wij. Een mevrouw bij Wegmisbruikers was tijdens een uitzending hogelijk verbaasd dat een automobilist een kaart op zijn schoot had, "bestaan die dingen nog?". En ik had net 2 kaarten bij Zwerver besteld haha. Niks leuker dan zelf routes uitzoeken, en met de kaart in de hand op stap.
Na dit weiland moeten we naar rechts.
Oeiiii, straks even flink klimmen.
Als we nu dat weggetje nemen, kunnen we daar even wat drinken.

Lopen met de telefoon in de hand (of nog erger, een mevrouw die vertelt dat ik over 100 m naar rechts moet) vind ik 6x niks.
80564M

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door 80564M »

Kiek! Bewijs. Eerste avond van onze vakantie vorige week. Ik ga thuis altijd wel wat A5-jes lamineren met leuke routes. De studie van de omgeving, the day before :mrgreen:
Afbeelding
Friesenfransman

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Haha, leuk. Jullie gaan wel heel goed gepakt op pad, zelfs de asbak is mee :lol1:
80564M

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door 80564M »

Friesenfransman schreef:Haha, leuk. Jullie gaan wel heel goed gepakt op pad, zelfs de asbak is mee Afbeelding1:
Voor de eerste keer. 99 cent bij de Action, en scheelt peuken ruimen. Mijn schuld hoor, ega rookt niet.
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Manuma »

Als ik ga kamperen haal ik wel zo'n plaatselijke kaart en dan ga ik inderdaad routes zoeken. Juist onderweg nog extra slingers bedenken. Dat heeft toch wel wat.
Zoeken waar ik dan onderweg koffie kan halen :D
Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Habibi »

Friesenfransman schreef:
Soooof schreef:
Crescent schreef:ik kan niet kiezen tussen het aanschaffen van de wandelingen op wandelzapp of een jaar wikiloc :mann: :mann: :mann: Ik ga volgende week de 14 dagen trial van wikiloc wel doen.

Iemand nog zin in twee dagen wandelen op de heuvelrug volgende week?
Ik heb wikiloc, bevalt prima. Ook voor hardlopen en trails, ook in het buitenland. Maar met de andere heb ik geen ervaring.
Het is ongetwijfeld tegenwoordig minder praktisch maar ik had (en heb) altijd reuzeveel plezier van mijn stafkaarten. De pret begon al ruim voor elke nieuwe geplande wandeling of vakantie, met urenlang neuzen in de collectie bij Interglobe in Utrecht of Pied à Terre in Amsterdam. Ergernis ook want waar ik heen wilde lag altijd - áltijd - in het uiterste hoekje van zo’n kaart dus dan moest je er toch twee of drie kopen of één maar met een grotere schaal en dus minder details. En dan thuis de hele tafel ermee bedekken en maar turen en routes plannen. Hopeloos ouderwets maar ik ben er nog nooit mee verdwaald.
Ik heb er laatst nog één aan iemand kado gedaan, hier in Frankrijk kun je ze namelijk heel modern online ‘op maat’ bestellen - en op maat betekent dat je daar waar je heen wilt midden op de kaart kan laten afdrukken: ideaal!

Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?

Jup.

Als ik écht ga wandelen (Mullerthal trail bv) dan gaan er zéker ook papieren kaarten mee.

Mijn telefoon draait op de achtergrond met een tracking app.
Soms even stukje route terugkijken enzo.

Maar de eigenlijke wandeling loop ik op de routemarkeringen in combi met een goede wandelkaart.

Van een goede wandelkaart gaan de batterijen niet op, en is het bereik altijd prima, zeg maar...


Bovendien kan ik met een kaart echt fijn lopen. Weet dan al van tevoren wanneer ik een stuk open (mogelijk heet) deel van de route tegen kom. Waar stevige klimmen of dalingen zitten. Waar ik eventueel wat kan drinken ofeten in een dorpje onderweg.

En daar baseer ik tijdens het lopen beslissingen op.

Vlak voor een open heet stuk even een korte pauze in de schaduw, wat drinken bijvoorbeeld.

Of als ik weet dat er een mooi uitzicht komt op de route, loop ik even tot daar door voor ik pauze pak. Etcetera.
Afbeelding
Friesenfransman

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Ja, gelukkig meer fans van de papieren kaart :wink:
Vanwege al die wandelpraat heb ik even terugzocht welk pad ik ook alweer dwars door de weerribben heb gelopen: het zuiderzeepad. Ik heb veel nederlandse law’s gedaan maar deze (en het wad- en wierdenpad) is me geloof ik het meest bijgebleven. Die weerribben vooral.

En ik vond ook nog foto’s (pre-digitaal), dit is zeker vijftien jaar geleden: mijn adoptie schnauzer, mijn vorige stabij en mijn rugzak in Ijsselham :lol1: En alhoewel ik ook vaak genoeg in de tent sliep had ik deze keer een luxe hut voor ons drieen. En lekker vier hardgekookte eieren voor onderweg :LOL:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

wat een gave foto's... en ik heb precies dezelfde backpack :LOL:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
80564M

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door 80564M »

Friesenfransman schreef:Ja, gelukkig meer fans van de papieren kaart :wink:
Vanwege al die wandelpraat heb ik even terugzocht welk pad ik ook alweer dwars door de weerribben heb gelopen: het zuiderzeepad. Ik heb veel nederlandse law’s gedaan maar deze (en het wad- en wierdenpad) is me geloof ik het meest bijgebleven. Die weerribben vooral.
Heerlijk! Wij zijn in 2004 alweer, vanuit huis met rugzak een stuk Pieterpad gaan lopen (http://madebymarion.nl/diversen/Pieterpad/Pieterpad.htm). Niet met tent, mijn echtgenoot houdt helemaal niet van kramperen, maar ook niet 's morgens weten waar je 's avonds slaapt. Was de heerlijkste vakantie ooit.
Friesenfransman

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Crescent schreef:wat een gave foto's... en ik heb precies dezelfde backpack :LOL:
Oh echt, nou ja goeie dingen blijven bestaan. Ik heb de mijne denk ik twintig jaar geleden bij Carl Denig gekocht. Het is een hele fijne. Lekker groot, er ging makkelijk 18 kilo in :tongue: Ik ben niet zo’n grammenjager, mijn tent alleen woog al 3,5 kilo maar die was dan ook wel heerlijk ruim en in de ‘voortent’ pastten die twee honden makkelijk. Ik zal eens een fotootje opsnorren van de tent.

@marion, ja ik vond het ook heerlijk om meerdaagse trips te maken. Daarom vind ik dit topic ook zo leuk, ik geniet op afstand weer mee.

Ik heb al mijn spullen nog, maar ik hoef hier niet meer te kamperen. Ik maak met de huidige heren eendaagse wandelingen, en dan laat ik me net voor borreltijd ophalen door m’n verkering. :lol1:

Au bonheur qui m’entourne
80564M

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door 80564M »

Friesenfransman schreef:Ik heb al mijn spullen nog, maar ik hoef hier niet meer te kamperen. Ik maak met de huidige heren eendaagse wandelingen, en dan laat ik me net voor borreltijd ophalen door m’n verkering. :lol1:
Ook lekker, maar ik vind het juist wel leuk om samen met verkering te lopen haha. En die kruipt echt niet in een tentje waar hij z'n kont niet kan keren :(:
Dus doen we compromissen. Vanuit de iets grotere tent dagwandelingen. Of inderdaad trekkershutten of hotelletjes onderweg.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door veertje »

Gepikt uit een ander topic. Trektochthond zoekt baas :engel:

klik

Afbeelding
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Persistence »

Oh. Zucht. En nog eens zucht.
Wie offert zich op??
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door veertje »

Persistence schreef:Oh. Zucht. En nog eens zucht.
Wie offert zich op??

Jij? :engel:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Persistence »

veertje schreef:
Persistence schreef:Oh. Zucht. En nog eens zucht.
Wie offert zich op??

Jij? :engel:
Ja ik vind haar uiteraard weer fantastisch. Maar ik ben nog steeds op zoek naar dé baan waarbij je met 2 dagen p/week werken genoeg verdiend :LOL:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door dre »

Persistence schreef:Oh. Zucht. En nog eens zucht.
Wie offert zich op??
Ik had al bijna echtscheiding over nummer 3 :schrik:
Afbeelding
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door bram en thijs »

dre schreef:
Persistence schreef:Oh. Zucht. En nog eens zucht.
Wie offert zich op??
Ik had al bijna echtscheiding over nummer 3 :schrik:
Hond erbij, man eraf. Het kan een vooruitgang zijn
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door dre »

bram en thijs schreef:
dre schreef:
Persistence schreef:Oh. Zucht. En nog eens zucht.
Wie offert zich op??
Ik had al bijna echtscheiding over nummer 3 :schrik:
Hond erbij, man eraf. Het kan een vooruitgang zijn
Mwah, dan kan ik mij financieel geen 4e hond verantwoorden :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door dre »

Ik heb eind van de maand weer een weekend tijd :cheer:

Nu eens kijken waar ik heen ga en of ik een meerdaagse wandeltocht ga doen met hotel tussendoor (oefenen of ik een lichtgewicht tent kan meeslepen en al) of dat ik de tent neerzet en vanuit daar ga lopen :D
Afbeelding
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Manuma »

Wij hebben een kort weekend Texel gehad. We logeerden bij camping Kogerstrand, ideaal! Een heel grote camping vlak aan het strand en toch zat je zo stil en privé, helemaal in de duinen.
We zaten tussen konijnen en fazanten, dus de honden vonden het fantastisch :engel:
Het is een vrij dure camping, we betaalden met twee personen en twee honden € 42,- voor één nachtje. Maar het is dan ook best luxe met een mooi sanitair en je hoeft geen kleingeld te sparen voor de (prima!) douche.

Onze kampeerplek. Ik had een grote geboekt zodat we lekker de ruimte hadden en het was toch dezelfde prijs :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Heel wat Texels skuumkoppe gedronken :mann:
Afbeelding

Veel paden waren afgesloten voor het broedseizoen, maar je hebt alsnog uitgestrekte duinen. Prachtig, zelfs voor mij als kustbewoner :D
Afbeelding

En overal hondvriendelijk, zelfs op de boot. Hier waren we nog aan het wachten op de volgende.
Afbeelding

Bijna iedereen geniet daar van het mooie uitzicht :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door dre »

Wat een schitterend plekje voor je tent :80: :I:

En ik wil heel graag nog een keertje naar Texel, lijkt me heerlijk en jouw foto's helpen niet om het toch niet te doen :mrgreen: oké, misschien die laatste foto :LOL:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door veertje »

Persistence schreef:
veertje schreef:
Persistence schreef:Oh. Zucht. En nog eens zucht.
Wie offert zich op??

Jij? :engel:
Ja ik vind haar uiteraard weer fantastisch. Maar ik ben nog steeds op zoek naar dé baan waarbij je met 2 dagen p/week werken genoeg verdiend :LOL:

Zeg je het even als je die gevonden hebt? :tongue:

@Manuma: Wat een mooie plek! Inderdaad lekker afgeschermd zo.
En prachtig uitzicht :LOL:
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Manuma »

dre schreef:Wat een schitterend plekje voor je tent :80: :I:

En ik wil heel graag nog een keertje naar Texel, lijkt me heerlijk en jouw foto's helpen niet om het toch niet te doen :mrgreen: oké, misschien die laatste foto :LOL:
Eind deze maand dus :cheer:

Het is ook echt een heel leuk stadje, De Koog. Wij zijn die hete zaterdag van terras naar terras verschoven :mrgreen:
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door DeDiana »

Leuk Manuma, ziet er heerlijk uit! :I:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door dre »

Manuma schreef:
dre schreef:Wat een schitterend plekje voor je tent :80: :I:

En ik wil heel graag nog een keertje naar Texel, lijkt me heerlijk en jouw foto's helpen niet om het toch niet te doen :mrgreen: oké, misschien die laatste foto :LOL:
Eind deze maand dus :cheer:

Het is ook echt een heel leuk stadje, De Koog. Wij zijn die hete zaterdag van terras naar terras verschoven :mrgreen:
Haha misschien, had al camping uitgezocht in de achterhoek inmiddels :mrgreen:

Edit: en hele leuke reactie terug gehad dus we gaan naar naar Minicamping de Kei in Lichtenvoorde :cheer:
Nu nog even bedenken of ik Sjuun of Kens meeneem :denken:
Afbeelding
80564M

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door 80564M »

Wat een heerlijke plek Manuma!
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

veertje schreef:Gepikt uit een ander topic. Trektochthond zoekt baas :engel:

klik
handen zitten, handen zitten, handen zitten
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”