Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trektochtentopic

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Habibi
Zeer actief
Berichten: 6969
Lid geworden op: 27 jun 2011 12:55
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Habibi »

Eens.


En het vingerhoedskruid ook!
Afbeelding
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door dre »

Mooi!! En Radio Kootwijk, prachtige omgeving :I:

Hopelijk blijft het morgen ook droog :ok:
Afbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door veertje »

Ziet er mooi uit daar! Pittige wandeling met het zand lijkt me. En die route omschrijving :LOL:
Friesenfransman

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Prachtig!

Een giller toch, al die verlaten schoonheid in Nederland. Ik heb kilometers gelopen in het hollandsche land en ik kwam ook vrijwel nooit iemand tegen. Ik zal eens graven in mijn archieven, misschien kom ik nog tochten tegen die je nog niet kent.

En dank, dat jullie al die foto’s delen. Ik geniet er ook op afstand van :ok:
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

Wat mooi en ahhh de Zanderdennen is zo leuk! Veel jonge evers te zien ook rondom. Veel plezier!
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

En? Hoe was dag 2? We hebben een update nodig :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Persistence »

Habibi schreef:n het vingerhoedskruid ook!
Ja dankje! Ik wist niet hoe ze heetten.
Friesenfransman schreef:Prachtig!

Een giller toch, al die verlaten schoonheid in Nederland. Ik heb kilometers gelopen in het hollandsche land en ik kwam ook vrijwel nooit iemand tegen. Ik zal eens graven in mijn archieven, misschien kom ik nog tochten tegen die je nog niet kent.

En dank, dat jullie al die foto’s delen. Ik geniet er ook op afstand van :ok:
Ja gek he, NL is zo overbevolkt, maar in die stukken niet. Ik kan daar echt van genieten als ik niemand tegenkom :cool2:
Crescent schreef:Wat mooi en ahhh de Zanderdennen is zo leuk! Veel jonge evers te zien ook rondom. Veel plezier!
Dat zag jouw padvindersoog goed!
Crescent schreef:En? Hoe was dag 2? We hebben een update nodig :mrgreen:
Ik was gisteren toen ik thuis kwam meteen in slaap gevallen, ik was ka-pot. :LOL:

Er kwam later nog een jongen op het trekkersveld staan die voor het eerst zijn tent ging opzetten, toen hij na een halfuur zijn buitentent binnenstebuiten op had gezet en zijn binnentent er nog naast lag, ging ik maar even helpen :mrgreen: Hij ging in een maand tijd van Praag naar Athene fietsen en wilde zijn tent weleens uitproberen, dat leek me niet onhandig.
Heb gezellig tot een uurtje of 12 zitten kletsen. Victor was op strooptocht en had een muisje gevonden, hij sprong erbovenop. Vervolgens stond het achterpootje van het muisje eh... verkeerd om en hij strompelde weg :ugh: Na het verminken vond Vic er niks meer aan, de moordenaar.

Vervolgens naar bed, maar Victor moest persé steeds op me komen liggen waardoor mijn matje tegen de tentwand kwam, en ik ofwel met met hoofd of met m'n voeten in het doek lag. Hij wilde niet op zijn eigen matje, die moest zorgvuldig weggekrabt worden (niet doen!!). Toen ik hem aan z'n voorpoten een stuk opzij had getrokken (hij wilde niet opstaan) besloot hij dat hij dan maar de waakhond moest uithangen en elk geluidje werd weggegromd. Toen ik net weg begon te zakken en hem aaide, voelde ik een teek. Die moest eruit! Dus hoofdlamp weer aan, en na wat gefriemel allebei weer klaarwakker. Tegen een uur of 2 viel ik dan eindelijk in slaap, om om 5 uur weer wakker gelikt te worden door die haarbal. "Ga nog maar even slapen". Nee dus.
Dus mega vroeg eruit, gedouched en heel relaxed ontbeten. Tent was zeiknat, dus besloot nog maar even te lezen.

Om daarna aan de helse terugtocht te beginnen. Ik had voor de korte route van 17km gekozen (andere optie was 22km), maar de eerste 5 km was door mul zand. Victor rende heen en weer met een stok in z'n bek, ik strompelde er in de zon achteraan. De rugzak leek wel lood te wegen en m'n benen deden zeer. Na 10km was daar eindelijk een bankje, ik moest zitten, van mij! Zaten er al 2 mensen met een uitvallende ODH op. Grrr frustratie, ik moest doorlopen. En plassen. Achter een boom, met rugzak nog op m'n rug, tegen een boom aan geleund. Toen ik overeind wilde komen verzuurden m'n benen volledig, ik viel achterover tegen de boom, kon me gelukkig een zetje terug geven en viel toen door het gewicht van de rugzak op m'n knieën voorover, met broek nog op m'n knieën. Toen kwamen ook nog eens de mensen met de ODH langslopen :jank:

Maar vooruit, we moesten weer. Het eerstvolgende bankje ben ik neergeploft, en kwamen er net paarden met wagens aan om een voltallige bruiloftsgezelschap uit te laden op de hei om foto's te maken. Zat ik daar met m'n bezwete kop en niet zo fris ruikend t-shirt. Voelde me wat ongemakkelijk dus we zijn snel verder gegaan. Omdat ik het zwaar had heb ik minder op de omgeving gelet en foto's gemaakt dan de eerste dag, ik wilde vooral zo snel mogelijk op het einde zijn. Op 14km kón ik niet meer en heb mezelf ergens midden in het bos laten vallen. Midden in een tekennest. Ik plukte er zo zeker 50 van Victor af :80: Maar die adrenaline was goed voor de eindspurt van de laatste 3 km die ik gemarcheerd heb.

In de auto vielen m'n ogen al bijna dicht, heb heel hard foute liedjes meegeblerd en kauwgombellen geblazen om wakker te blijven.

Tip: ik dacht dat het handig was een sportbeha aan te trekken, maar dat is niet handig onder een zware tas, de striemen staan nog in m'n schouders.
Ik loop vandaag alsof ik een houten been heb. Victor daarentegen heeft deze keer nergens last van, gelukkig maar. Liever ik dan hij.

Reuze ontspannen, zo'n weekendje in de natuur :LOL: Zal straks nog even wat schamele foto's plaatsen.
Stapper
Zeer actief
Berichten: 1152
Lid geworden op: 23 aug 2015 20:22

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Stapper »

Wat ontzettend beeldend geschreven :LOL:
Laatst gewijzigd door Stapper op 17 jun 2019 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nu weet ik weer waarom we een huisje huren waar we per auto naartoe gaan
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door veertje »

:LOL: :LOL:

Dat klinkt als heel veel lol :mrgreen:
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Manuma »

Hahaha oh sorry maar wat heb je het beeldend opgeschreven :mrgreen: :goeie: Vooral dat plassen en de boom!
Ik hoop dat je een bad hebt? Dat kan jouw arme lijf wel gebruiken :J:
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Persistence »

Afbeelding

Er was er eentje vrolijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo lijkt het maar een klein tasje. Maar hij was echt heul zwaar hoor!

Afbeelding

Kijk nou eens naar mij in plaats van steeds naar je voeten! Kijk nou!

Afbeelding

Ik wil niehieeeet op de fotoooooo!

Afbeelding

Ha, zie dat maar eens scherp op de foto te krijgen! Niet gelukt.

Afbeelding

Thuis: stuk.
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door veertje »

Er heeft in ieder geval eentje lol gehad :mrgreen:
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

Hahahaha! Ik weet het nog zo goed toen ik de eerste keer met 15 kg ging lopen in de hitte en dat ik helemaal in paniek raakte op 1/3 van de 12 km die ik moest lopen. Bij elke stap had ik het gevoel dat ik achterover ging vallen toen ik moe werd. Dat was ook gelijk de laatste keer dat ik met zo'n gewicht liep. En jij dan als arme drommel met die 5 km door het zand, oh mijn god. Dat was een aardige training.

En dan plassen, ben je maar plat op de grond gaan liggen daarna? Ik moest ooit eens zo nodig ergens in z-kennemerland en dacht een perfect beschut plekje te hebben gevonden. Komt er heel langzaam op een meter of 7 afstand een wandelaar langs die onafgebroken gaat kijken terwijl ik zit te hurken en doe alsof ik er niet ben.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door dre »

Owh dat was een goede oefening in doorzetten :80:

Prachtige foto's, maar ik begrijp dat je vooral je voeten hebt gezien :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

Heeft iemand tips voor wandelingen op de utrechtse heuvelrug van 15-30 km? Of een app waar ik die kan vinden :D
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Persistence »

Crescent schreef:Heeft iemand tips voor wandelingen op de utrechtse heuvelrug van 15-30 km? Of een app waar ik die kan vinden :D
https://www.wandelzoekpagina.nl/dagwandelingen/ en dan wandelzapp als app, de eerste wandeling is gratis. Vind ik een fijne app.

Neem een plastuit mee, dan kun je rechtop achter een boom blijven staan :mann: Zet je de review daarna ff hier neer?
Gebruikersavatar
Joyce112
Zeer actief
Berichten: 592
Lid geworden op: 03 jul 2009 18:30
Aantal honden: 4
Locatie: Den Haag

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Joyce112 »

@Persistence; :LOL: Wat schrijf je leuk.
Crescent schreef:Heeft iemand tips voor wandelingen op de utrechtse heuvelrug van 15-30 km? Of een app waar ik die kan vinden :D
Ik heb deze pas gelopen; Trage Tocht Leersum-Doorn; https://www.wandelzoekpagina.nl/wandeli ... orn/12600/
Je kan een GPX bestand van de site plukken. Als je de Wikiloc-app hebt, dan kan je de wandeling lopen via mijn opgeslagen route :D

Ik lees stiekem mee voor andere routes op de Utrechtse Heuvelrug :W:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

ik kan niet kiezen tussen het aanschaffen van de wandelingen op wandelzapp of een jaar wikiloc :mann: :mann: :mann: Ik ga volgende week de 14 dagen trial van wikiloc wel doen.

Iemand nog zin in twee dagen wandelen op de heuvelrug volgende week?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Persistence »

Crescent schreef:ik kan niet kiezen tussen het aanschaffen van de wandelingen op wandelzapp of een jaar wikiloc :mann: :mann: :mann: Ik ga volgende week de 14 dagen trial van wikiloc wel doen.

Iemand nog zin in twee dagen wandelen op de heuvelrug volgende week?
Vrijdag of zaterdag zou kunnen? Ze geven trouwens wel snikheet weer af, ik weet niet of het zo'n goed idee is...?
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

Persistence schreef:
Crescent schreef:ik kan niet kiezen tussen het aanschaffen van de wandelingen op wandelzapp of een jaar wikiloc :mann: :mann: :mann: Ik ga volgende week de 14 dagen trial van wikiloc wel doen.

Iemand nog zin in twee dagen wandelen op de heuvelrug volgende week?
Vrijdag of zaterdag zou kunnen? Ze geven trouwens wel snikheet weer af, ik weet niet of het zo'n goed idee is...?
Ik kan maandagavond tot woensdag (help) Ik wilde alle staatsbosbeheer wandelingen in 1 dag gaan doen ter hoogte van Hollandsche Rading (Camping fazantenhof) en heb na weerbericht vandaag nog bedacht een tropenrooster toe te passen; 1 rondwandeling van 10 km tussen 7:30-10:00 en daarna rondlummelen met een boek en een groot glas ijsthee, maar dan vind ik het weer soort van zonde. Dus ik denk niet dat we nog gaan...
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Sandra&co

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik heb in principe interesse in een goeie wandeling, maar niet volgende week. Veel te heet.
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Crescent schreef:ik kan niet kiezen tussen het aanschaffen van de wandelingen op wandelzapp of een jaar wikiloc :mann: :mann: :mann: Ik ga volgende week de 14 dagen trial van wikiloc wel doen.

Iemand nog zin in twee dagen wandelen op de heuvelrug volgende week?
Jij gaat volgende week niet wandelen, ben je betoeterd
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Soooof »

Crescent schreef:ik kan niet kiezen tussen het aanschaffen van de wandelingen op wandelzapp of een jaar wikiloc :mann: :mann: :mann: Ik ga volgende week de 14 dagen trial van wikiloc wel doen.

Iemand nog zin in twee dagen wandelen op de heuvelrug volgende week?
Ik heb wikiloc, bevalt prima. Ook voor hardlopen en trails, ook in het buitenland. Maar met de andere heb ik geen ervaring.
Friesenfransman

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Soooof schreef:
Crescent schreef:ik kan niet kiezen tussen het aanschaffen van de wandelingen op wandelzapp of een jaar wikiloc :mann: :mann: :mann: Ik ga volgende week de 14 dagen trial van wikiloc wel doen.

Iemand nog zin in twee dagen wandelen op de heuvelrug volgende week?
Ik heb wikiloc, bevalt prima. Ook voor hardlopen en trails, ook in het buitenland. Maar met de andere heb ik geen ervaring.
Het is ongetwijfeld tegenwoordig minder praktisch maar ik had (en heb) altijd reuzeveel plezier van mijn stafkaarten. De pret begon al ruim voor elke nieuwe geplande wandeling of vakantie, met urenlang neuzen in de collectie bij Interglobe in Utrecht of Pied à Terre in Amsterdam. Ergernis ook want waar ik heen wilde lag altijd - áltijd - in het uiterste hoekje van zo’n kaart dus dan moest je er toch twee of drie kopen of één maar met een grotere schaal en dus minder details. En dan thuis de hele tafel ermee bedekken en maar turen en routes plannen. Hopeloos ouderwets maar ik ben er nog nooit mee verdwaald.
Ik heb er laatst nog één aan iemand kado gedaan, hier in Frankrijk kun je ze namelijk heel modern online ‘op maat’ bestellen - en op maat betekent dat je daar waar je heen wilt midden op de kaart kan laten afdrukken: ideaal!

Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Soooof »

Friesenfransman schreef:Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Nee. :mrgreen: Niet in de laatste plaats niet omdat wat ik gebruik ook geschikt moet zijn voor hardlopen. Hardlopen met een papieren kaart is niet bijzonder succesvol. En mijn huidige positie staat niet op de papieren kaart. In mn app wel. :cool2:
Friesenfransman

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Friesenfransman »

Soooof schreef:
Friesenfransman schreef:Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Nee. :mrgreen: Niet in de laatste plaats niet omdat wat ik gebruik ook geschikt moet zijn voor hardlopen. Hardlopen met een papieren kaart is niet bijzonder succesvol. En mijn huidige positie staat niet op de papieren kaart. In mn app wel. :cool2:
:80: Hopeloos ouderwets dus die kaarten.

Maar waarom zouden die kaarten niet geschikt zijn voor hardlopen? Of je de route die je op de kaart hebt gevonden nou wandelt of rent, dat maakt toch niet uit?
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door veertje »

Friesenfransman schreef:Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Ik doe soms wel aan kaarten. Mijn vader gebruikt ze op vakantie altijd en zodoende kijk ik dan wel eens mee om te zien of hij geen zware tocht uitzoekt :LOL:
Afgelopen december met Shibby in de Ardennen hebben we nog in het dorp een wandelkaart gekocht waar Shibby de wandelingen op uitgezocht heeft :wink:
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door dre »

Als ik papieren kaarten kan vinden wel, maar dat is nogal eens een dingetje tegenwoordig :wink:
Verder loop ik nog wel eens met een papieren wandelboekje met de route erin.

Laatste vakantie via Locus de routes globaal uitgezet, ideaal omdat je inderdaad je eigen positie ten opzichte van de route kan bepalen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

Friesenfransman schreef: Het is ongetwijfeld tegenwoordig minder praktisch maar ik had (en heb) altijd reuzeveel plezier van mijn stafkaarten. De pret begon al ruim voor elke nieuwe geplande wandeling of vakantie, met urenlang neuzen in de collectie bij Interglobe in Utrecht of Pied à Terre in Amsterdam. Ergernis ook want waar ik heen wilde lag altijd - áltijd - in het uiterste hoekje van zo’n kaart dus dan moest je er toch twee of drie kopen of één maar met een grotere schaal en dus minder details. En dan thuis de hele tafel ermee bedekken en maar turen en routes plannen. Hopeloos ouderwets maar ik ben er nog nooit mee verdwaald.
Ik heb er laatst nog één aan iemand kado gedaan, hier in Frankrijk kun je ze namelijk heel modern online ‘op maat’ bestellen - en op maat betekent dat je daar waar je heen wilt midden op de kaart kan laten afdrukken: ideaal!

Doen wandelaars van tegenwoordig daar nog aan, aan papieren kaarten?
Jazeker doen wandelaars aan papieren kaarten, en kompassen en een GPS app, een combinatie als één systeem. Ik heb om meerdere redenen graag papieren kaarten mee; een beter overzicht, de batterij gaat niet leeg en ik vind het leuk. Ik koop ze vaak op de plaats zelf. Ik gebruik een simpel plaatkompas om te oriënteren waar ik heenmoet. Ik zie GPS als een soort noodmiddel als ik echt de weg kwijt ben om snel een indicatie te krijgen van waar ik sta - als ik bereik heb natuurlijk.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”