Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trektochtentopic

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Trektochtentopic

Ongelezen bericht door Crescent »

Omdat ik deze zomer eropuit kan met mijn hond zit ik een beetje te brainstormen over het hoe en wat. Ik heb geen plan waarheen. Reis te voet of eventueel met OV.

Een grondpin, wat voer, een matje, slaapzak, tent, gaspitje en een pan. Hond laten enten tegen rabiës en behandelen met advantix. En dan? Een lepel? Een losse handenlijn? Een tekentang? Extra touw? Goed boek? Welke tools waren voor jullie onontbeerlijk? Ik neem liever niet te veel mee maar het moet wel een beetje comfortabel, het is tenslotte vakantie.
Laatst gewijzigd door Crescent op 19 feb 2019 14:00, 3 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Een lepel?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

bram en thijs schreef:Een lepel?
Okee, dat was een domme vraag.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Weet je zeker dat dit een goed plan is?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik begin er nu al over te twijfelen :mrgreen: Dit is het domste topic wat ik tot nu toe heb geopend geloof ik.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Sorry jongens. Het licht staat aan maar er vandaag niemand thuis in mijn brein.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Ga in de achtertuin staan.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Oké. En dan?
Laatst gewijzigd door Crescent op 01 jun 2018 15:19, 3 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Crescent schreef:Oké. En dan?
Toen gingen ze zelf maar. Nog gewonnen ook.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Wat een rottig klein glas.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Nanna schreef:
Crescent schreef:Oké. En dan?
Ja, lul maar over je eigen dommigheid heen :LOL:
haha shit
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Okee. Badjas. Hond. Martini. Dit gaat helemaal goedkomen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nanna schreef:
bram en thijs schreef:Wat een rottig klein glas.
Jack Snuffel hoeft om tien uur 's morgens nog niet in de lorum te zijn hè.
Nee. Maar half elf is prima.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Mizzsylver schreef:Tekentang, traumeel, EHBO koffertje, in sommige landen is een muilkorf verplicht om bij je te hebben. Kleedje, oude handdoeken zodat je voor je OV instapt de ergste blubber van zn poten kan vegen. Vetbed. Van die plakband rollers om haren van je slaapzak, kleren, tentvloer (reuze handig, ook zand plakt er goed aan)
Goed humeur, opvouwbare water en voerbakjes.

En drank :E:
Een hele, hele grote EHBO-koffer is in dit geval zinvoller. Maar lief dat je dit serieus neemt.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Mizzsylver schreef:Tekentang, traumeel, EHBO koffertje, in sommige landen is een muilkorf verplicht om bij je te hebben. Kleedje, oude handdoeken zodat je voor je OV instapt de ergste blubber van zn poten kan vegen. Vetbed. Van die plakband rollers om haren van je slaapzak, kleren, tentvloer (reuze handig, ook zand plakt er goed aan)
Goed humeur, opvouwbare water en voerbakjes.

En drank :E:
Bedankt voor het meedenken :mrgreen:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Snowdog
Actief
Berichten: 186
Lid geworden op: 19 sep 2016 20:53
Aantal honden: 2

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Snowdog »

Wij kamperen wel veel. Zo weinig mogelijk meenemen is altijd het beste, als je ook nog een beetje rond wilt. Waar ga je naartoe? (hoe ver van de beschaving?) Wat ik meeneem voor een weekend kamperen in het bos: matje, slaapzak, tent, gaspitje, lamp. Schoon ondergoed en sokken, een paar lege vuilniszakken. Een bord en een mok. Een koffiefilter en koffie (het lekkerste, smorgens verse koffie). Wat te eten, voor een weekend maak ik meestal iets van tevoren dat ik kan opwarmen. Een pannetje. tandenborstel, zeep. Handdoek. Zwemkleding / kleding waar je mee kunt zwemmen.
Voor de honden.. eigenlijk niets. Soms wat eten, maar meestal eten ze met mij mee (pasta met saus, lusten ze prima). Drinken doen ze onderweg wel uit een beekje en ze lopen altijd los. Als ik in het buitenland zou gaan kamperen met de honden, dan zou ik wel hun paspoorten in mijn tas steken. En dan nam ik ook wel riemen mee :)

Wij gaan vaak met een grotere groep en dan heb je veel spullen maar 1 of 2 van nodig dus dat pakt lichter.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Snowdog schreef:Wij kamperen wel veel. Zo weinig mogelijk meenemen is altijd het beste, als je ook nog een beetje rond wilt. Waar ga je naartoe? (hoe ver van de beschaving?) Wat ik meeneem voor een weekend kamperen in het bos: matje, slaapzak, tent, gaspitje, lamp. Schoon ondergoed en sokken, een paar lege vuilniszakken. Een bord en een mok. Een koffiefilter en koffie (het lekkerste, smorgens verse koffie). Wat te eten, voor een weekend maak ik meestal iets van tevoren dat ik kan opwarmen. Een pannetje. tandenborstel, zeep. Handdoek. Zwemkleding / kleding waar je mee kunt zwemmen.
Voor de honden.. eigenlijk niets. Soms wat eten, maar meestal eten ze met mij mee (pasta met saus, lusten ze prima). Drinken doen ze onderweg wel uit een beekje en ze lopen altijd los. Als ik in het buitenland zou gaan kamperen met de honden, dan zou ik wel hun paspoorten in mijn tas steken. En dan nam ik ook wel riemen mee :)

Wij gaan vaak met een grotere groep en dan heb je veel spullen maar 1 of 2 van nodig dus dat pakt lichter.
Dat is ongeveer de lijst die ik ook in gedachte had. Vooral een lichtgewicht tentje dat tegen een regenbui kan, waar rechtop in gezeten kan worden, vind ik belangrijk. Voor eten dacht ik gewoon aan zakjes droge pasta incl saus, maar ver van de beschaving af ga ik zeker niet, dus dat soort dingen loopt wel los.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Persistence »

Volgt dit even want ik wil deze zomer ook wel kamperen met de hond. Ik heb nog nooit gekampeerd, laat staan een tent heb haha. Dat wordt een decathlonnetje om uit te proberen.

Maar wat misschien wel handig is, als je echt in een natuurgebied zit: wilderniss wash. Dat is een spulletje waar je jezelf en je spullen mee kan wassen, met koud water (en zout water ook). Het verontreinigt het water daar ook niet. Bij Bever heb ik dat gehaald.

Ohja, en geen lepel, maar een spork he...
Sandra&co

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Een oplaadding voor je telefoon. Ik wil namelijk wel bereikbaar blijven aangezien ik dan in m'n eentje wandel. Ik zag pas een rugzak met een klein zonnepaneeltje erop, en anders een laadbankje :)
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik neem veel te veel mee dus ik kan alleen met de honden kamperen als we met de auto gaan. Maar ik neem stofbenches mee, manden/matjes, slaapzakken en/of warme pyama's voor de honden (ben altijd bang dat ze het koud krijgen), grondpinnen met wat langere lijnen, Renske of brokken. En natuurlijk speeltjes en knaagspul en dingen als riemen, tuigen, voldoende poepzakjes.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Paisley »

Voor de honden neem ik weinig mee. Iets waar ze uit kunnen drinken. Een tekenhaakje zit standaard in mn portemonnee
En een rol plastic zakjes als je op een camping staat.

Een laadbank en lader voor je telefoon is handig. Als ik op een camping in het toiletgebouw mn telefoon wil laden, durf ik hem niet achter te laten. Maar met een laadbankje gaat dat altijd goed (en dan laad je je telefoon in je tent wel weer op). Mocht die gejat worden, dan doet dat niet zo'n pijn.
Mn honden krijgen zoveel mogelijk voer van wat ik onderweg kan kopen, maar voor als ik geen supermarkt tegen kom heb ik voor twee dagen voer in mn rugzak.
Ik heb lang niet altijd koopspul bij me, want dat kost best wat gewicht. Ik vind een rugzak boven de 15kg heel vervelend tijdens trektochten. Als ik veel ga wandelen voeder ik mezelf wel met wat ik onderweg eetklaar kan halen. Voor je in het buitenland gaat trekken, zou ik eerst een weekend in Nederland uitproberen om te kijken wat je mist en wat je teveel mee hebt.

Is het de bedoeling dat je op een camping gaat staan voor meerdere nachten, of ga je trekken? Als je op een camping blijft staan, kun je natuurlijk wat meer meenemen wat t leven een stuk makkelijker maakt ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Persistence schreef:Volgt dit even want ik wil deze zomer ook wel kamperen met de hond. Ik heb nog nooit gekampeerd, laat staan een tent heb haha. Dat wordt een decathlonnetje om uit te proberen.

Maar wat misschien wel handig is, als je echt in een natuurgebied zit: wilderniss wash. Dat is een spulletje waar je jezelf en je spullen mee kan wassen, met koud water (en zout water ook). Het verontreinigt het water daar ook niet. Bij Bever heb ik dat gehaald.

Ohja, en geen lepel, maar een spork he...
Fijn. Die wilderniss wash zal wel van zeepnootjes zijn. Ik ga niet ver van de bewoonde wereld, daar heb ik totaal niet de ervaring voor. Die spork is check.
Sandra&co schreef:Een oplaadding voor je telefoon. Ik wil namelijk wel bereikbaar blijven aangezien ik dan in m'n eentje wandel. Ik zag pas een rugzak met een klein zonnepaneeltje erop, en anders een laadbankje :)
Slim. Een zonnepaneeltje is wel heel handig, mits zon en wildkamperen.
Lothian schreef:Ik neem veel te veel mee dus ik kan alleen met de honden kamperen als we met de auto gaan. Maar ik neem stofbenches mee, manden/matjes, slaapzakken en/of warme pyama's voor de honden (ben altijd bang dat ze het koud krijgen), grondpinnen met wat langere lijnen, Renske of brokken. En natuurlijk speeltjes en knaagspul en dingen als riemen, tuigen, voldoende poepzakjes.
Renske is handig meeneemvoer, ze verkopen het oa. in 395 grams verpakkingen, maar het is wel een flink extra gewicht voor een tocht zonder auto. Ookal vind mijn hond brokken niet echt lekker, het zal toch dat worden, vermengd met een blikje vis oid. Ik neem ook altijd graag te veel mee, dat gaat nu echt niet.
Paisley schreef:Voor de honden neem ik weinig mee. Iets waar ze uit kunnen drinken. Een tekenhaakje zit standaard in mn portemonnee
En een rol plastic zakjes als je op een camping staat.

Een laadbank en lader voor je telefoon is handig. Als ik op een camping in het toiletgebouw mn telefoon wil laden, durf ik hem niet achter te laten. Maar met een laadbankje gaat dat altijd goed (en dan laad je je telefoon in je tent wel weer op). Mocht die gejat worden, dan doet dat niet zo'n pijn.
Mn honden krijgen zoveel mogelijk voer van wat ik onderweg kan kopen, maar voor als ik geen supermarkt tegen kom heb ik voor twee dagen voer in mn rugzak.
Ik heb lang niet altijd koopspul bij me, want dat kost best wat gewicht. Ik vind een rugzak boven de 15kg heel vervelend tijdens trektochten. Als ik veel ga wandelen voeder ik mezelf wel met wat ik onderweg eetklaar kan halen. Voor je in het buitenland gaat trekken, zou ik eerst een weekend in Nederland uitproberen om te kijken wat je mist en wat je teveel mee hebt.

Is het de bedoeling dat je op een camping gaat staan voor meerdere nachten, of ga je trekken? Als je op een camping blijft staan, kun je natuurlijk wat meer meenemen wat t leven een stuk makkelijker maakt ;)
Ik zou ook liever niet meer dan 20 kg meenemen de hele reis. Omdat ik nul trekkerservaring heb wil ik sowieso eerst een casual weekendje op de camping in NL. Is Bram en Thijs ook weer gerustgesteld. Als het een succes is (lees: tent droog, nachtrust ok, hond tevreden) wil ik gewoon richting DLD of Belgie, niet ingewikkeld of ver weg. Ik spreek de taal goed. Schotland lijkt me helemaal geweldig, maar dat is al een grotere onderneming voor nu, met hele andere weersomstandigheden.

De Jack Wolfskin Gossamer tent lijkt een redelijke keus te zijn, deze kost 100,-. Het liefst zou ik eentje vinden die nog een iets hogere koepel heeft, al is dat weer nadelig ivm. wind. Al met al kom ik nu op een lijstje spullen van rond de 300,-, dat is incl thermarest matje, en backpack, 2e hands.
Laatst gewijzigd door Crescent op 04 jun 2018 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door bram en thijs »

En als het niks is dan ga je gewoon weer naar huis.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Paisley »

Crescent schreef: De Jack Wolfskin Gossamer tent lijkt een redelijke keus te zijn, deze kost 100,-. Het liefst zou ik eentje vinden die nog een iets hogere koepel heeft, al is dat weer nadelig ivm. wind.
Ik heb iets soorgelijks van Coleman. Maar met de honden vind ik het eigenlijk maar niets, net een lijkenzak. Erg krap. En je hebt altijd scheerlijnen nodig om de tent rechtop te houden, en dat was op rotsachtige bodem soms een probleem.
Afbeelding


Ik ben eigenlijk veel blijer met mijn (zeer oude) coleman koepeltentje. Alleen is hij inmiddels zo oud, dat de tape van de naden af komt.
Het voordeel is dat je prima rechtop kan zitten en je hebt meer ruimte. De coleman track 2 is een opvolger van dit tentje. Iets zwaarder dan die lijkenzak maar toch nog maar 3 kg.
Ik vind hem ook prima weersbestendig. Hier op het strand begon het snachts ook flink te waaien en dat red ie prima, ook zonder haringen (ik had geen zandharingen bij me). Als ik met de lijkenzak was geweest, was mn tent zeker ingestort ergens midden in de nacht :)
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Paisley »

Ohja, ik lees over campingbestek. Ik vind de spork echt niet mee te eten. Ik heb bestek van sea to summit. Het weegt niets en je kunt er gewoon lekker mee eten ipv klooien :) https://www.bever.nl/p/sea-to-summit-me ... colour=347

En (sorry zit op de praatstoel, waar het hart van vol is stroomt de mond van over ;) ) ik zou van het zelfde merk een set drysacks kopen. Eén voor schone was en één voor vieze. Als je je kleding wilt wassen, gooi je een liter water en wat zeep in die drysack en ga je er even mee rond voetballen. Even naspoelen op dezelfde wijze en je kleding komt er schoon weer uit.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Paisley schreef:
Crescent schreef: De Jack Wolfskin Gossamer tent lijkt een redelijke keus te zijn, deze kost 100,-. Het liefst zou ik eentje vinden die nog een iets hogere koepel heeft, al is dat weer nadelig ivm. wind.
Ik heb iets soorgelijks van Coleman. Maar met de honden vind ik het eigenlijk maar niets, net een lijkenzak. Erg krap. En je hebt altijd scheerlijnen nodig om de tent rechtop te houden, en dat was op rotsachtige bodem soms een probleem.

Ik ben eigenlijk veel blijer met mijn (zeer oude) coleman koepeltentje. Alleen is hij inmiddels zo oud, dat de tape van de naden af komt.
Het voordeel is dat je prima rechtop kan zitten en je hebt meer ruimte. De coleman track 2 is een opvolger van dit tentje. Iets zwaarder dan die lijkenzak maar toch nog maar 3 kg.
Ik vind hem ook prima weersbestendig. Hier op het strand begon het snachts ook flink te waaien en dat red ie prima, ook zonder haringen (ik had geen zandharingen bij me). Als ik met de lijkenzak was geweest, was mn tent zeker ingestort ergens midden in de nacht :)
De Coleman tentjes heb ik ook bekeken. Met twee middelgrote honden mee heb jij natuurlijk ook wel wat aan extra ruimte. Die van mij is wat kleiner. Rechtop kunnen zitten in de tent vind ik echt wel een belangrijke eigenschap geloof ik. Als het een keer een druilerig weer is dan zou ik het prettig vinden om gewoon even zonder het benauwd te krijgen te kunnen schuilen. Wat mooi, die foto's.
Paisley schreef:Ohja, ik lees over campingbestek. Ik vind de spork echt niet mee te eten. Ik heb bestek van sea to summit. Het weegt niets en je kunt er gewoon lekker mee eten ipv klooien :) https://www.bever.nl/p/sea-to-summit-me ... colour=347

En (sorry zit op de praatstoel, waar het hart van vol is stroomt de mond van over ;) ) ik zou van het zelfde merk een set drysacks kopen. Eén voor schone was en één voor vieze. Als je je kleding wilt wassen, gooi je een liter water en wat zeep in die drysack en ga je er even mee rond voetballen. Even naspoelen op dezelfde wijze en je kleding komt er schoon weer uit.
Klinkt goed en type zoveel je wilt, welkome tips.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
Hylos
Zeer actief
Berichten: 7776
Lid geworden op: 13 dec 2012 16:36
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik heb zo'n pop up tentje van Decathlon.
Kosten geen drol en super makkelijk op te zetten en na wat oefenen heb je em ook in een handomdraai weer opgeborgen.
Getest met regen, hij is niet heel hoog maar je kunt er wel rechtop in zitten mits je niet op je luchtbed zit. :engel:

https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... _/N-unjplv
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door Crescent »

Hylos schreef:Ik heb zo'n pop up tentje van Decathlon.
Kosten geen drol en super makkelijk op te zetten en na wat oefenen heb je em ook in een handomdraai weer opgeborgen.
Getest met regen, hij is niet heel hoog maar je kunt er wel rechtop in zitten mits je niet op je luchtbed zit. :engel:

https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... _/N-unjplv
Zo'n pop up tentje is ideaal . Maar oh man, wat heb ik het geweten toen ik na drie dagen festival dat ding weer moest opbergen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb ook een (grote) pop-up tent van de decathlon. Ideaal en als je niet weet hoe je hem moet opvouwen kijk je even een youtube filmpje :tongue:
Ik heb ook een schapennet met prikpaaltjes voor om de tent, zodat we een tuintje hebben, maar dat is dan wel voor luxe kamperen met een auto. Meenemen onderweg lijkt me een beetje overtollig gewicht :engel:
80564M

Re: Kamperen met de hond... wat neem je mee?

Ongelezen bericht door 80564M »

Crescent schreef:Omdat ik deze zomer eropuit kan met mijn hond zit ik een beetje te brainstormen over het hoe en wat. Ik heb geen plan waarheen. Reis te voet of eventueel met OV.

Een grondpin, wat voer, een matje, slaapzak, tent, gaspitje en een pan. Hond laten enten tegen rabiës en behandelen met advantix. En dan? Een lepel? Een losse handenlijn? Een tekentang? Extra touw? Goed boek? Welke tools waren voor jullie onontbeerlijk? Ik neem liever niet te veel mee maar het moet wel een beetje comfortabel, het is tenslotte vakantie.
Tekentang, standaard in mijn broekzak in de zomer. Mijn honden luisterden prima, dus geen grondpin of lange lijnen. Ik had voor hun eigenlijk alleen water, beetje voer voor de eerste dag en de lijnen mee (maar daar liepen ze aan, ik heb het nu over de vakantie dat we het Pieterpad liepen van huis uit). Ik had overigens toen wel speciaal voor hun een eigen dekbedhoes mee, omdat we ook soms in een hotelletje zouden overnachten. Verder geen kleedjes ofzo, want ze slapen op bed.
Hier kun je trouwens een klein verslagje lezen, staat ook in dat ik de trimscharen mee had genomen. Omdat ik dat altijd tijdens relaxen/kroelen doe, maar was ook handig om mijn lange broek af te knippen omdat het toch wel erg warm werd :D

Als we gewoon gaan kamperen - meestal wel met de auto - neem ik niet veel meer mee. Ook geen voerbakken of waterbakken. Wel hun paspoort trouwens. Which reminds me.... als we eind juni een weekje weg willen, moet ik wel nú de rabiës laten zetten :jank:
Nou ja, anders gaan we maar naar vossenvrij gebied.
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”