Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ga jij heen?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
ceciel
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:48

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door ceciel »

Gisteren geboekt voor twee weken in juli, een 8 persoons vakantiehuis in de Ardennen, Momignies, met een tuin van 30.000 m2 in beschermd bosgebied, voor met zijn tweetjes en meneer Styx. Kan niet wachten :cheer:
80564M

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door 80564M »

Sandra&co schreef:Wij gaan het Krijtlandpad (5 dagen) lopen, inclusief camping tussendoor. Nog geen idee in welke vakantieweek ik dit doe, als het maar enigszins droog is :)
Zoiets gaan wij ook weer doen hopelijk. Nu weer een jonge hond, dus het kan weer :cheer: :cheer: :cheer:
Overnachten waar het maar uit komt (hotelletjes, trekkershutten, pension), en tijdstip van die vakantie is geheel afhankelijk van het weer. Zéker geen hoogseizoen, dus ik kan gewoon vrij nemen wanneer het mooi weer is. En welke LAW we een paar dagen gaan lopen weet ik ook nog niet, Duitsland kan ook goed. Of het Noaberpad, dan kunnen we weer vanuit huis gaan lopen en kan de auto thuis blijven.
Izzie_Anneke
Zeer actief
Berichten: 3821
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:07

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik ga in juni een weekje naar Corfu. Gewoon, om eindelijk eens alleen-op-vakantie uit te proberen. Izzie logeert dan bij Maggie de sheltie, hoef ik me totaal geen zorgen over te maken.
Daarnaast ben ik voornemens twee of drie wandel-vakanties met Izzie te gaan doen. Oostenrijk en Duitsland lijken me wel wat :mrgreen:
Charlotte*
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 07 mei 2002 01:10
Locatie: Amersfoort

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Charlotte* »

We hebben een nieuwe tent gekocht en wilde dit jaar kamperen in de Oostenrijkse of Franse Alpen.
Maar een maand geleden kwam Ziva in ons leven en al snel werd duidelijk dat het niet verstandig is om haar in juli al twee weken uit logeren te sturen. Ze is al zo vaak verhuisd dat we de alpen vakantie hebben uitgesteld naar volgend jaar.

Nu gaan we kamperen in Zuid Limburg in de buurt van Schin op Geul. Een kleine camping met een waterspeelplek voor kinderen en waar honden welkom zijn.

In het voorjaar gaan we een weekend kamperen in de buurt Apeldoorn om te oefenen met tent opzetten.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lysette
Zeer actief
Berichten: 7073
Lid geworden op: 02 mei 2002 17:24
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Lysette »

Charlotte* schreef:We hebben een nieuwe tent gekocht en wilde dit jaar kamperen in de Oostenrijkse of Franse Alpen.
Dat is super leuk, juist met hond!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Gebruikersavatar
_Leonie
Zeer actief
Berichten: 34749
Lid geworden op: 19 jan 2009 15:15
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik ben alleen naar Texel geweest, is prima te doen.
Heb op een Landal Park gezeten, helemaal bovenin. Heb je alles bij de hand en met 15 minuten lopen sta je op het strand, of 5 minuten met de auto.
Sandra&co

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

ruudstofferboa schreef:In februari gaan we een weekje naar de Ardennen met kids en honden, heerlijk wandelen en in de hot tub lekker bubbelen buiten, huisje met omheinde tuin.
Klinkt heerlijk! Mag ik vragen waar dat is?
Gebruikersavatar
kayleigh*
Zeer actief
Berichten: 8647
Lid geworden op: 29 apr 2008 12:28
Mijn ras(sen): X Duitse Herder / Schotse Collie
Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door kayleigh* »

Hier gaan wij begin juni naar de Ardennen met de honden.
Afbeelding
RIP Bonny 10-03-1999? - 06-04-2011
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door veertje »

Lysette schreef:
Charlotte* schreef:We hebben een nieuwe tent gekocht en wilde dit jaar kamperen in de Oostenrijkse of Franse Alpen.
Dat is super leuk, juist met hond!

Nou inderdaad! Oke toegegeven ik ben niet van het kamperen, maar heb nu een enkele keer voor een wedstrijd één of 2 dagen overnacht in een tent. Met honden. Eerst met Finn en opvanger Mika en toen met Finn en puppy Tess. Het is even wennen voor zowel baas als hond, maar reuze gezellig en ook wel lekker warm zo twee honden erbij :tongue:
duitse herder
Zeer actief
Berichten: 7560
Lid geworden op: 02 mei 2009 17:00
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door duitse herder »

Weekje in mei/juni naar Duitsland, voor het eerst dat Noah mee gaat. Het is van Landal (Hochwald) speciaal huisje voor honden. Ik ben heel benieuwd! Op 45 min afstand is een wolvenpark waar honden welkom zijn. Daar gaan we ook heen.
Perry en Noah

Afbeelding
JustJoyce
Zeer actief
Berichten: 1886
Lid geworden op: 11 mei 2013 10:40
Aantal honden: 1

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Een midweekje Terschelling in Mei met mijn moeder, Chef & Levi.
Sandra&co

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Waarschijnlijk weer een weekje met smam en alle honden naar een stacaravan in Burgh Haamstede of omstreken. Hele dagen aan zee, heerlijk. Dat is het enige wat vrijwel zeker is.
Gebruikersavatar
Lieske_1977
Zeer actief
Berichten: 3772
Lid geworden op: 28 mar 2016 21:14
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik ga eind deze maand een week naar Terschelling. Heerlijk, ik kijk ernaar uit!
Afbeelding
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Gos »

In mei gaan we een kleine twee weken naar Oostenrijk, naar Oost Tirol dit keer (na verschillende vakanties in het Salzburger Land), met 2 honden. Vlak ervoor heeft mijn man met Appie hun examen (keuring KNPV PH1) dus daarna hebben we die vakantie wel verdiend, met Appie en zijn moeder natuurlijk.

Een appartement op de begane grond dit keer, met afgezet terras en in de buurt van Lienz, dus vanalles bij de hand. Volop keuze om te wandelen, dus we vermaken ons wel en de honden ook.
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door dre »

dre schreef:Ligt er ook een beetje aan wat er de komende maanden gaat gebeuren, we hebben nogal wat plannen in ons hoofd :LOL:
Nou ja de uhm verhuisplannen gaan door en de puppyplannen zijn (nog steeds) onzeker, maar dat is nu weer paar maanden opgeschoven. :mrgreen:

We zijn al paar weekendjes hier in de buurt weg geweest (duitsland, drenthe, achterhoek staat nog op de planning), maar na de verhuizing wonen we zo heerlijk dat we waarschijnlijk even niet de behoefte hebben aan een weekendje weg :wink:

Ik zou met een vriendin op wandelvakantie met de honden gaan, helaas gaat dat niet door, maar ik zit nu wel te kijken om toch naar Engeland te gaan :I: .

Ik moet er dan alleen nog rekening mee houden dat we in het najaar nog 1,5 week naar de zon gaan (zonder honden), maar die bestemming kiezen we meestal echt pas een maand voor vertrek.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sunshine
Vaste gebruiker
Berichten: 54
Lid geworden op: 31 jul 2007 16:41
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2
Locatie: Diessen (NB)

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Sunshine »

Wij gaan weer naar Oostenrijk.
Voorgaande jaren met onze grote tunneltent gegaan, maar nu met een pup erbij ( die inmiddels alweer 6 maanden is) toch maar voor een huisje gekozen.
We hebben al een proefweekend gehad in Luxemburg, ook in een huisje, en dat ging gelukkig heel erg goed :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
grover
Zeer actief
Berichten: 3780
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:35
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: Bij de rotonde linksaf
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door grover »

Wij gaan dit jaar naar IJsland maar (logischerwijs) zonder honden, die mogen zelf op "vakantie" bij een vriendinnetje in het pension (en ik voel me zo'n ontaarde hondenmama hahahaha).. In het najaar hoop ik nog een paar daagjes met ook de honden op pad te gaan, naar Engeland waarschijnlijk. Bezoekje brengen aan Jamie zn fokker en bijkletsen met vriendjes aldaar :)
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door veertje »

Heerlijk al die vakantieplannen! :D Heb er al helemaal zin in met die zomerse temperaturen buiten!

Schroom niet om jullie campings, huisjes, etc. te delen zodat zoekenden nog inspiratie op kunnen doen, voor nu of volgend jaar.
Gebruikersavatar
zoe2710
Actief
Berichten: 116
Lid geworden op: 24 sep 2013 13:37
Mijn ras(sen): Podenco
Aantal honden: 2
Locatie: Mechelen

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door zoe2710 »

Wij vertrekken volgend weekend voor 2-3weken naar Zuid Spanje (Murcia) met beide honden, mijn ouders hebben daar een appartement met afgezet terras en zitten vlak aan het strand/woenstijngebied dus veel wandelen en in de zee hangen.
Gos
Zeer actief
Berichten: 8486
Lid geworden op: 18 aug 2006 14:56

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Gos »

veertje schreef: Schroom niet om jullie campings, huisjes, etc. te delen zodat zoekenden nog inspiratie op kunnen doen, voor nu of volgend jaar.
'

Na afloop doe ik dat graag als het bevalt :D Eerdere ervaringen in Oostenrijk heb ik verder met de hier al erg bekende Dog Walk Trail (daar hoef ik dus niks meer over te zeggen) en een heel plezierig onderkomen in een groot appartement in de Goldgrube in de buurt van Rauris (prachtig dal is dat :I:) .
Cendy
Zeer actief
Berichten: 2191
Lid geworden op: 18 nov 2003 16:13
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 2

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Cendy »

Wij hebben een camper gehuurd en gaan naar Noorwegen :cheer:
Gebruikersavatar
Wolfdette
Vaste gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jul 2017 14:57
Aantal honden: 2
Locatie: Steenwijk (nog wel)
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Wolfdette »

Leuk topic!

Ik ga eind juni hier: https://www.micazu.nl/vakantiehuis/nede ... sje-10711/
Een midweekje naar toe met mijn twee hondjes. Helemaal zelf, de eerste keer dat ik 'alleen' ga dus erg spannend.
Ik ga met mijn brommobiel (45 kilometerwagentje) vanuit steenwijk er heen. Haha. En sammie kan slecht alleen zijn maar de eigenaren wonen vlak naast het huisje en hebben een hondenopvang. Dus dat is fijn :-)
Heb er erg veel zin in, ben er echt aan toe.
Vandaag ben ik gaan lopen.
En waar ik loop is van nu af aan een weg.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door crutz »

voor wie van de zomer nog een weekend lekker actief bezig wil zijn met zijn hond
https://www.facebook.com/sporthondincon ... 3182217003

Verder gaan wij zelf komen najaar 10 dagen naar de USA, kort maar we gaan genieten, is speciaal voor de 50ste verjaardag van mijn vriend en omdat we samen een jubileum hebben :I:
Gebruikersavatar
Patricia.
moderator
Berichten: 2947
Lid geworden op: 28 okt 2015 17:37
Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren
Aantal honden: 4
Locatie: Borssele

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Patricia. »

Wij gaan met Hemelvaart een lang weekend met de Y-CIE (groep vrienden met legerauto's) weg.
Dan 2e weekend van Juni naar Zomerfolk in Groningen.
En 2e weekend van augustus net de Y-CIE naar Wings and Wheels in Ursel België.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeannettebo
Zeer actief
Berichten: 21293
Lid geworden op: 12 jan 2006 14:43
Aantal honden: 2
Locatie: Sörenberg

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

hier is de spreekwoordelijke kogel eindelijk door de kerk, mijn vader zit de hele zomer in een hutje op de alp in Saas-Allmagell, om 2 groepen koeien te controleren. Wat zo'n beetje inhoud dat hij op zijn dagelijkse rondes met Diva daar langsloopt. Uiteraard ben ik ieder vrij weekend of langer daar ook te vinden ben :8):

Luxe is het niet hoor, het is een beetje kamperen, maar dan in een hut, die wordt gestookt op hout en koken doe je ook op hout. Wel gewone bedden gelukkig. Zonnepanelen zijn er wel. En we nemen zo'n campingdouche mee
Meer hebben we niet nodig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
hewi
Zeer actief
Berichten: 6786
Lid geworden op: 26 jul 2012 20:59
Aantal honden: 2
Locatie: Assen

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door hewi »

Mini camping nieuw kempking in Aalten in de achterhoek gaat het worden. Aangezien ik ineens 3 honden heb ipv 2 en ze hier mee mochten.
Grens Duitsland ik zeg wijn!
Groetjes Heidi
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tamara/Bayko
Zeer actief
Berichten: 5695
Lid geworden op: 18 dec 2006 15:50
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Zoals altijd vier ik 'vakantie' in de achtertuin, maar ik vind het gaaf te lezen en zien wat andermans vakantiebestemmingen zijn :D
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Tineke »

Mijn eerste vakantie van dit jaar zit er al op, Peak district en dat was echt geweldig. Ondertussen is de kerstvakantie definitief Drenthe geworden want daar hebben we een fijn, ons al bekend huisje, geboekt voor die twee weken. En ik zag ook nog een spotgoedkope citytrip voor vier dagen naar Praag en dat heb ik geboekt samen met drie kleinkinderen :D. Die sturen nu steeds appjes met dingen die ze daar willen gaan bekijken dus dat worden drukke dagen :E:.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Onze vakantie plannen zijn iets gewijzigd. Wij gaan weg op 26 juli. Om eerst naar Harz te gaan in Duitsland. Vervolgens door Polen naar de Baltische staten
We gaan uiteraard weer met de camper. Even zien hoe ver we komen. We hebben 3 weken of we Estland halen wordt dus nog spannend. Ben benieuwd want ben in alle landen op Duitsland na nog nooit geweest.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gebruikersavatar
Shibby
Zeer actief
Berichten: 11078
Lid geworden op: 07 feb 2006 11:42
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1
Locatie: Net niet Limburg

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Shibby »

6 dagen Ardennen in een huisje met een eigen stuk bos :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”