Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vliegen met je hond(en)!

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Ήυs
Zeer actief
Berichten: 6020
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:11
Aantal honden: 2

Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Ήυs »

We zijn nog niet terug in Nederland en we dromen alweer over de volgende reis ;) Na een jaar Australië reizen we nu nog 3 weken door Nieuw-Zeeland en wellicht willen we hier ook een half jaartje wonen. Maar dit keer heel graag met onze honden!

Tegenwoordig is alles niet meer zo ingewikkeld zoals ik het lees. Alleen wil ik graag ervaringen horen. Als alles geregeld is en de honden mogen mee, hoe gaat dit dan?

Ze zitten in een transportkennel? Die wordt op temperatuur gehouden? Het lijkt me logisch dat elke hond apart moet?

Hoe waren jullie honden voor en na het vliegen?
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

Leuk. En ja ik heb ervaring mbt vliegen vd honden zowel pups als volwassen.

Idd wordt de temperatuur geregeld in het deel waar ze zitten.

Tot circa 14 kilo ieder mogen huisgenoten samen in 1 kennel ipv apart.

Alleen zowel Australië als NZ hebben nog steeds quarantaine van minimaal 10 dagen. Ook als de rabiës vaccinatie en bloedtiter in orde zijn.

https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... uw-zeeland

https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... #australie

En je betaald per varikennel en per vlucht dus bv bij de klm is de vaste prijs 200€ ongeacht afmetingen kennel (met max dat wel) maar omdat je dan met overstap vliegt betaal je dat voor ieder vlucht deel.

Mijn honden hebben geen hinder van de vluchten.
Pups niet, afgelopen jaar jonge honden van 5 maanden niet en m’n trainingshonden draaiden de volgende dag al een demo na een vlucht van 11 uur (Frankfurt-LA)
Gebruikersavatar
Hippo
Zeer actief
Berichten: 4240
Lid geworden op: 15 nov 2013 14:50
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Hippo »

crutz schreef:Leuk. En ja ik heb ervaring mbt vliegen vd honden zowel pups als volwassen.

Idd wordt de temperatuur geregeld in het deel waar ze zitten.

Tot circa 14 kilo ieder mogen huisgenoten samen in 1 kennel ipv apart.

Alleen zowel Australië als NZ hebben nog steeds quarantaine van minimaal 10 dagen. Ook als de rabiës vaccinatie en bloedtiter in orde zijn.

https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... uw-zeeland

https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... #australie

En je betaald per varikennel en per vlucht dus bv bij de klm is de vaste prijs 200€ ongeacht afmetingen kennel (met max dat wel) maar omdat je dan met overstap vliegt betaal je dat voor ieder vlucht deel.

Mijn honden hebben geen hinder van de vluchten.
Pups niet, afgelopen jaar jonge honden van 5 maanden niet en m’n trainingshonden draaiden de volgende dag al een demo na een vlucht van 11 uur (Frankfurt-LA)
Nou kan ik mij zo indenken dat niet elke hond zo goed uit een vlucht komt als jouw stabiele mechels :wink:
Gebruikersavatar
Ήυs
Zeer actief
Berichten: 6020
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:11
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Ήυs »

crutz schreef:Leuk. En ja ik heb ervaring mbt vliegen vd honden zowel pups als volwassen.

Idd wordt de temperatuur geregeld in het deel waar ze zitten.

Tot circa 14 kilo ieder mogen huisgenoten samen in 1 kennel ipv apart.

Alleen zowel Australië als NZ hebben nog steeds quarantaine van minimaal 10 dagen. Ook als de rabiës vaccinatie en bloedtiter in orde zijn.

https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... uw-zeeland

https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... #australie

En je betaald per varikennel en per vlucht dus bv bij de klm is de vaste prijs 200€ ongeacht afmetingen kennel (met max dat wel) maar omdat je dan met overstap vliegt betaal je dat voor ieder vlucht deel.

Mijn honden hebben geen hinder van de vluchten.
Pups niet, afgelopen jaar jonge honden van 5 maanden niet en m’n trainingshonden draaiden de volgende dag al een demo na een vlucht van 11 uur (Frankfurt-LA)

De regel en wetgeving hebben we al aardig uitgezocht! Ik vond de 10 dagen meevallen. Ik had nog in m’n hoofd dat dit veel langer zou zijn! Ik denk dat ik hier in NZ meteen even vraag en bekijk hoe dat gaat zijn voor ze. Toch wel fijn dat ze samen zijn.

Ze zijn wel beide 20+ kilo. Dus dan mogen ze niet samen?
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik heb veel gevlogen met stichtinghondjes. Dat waren relatief korte vluchten, maar soms met overstap waardoor ze toch 10 uur in de kennel zaten.
Het verschilt per vluchtmaatschappij hoe de honden reizen. Sommige vluchtmaatschappijen staan 2 honden in 1 kennel toe, wat we geregeld met pups hebben gedaan.
De honden waren na het vliegen relatief oke. Beduusd door het avontuur natuurlijk, soms ook bevuild omdat ze lang opgesloten hebben gezeten.

Ik heb een keer vanuit de gate zicht gehad op het laden van de honden. Dat zag er heel netjes uit. Als er een kennel aan kwam, werd de transportband even stil gezet en droegen 2 man de kennel voorzichtig op de band.

Het verschilt per luchthaven waar je de honden moet inchecken. Ik heb zelf alleen ervaring met de (kleine) luchthaven van Rhodos, waar al iemand van het grondpersoneel op je toe kwam lopen als je een kennel bij je had. Dan werd je meegenomen naar een plek waar de kennels door de X-ray moet. Dan moeten de honden even uit de kennel en word de kennel gescand en de paspoorten van de honden gecontroleerd. Daarna kreeg je de boardingpass en moest je met de honden zelf naar een ruimte lopen waar de honden voor de vlucht werden opgehaald om in te laden. Dat ging altijd heel relax maar die luchthaven is ook erg klein en rustig. We hadden dan ook de mogelijkheid om de honden nog even buiten over te halen om een plas te doen.
Op luchthaven van aankomst (heb zelf ervaring met Dusseldorf en Schiphol) worden de honden naar de bagageband gebracht. Meestal komen de honden als laatste als iedereen al lang en breed zn koffer heeft.
Laatst gewijzigd door Paisley op 09 okt 2017 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

Ήυs schreef:
crutz schreef:Leuk. En ja ik heb ervaring mbt vliegen vd honden zowel pups als volwassen.

Idd wordt de temperatuur geregeld in het deel waar ze zitten.

Tot circa 14 kilo ieder mogen huisgenoten samen in 1 kennel ipv apart.

Alleen zowel Australië als NZ hebben nog steeds quarantaine van minimaal 10 dagen. Ook als de rabiës vaccinatie en bloedtiter in orde zijn.

https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... uw-zeeland

https://www.licg.nl/invoereisen-per-lan ... #australie

En je betaald per varikennel en per vlucht dus bv bij de klm is de vaste prijs 200€ ongeacht afmetingen kennel (met max dat wel) maar omdat je dan met overstap vliegt betaal je dat voor ieder vlucht deel.

Mijn honden hebben geen hinder van de vluchten.
Pups niet, afgelopen jaar jonge honden van 5 maanden niet en m’n trainingshonden draaiden de volgende dag al een demo na een vlucht van 11 uur (Frankfurt-LA)

De regel en wetgeving hebben we al aardig uitgezocht! Ik vond de 10 dagen meevallen. Ik had nog in m’n hoofd dat dit veel langer zou zijn! Ik denk dat ik hier in NZ meteen even vraag en bekijk hoe dat gaat zijn voor ze. Toch wel fijn dat ze samen zijn.

Ze zijn wel beide 20+ kilo. Dus dan mogen ze niet samen?
Nee dan moeten ze ieder een eigen varikennel voor de vlucht.

En moet je in Australië overstappen of kan dat ook elders?
Volgens mij geldt overstap nl als import en gelden dezelfde regels (quarantaine) daarom konden voorheen honden ook geen transfer in de UK hebben ;)
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

Ook al zitten ze apart in een varikennel dan nog zitten ze wel naast elkaar op de pallet waar ze op geladen worden ;) ze zitten dus wel bijeen. En in quarantaine mogen huisgenoten volgens mij wel samen. Zie dat maar als 10 dagen pension.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door pioenroos »

Ik heb lang geleden een jaar met mijn 2 teckels in de VS gewoond.
Ze mochten bij de maatschappij van mijn keuze niet samen in een kennel. Nu waren het ook geen contactliggers dus een eigen kennel leek me wel prima.
Het waren wel hondjes die een hoop reizen gewend waren en ze kwam er niet gestrest uit vond ik.

Wel kreeg ik op de terugweg problemen omdat het te warm was voor dierentransport op internationale vluchten. Ik had geen idee dat daar een regel over bestond. Kennelijk is het wachten/laden/lossen voor een internationale anders ofzo en zouden ze dan te lang in de zon staan :19:
Ze hebben toen mijn vlucht omgeboekt met eerst een binnenlandse vlucht naar een koelere (noordelijkere) luchthaven. Daar heb ik toen samen met de honden ruim 12 uur moeten doorbrengen tot er een vlucht richting Amsterdam vertrok waar ik nog bij kon. Ik mocht gelukkig wel samen met de honden wachten in een kantoortje. Hebben we samen geslapen op de grond :mrgreen: De honden bleven er relaxter onder dan ik :wink:
Uiteindelijk kwam ik met 24 uur vertraging aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

pioenroos schreef:Ik heb lang geleden een jaar met mijn 2 teckels in de VS gewoond.
Ze mochten bij de maatschappij van mijn keuze niet samen in een kennel. Nu waren het ook geen contactliggers dus een eigen kennel leek me wel prima.
Het waren wel hondjes die een hoop reizen gewend waren en ze kwam er niet gestrest uit vond ik.

Wel kreeg ik op de terugweg problemen omdat het te warm was voor dierentransport op internationale vluchten. Ik had geen idee dat daar een regel over bestond. Kennelijk is het wachten/laden/lossen voor een internationale anders ofzo en zouden ze dan te lang in de zon staan :19:
Ze hebben toen mijn vlucht omgeboekt met eerst een binnenlandse vlucht naar een koelere (noordelijkere) luchthaven. Daar heb ik toen samen met de honden ruim 12 uur moeten doorbrengen tot er een vlucht richting Amsterdam vertrok waar ik nog bij kon. Ik mocht gelukkig wel samen met de honden wachten in een kantoortje. Hebben we samen geslapen op de grond :mrgreen: De honden bleven er relaxter onder dan ik :wink:
Uiteindelijk kwam ik met 24 uur vertraging aan.

Inderdaad gelden er hitte embargo’s voor bepaalde regio’s en vaak ook enkel voor transfers. Rechtstreeks is geen probleem over het algemeen.

Maar 2 teckels, mochten die niet gewoon in de cabine mee?

En nee voorheen mochten enkel nestgenoten samen vliegen, dat is recent veranderd naar ook huisgenoten. Het mogen enkel geen natuurlijke vijanden zijn, dus bv geen hond en kat samen.
Gebruikersavatar
pioenroos
Zeer actief
Berichten: 3973
Lid geworden op: 23 sep 2010 09:58
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door pioenroos »

crutz schreef:
Inderdaad gelden er hitte embargo’s voor bepaalde regio’s en vaak ook enkel voor transfers. Rechtstreeks is geen probleem over het algemeen.

Maar 2 teckels, mochten die niet gewoon in de cabine mee?
Ik had een rechtstreekse vlucht Washington, DC - Amsterdam. In mijn geval ging het om het verschil nationaal of internationaal. Want ik mocht dus wel vanaf dezelfde luchthaven naar, als ik me goed kan herinneren, Detroit vliegen. Maar dit speelde 15 jaar terug dus de regels zullen nu anders zijn wellicht.


In de cabine vond ik niet echt een optie. Sowieso had dat maar voor eentje gekund, ik was alleen en de ander te groot. En zo'n lange vlucht in een tasje gepropt en niks mogen zijn niet de meeste ideale omstandigheden voor een rustige en stille teckel :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:Ik zou het vooral aan de vliegmaatschappij vragen.

Wat zou je de vliegmaatschappij willen vragen?
Verder dan je de kosten vermelden en he boeking er in zetten (moet telefonisch) en bevestigen komen ze doorgaans niet ;)
Afgelopen jaar zelf in moeten grijpen toen ik op de bevestiging zag dat mevrouw van de KLM een door Delta uitgevoerde vlucht geboekt had. Delta neemt namelijk GEEN dieren mee als overbagage, daar moet het via hun cargo afdeling op een aparte vlucht en met een ander prijskaartje. De KLM neemt ze wel als overbagage mee. Maar sommige KLM vluchten zijn Delta uitgevoerd en dan kan het dus niet.

Geldt overigens ook voor Lufthansa. Bij hun kan het ook enkel op door hunzelf uitgevoerde vluchten.
Gebruikersavatar
Ήυs
Zeer actief
Berichten: 6020
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:11
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Ήυs »

En hoe zit dat met lange vluchten en plassen en poepen?

Als je overstapt, mogen ze er dan even uit? Vast niet?
Gebruikersavatar
Ήυs
Zeer actief
Berichten: 6020
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:11
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Ήυs »

Cleva schreef:Wat is dat voor flauwekul met die vraagtekens?
Hou op met die aanstellerij.

Altijd als ik weer iets van jou lees ben ik zo gelukkig met mijn eigen leven :) Bij jou veranderd er zo weinig.

Zo miserabel zijn om hier hele dagen het forum af te struinen om ergens een reactie te plaatsen om te laten zien dat je anders bent, of te laten zien hoe O zo sarcastisch je bent. Of zo niet gevoelig of dramatisch. ‘Kijk mij eens anders en beter zijn dan het gros van de maatschappij’ Dat je dat keer op keer weer wil bewijzen.

Het lijkt me een vermoeiend iets :)

Heb je ook nog inhoudelijke tips? Of is er verder werkelijk nog steeds geen inhoud?
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

Ήυs schreef:En hoe zit dat met lange vluchten en plassen en poepen?

Als je overstapt, mogen ze er dan even uit? Vast niet?
Ik weet dat de honden bv naar Australië via VCK (zij doen veel naar Australië en plaatsen vaak foto’s van vertrek, overstap en aankomst) bij de overstap op bv Singapore in het Animal hotel daar uit de transport kennel mogen om even uitgelaten te worden. Denk zomaar dat je dat voor je eigen honden tegen betaling ook kan regelen maar dat je dat niet zelf mag doen.

Op vluchten als naar LAX (10-11 uur, 3 uur vooraf inchecken en 1-2 uur achteraf voor je buiten staat + uurtje rijden, totaal dus circa 17 uur) blijven m’n honden en zelfs de pups gewoon schoon. Volwassen honden willen nog wel voor vertrek wat doen, maar laatste keer met 5 maand oude pups wilden ze na vertrek thuis niks meer doen en pas weer buiten bij LAX op gras. 17 uur verder dus.
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Paisley »

Ze komt uit het zuiden toch?
Zuiderlingen maken van alles een vraag
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ήυs
Zeer actief
Berichten: 6020
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:11
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Ήυs »

crutz schreef:
Ήυs schreef:En hoe zit dat met lange vluchten en plassen en poepen?

Als je overstapt, mogen ze er dan even uit? Vast niet?
Ik weet dat de honden bv naar Australië via VCK (zij doen veel naar Australië en plaatsen vaak foto’s van vertrek, overstap en aankomst) bij de overstap op bv Singapore in het Animal hotel daar uit de transport kennel mogen om even uitgelaten te worden. Denk zomaar dat je dat voor je eigen honden tegen betaling ook kan regelen maar dat je dat niet zelf mag doen.

Op vluchten als naar LAX (10-11 uur, 3 uur vooraf inchecken en 1-2 uur achteraf voor je buiten staat + uurtje rijden, totaal dus circa 17 uur) blijven m’n honden en zelfs de pups gewoon schoon. Volwassen honden willen nog wel voor vertrek wat doen, maar laatste keer met 5 maand oude pups wilden ze na vertrek thuis niks meer doen en pas weer buiten bij LAX op gras. 17 uur verder dus.
Hm Oke. Kaz houdt dat ook wel vol. Fay weet ik niet zo goed. Die heeft niet zo’n sterkte blaas meer en de medicijnen werken ook niet echt mee.

Dat zijn dan wel dingen die je even per maatschappij uit moet zoeken denk ik?

Volgens mij zal de overstap sowieso Azië zijn. Meestal wel in ieder geval. Als ze tijdens de overstap even eruit kunnen zou dat wel fijn zijn.

En gebruik je dan een eigen kennel?
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

Ja je moet zelf de kennel aanleveren.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een leuke plannen :cheer: :cheer: :cheer:


Ik ben ooit met wat honden uit Sri lanka gekomen , die mochten er onderweg niet uit overigens tijdens de stop. Is al jaren terug dus wellicht is dat nu anders.
Ze hadden zich bevuild dus onderweg maar verder was alles goed met ze.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door sirene »

Ik heb de honden in Atlanta wel eruit mogen laten (10 jr geleden alweer) tijdens onze overstap. We moesten daar een paar uur wachten op de vlucht naar A'dam.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Ήυs
Zeer actief
Berichten: 6020
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:11
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Ήυs »

crutz schreef:Ja je moet zelf de kennel aanleveren.

Dat is eigenlijk alleen maar fijn! Dan kan ik ze er maanden daarvoor aan laten wennen :)
Gebruikersavatar
Ήυs
Zeer actief
Berichten: 6020
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:11
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Ήυs »

sirene schreef:Ik heb de honden in Atlanta wel eruit mogen laten (10 jr geleden alweer) tijdens onze overstap. We moesten daar een paar uur wachten op de vlucht naar A'dam.

Ik ben benieuwd hoe dat nu is. Misschien verschilt het ook wel per vliegmaatschappij.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

Ήυs schreef:
sirene schreef:Ik heb de honden in Atlanta wel eruit mogen laten (10 jr geleden alweer) tijdens onze overstap. We moesten daar een paar uur wachten op de vlucht naar A'dam.

Ik ben benieuwd hoe dat nu is. Misschien verschilt het ook wel per vliegmaatschappij.
Denk eerder per land ;)
Gebruikersavatar
Ήυs
Zeer actief
Berichten: 6020
Lid geworden op: 03 jul 2013 13:11
Aantal honden: 2

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Ήυs »

crutz schreef:
Ήυs schreef:
sirene schreef:Ik heb de honden in Atlanta wel eruit mogen laten (10 jr geleden alweer) tijdens onze overstap. We moesten daar een paar uur wachten op de vlucht naar A'dam.

Ik ben benieuwd hoe dat nu is. Misschien verschilt het ook wel per vliegmaatschappij.
Denk eerder per land ;)

Ja dat lijkt inderdaad logischer ;)
Gebruikersavatar
Paisley
Zeer actief
Berichten: 11455
Lid geworden op: 03 mar 2013 12:38
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2
Locatie: Fryslân

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door Paisley »

Ήυs schreef:
crutz schreef:
Ήυs schreef:
sirene schreef:Ik heb de honden in Atlanta wel eruit mogen laten (10 jr geleden alweer) tijdens onze overstap. We moesten daar een paar uur wachten op de vlucht naar A'dam.

Ik ben benieuwd hoe dat nu is. Misschien verschilt het ook wel per vliegmaatschappij.
Denk eerder per land ;)

Ja dat lijkt inderdaad logischer ;)
Ook per maatschappij. Ik heb twee transfers gedaan in Athene en 1 keer kreeg ik bagage en honden terug omdat ik twee vluchten van verschillende maatschappijen had.
Had ik een overstap van de zelfde maatschappij, dan werd het rechtstreeks overgeladen
Afbeelding
cafpow
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2018 18:30
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 4

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door cafpow »

Ik vond het zonde om een apart onderwerp te openen hierover. Maar ik ben me dus aan het orienteren over reizen met een hond, aangezien ik mogelijk eind van het jaar met een hond terugreis naar NL. Het gaaat om een poedel, van middelgrootte, maximaal 1,5 jaar en het is nogal een druk/actief en beetje nerveus type. En ze zou in het ruim mee moeten tijdens een reis van in totaal zo'n 17 uur(met een overstap van max. 1 uur).

Maar ik vroeg me dus af of degenen die ervaring hebben met het vliegen met de hond kalmeringstabletten gebruiken(op voorschrift van de arts) of dat jullie ze gewoon in hun 'natuurllijke gemoedstoestand' laten reizen? Het is nogal een lange reis en als die gemaakt wordt wil ik het dier niet onnodig laten stressen, maar een kalmeringsmiddel lijkt me ook wel gevaarlijk omdat je zicht hebt op de hond.
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

cafpow schreef:Ik vond het zonde om een apart onderwerp te openen hierover. Maar ik ben me dus aan het orienteren over reizen met een hond, aangezien ik mogelijk eind van het jaar met een hond terugreis naar NL. Het gaaat om een poedel, van middelgrootte, maximaal 1,5 jaar en het is nogal een druk/actief en beetje nerveus type. En ze zou in het ruim mee moeten tijdens een reis van in totaal zo'n 17 uur(met een overstap van max. 1 uur).

Maar ik vroeg me dus af of degenen die ervaring hebben met het vliegen met de hond kalmeringstabletten gebruiken(op voorschrift van de arts) of dat jullie ze gewoon in hun 'natuurllijke gemoedstoestand' laten reizen? Het is nogal een lange reis en als die gemaakt wordt wil ik het dier niet onnodig laten stressen, maar een kalmeringsmiddel lijkt me ook wel gevaarlijk omdat je zicht hebt op de hond.
Kalmeringsmiddel is niet toegestaan door de luchtvaartmaatschappijen ;)

En een uur overstap tijd is waar dan ook veel te kort. Honden komen als laatste uit het ruim nl.
cafpow
Vaste gebruiker
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2018 18:30
Mijn ras(sen): Poedel
Aantal honden: 4

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door cafpow »

Nanna schreef:Ik zou zelf geen kalmeringsmiddel geven. In ieder geval niet iets generieks. Misschien wel iets voorzichtig homeopathisch.
Het was me niet eens te binnen geschoten dat er homeopatische middelen bestaan. Maar ik vind het denk ik zelf erger dat ze 'alleen' in het ruim zal zijn dan de hond zelf. Want waarschijnlijk zal het zowieso een nachtvlucht worden, dus als ze dan moe genoeg is zal ze vast gaan slapen.

crutz schreef:
cafpow schreef:Ik vond het zonde om een apart onderwerp te openen hierover. Maar ik ben me dus aan het orienteren over reizen met een hond, aangezien ik mogelijk eind van het jaar met een hond terugreis naar NL. Het gaaat om een poedel, van middelgrootte, maximaal 1,5 jaar en het is nogal een druk/actief en beetje nerveus type. En ze zou in het ruim mee moeten tijdens een reis van in totaal zo'n 17 uur(met een overstap van max. 1 uur).

Maar ik vroeg me dus af of degenen die ervaring hebben met het vliegen met de hond kalmeringstabletten gebruiken(op voorschrift van de arts) of dat jullie ze gewoon in hun 'natuurllijke gemoedstoestand' laten reizen? Het is nogal een lange reis en als die gemaakt wordt wil ik het dier niet onnodig laten stressen, maar een kalmeringsmiddel lijkt me ook wel gevaarlijk omdat je zicht hebt op de hond.
Kalmeringsmiddel is niet toegestaan door de luchtvaartmaatschappijen ;)

En een uur overstap tijd is waar dan ook veel te kort. Honden komen als laatste uit het ruim nl.
Ik wist niet dat kalmeringsmiddelen niet zijn toegestaan, waarschijnlijk geld dat als ze in het ruim vliegen? Ik heb namelijk ooit iemand een hond(klein formaat) iets zien geven vlak voordat ze aan boord van het vliegtuig gingen, en deze hond ging mee in de cabine.

Als ik het goed begrijp uit jouw bericht is het dus handiger om een vlucht te nemen met een langere overstap?Want na de overstap komt het langste gedeelte van de vlucht welke zo'n 13 uur is. En zou het niet erger zijn voor het dier om meerdere lange overstappen mee te maken dan 1 korte?
Gebruikersavatar
crutz
Zeer actief
Berichten: 35424
Lid geworden op: 22 apr 2002 00:24
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Locatie: Zegveld
Contacteer:

Re: Vliegen met je hond(en)!

Ongelezen bericht door crutz »

cafpow schreef:
Nanna schreef:Ik zou zelf geen kalmeringsmiddel geven. In ieder geval niet iets generieks. Misschien wel iets voorzichtig homeopathisch.
Het was me niet eens te binnen geschoten dat er homeopatische middelen bestaan. Maar ik vind het denk ik zelf erger dat ze 'alleen' in het ruim zal zijn dan de hond zelf. Want waarschijnlijk zal het zowieso een nachtvlucht worden, dus als ze dan moe genoeg is zal ze vast gaan slapen.

crutz schreef:
cafpow schreef:Ik vond het zonde om een apart onderwerp te openen hierover. Maar ik ben me dus aan het orienteren over reizen met een hond, aangezien ik mogelijk eind van het jaar met een hond terugreis naar NL. Het gaaat om een poedel, van middelgrootte, maximaal 1,5 jaar en het is nogal een druk/actief en beetje nerveus type. En ze zou in het ruim mee moeten tijdens een reis van in totaal zo'n 17 uur(met een overstap van max. 1 uur).

Maar ik vroeg me dus af of degenen die ervaring hebben met het vliegen met de hond kalmeringstabletten gebruiken(op voorschrift van de arts) of dat jullie ze gewoon in hun 'natuurllijke gemoedstoestand' laten reizen? Het is nogal een lange reis en als die gemaakt wordt wil ik het dier niet onnodig laten stressen, maar een kalmeringsmiddel lijkt me ook wel gevaarlijk omdat je zicht hebt op de hond.
Kalmeringsmiddel is niet toegestaan door de luchtvaartmaatschappijen ;)

En een uur overstap tijd is waar dan ook veel te kort. Honden komen als laatste uit het ruim nl.
Ik wist niet dat kalmeringsmiddelen niet zijn toegestaan, waarschijnlijk geld dat als ze in het ruim vliegen? Ik heb namelijk ooit iemand een hond(klein formaat) iets zien geven vlak voordat ze aan boord van het vliegtuig gingen, en deze hond ging mee in de cabine.

Als ik het goed begrijp uit jouw bericht is het dus handiger om een vlucht te nemen met een langere overstap?Want na de overstap komt het langste gedeelte van de vlucht welke zo'n 13 uur is. En zou het niet erger zijn voor het dier om meerdere lange overstappen mee te maken dan 1 korte?
Of iemand het geeft wil nog niet zeggen dat het mag ;)
Ze raken door de trillingen en geluiden in een rustige toestand (bloeddruk, hartslag alles omlaag, maakt niet uit of het een dag of nacht vlucht is) daarom mag je niks geven.

Ik vlieg bij voorkeur rechtsteeks. Maar hou met overstap rekening op 4 uur er minimaal tussen. Je zal de hond volledig opnieuw in moeten checken.
En let op dat je ook bij een overstap aan de regels vt land waar je overstapt moet voldoen
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”