Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips voor Meijendel

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door sirene »

We willen een dezer dagen gaan wandelen in Meijendel. Dat wil ik al zo lang, ben er nog nooit geweest.
Ik wil plantjes, vlinders en insectjes zien en de honden moeten (aangelijnd) mee mogen.
Wat is het mooiste stuk en het handigst parkeren? Pb mag ook.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
80564M

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door 80564M »

sirene schreef:We willen een dezer dagen gaan wandelen in Meijendel. Dat wil ik al zo lang, ben er nog nooit geweest.
Ik wil plantjes, vlinders en insectjes zien en de honden moeten (aangelijnd) mee mogen.
Wat is het mooiste stuk en het handigst parkeren? Pb mag ook.
Bri even pb doen. Die loopt daar volgens mij dagelijks.
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door sirene »

Marion. schreef: 26 mei 2021 21:00
sirene schreef:We willen een dezer dagen gaan wandelen in Meijendel. Dat wil ik al zo lang, ben er nog nooit geweest.
Ik wil plantjes, vlinders en insectjes zien en de honden moeten (aangelijnd) mee mogen.
Wat is het mooiste stuk en het handigst parkeren? Pb mag ook.
Bri even pb doen. Die loopt daar volgens mij dagelijks.
Thanks voor de tip :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik ken het gebied goed.

Ganzenhoek mogen de honden los (stukje staatsbosbeheer) Maar ik combineer een duinwandeling met een stuk uitrazen over het strand voor de honden, dat kan bij strandafgang Wassenaar bijvoorbeeld, jaarrond toegankelijk voor honden als ik me niet vergis.Eerlijk gezegd kom ik er vaker zonder honden. Deze zijn niet toegestaan in Kijfhoek en Bierlap. En daar heerlijk dwalen tussen de koniks, galloways en de reeherten.
Over het algemeen groeit de watermunt erg goed, door de vele waterpartijen. Dit is een lekkere muntsoort voor thee, salades of gewoon wegknabbelen. Je kunt het vaak al ruiken als je er in de buurt bent.

Probeer zeker de ochtend-of avondschemering mee te pakken in verband met de activiteit van het wild. En als je hebt, verrekijker mee. Er zijn veel schuwe watervogels die je zo kunt bekijken. En er zitten felgroene boomkikkers, wie weet zie je er eentje. Bij droog weer zul je ook in de zandverstuivingen heel veel dierenprenten zien, van insect tot vos en wat al niet meer.

Veel plezier.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door sirene »

Dankjewel!
Ik vind het altijd zo gezellig om met de hele stichting te gaan (de honden :wink: ). Zijn juist Kijfhoek en Bierlap zo mooi dat we ze eens thuis moeten laten?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door Tineke »

sirene schreef: 27 mei 2021 07:30 Dankjewel!
Ik vind het altijd zo gezellig om met de hele stichting te gaan (de honden :wink: ). Zijn juist Kijfhoek en Bierlap zo mooi dat we ze eens thuis moeten laten?
Wij wandelen weleens in Meijendel maar inderdaad altijd aangelijnd.
Echt tips wat de mooiste plekjes zijn weet ik eerlijk gezegd niet.
Mijn ervaring met aangelijnde honden is dat je uiteraard veel minder ziet dan zonder honden :wink:

Maar als je eens een keer zonder honden wat moois wil zien raad ik de Amsterdamse Waterleidingduinen aan.
Daar vind je echt alles, kikkerconcerten , herten, vossen, boomkikkers en ijsvogels.
Wel vroeg in de ochtend gaan :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door sirene »

Tineke schreef: 27 mei 2021 08:13
sirene schreef: 27 mei 2021 07:30 Dankjewel!
Ik vind het altijd zo gezellig om met de hele stichting te gaan (de honden :wink: ). Zijn juist Kijfhoek en Bierlap zo mooi dat we ze eens thuis moeten laten?
Wij wandelen weleens in Meijendel maar inderdaad altijd aangelijnd.
Echt tips wat de mooiste plekjes zijn weet ik eerlijk gezegd niet.
Mijn ervaring met aangelijnde honden is dat je uiteraard veel minder ziet dan zonder honden :wink:

Maar als je eens een keer zonder honden wat moois wil zien raad ik de Amsterdamse Waterleidingduinen aan.
Daar vind je echt alles, kikkerconcerten , herten, vossen, boomkikkers en ijsvogels.
Wel vroeg in de ochtend gaan :mrgreen:
Ja die waterleidingduinen moet ik ook nog eens doen! Maar wandelen zonder honden vind ik zo vreemd :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door Crescent »

sirene schreef: 27 mei 2021 07:30 Dankjewel!
Ik vind het altijd zo gezellig om met de hele stichting te gaan (de honden :wink: ). Zijn juist Kijfhoek en Bierlap zo mooi dat we ze eens thuis moeten laten?
Nee hoor! Meijendel is een bijzonder natuurgebied ook met aangelijnde honden.

AWD zou ik wel doen in de schemer tijdens de damwild bronst (oktober/november). Wij hebben vorig jaar herten gezien die de kreek insprongen en zwommen, tussen twee rivaliserende herten in gestaan met een soort schietgebedje dat ze niet over ons heen zouden pronken, silhouetten van herten die over de heuvels uitkeken in de rode avondschemering en Afrikaans aandoende vlaktes vol met fiepende hindes in alle kleurschakeringen en leeftijden. De gevechten zijn kort en van symbolische aard. Het burlen zogenaamd minder spectaculair als dat van edelhert...
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door tycha »

sirene schreef: 27 mei 2021 21:26
Tineke schreef: 27 mei 2021 08:13
sirene schreef: 27 mei 2021 07:30 Dankjewel!
Ik vind het altijd zo gezellig om met de hele stichting te gaan (de honden :wink: ). Zijn juist Kijfhoek en Bierlap zo mooi dat we ze eens thuis moeten laten?
Wij wandelen weleens in Meijendel maar inderdaad altijd aangelijnd.
Echt tips wat de mooiste plekjes zijn weet ik eerlijk gezegd niet.
Mijn ervaring met aangelijnde honden is dat je uiteraard veel minder ziet dan zonder honden :wink:

Maar als je eens een keer zonder honden wat moois wil zien raad ik de Amsterdamse Waterleidingduinen aan.
Daar vind je echt alles, kikkerconcerten , herten, vossen, boomkikkers en ijsvogels.
Wel vroeg in de ochtend gaan :mrgreen:
Ja die waterleidingduinen moet ik ook nog eens doen! Maar wandelen zonder honden vind ik zo vreemd :wink:
Er is een heel klein hoekje van de Amsterdamse waterleiding duinen waar wel honden mogen, aangelijnd. Daar lopen in ieder geval altijd veel herten. Het heet Landgoed Langeveld. Niet heel groot, maar wel een leuk rondje om te lopen, zo tussen de herten.


Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Marja
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door Persistence »

tycha schreef: 29 mei 2021 16:57
Er is een heel klein hoekje van de Amsterdamse waterleiding duinen waar wel honden mogen, aangelijnd. Daar lopen in ieder geval altijd veel herten. Het heet Landgoed Langeveld. Niet heel groot, maar wel een leuk rondje om te lopen, zo tussen de herten.

Afbeelding
Ah daar wil ik ook nog eens heen! :mrgreen: Ik wandel eigenlijk ook nooit zonder honden, dan voel ik me schuldig ofzo.
Gebruikersavatar
tycha
Zeer actief
Berichten: 5878
Lid geworden op: 28 feb 2004 14:17
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door tycha »

Persistence schreef: 29 mei 2021 17:50
tycha schreef: 29 mei 2021 16:57
Er is een heel klein hoekje van de Amsterdamse waterleiding duinen waar wel honden mogen, aangelijnd. Daar lopen in ieder geval altijd veel herten. Het heet Landgoed Langeveld. Niet heel groot, maar wel een leuk rondje om te lopen, zo tussen de herten.

Afbeelding
Ah daar wil ik ook nog eens heen! :mrgreen: Ik wandel eigenlijk ook nooit zonder honden, dan voel ik me schuldig ofzo.
Ik ook niet hoor! Trouwens, dan moet je daarna nog een keer gaan wandelen. Maar ik heb ook niet zoveel tijd. Dus moet dan kiezen. Maar ook nu met het zoeken naar camperplaatsen moet er een wandel gebied op loopafstand liggen :wink:
Afbeelding
Groetjes Marja
Gebruikersavatar
sirene
Zeer actief
Berichten: 14192
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:57
Contacteer:

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door sirene »

We zijn al naar Meijendel geweest. Hartstikke mooi!
Veel nieuwe zeldzame plantjes en leuke beestjes gezien :ok:
We gaan gauw nog eens terug want we hebben lang niet alles gezien.
Ren was wel heel teleurgesteld dat we niet op het strand mochten, we waren precies bij de strandopgang waar honden helemaal niet toegestaan waren.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Tips voor Meijendel

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Noordwijk bos/Duin/strand. Is een aanrader 👍 vind ik sinds het in meyendael allemaal is veranderd. Al jaren dus. Veel mooier en leuker wandelen 😉
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”