Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door welshwitch »

Om de traditie er nog maar een jaartje weer in te gooien.
Het was de afgelopen jaren erg gezellig met Maeve, Samantha, Leonie en Izzy-Anneke, maar een wat grotere groep zou ook wel weer eens leuk zijn.
Dus...

Verzamelen zoals altijd bij ingang Robberskamp aan de Kneuterweg, tijd in overleg.
Parkeren kost 3 euro en kan alleen gepind worden.
Op Bussloo is weinig vuurwerk te horen, hooguit de dreunen van het carbid schieten in de omgeving en af en toe wat geknal.
Tom is "vuurwerkvast" en dat heeft andere honden wel geholpen.
Afbeelding
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door nomo »

Het lijkt me heel leuk, maar hou het even nog in het midden... vorig jaar was Morris de dagen voor oud en nieuw al totaal niet blij meer en deed ik hem geen plezier met lang wandelen. Maar toen was hij ook net geopereerd, dus was hij sowieso al niet fit.
Dus ik wacht even af hoe het gaat. Of we komen gezellig meewandelen (Ayla vindt het sowieso geweldig en vuurwerk boeit haar minder dan niks) of Morris krijgt 's middags al een lekker advocaatje met slagroom :mrgreen: en dan blijven we lekker binnen.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het best een leuk idee en kijk even wie er komen in verband met de compatibiliteit van mijn dwergen en grote speelse drukke honden.
Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief
Berichten: 864
Lid geworden op: 21 aug 2018 20:14
Aantal honden: 3

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Ik zou het ook wel heel leuk vinden om mee te wandelen met Cash en Sue.
Beide tot toe nog bomproef.
En vinden iedereen en alles prima en gezellig :mrgreen:
Als er hier geen vreemde dingen ineens tussenkomen lijkt het me erg leuk.
Cash is groot en Sue is een kleintje.
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door nomo »

laeken schreef:Ik vind het best een leuk idee en kijk even wie er komen in verband met de compatibiliteit van mijn dwergen en grote speelse drukke honden.
Ayla is wel groot, druk en speels, maar speelt altijd met kleine honden. Suze van hakunamatata bijvoorbeeld. Beste vriendinnen, en Suze is nog heel :Q:. Om ons hoef je het in elk geval niet te laten.
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door laeken »

Zinodo schreef:Ik heb nog geen plannen voor oudjaarsdag dus dit is wel een leuke optie :D ik ga wel nog even “misschien” zeggen, ondanks dat mijn honden niet bang zijn voor vuurwerk kan het stressemmertje toch wat voller raken en dan haak ik af. Maar dat zien we dan wel weer :E:

Mijn honden gaan prima met alles, dwerg tot groot, reu of teef, als het maar niet al te lomp is :mrgreen:
Dat weet ik en daar heb ik net als bij Ayla alle vertrouwen in zoals je weet. :engel:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ceciel
Zeer actief
Berichten: 2097
Lid geworden op: 13 apr 2006 19:48

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door ceciel »

Voor ons een beetje uit de buurt maar wel een super leuk idee. Hoewel ik vrees dat als ik me zou aanmelden ik daar alleen zou staan en er een alternatieve wandeling gepland zou worden :mrgreen:
nomo
Zeer actief
Berichten: 9405
Lid geworden op: 21 feb 2011 23:17
Aantal honden: 2
Locatie: Friesland

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door nomo »

Ik zit al te denken dat als Morris echt niet wil ik hem misschien nog een middag bij mijn ouders kan brengen. Daar is het rustiger qua geknal, komen de kleinkinderen die niks liever doen dan Morris knuffelen en hij is er kind aan huis. Zal het daar eens voorzichtig vragen of dat misschien een optie is :engel:
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door laeken »

Alles is prima hoor. Ik vertrouw volledig op het oordeel van de baasjes en weet niet eens of ik kan.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik wil misschien wel mee met Uma. Die speelt tegenwoordig graag.
Hoe ver wilden jullie wandelen? Dan neem ik Manu wel mee voor voor- of achteraf een rondje hardlopen.
In een groep waar intacte reuen mee lopen wil het niet altijd ontspannen gaan dus hij blijft dan lekker in de auto ;)
sbientje
Zeer actief
Berichten: 28766
Lid geworden op: 08 jun 2007 09:00
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door sbientje »

ceciel schreef:Voor ons een beetje uit de buurt maar wel een super leuk idee. Hoewel ik vrees dat als ik me zou aanmelden ik daar alleen zou staan en er een alternatieve wandeling gepland zou worden :mrgreen:
Karel kwam dan wel hoor ;)

Ik vind het een leuk idee maar Pom is niet zo geschikt voor grote groepen en ik ga niet met 1 op pad op oudjaarsdag :)
Gebruikersavatar
mercedes2803
Zeer actief
Berichten: 14230
Lid geworden op: 03 jun 2003 02:14
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Misschien sluit ik wel gezellig aan en kidnap ik wel 1 van die mollen van Maeve of een willekeurige andere hond hahaha
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Maeve »

mercedes2803 schreef:Misschien sluit ik wel gezellig aan en kidnap ik wel 1 van die mollen van Maeve of een willekeurige andere hond hahaha
Vinden we gezellig! :cheer:

Ik hou het nog wel heel erg onder voorbehoud! Vorig jaar was ik er niet bij, dat was het jaar daarvoor :mrgreen: Vorig jaar werd Nilo voor het eerst in z'n leven ineens doodsbang voor vuurwerk, waarschijnlijk omdat z'n gehoor minder werd (dus hij kon het niet meer plaatsen) maar nog niet doof genoeg om niks meer te horen. Toen heeft hij de week rond O&N alleen maar zitten stressen :ugh: Tot nu toe lijkt z'n gehoor nog verder verminderd en heeft hij nog niet echt gereageerd op de sporadische harde knallen die al te horen zijn, maar ik kan nog niet inschatten hoe dat einde van de maand gaat zijn. Als hij dan nog steeds zo bang is ga ik hem niet meenemen of naar een oppas brengen maar ga ik gewoon naast hem zitten schuilen in de badkamer :wink:

Mocht het hem niet meer schelen (ik hoop het zo!) dan kom ik met drie of vier honden. Misschien dat hij dan met m'n ouders een kortere wandeling kan maken, maar indien ik hem zelf meeneem blijf hij toch aan de flex :ok: De dames zijn meesters in het negeren van andere honden, maar ik moet er wel bij zeggen dat ze geen enorm lange lontjes hebben naar honden die ze provoceren. Ze maken geen gaten, maar kunnen dan wel gaan schelden :mrgreen:
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Misschien dat ik die ochtend moet werken, maar als niet lijkt mij het erg leuk dit jaar mee te gaan! :D

Moet ik wel nomo even lief aankijken of ik mee mag rijden. Met het ov lijkt me geen goed idee die dag en alleen bij haar in de auto wordt Suze niet misselijk, hahah.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik woon eindelijk in de buurt :cheer:
Misschien is het wel leuk als ik met Gijs kom.
Gebruikersavatar
naomi12
Zeer actief
Berichten: 770
Lid geworden op: 31 dec 2013 16:28
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising
Aantal honden: 3

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door naomi12 »

Lijkt me wel leuk om een keer mee te gaan met Puck en Jara :D

Moet nog even kijken of ik kan. Tot nu toe reageert Jara niet echt op knallen in de verte.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door welshwitch »

Manuma schreef:Ik wil misschien wel mee met Uma. Die speelt tegenwoordig graag.
Hoe ver wilden jullie wandelen? Dan neem ik Manu wel mee voor voor- of achteraf een rondje hardlopen.
In een groep waar intacte reuen mee lopen wil het niet altijd ontspannen gaan dus hij blijft dan lekker in de auto ;)
We lopen eigenlijk altijd het hele rondje, dat is een kilometer of 10.
Gollum schreef:Ik woon eindelijk in de buurt :cheer:
Misschien is het wel leuk als ik met Gijs kom.
Je hebt geen auto toch? Ik wil je eventueel wel ophalen, woon ongeveer een kwartier rijden van Okkenbroek.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Gollum »

welshwitch schreef:
Manuma schreef:Ik wil misschien wel mee met Uma. Die speelt tegenwoordig graag.
Hoe ver wilden jullie wandelen? Dan neem ik Manu wel mee voor voor- of achteraf een rondje hardlopen.
In een groep waar intacte reuen mee lopen wil het niet altijd ontspannen gaan dus hij blijft dan lekker in de auto ;)
We lopen eigenlijk altijd het hele rondje, dat is een kilometer of 10.
Gollum schreef:Ik woon eindelijk in de buurt :cheer:
Misschien is het wel leuk als ik met Gijs kom.
Je hebt geen auto toch? Ik wil je eventueel wel ophalen, woon ongeveer een kwartier rijden van Okkenbroek.
Oh dat zou super zijn!
Gebruikersavatar
veertje
Zeer actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: 28 dec 2005 11:38
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Locatie: Noord-Limburg

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door veertje »

Veel plezier! De keren dat ik mee geweest ben vond ik het altijd erg geslaagd! :D Dit jaar slaan we over, vanuit Zuid-Limburg vind ik het iets te ver :wink:
Gebruikersavatar
kloesje
Zeer actief
Berichten: 7096
Lid geworden op: 24 aug 2010 13:18
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4
Locatie: NOP

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door kloesje »

Beetje afhankelijk van hoe laat jullie gaan, lijkt het me wel leuk om met mijn drietal aan te sluiten.
Ik kan alleen niet meer zo hard lopen, dus als het een tragere 10km kan worden, dan ga ik het wel volhouden.

Timber houdt ervan om uitgescholden te worden door rode teefjes :mrgreen:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief
Berichten: 3821
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:07

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

welshwitch schreef: Het was de afgelopen jaren erg gezellig met Izzy-Anneke, maar ..............

:hmmm: :mrgreen:

We lopen dit jaar graag weer mee. Zowel Izzie als Lot zijn geen helden met vuurwerk dus het is heel fijn als ze die dag een eind hebben kunnen lopen, dat helpt in de avond. Ze zijn allebei reuze sociaal met andere honden.
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door welshwitch »

Izzie_Anneke schreef:
welshwitch schreef: Het was de afgelopen jaren erg gezellig met Izzy-Anneke, maar ..............

:hmmm: :mrgreen:

:schrik: :mrgreen:
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief
Berichten: 3821
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:07

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Tamara81 schreef:Ik loop ook graag mee! Zou iemand me dan van station Arnhem op kunnen pikken? :engel:

Mijn honden kunnen met alles en iedereen, al kan Lanai soms wat snauwerig zijn en is Feta nog wat onstuimig.
Je kunt vanaf Arnhem met mij meerijden.

Verstuurd vanaf mijn SNE-LX1 met Tapatalk
Gebruikersavatar
-Lilo-
Zeer actief
Berichten: 8163
Lid geworden op: 18 okt 2011 20:04
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik woon inmiddels op loopafstand van Bussloo, maar Lola vond het de laatste keer een beetje te eng. Wanneer was dat, drie jaar terug? wie heb ik toen uit het water gevist Maeve? En ik zit met een peuter die nu op m’n rug meegaat, zouden er honden zijn die dat heel erg raar vinden? Ik zou dan wel alleen de kleine ronde lopen, maar als de groep linksom wandelt, is dat makkelijk te doen lijkt me.
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Maeve »

-Lilo- schreef:Ik woon inmiddels op loopafstand van Bussloo, maar Lola vond het de laatste keer een beetje te eng. Wanneer was dat, drie jaar terug? wie heb ik toen uit het water gevist Maeve? En ik zit met een peuter die nu op m’n rug meegaat, zouden er honden zijn die dat heel erg raar vinden? Ik zou dan wel alleen de kleine ronde lopen, maar als de groep linksom wandelt, is dat makkelijk te doen lijkt me.
Nog langer geleden! Dat was Coda, en Bizzy was er toen nog niet. Die is inmiddels 4.5, dus dat moet 5 jaar geleden zijn zo'n beetje?
Mijn honden zien peuter-op-je-rug waarschijnlijk niet eens :LOL: Zit er trouwens ook aan te denken om voor een kleine ronde te gaan en dus iets eerder weer af te haken. Minttu is dan net een half jaar, dus we moeten nog een beetje zuinig zijn op de gewrichten :wink:
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door welshwitch »

We kunnen natuurlijk de kleine ronde doen en dan de kroeg induiken als die open is :engel:

Tom ziet de kleine op de rug waarschijnlijk ook niet, die heeft het te druk met tegen mij aan plakken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
-Lilo-
Zeer actief
Berichten: 8163
Lid geworden op: 18 okt 2011 20:04
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hahaha, goed idee, alleen jammer dat de Middelburg pas eind vd middag opengaat dit seizoen. Voor mij is het dan een kwestie van afwachten hoe Lola (en peuter, ahum) het vuurwerk vindt. Ik start dan een parkeerplaats terug tov de Robberskamp, maar dat zien we tegen die tijd wel.
Brigitte
Zeer actief
Berichten: 22340
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:21

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Brigitte »

Lijkt me leuk om mee te gaan, iig met Roosje en mss Spetter of Bink die kunnen alleen niet los weet niet of dat een probleem is als die aan de lange lijn lopen.. Spetter durf ik niet aan omdat we die pas net hebben en Bink loopt aan een sleeplijntje want die heeft nogal eens bananen in den oren :mrgreen:
Gebruikersavatar
welshwitch
Technisch beheer
Berichten: 4000
Lid geworden op: 16 jul 2014 23:08
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2
Locatie: Deventer

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door welshwitch »

Voor mij niet hoor, er zijn wel vaker honden aan de lijn meegeweest volgens mij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gollum
Zeer actief
Berichten: 18076
Lid geworden op: 06 apr 2007 02:33
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1
Locatie: Okkenbroek

Re: Wandelen Bussloo oudjaarsdag

Ongelezen bericht door Gollum »

Gijs is supermakkelijk, soms wat onbeleefd door direct onder een staart te duiken om eens goed te snuiven :F: maar hij laat zich prima wegjagen. Kinderen vindt hij ook geweldig.
We raar, de eerste oudjaarswandeling zonder mijn meiden.. Gelukkig heb ik Gijs te leen.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”