Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Nijmegen bange hond

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Vespertillio
Actief
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 mar 2008 22:39
Aantal honden: 1
Locatie: Nijmegen

Wandeling Nijmegen bange hond

Ongelezen bericht door Vespertillio »

Hoi allemaal,

Korte introductie: Kodi is een (kruising?) chihuahua die sinds oktober bij ons woont. Hij is nu 11 maanden oud en was voor zijn intrek bij ons nog nooit buiten het huis geweest. Hij deed zijn behoefte naar willekeur binnen of in de bestraatte tuin achter het huis. Hij woonde daar met 5 andere honden, vier kleine (yorkjes en chihuahua's) en 1 bordeaux dog (die nooit in het huis kwam). Hij durft inmiddels vrij dapper buiten te lopen en begint minder angstig te worden voor vreemde mensen. Maar.. ik gun hem zo een hondenmaatje. Hij houdt volgens mij erg van spelen maar is ontzettend bang voor alle honden (groot of klein, jong of oud). Hij gaat dan ontzettend tekeer en maakt wat zwakke uitval bewegingen, maar daar blijft het dan ook bij. Hij heeft inmiddels 'kennis gemaakt' met een middenslag poedel reu van 7 maanden, maar nadat hij zich had bezeerd door +- 10 minuten tekeer te gaan zijn we weer vertrokken (de poedel vond hem zeer interessant en bleef contact zoeken). En een keer een boerenfox teefje van 10 jaar. Zij gunde hem geen blik waardig en met haar ging het dan ook veel sneller een stuk beter.

Dus: Ik ben dus op zoek naar iemand met een hond (klein of groot) die zeer kalm is qua temperament en niet onder de indruk van een klein hondje dat tekeer aan het gaan is. Jouw hond mag er natuurlijk wel wat van vinden. Dus als hij te ver gaat is een reactie van de hond juist wel fijn. En ik ben dus ook op zoek naar een eigenaar die wel even tegen wat herrie kan en een rondje wil wandelen van 10-15 minuten in het begin (we zijn nog steeds bezig met opbouwen van zijn wandeltijd). Daarom ben ik op zoek naar iemand die in Nijmegen woont omdat de rondjes in het begin zo kort zullen zijn. Hij heeft nu een enkele keer in het bos, als er niemand is, losgelopen maar dit is nog niet het doel omdat hij nog zoveel voor het eerst meemaakt.

Ik hoop dat het dit verhaal een beetje coherent is en dat er misschien iemand is die onze kleine Kodi kan helpen leren dat andere honden juist ontzettend leuk kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Vespertillio
Actief
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 mar 2008 22:39
Aantal honden: 1
Locatie: Nijmegen

Re: Wandeling Nijmegen bange hond

Ongelezen bericht door Vespertillio »

Ja, dat weet ik ook. Maar ik denk dat hij honden die hij vertrouwt dus wel leuk zou vinden, daarom ben ik op zoek naar een maatje. We denken er ook over een hond bij te nemen, maar willen op deze manier verkennen wat hij precies zou waarderen als toekomstige huisgenoot.

En daarbij: gaat het niet alleen om een maatje. Maar ook om hem te laten zien dat hij niet zo angstig hoeft te zijn voor de hond die 100 meter verderop in de straat wandelt.
Gebruikersavatar
Vespertillio
Actief
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 mar 2008 22:39
Aantal honden: 1
Locatie: Nijmegen

Re: Wandeling Nijmegen bange hond

Ongelezen bericht door Vespertillio »

Bedankt voor het aanbod! Ik kom zeer regelmatig in Arnhem, dus zodra ik weer een datum heb om die kant op te gaan stuur ik een pb-tje!
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”