Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandelen na het verlies van je hond

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Helen en Martine
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2018 14:12
Mijn ras(sen): Labrador Moos (10-07-2016 - 27-10-2018)
Golden Floris (19-10-2010 - 31-07-2018)
Aantal honden: 2

Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Helen en Martine »

Hoi,

Wij zijn Helen en Martine, hebben elkaar ontmoet op het hondenveld. Als trotse baasjes van zwarte labrador Moos en golden retriever Floris hebben we menig uurtje op een bankje toe zitten te kijken hoe onze trouwe viervoeters dolgelukkig, vaak wat lomp, met elkaar speelden. Twee zulke goedzakken dat we er allebei kapot van zijn dat ze, beide plotseling, kortgeleden overleden. Floris bleek een agressieve vorm van maagkanker te hebben, op 31 juli hebben we hem moeten laten gaan. Moos werd ook onverwacht ziek en na een mogelijke botulisme-vergiftiging namen we ook afscheid van hem op 27 oktober. Een harde klap, die we nog altijd niet helemaal te boven zijn!


Om handen en voeten aan ons verlies te geven, het samen te delen en niet langer stil te zitten op de bank, besloten we onze gezamenlijke wandelingetjes weer op te pakken. In de natuur, waar we tot rust en gesprek kwamen, vonden we beetje bij beetje wat meer rust en berusting. Omdat we allebei hetzelfde verlies kennen, merkten we dat we onderling herkenning en begrip vinden, en het makkelijk met elkaar kunnen delen.
De wandelingen in het bos geven ons niet alleen de gelegenheid stil te staan bij het gemis, maar ook de kans dit te delen en hier langzaam wat meer ruimte aan te geven. We merken dat het ons helpt!

Graag zouden we lotgenoten met elkaar in contact willen brengen en de route met ons afleggen. Zonder al te veel uitleg hebben we elkaar vast een hele hoop te vertellen. In gedachten wandelen we met onze hond, met al de mooie herinneringen die we kunnen delen, waarbij we ook oog hebben voor het gemis van zo’n groot verlies.

Omdat we samen veel wandelen, nodigen we graag iedereen die er behoefte aan heeft uit om met ons mee te wandelen. Wekelijks, maandelijks, wanneer de behoefte er is. We wandelen in omgeving Helmond – Eindhoven. Loop je met ons mee?
Laatst gewijzigd door Helen en Martine op 28 nov 2018 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Drie keer hetzelfde bericht in verschillende subfora schiet niet op.
Helen en Martine
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2018 14:12
Mijn ras(sen): Labrador Moos (10-07-2016 - 27-10-2018)
Golden Floris (19-10-2010 - 31-07-2018)
Aantal honden: 2

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Helen en Martine »

Sorry,

We zijn nieuw hier en wilden het alleen op de juiste plek hebben.
Geen verkeerde bedoeling
Gebruikersavatar
fenneke
Zeer actief
Berichten: 22875
Lid geworden op: 24 apr 2002 18:40
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1
Locatie: Drenthe

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door fenneke »

ik heb gewoon weer een hond genomen-- die een nieuw plekje zocht-- waar ik heerlijk mee kan wandelen :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Gebruikersavatar
hakunamatata
Zeer actief
Berichten: 4562
Lid geworden op: 04 mar 2015 14:53
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2
Locatie: vlakbij Leeuwarden

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Ja ik ook! :F:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Ik denk dat het echt heel lief bedoeld is maar ik vrees dat veel hondenmensen een beetje teveel’ down to earth’ zijn voor zoiets :wink:
Inderdaad, haal een nieuwe hond, er zijn genoeg stakkers die op zoek zijn naar een fijne baas.
Een beetje tegen elkaar aan zeveren over een dode hond zou mij alvast niet aanspreken, maar hé, wie weet zijn er zat liefhebbers :ok:
Dat dus . Moet er niet aan denken om iedere keer met een lotgenotengroepje een dodenwandelingen te gaan maken . En Hermien vertel jij eens heb je de voerbakjes nog steeds in huis staan lieverd , goed van je hé vooral niet los laten. Oh even in de groep gooien Jan kan er vandaag niet bij zijn want hij heeft een dode wake met zijn andere groepje voor zijn overleden kat Poekie , Onze liefde en gedachte zijn bij je Jan , blijft bij je hé ook na 30 jaar.
Nemen we nu even 2 minuten stilte voor poekie.
God dat moet je toch niet willen . Neem een hond en ga met de levende wandelen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door gonnie »

Cleva schreef:Ik vind het een heel leuk idee en als iemand er troost aan heeft dan ben ik voor.
Ik heb zelf niet zozeer hulp nodig als mijn honden doodgaan maar als je dat wel hebt, en daar kan ik me best iets bij voorstellen dan is het super als die hulp er ook is.

Of mogen er ook mensen met honden mee, want dat is het iets anders. Dan heb je een hondenwandelclubje waarvan niet alle leden een hond meer hebben.
Dit dus.

Zelf heb ik er geen behoefte aan. Ik ben nogal nuchter en ben er snel overheen als er een hond overleden is. Denk af en toe best aan ze. Maar dat zijn dan alleen mooie herinneringen. Heb geen verdriet meer. Het is zoals het is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Ik denk dat het echt heel lief bedoeld is maar ik vrees dat veel hondenmensen een beetje teveel’ down to earth’ zijn voor zoiets :wink:
Inderdaad, haal een nieuwe hond, er zijn genoeg stakkers die op zoek zijn naar een fijne baas.
Een beetje tegen elkaar aan zeveren over een dode hond zou mij alvast niet aanspreken, maar hé, wie weet zijn er zat liefhebbers :ok:
nah, ik denk dat er best mensen zijn die dat graag willen, niet alleen vanuit je zelf kijken, zoveel mensen zoveel wensen..... fijn dat jullie dat initiatief hebben genomen....
Odi
Zeer actief
Berichten: 2476
Lid geworden op: 25 jun 2007 14:29
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4
Locatie: Limburg

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Odi »

Ik heb er geen behoefte aan.
Mijn oudste hond is een maand geleden ingeslapen (ik heb hem 13½ jaar bijna dagelijks bij me gehad).
Het verlies is heel groot en ik mis hem nu nog regelmatig.
Maar het is goed zo, ik heb er vrede mee.
Hij heeft een prachtig leven gehad en wij gaan weer door met onze 3 andere honden.
Zelf sta ik nog wel eens stil bij Jace, maar niet zo dat ik heel erg rouw. Het zijn meer de fijne herinneringen die gedeeld worden:
Weet je nog dat Jace hier voor het eerst bij de schapen is geweest, wat zou Jace van dit of dat hebben genoten, etc etc
We weten dat ze niet altijd bij ons kunnen blijven.
Ik heb nu nog 2 teven van bijna 11 jaar en een teef van 1 jaar.
Dus binnen 5 jaar heb ik nog maar 1 hond, dat weet ik nu al (maar ik denk dat er binnen die 5 jaar zeker 1 of 2 honden er bij zijn gekomen, moet er niet aan denken om zonder honden te zijn).
En de honden die er bij komen zijn geen vervangers voor de gestorven honden, maar die komen omdat wij dat graag willen.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik ben meer van de stille tochten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Frootje schreef:Het zou ook totaal niets voor mij zijn, maar ik heb het idee dat er op zich best interesse in zal zijn inderdaad. Ik denk ook niet dat mensen zich massaal zullen aanmelden, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Als iemand zich hiermee geholpen voelt dan is dat toch al meegenomen.
Als je de dood van een hond zo slecht verwerken kunt, is er meer aan de hand. Die "lotgenoten" zijn dan niet zomaar mensen waarvan de hond is doodgegaan, maar mensen die daar door onderliggende redenen niet mee om kunnen gaan.
Met elkaar praten is dan helemaal geen slecht idee. Daarnaast lijkt het me heel verstandig naar de huisarts te gaan en op zijn minst in gesprek te gaan met de meest toegankelijke professionele persoon ter ondersteuning. Hier is dat de praktijkondersteuner GGZ.
Lizzie. schreef:Ik ben meer van de stille tochten.
:mrgreen: Ik wilde als eerste reactie ook flauw doen, maar die behoefte komt natuurlijk wel ergens vandaan en ik denk dat je dat best serieus mag nemen.
De kans op zelfmoord wordt bijvoorbeeld significant hoger na het verlies van een huisdier.
Helen en Martine
nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 nov 2018 14:12
Mijn ras(sen): Labrador Moos (10-07-2016 - 27-10-2018)
Golden Floris (19-10-2010 - 31-07-2018)
Aantal honden: 2

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Helen en Martine »

Iedereen verwerkt het verlies op zijn of haar eigen manier. En dat is prima, lijkt ons.

De wandelingen zijn bedoeld om er juist vorm aan te kunnen geven, zonder dat dat moet. Jammer dat niet iedereen dit zo ziet, er is respect voor een ieder die het op zijn eigen manier wil doen. Het enige doel was ook deze mogelijkheid te bieden, voor wie er wel behoefte aan heeft.
Gebruikersavatar
LongFields
Zeer actief
Berichten: 49618
Lid geworden op: 16 jan 2003 11:07
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het een mooi initiatief dat vast wel mensen aan zal spreken en kan helpen. Of ik er zelf behoefte aan zou hebben? Denk het niet, maar je weet maar nooit.
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lizzie. schreef:Ik ben meer van de stille tochten.
Gewoon dat iedereen zijn bek dicht houd en zijn innerlijke verdriet beleeft bedoel je. :engel: Ga gelijk een kaarsje aansteken. :cool2:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik kan me voorstellen dat dit fijn is als er geen hond meer over is. Ik merk dat ik het verlies van een huisdier lastiger vond toen ik maar 1 hond had. Dan blijft er een leegte achter. In oktober heb ik Dushi in laten slapen. Ik merk dat het toch makkelijker is nu ik nog 2 andere honden heb. Ik merk dat het gemis toch anders is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miezemuis schreef:Ik kan me voorstellen dat dit fijn is als er geen hond meer over is. Ik merk dat ik het verlies van een huisdier lastiger vond toen ik maar 1 hond had. Dan blijft er een leegte achter. In oktober heb ik Dushi in laten slapen. Ik merk dat het toch makkelijker is nu ik nog 2 andere honden heb. Ik merk dat het gemis toch anders is.
Mijn ex heeft napie nog dezelfde dag gebracht. Die was erg bezorgd, dus even uithuilen en over tot de orde van de dag.
Ik had eigenlijk nog een weekje willen wachten, maar naap z'n moeder werd eerder loops en de spanning liep op, dus het was niet anders.
En achteraf toch wel fijn zo, meteen wat om handen en geen kans om mezelf zielig te vinden :mrgreen:
M'n ex zei vooraf al, even zwaar kut, maar je krijgt er iets heel moois voor terug.
Met naap was het meteen één groot feest en dat is het nog.
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:
Lizzie. schreef:Ik ben meer van de stille tochten.
Gewoon dat iedereen zijn bek dicht houd en zijn innerlijke verdriet beleeft bedoel je. :engel: Ga gelijk een kaarsje aansteken. :cool2:
Die branden al hoor :pffff:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Iedereen ervaart zoiets toch anders. Ik was echt 1,5 dag verdrietig. Brullen jongens, niet normaal. Toen ze eenmaal gecremeerd was, was het ook over. Het verdrietig ging vooral over het afscheid en hoe dat gelopen was. Daarna was het klaar. Ik voel me wel eens schuldig, maar ik heb écht geen verdriet meer. En dat had ik dus al heel snel niet meer. Ook niet het gevoel van gemis trouwens. Ik denk dat ik dan ook niet kan levellen met iemand die 6 maanden na dato nog steeds heel veel moeite heeft. Niet omdat ik dat niet snap of heel raar vindt, maar wel omdat ik het zelf gewoon anders ervaar.
Afbeelding
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Frootje schreef:
dagmar88 schreef:Als je de dood van een hond zo slecht verwerken kunt, is er meer aan de hand.
Ach, waarschijnlijk wel, maar daar oordeel ik verder niet over. Ik zie wel vaker mensen die in een zodanig diep gat vallen na het verlies van een huisdier dat ik bij mezelf denk dat dit toch echt niet meer gezond kan zijn. Ik kan me daar zelf ook gewoon totaal geen voorstelling bij maken. Ik vind het wel vervelend en er is natuurlijk een gemis, maar ik blijf daar verder vrij nuchter onder. Het leven gaat wel door, zeg maar. Maar goed, niet iedereen heeft dat en als iemand zich er zo rot onder voelt en dit helpt een beetje, dan vind ik dat helemaal prima.
Een paar jaar terug ben ik enorm depressief geweest door vitaminetekort. Ik kan me zo voorstellen dat ik het toen niet getrokken had.
Dat was niet gezond en je hond zo'n rol geven in je leven is dat ook niet.
Het is niet dat ik daar een oordeel over heb. Er zijn heel veel mensen (ik ook) die ergens in hun leven geestelijke ondersteuning nodig hebben.
Ik denk wel dat het belangrijk is uit te zoeken waarom je zo'n hevige reactie hebt op de dood van je hond.
Anders kun je nooit meer een hond nemen omdat je vooraf weet dat je jezelf er mee naar beneden trekt, of het plezier er in wordt overschaduwd door het onvermijdelijke.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

af en toe een tijdje een beetje depri zijn ( zelfs voor een wat langere periode, - beetje soul surging) is helemaal niet erg lijkt, me.... t zou voor sommigen zelfs wel goed zijn,... t gaat vaak vanzelf weer over..... t is net een soort van verkoudheid alleen dan van je stemming- zeg maar.. altijd maar zonneschijn schept ook een woestijn.....
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Mij irriteert een beetje de geitenwollensokkensfeer eromheen. "Tot gesprek komen in de natuur" "zonder veel uitleg delen"
Nogmaals, mijn makke.
Ik zou eerder komen als iemand zegt 'we houden een wandeling en daarin gaan we het specifiek hebben over onze overleden honden. De levende honden mogen uiteraard mee!'

Er ontstaat nu in ieder geval wel een hele discussie dus de TS'en hebben wat aangericht ;-)
Dus ik mag mijn dooie hond niet meenemen , heb net een mooie wandelwagen voor hem aangeschaft. :hmmm:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Berichten: 11584
Lid geworden op: 24 okt 2010 19:49
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Lizzie. »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Mij irriteert een beetje de geitenwollensokkensfeer eromheen. "Tot gesprek komen in de natuur" "zonder veel uitleg delen"
Nogmaals, mijn makke.
Ik zou eerder komen als iemand zegt 'we houden een wandeling en daarin gaan we het specifiek hebben over onze overleden honden. De levende honden mogen uiteraard mee!'

Er ontstaat nu in ieder geval wel een hele discussie dus de TS'en hebben wat aangericht ;-)
Dus ik mag mijn dooie hond niet meenemen , heb net een mooie wandelwagen voor hem aangeschaft. :hmmm:
jeetje dat is bale zeg, leg je geitenwollen sokken maar weer terug in de kast
Afbeelding
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Caro. »

Frootje schreef:
dagmar88 schreef:Ik denk wel dat het belangrijk is uit te zoeken waarom je zo'n hevige reactie hebt op de dood van je hond.
Anders kun je nooit meer een hond nemen omdat je vooraf weet dat je jezelf er mee naar beneden trekt, of het plezier er in wordt overschaduwd door het onvermijdelijke.
Daar ben ik het absoluut mee eens. Voor de persoon zelf inderdaad ook wel zo fijn. Ik sprak ooit met iemand die geen hond meer wilde omdat ze (na het overlijden van de vorige hond) wist dat ze het niet zou trekken als de hond uiteindelijk overlijdt. Dat lijkt me vreselijk als je diep in je hart eigenlijk heel graag een hond zou willen hebben. :U:
Hier ben ik het ook mee eens.
Ik heb een buurvrouw die dol is op katten, maar haar vorige kat is naar aan zijn einde gekomen en daar heeft ze zoveel verdriet van gehad dat
ze nu geen kat meer neemt, omdat ze dat verdriet nooit meer wil meemaken.

Dat lijkt me dus echt niet gezond zoiets. Ik barst ook van het verdriet als mijn hond overlijdt, maar ik zeg ook nuchter 'als je geen verdriet wilt, dan
mis je ook de hele leuke dingen', dus moet je dat verdriet maar op de koop toenemen. Het hoort erbij, het is niet anders, hoe rottig soms ook.

Maar goed, de mensen zijn er die er echt niet mee om kunnen gaan en als ze dan op zo'n manier steun hebben aan elkaar, dan is dat
alleen maar goed.
Voor mijn gevoel zou het echt 'blijven hangen' zijn en ik ben daar niet zo geschikt voor en zou dan tijdens zo'n wandeling zeggen 'is het niet
een goed idee voor weer wat vrolijkheid en een andere hond?'.

Ik wens de TS alsnog heel veel sterkte toe en hoop dat jullie het zo een plekje kunnen geven en je hart weer kan openstellen voor
een 'nieuwe' hond. Er zijn er zat die zo'n liefdevol thuis zoeken en zo te horen komt dat bij jullie wel goed :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Caro. »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Mij irriteert een beetje de geitenwollensokkensfeer eromheen. "Tot gesprek komen in de natuur" "zonder veel uitleg delen"
Nogmaals, mijn makke.
Ik zou eerder komen als iemand zegt 'we houden een wandeling en daarin gaan we het specifiek hebben over onze overleden honden. De levende honden mogen uiteraard mee!'

Er ontstaat nu in ieder geval wel een hele discussie dus de TS'en hebben wat aangericht ;-)
Dus ik mag mijn dooie hond niet meenemen , heb net een mooie wandelwagen voor hem aangeschaft. :hmmm:

Nou ja, je hoeft ook niet overal lullig om te doen hoor.
Het is hier een hondenforum, we zijn allemaal gek op onze honden en sommige mensen hebben serieuze problemen om het verlies te
verwerken. De TS schrijft in alle eerlijkheid en openheid en daar mag je best een beetje zorgvuldig mee omgaan.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Miezemuis schreef:Iedereen ervaart zoiets toch anders. Ik was echt 1,5 dag verdrietig. Brullen jongens, niet normaal. Toen ze eenmaal gecremeerd was, was het ook over. Het verdrietig ging vooral over het afscheid en hoe dat gelopen was. Daarna was het klaar. Ik voel me wel eens schuldig, maar ik heb écht geen verdriet meer. En dat had ik dus al heel snel niet meer. Ook niet het gevoel van gemis trouwens. Ik denk dat ik dan ook niet kan levellen met iemand die 6 maanden na dato nog steeds heel veel moeite heeft. Niet omdat ik dat niet snap of heel raar vindt, maar wel omdat ik het zelf gewoon anders ervaar.
Juist als het lullen en uitjanken bij je partner niet werkt gaat het ook niet werken met wildvreemden die 1 gedeelde overeenkomst hebben een dooie hond.

Heb er in 2012 2 verloren. Daarna ieder jaar 1 en nu dit jaar 2 Dina en Loesje terwijl juist net daarvoor mijn PTSS weer eens getriggerd was. Loesje mijn hulphondje. Heb nog nooit zo gejankt maar hé leven gaat door dus kom op met de grappen en leuke herinneringen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Caro. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Mij irriteert een beetje de geitenwollensokkensfeer eromheen. "Tot gesprek komen in de natuur" "zonder veel uitleg delen"
Nogmaals, mijn makke.
Ik zou eerder komen als iemand zegt 'we houden een wandeling en daarin gaan we het specifiek hebben over onze overleden honden. De levende honden mogen uiteraard mee!'

Er ontstaat nu in ieder geval wel een hele discussie dus de TS'en hebben wat aangericht ;-)
Dus ik mag mijn dooie hond niet meenemen , heb net een mooie wandelwagen voor hem aangeschaft. :hmmm:

Nou ja, je hoeft ook niet overal lullig om te doen hoor.
Het is hier een hondenforum, we zijn allemaal gek op onze honden en sommige mensen hebben serieuze problemen om het verlies te
verwerken. De TS schrijft in alle eerlijkheid en openheid en daar mag je best een beetje zorgvuldig mee omgaan.
We zijn allemaal hondenliefhebbers... Dus ??
Soms helpt meejanken ook niet hoor dan maar een grap. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

bouvierpoedel schreef: We zijn allemaal hondenliefhebbers... Dus ??
Soms helpt meejanken ook niet hoor dan maar een grap. :19:
ik denk dat jij een heel ander soort liefhebber bent dan ik, zonder daar een oordeel over op te schrijven.. maar ik zou misschien liever met een vreemde die ook van honden houdt praten dan met echtgenoot die niet van dieren houdt..... zou dat door de ballotage mogen denk je.. en je hoeft er niet over gaan lopen janken, je kunt ook gewoon vertellen, en praten en met een grap en een grol je hond herdenken, dat gebeurt bij de meeste dooien wel, mens of dier
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef: We zijn allemaal hondenliefhebbers... Dus ??
Soms helpt meejanken ook niet hoor dan maar een grap. :19:
ik denk dat jij een heel ander soort liefhebber bent dan ik, zonder daar een oordeel over op te schrijven.. maar ik zou misschien liever met een vreemde die ook van honden houdt praten dan met echtgenoot die niet van dieren houdt..... zou dat door de ballotage mogen denk je.. en je hoeft er niet over gaan lopen janken, je kunt ook gewoon vertellen, en praten en met een grap en een grol je hond herdenken, dat gebeurt bij de meeste dooien wel, mens of dier
TS heeft haar hond verloren en haar man net zo.
Tuurlijk zijn jij en ik en allemaal andere hondenliefhebbers en gaan we er anders mee om.
Nou en wat doe ik dan .? Toch ook met een grap en grol , alleen niet de jouwe. Mooi toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief
Berichten: 51968
Lid geworden op: 08 dec 2009 06:32
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Tamara81 schreef:Sterkte BP. Heb je hier volgens mij niet over geschreven.

Zo'n wandeling zou ook niks voor mij zijn. Bovendien zou ik juist mijn dode hond of überhaupt een hond missen als ik zonder hond zou gaan wandelen.

Zelf kan ik niet met rouw omgaan van mensen die ik lief heb die zijn overleden. Ik druk het gewoon weg en praat er niet tot nauwelijks over.
Maar toen Nest dood ging (Nestor de hond van mijn zus) heb ik echt wel non stop gehuild. Soms denk ik nog aan Nest en ik kan er nog steeds af en toe om huilen. Dit vind ik best fijn want zo geef ik het een plek.
En zoals BP zegt, het leven gaat door.
Nee ben meer even zeggen tussen neus en lippen door als het zo uitkomt . Ga dat niet zo delen met de hele wereld , en janken zonder publiek. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Gebruikersavatar
Miezemuis
Zeer actief
Berichten: 5113
Lid geworden op: 01 mei 2011 12:36
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2
Locatie: Nuenen

Re: Wandelen na het verlies van je hond

Ongelezen bericht door Miezemuis »

bouvierpoedel schreef:
Miezemuis schreef:Iedereen ervaart zoiets toch anders. Ik was echt 1,5 dag verdrietig. Brullen jongens, niet normaal. Toen ze eenmaal gecremeerd was, was het ook over. Het verdrietig ging vooral over het afscheid en hoe dat gelopen was. Daarna was het klaar. Ik voel me wel eens schuldig, maar ik heb écht geen verdriet meer. En dat had ik dus al heel snel niet meer. Ook niet het gevoel van gemis trouwens. Ik denk dat ik dan ook niet kan levellen met iemand die 6 maanden na dato nog steeds heel veel moeite heeft. Niet omdat ik dat niet snap of heel raar vindt, maar wel omdat ik het zelf gewoon anders ervaar.
Juist als het lullen en uitjanken bij je partner niet werkt gaat het ook niet werken met wildvreemden die 1 gedeelde overeenkomst hebben een dooie hond.

Heb er in 2012 2 verloren. Daarna ieder jaar 1 en nu dit jaar 2 Dina en Loesje terwijl juist net daarvoor mijn PTSS weer eens getriggerd was. Loesje mijn hulphondje. Heb nog nooit zo gejankt maar hé leven gaat door dus kom op met de grappen en leuke herinneringen.
Oh Kees ik wist helemaal niet dat loesje overleden was. Die was helemaal niet zo oud toch?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”