Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

Hallo iedereen Afbeelding
Ik had gehoord dat een hond het leuk vind elke dag hetzelfde rondje te lopen , om te ruiken en te snuffelen .
Nu ga ik 3x per dag met mijn hond wandelen en bijna nooit dezelfde route omdat ik denk dat dat echt saai moet zijn ! Dus is mijn vraag heeft een hond nood aan dezelfde wandeling elke dag of liever wat afwisseling ? Afbeeldingdit is mijn Tibetaanse terriër : Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
dre
Zeer actief
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 dec 2009 14:48
Aantal honden: 3

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door dre »

In het dorp lopen we altijd beetje zelfde rondje(s), zijn ook weinig mogelijkheden hier om heen te gaan zonder gelijk minimaal 10 km te moeten lopen :mrgreen:
Heb niet het idee dat ze het heel erg vinden, wat Nanna zegt, er is altijd wel wat nieuws te ruiken.

Wel gaan we regelmatig op pad naar andere gebieden om te wandelen en daar worden ze ook altijd wel blij van, maar ik heb niet de illusie dat dat van de nieuwe omgeving is :wink:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn Uma vindt de routine-rondjes het leukste. Daar is ze echt op haar gemak en durft veel vaker een sprintje te trekken. Ik merk echt verschil aan haar. Zij is dan ook in de basis een wat angstige en afwachtende hond.

Mijn andere hond is echt het tegenovergestelde van haar. Hij vindt juist nieuwe gebieden fantastisch en leeft zich dan helemaal uit. Ik wissel het dus graag af :D
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Maeve »

Het zal per hond verschillen, net als dat sommige mensen meer behoefte hebben aan routine terwijl anderen het dodelijk saai vinden.
Ik loop wel vaak in hetzelfde gebied met ze, maar we nemen regelmatig een andere route zodat het nooit helemaal hetzelfde is. Ik heb het idee dat ze dat juist saai vinden. Dan rennen ze altijd maar wat vooruit tot we weer bij de auto zijn :mrgreen: Als we een andere route nemen zijn ze onderweg veel meer bezig met snuffelen en spelen met elkaar.
Gebruikersavatar
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Berichten: 15808
Lid geworden op: 30 dec 2014 16:43
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier lopen we verschillende routes, maar wel regelmatig al die routes. Het is dus niet voorspelbaar hoe we precies gaan lopen, maar het is wel allemaal bekend en vertrouwd. Een enkele keer lopen we elders en dan zijn ze veel meer hyper en komen thuis ook slechter tot rust. Hier houden ze dus wel van een zekere routine
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maeve schreef:Het zal per hond verschillen, net als dat sommige mensen meer behoefte hebben aan routine terwijl anderen het dodelijk saai vinden.
Ik loop wel vaak in hetzelfde gebied met ze, maar we nemen regelmatig een andere route zodat het nooit helemaal hetzelfde is. Ik heb het idee dat ze dat juist saai vinden. Dan rennen ze altijd maar wat vooruit tot we weer bij de auto zijn :mrgreen: Als we een andere route nemen zijn ze onderweg veel meer bezig met snuffelen en spelen met elkaar.
Sommige honden vinden saai lekker. Niko was helemaal van de strakke routines.
Zelfs de verkeerde riem op een route viel zwaar verkeerd :mrgreen: De flex was voor de rondjes door de wijk en de jachtlijn om naar het bos of strand te lopen.
Charlie had een hekel aan wandelen. Die had een doel om naartoe te lopen en daar wat te doen. De plek moest vooraf verteld worden.

Naap vindt het heerlijk om nieuwe plaatsen te verkennen. Maar een aantal van de fietsroutes kent hij uit z'n hoofd. Dan past hij zelf al het tempo aan aan wat we altijd doen. Waar de routes elkaar doorkruisen gaan z'n oren in de brave luisterstand :mann:
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Tineke »

Het ligt aan de hond, Luus en Abra houden wel van afwisseling heb ik het idee.
En de leeftijd speelt ook mee, oudere honden vinden een vaste routine vaak weer wel fijn is mijn ervaring.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Maeve
Zeer actief
Berichten: 28879
Lid geworden op: 03 mei 2008 22:37
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Maeve »

dagmar88 schreef:
Maeve schreef:Het zal per hond verschillen, net als dat sommige mensen meer behoefte hebben aan routine terwijl anderen het dodelijk saai vinden.
Ik loop wel vaak in hetzelfde gebied met ze, maar we nemen regelmatig een andere route zodat het nooit helemaal hetzelfde is. Ik heb het idee dat ze dat juist saai vinden. Dan rennen ze altijd maar wat vooruit tot we weer bij de auto zijn :mrgreen: Als we een andere route nemen zijn ze onderweg veel meer bezig met snuffelen en spelen met elkaar.
Sommige honden vinden saai lekker. Niko was helemaal van de strakke routines.
Zelfs de verkeerde riem op een route viel zwaar verkeerd :mrgreen: De flex was voor de rondjes door de wijk en de jachtlijn om naar het bos of strand te lopen.
Charlie had een hekel aan wandelen. Die had een doel om naartoe te lopen en daar wat te doen. De plek moest vooraf verteld worden.

Naap vindt het heerlijk om nieuwe plaatsen te verkennen. Maar een aantal van de fietsroutes kent hij uit z'n hoofd. Dan past hij zelf al het tempo aan aan wat we altijd doen. Waar de routes elkaar doorkruisen gaan z'n oren in de brave luisterstand :mann:
Oh dat met die riemen hebben ze hier ook wel een beetje, maar vooral in de zin dat ze lastiger in de juiste modus te krijgen zijn zonder de juiste riem :mrgreen: Jachtlijntje = gewoon wandelen, niet trekken en niet van kant wisselen. Halsband + lijn = obedience les, dus focus! Showlijn = showen, dus in draf lopen en ook focus, maar niet zo veel als bij obedience :wink:
Emma
Zeer actief
Berichten: 7768
Lid geworden op: 05 mar 2008 17:28
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu alleen nog de black and tan jack hussel.
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Emma »

Het ligt inderdaad aan de hond.

Onze Buster leeft helemaal op, als we in onbekend gebied lopen. Of als de route net even anders is.

Terwijl onze Luca, haar zekerheid uit bekende routes haalt. Zij zou er goed bij varen altijd hetzelfde rond je te doen. Of in ieder geval in hetzelfde gebied te blijven lopen, met een kleine variatie. Haar staartje gaat naar beneden als we in onbekend huizen gebied lopen. Ik zeg huizen gebied, want in het bos heeft ze de neiging tot onzekerheid veel minder. Maar de natuur geeft natuurlijk rust :lol1:

Buster is trouwens meer een stadshond. Die kan het bos soms zaai vinden. Te weinig om zich mee te bemoeien (hij vind het ook stom, dat hij niet tegen elke boom mag plassen ) :engel: die zou het denk ik enorm gaaf vinden om eens los door het winkelcentrum te rennen :engel: dat doen we maar niet :schrik:
Gebruikersavatar
StellaViolet
Zeer actief
Berichten: 335
Lid geworden op: 03 mei 2012 16:57
Mijn ras(sen): Rode langharige teckel, Border Collie
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door StellaViolet »

Saar had overal een vaste routine voor. Hoe je het balletje schopte, hoe je liep, hoe je eten gaf en hoe we de route liepen. :mrgreen:
Woes vindt alles goed, lekker makkelijk. En omdat ie nog jong is probeer ik elke keer weer wat nieuws.
Vandaag bijvoorbeeld liepen we langs een wijk waar gebouwd wordt.
Dus hijskranen en boormachines. En hij vindt het allemaal prachtig. :I:
28-07-2001 ~ 14-03-2013

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wilma
Zeer actief
Berichten: 4006
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:00
Mijn ras(sen): Gos d'Àtura Catalá
Aantal honden: 1
Locatie: Zweden
Contacteer:

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Wilma »

Het verschilt per hond. Samica vindt alles best. Pepe heeft echt wel zijn voorkeuren en loopt liever door het dorp dan door het bos. Schijnbaar valt daar veel meer te lezen. Qua routine maakt het niet veel uit maar ik wil zelf ook graag afwisseling.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb meestal wel dezelfde rondjes, maar één keer op een dag: 's ochtends is het meestal hier het losloop gebiedje waar ik vlak naast woon,
's middags de Gaasperplas (2 verschillende routes), of soms de polder, en 's avonds sinds het donker is een aanlijn rondje door de wijk.

Maar nu merkte ik dat sinds het 's avonds donker is en Jessie dus aangelijnd is, dat ze niet meer poept 's avonds :oeps:
We deden ook een ander rondje dan normaal 's avonds (in het licht was het nog in losloopgebied), want ze moet toch meer leren kennen
en ook netjes leren aan de riem te lopen.
Maar nu ik erover na ging denken, vond ik haar ook veel meer gespannen en dacht 'dat is dom, van gebiedje wisselen in het donker', dus
vanavond eens de boel uitgetest en in haar normale rondje losloopgebied aangelijnd met haar gaan lopen en verrot: het kind poepte!

Dus ja, ik denk dat honden het vertrouwde vaak best fijn vinden. Wel vind ik persoonlijk dat er afwisseling moet zijn en dat het dus
verstandig is om met meerdere gebieden de honden vertrouwt te laten raken.
Hier in de buurt loslopen is een klein gebiedje met weinig echte uitdaging en dat is bv geen vergelijking met de grote middag wandeling
aan de Gaasperplas waar ze echt de ruimte heeft en kan racen , spelen en plonsen zoveel als ze wil (of met een bos of wat dan ook).

Hetzelfde rondje 3 of 4 keer per dag en dan dag in dag uit, dat lijkt me wel afstompend werken.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Gebruikersavatar
Omega
Zeer actief
Berichten: 1251
Lid geworden op: 22 jul 2005 11:48
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2
Locatie: Terborg

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Omega »

Onzekere honden hebben behoefte aan houvast en voelen zich vertrouwd op een bekende ronde. De zekere types doe ik een plezier met rondes afwisselen.
Met nieuwe honden bij de uitlaat loop ik altijd eerst een paar keer de 'basisronde', dan ga ik variëren met zijpaden volgen en dan loop ik ook wel eens een volledig andere ronde. Wat ik ook nog wel eens doe is een ronde andersom lopen, dat is toch heel anders volgens de gewoontedieren en hoe ik het in m'n hoofd haal dat te doen..
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Gebruikersavatar
Jackira
Zeer actief
Berichten: 5860
Lid geworden op: 11 feb 2009 00:58
Aantal honden: 3

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Jackira »

We wisselen ongeveer 5 losloopgebieden in de buurt af. Maar het kan ook best dat we een week lang steeds naar hetzelfde gebied gaan. ik merk dat ze enthousiaster zijn als we ergens komen waar we een tijdje niet zijn geweest maar ook dat ze herkenbaar heel leuk vinden. Ik denk dat een combinatie voor mijn honden het beste is, dus afwisselen.

Zelf heb ik een voorkeur voor lopen in bekende gebieden. Ik wil graag weten wat er om de volgende bocht is. Niet voor mezelf maar niet dat ik ineens midden in een kinderboerderij vol loslopende schapen of kippen terecht kom. Of ineens voor een drukke weg sta. :F:
Gebruikersavatar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Berichten: 23470
Lid geworden op: 14 jul 2011 13:29
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik loop 1 x per dag wel minimaal een deel van een stuk wat we dagelijks lopen. Voor de rest zoek ik graag nieuwe dingen op.

Wat ik merk is dat hij de snuffelen dus fijn vind en de hondjes die we bijna dagelijks tegenkomen, maar ook erg leuk om een gebied te bezoeken waar die een hele ronde los kan waar die weer andere hondjes ziet.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Izzie_Anneke
Zeer actief
Berichten: 3821
Lid geworden op: 06 apr 2015 16:07

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie is bij uitstek een onzekere hond maar die wordt niet gelukkig van alleen maar hetzelfde rondje. Ik heb juist het idee dat haar zelfvertrouwen groeit doordat ik haar vaak meeneem naar nieuwe gebieden.
Gebruikersavatar
Soooof
Zeer actief
Berichten: 3134
Lid geworden op: 05 jan 2017 21:53
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Soooof »

Hehe, ik wilde ook nog een reactie schrijven over de voorkeur van mijn hond, maar volgens mij kunnen we na dit topic concluderen dat het afhangt van de hond. :mrgreen:
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

Nanna schreef:WIJ vinden vaak een wandeling saai. Een hond is een neusdier dus die ruikt steeds wel wat nieuws.
Ik vind het voor mezelf leuker om de ene keer rechts naar de hei te gaan of links naar het bos. Voor de honden maakt dat denk ik geen hol uit.
Ik loop altijd wel in hetzelfde gebied, denk wel dat honden zo’n soort van ‘territorium’ wel prettig vinden.
ahh ja zo :D
dankje voor je reactie !
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

dre schreef:In het dorp lopen we altijd beetje zelfde rondje(s), zijn ook weinig mogelijkheden hier om heen te gaan zonder gelijk minimaal 10 km te moeten lopen :mrgreen:
Heb niet het idee dat ze het heel erg vinden, wat Nanna zegt, er is altijd wel wat nieuws te ruiken.

Wel gaan we regelmatig op pad naar andere gebieden om te wandelen en daar worden ze ook altijd wel blij van, maar ik heb niet de illusie dat dat van de nieuwe omgeving is :wink:
jaa in het dorp hebben wij ook geen tal van mogelijkheden :wink:
ohh dat vind de mijne ook fantastisch elke zondag gaan we een hele dag wandelen in een ander gebied :D
dankjewel voor je reactie !
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

Manuma schreef:Mijn Uma vindt de routine-rondjes het leukste. Daar is ze echt op haar gemak en durft veel vaker een sprintje te trekken. Ik merk echt verschil aan haar. Zij is dan ook in de basis een wat angstige en afwachtende hond.

Mijn andere hond is echt het tegenovergestelde van haar. Hij vindt juist nieuwe gebieden fantastisch en leeft zich dan helemaal uit. Ik wissel het dus graag af :D
haha twee verschillende hondjes bij jou :wink:
dankjewel voor je reactie !
When i needed a hand , i found your paw <3
~Suzanne~
Zeer actief
Berichten: 14006
Lid geworden op: 02 jul 2007 21:46

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik wissel hier ook gebieden af en als we al 's in een echt vreemd / onbekend gebied komen lijken mijn honden dat echt te waarderen; de geuren zijn toch anders!
Bovendien hou ik zelf ook wel van die afwisseling ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

Maeve schreef:Het zal per hond verschillen, net als dat sommige mensen meer behoefte hebben aan routine terwijl anderen het dodelijk saai vinden.
Ik loop wel vaak in hetzelfde gebied met ze, maar we nemen regelmatig een andere route zodat het nooit helemaal hetzelfde is. Ik heb het idee dat ze dat juist saai vinden. Dan rennen ze altijd maar wat vooruit tot we weer bij de auto zijn :mrgreen: Als we een andere route nemen zijn ze onderweg veel meer bezig met snuffelen en spelen met elkaar.
jaa dat kan idd :wink:
ja dat idee heb ik ook :D
dankje voor je reactie !
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

Fotogravinnetje schreef:Hier lopen we verschillende routes, maar wel regelmatig al die routes. Het is dus niet voorspelbaar hoe we precies gaan lopen, maar het is wel allemaal bekend en vertrouwd. Een enkele keer lopen we elders en dan zijn ze veel meer hyper en komen thuis ook slechter tot rust. Hier houden ze dus wel van een zekere routine
ahh ja zo :D
dankjewel voor je reactie !
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

[quote="Tineke"]Het ligt aan de hond, Luus en Abra houden wel van afwisseling heb ik het idee.
En de leeftijd speelt ook mee, oudere honden vinden een vaste routine vaak weer wel fijn is mijn ervaring.[/quote

daar had ik nog niet aan gedacht maar dat klinkt wel logisch :wink:
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

Kruimel53 schreef:Mijn schijtbange herplaatser had veel baat bij een hele tijd, denk zeker een half jaar, altijd hetzelfde rondje op dezelfde tijd. En daarna heel voorzichtig wat variatie aanbrengen.
Mijn niet zo bange maar nooit van het erf af geweeste herplaatser vond een vaste ronde in het begin ook fijn. Ze kreeg al zoveel over zich heen aan nieuwigheden.
De IJzen vinden nieuwe/gevarieerde wandelingen feest. En een paar dagen echter elkaar dezelfde wandeling zaai.

ahh ja das wel logisch dat die echt nood heeft aan routine :wink:
dankjewel voor je reactie ! :D
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

Emma schreef:Het ligt inderdaad aan de hond.

Onze Buster leeft helemaal op, als we in onbekend gebied lopen. Of als de route net even anders is.

Terwijl onze Luca, haar zekerheid uit bekende routes haalt. Zij zou er goed bij varen altijd hetzelfde rond je te doen. Of in ieder geval in hetzelfde gebied te blijven lopen, met een kleine variatie. Haar staartje gaat naar beneden als we in onbekend huizen gebied lopen. Ik zeg huizen gebied, want in het bos heeft ze de neiging tot onzekerheid veel minder. Maar de natuur geeft natuurlijk rust :lol1:

Buster is trouwens meer een stadshond. Die kan het bos soms zaai vinden. Te weinig om zich mee te bemoeien (hij vind het ook stom, dat hij niet tegen elke boom mag plassen ) :engel: die zou het denk ik enorm gaaf vinden om eens los door het winkelcentrum te rennen :engel: dat doen we maar niet :schrik:
haha een stadshond dat heb ik echt nog nooit gehoord :D maar iedere hond zijn eigen voorkeur zeker :wink:
dankje voor je reactie !
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

[quote="StellaViolet"]Saar had overal een vaste routine voor. Hoe je het balletje schopte, hoe je liep, hoe je eten gaf en hoe we de route liepen. :mrgreen:
Woes vindt alles goed, lekker makkelijk. En omdat ie nog jong is probeer ik elke keer weer wat nieuws.
Vandaag bijvoorbeeld liepen we langs een wijk waar gebouwd wordt.
Dus hijskranen en boormachines. En hij vindt het allemaal prachtig. :I:[/quote

haha wat een leuke hondje die woes !! :D
dankjewel voor je reactie !
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
mirthevaes
Actief
Berichten: 261
Lid geworden op: 08 jan 2018 18:03
Mijn ras(sen): tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door mirthevaes »

Frootje schreef:Froo gaat liever een vertrouwd rondje. Zij is nogal onzeker buiten. Als er een bekende hond bij is om zich aan op te trekken (de hond van mijn moeder is daar perfect voor, want die kent ze goed en volgt ze overal) vindt ze het echter wel prima om een ander rondje te lopen. Ik denk dat het gewoon van de hond afhangt of ze er behoefte aan hebben.
ahh ja zo :wink:
jaa denk ik ook .
dankjewel voor je reactie !
When i needed a hand , i found your paw <3
Gebruikersavatar
dagmar88
Zeer actief
Berichten: 47376
Lid geworden op: 27 aug 2009 22:54

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef: Ik heb trouwens nooit een hond gehad die zich liep te vervelen tijdens het wandelen. Zelfs niet tijdens een plasrondje door de straat.
Volgens mij zit je dan je eigen verveling te projecteren. Ook belangrijk maar niet gaan doen alsof je hond het allemaal zo graag afwisselend wil hebben.
:wink: Ik wel. Charlie had er een schurfthekel aan en ging er zelf meer actie in brengen. Obsessief baantjes trekken in de sloot, takken mollen, in bomen hangen of patrouilleren op stoute honden om te killen.
Ben er toen maar mee gestopt. Wandelen om ergens heen te gaan en daar wat te doen, maar niet meer wandelen om het wandelen.
Werd ze een stuk gezeglijker van.
Maar goed, dat was ook wel een extreem karakter.
Gebruikersavatar
Jits90
Zeer actief
Berichten: 781
Lid geworden op: 21 feb 2015 15:30
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3
Locatie: België

Re: Heeft een hond nood aan routine in het wandelen ?

Ongelezen bericht door Jits90 »

Dat ligt aan je hond.
Noa heeft liever vertrouwde omgevingen, zij is snel onzeker op nieuwe plekken met onverwachte mensen en dieren.
Damy daarintegen wilt de wereld ontdekken, nieuwe geurtjes snuiven, kilometers maken. Die is het meest gelukkig met elke keer een andere route (maar dat gaat niet :pffff: ).
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”