Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuke wandel plekken

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Berichten: 1234
Lid geworden op: 28 feb 2006 17:34
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Locatie: vlak bij het bos. Baasje van:shadow en jemble

Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door fabienne s »

Over 2 weken begint mijn vakantie en ik zou graag minimaal 1 dag lekker willen wandelen met mijn meiden alleen zou ik graag willen weten waar er echt leuke wandel plekken zijn waar ze los mogen,het liefst meerdere routes(ik verdwaal anders geheid)en horeca voor een lekkere tussen stop. Zwemwater mag maar is geen pre. Ik woon zelf in Purmerend(vlakbij Amsterdam)en zou het liefst max een uurtje willen rijden voor een leuke wandel plek.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Persistence »

Amsterdamse bos, gele paaltjesroute is 6km, en diverse horeca.

Groene Weelde in Vijfhuizen, met groot zwemwater en pannenkoekenhuis waar honden welkom zijn.

Zandvoort: als je de auto parkeert in de straat van het dierenasiel, maar bij de manege ervoor dan loop je rechtuit zo een groot omheind stuk duinen in, dus verdwalen kan niet echt en je kan er rustig een uur lopen. Als je vervolgens stukje richting boulevard rijdt heb je veel strandtenten waar honden welkom zijn.

Groenendaalse bos in Heemstede is een losloopbos, zijn ook routes maar echt verdwalen kun je er niet. Meerdere zwemmogelijkheden. Er is een restaurant maar ik weet niet of honden welkom zijn.

Er is genoeg leuks in de omgeving, veel plezier alvast!


Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
fabienne s
Zeer actief
Berichten: 1234
Lid geworden op: 28 feb 2006 17:34
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Locatie: vlak bij het bos. Baasje van:shadow en jemble

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door fabienne s »

Dank je!
Groene weelde ga ik onthouden. Weet je ook of het daar druk is met honden
Amsterdamse bos is ook leuk maar ook de plek waar ik veel loop vanwege mijn werk,ik heb dat bos zelf dus wel weer even gezien.

Meer opties mogen altijd!
Afbeelding

jemble 5 maanden
Persistence
Zeer actief
Berichten: 4745
Lid geworden op: 17 jan 2016 20:05

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Persistence »

fabienne s schreef:Dank je!
Groene weelde ga ik onthouden. Weet je ook of het daar druk is met honden
Amsterdamse bos is ook leuk maar ook de plek waar ik veel loop vanwege mijn werk,ik heb dat bos zelf dus wel weer even gezien.

Meer opties mogen altijd!
Valt wel mee, soms bij de watertjes, maar er zijn genoeg plekken om het water in te kunnen. Laat je niet afschrikken door een drukke parkeerplaats, dat zijn voornamelijk mensen voor het pannenkoekenhuis. Voor de parkeerplek is nog een lange grasstrook waar je ook kunt parkeren indien vol. Tip: je hoeft niet op de paden te blijven, je kunt leuk langs het water lopen als je gewoon over het gras gaat. Achterin is een uitkijktoren en aan de rechterkant heb je verbindingstunnels met het Haarlemmermeerse Bos in Hoofddorp, hier mogen ze gedeeltelijk los. Als je dat combineert heb je een flinke wandeling.

Verstuurd vanaf mijn G3121 met Tapatalk
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Manuma »

Het Balijbos is ook heel erg mooi!
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Tineke »

Groene weelde wordt momenteel voorbereid voor Mysteryland en dan is het lopen wat meer beperkt. De Vlietlanden rond lopen is ook leuk, ongeveer een kilometer of zeven al moet je wel tot 1 October op sommige stukken de honden vasthouden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Tineke »

Manuma schreef:Het Balijbos is ook heel erg mooi!
Ja dat hoor ik vaker, willen wij ook eens proberen. Weet jij toevallig een locatie die we in onze Tom Tom kunnen zetten om er te komen? En ben je al eens in Bentwoud geweest, schijnt ook leuk te zijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
fabienne s
Zeer actief
Berichten: 1234
Lid geworden op: 28 feb 2006 17:34
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Locatie: vlak bij het bos. Baasje van:shadow en jemble

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door fabienne s »

Tineke schreef:Groene weelde wordt momenteel voorbereid voor Mysteryland en dan is het lopen wat meer beperkt. De Vlietlanden rond lopen is ook leuk, ongeveer een kilometer of zeven al moet je wel tot 1 October op sommige stukken de honden vasthouden.
Vakantie begint over 2 weken en ik zou het wel fijn vinden dat ze de hele route los kunnen. Maar vlietlanden ga ik wel onthouden. Dank je
Afbeelding

jemble 5 maanden
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Caro. »

Rondje Gaasperplas (A'dam Zuidoost)? is 4 kilometer, wel een leuk hondenstrand onderweg en leuk gebied :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Manuma
Zeer actief
Berichten: 7569
Lid geworden op: 13 dec 2015 21:10

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Manuma »

Tineke schreef:
Manuma schreef:Het Balijbos is ook heel erg mooi!
Ja dat hoor ik vaker, willen wij ook eens proberen. Weet jij toevallig een locatie die we in onze Tom Tom kunnen zetten om er te komen? En ben je al eens in Bentwoud geweest, schijnt ook leuk te zijn.
Ah Bentwoud is een leuke tip, dankje!
Ik parkeer voor het Balijbos in Zoetermeer, bij de manege op Kurkhout 59. Er zit daar ook een leuk café met terras.
Je kunt in het Balijbos heel ver lopen en er is water voor de honden om te drinken en zwemmen. Ik vind het echt fantastisch lopen!
Charlotte*
Zeer actief
Berichten: 3481
Lid geworden op: 07 mei 2002 01:10
Locatie: Amersfoort

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik weet niet of het binnen een uur te rijden is maar het is zeker de moeite waard. De 6 km wandeling bij Hooge Vuursche is prachtig en je kan daarna de drukke weg oversteken naar het theehuis. Niet ver daarvandaan mag je hond ook weer los lopen (Laage Vuursche)
Hier vind je meer info: https://www.doggydating.com/hondenloslo ... sche-baarn

Trouwens, vanaf Hooge Vuursche kan je ook naar Kasteel Groeneveld lopen, daar mogen honden ook los en is er een horeca gelegenheid.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief
Berichten: 1234
Lid geworden op: 28 feb 2006 17:34
Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Locatie: vlak bij het bos. Baasje van:shadow en jemble

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door fabienne s »

Vakantie is al 2 weken voorbij en ik ben de buurt niet uit geweest, wel gewandeld maar niet op bijzonder leuke plekken. Ik ga ze wel onthouden want de verbouwing zit er op dus nu tijd voor andere leuke dingen
Afbeelding

jemble 5 maanden
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Barkley »

Manuma schreef:
Tineke schreef:
Manuma schreef:Het Balijbos is ook heel erg mooi!
Ja dat hoor ik vaker, willen wij ook eens proberen. Weet jij toevallig een locatie die we in onze Tom Tom kunnen zetten om er te komen? En ben je al eens in Bentwoud geweest, schijnt ook leuk te zijn.
Ah Bentwoud is een leuke tip, dankje!
Ik parkeer voor het Balijbos in Zoetermeer, bij de manege op Kurkhout 59. Er zit daar ook een leuk café met terras.
Je kunt in het Balijbos heel ver lopen en er is water voor de honden om te drinken en zwemmen. Ik vind het echt fantastisch lopen!
Ik ga vaak naar het bentwoud en daar moet je wel echt rekening houden dat je nooit alleen loopt. Het is een leuk rondje maar niet groot. Ik heb heel vaak honden die een heel rondje meelopen zonder ooit een baas te zien.
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Ramiek »

Barkley schreef:
Manuma schreef:
Tineke schreef:
Manuma schreef:Het Balijbos is ook heel erg mooi!
Ja dat hoor ik vaker, willen wij ook eens proberen. Weet jij toevallig een locatie die we in onze Tom Tom kunnen zetten om er te komen? En ben je al eens in Bentwoud geweest, schijnt ook leuk te zijn.
Ah Bentwoud is een leuke tip, dankje!
Ik parkeer voor het Balijbos in Zoetermeer, bij de manege op Kurkhout 59. Er zit daar ook een leuk café met terras.
Je kunt in het Balijbos heel ver lopen en er is water voor de honden om te drinken en zwemmen. Ik vind het echt fantastisch lopen!
Ik ga vaak naar het bentwoud en daar moet je wel echt rekening houden dat je nooit alleen loopt. Het is een leuk rondje maar niet groot. Ik heb heel vaak honden die een heel rondje meelopen zonder ooit een baas te zien.
Welke parkeerplaats van Bentwoud kan je het beste pakken?
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Gebruikersavatar
Barkley
Zeer actief
Berichten: 6015
Lid geworden op: 05 jan 2015 22:30
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Barkley »

Ramiek schreef: Welke parkeerplaats van Bentwoud kan je het beste pakken?
ik ken er maar een voor het losloopgebied en dat is op het tankvalpad. Dat is een ruime parkeerplaats
Gebruikersavatar
Ramiek
Zeer actief
Berichten: 4603
Lid geworden op: 24 jan 2009 16:41
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Locatie: Leiden
Contacteer:

Re: Leuke wandel plekken

Ongelezen bericht door Ramiek »

Barkley schreef:
Ramiek schreef: Welke parkeerplaats van Bentwoud kan je het beste pakken?
ik ken er maar een voor het losloopgebied en dat is op het tankvalpad. Dat is een ruime parkeerplaats
Dank je
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”