Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zondags mensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
lihramj
Vaste gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 apr 2005 20:00
Locatie: nijmegen

zondags mensen

Ongelezen bericht door lihramj »

ik weet niet of jullie dit ook hebben. Maar wij gaan op zondag altijd bij een natuurgebiedje wandelen.
En oke honden mogen daar officeeel niet loslopen. Maar mijn honden luisteren goed.
En dan kom je er altijd gezinnetjes tegen in zondags kleren door de blub. Die als ze de honden alleen maar zien gelijk beginnen te mekkeren. Dadelijk worden hun kleren vies. Nou bij dit soort mensen moet ik altijd tot tien tellen.
Hebben jullie dit ook of ben ik de enige?
Dorien
Zeer actief
Berichten: 3468
Lid geworden op: 15 feb 2004 20:20

Ongelezen bericht door Dorien »

Nee, dat heb ik nooit, want ik laat mijn hond alleen los als dat ook daadwerkelijk mag. Die zondagse mensen gaan daar niet voor niets wandelen lijkt me. Ze hebben in mijn ogen dus ook het volste recht om te gaan klagen in dit geval.
Groet,
Dorien
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Nee want ik ga eigenlijk alleen naar hondenlosloopgebieden. En de enkele keer dat ik dat niet doe heb ik de beleefdheid om de jongens bij me te roepen.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
lihramj
Vaste gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 apr 2005 20:00
Locatie: nijmegen

Ongelezen bericht door lihramj »

Dit betekent dus dat jij je honden nooit los laat. Er zijn maar drie officieele plekken in Nederland waar je hond los mag. Of je moet hem in een honden uitlaat plek los laten van drie bij vier met een flinke kans op ziektes.?
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik vind de buurhond superlief behalve die modderpoten op me kleren
net als je moet vertrekken.
:wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dorien
Zeer actief
Berichten: 3468
Lid geworden op: 15 feb 2004 20:20

Ongelezen bericht door Dorien »

lihramj schreef:Dit betekent dus dat jij je honden nooit los laat. Er zijn maar drie officieele plekken in Nederland waar je hond los mag. Of je moet hem in een honden uitlaat plek los laten van drie bij vier met een flinke kans op ziektes.?
Wel drie zeg je? Zozo. Bedoel je niet dat jij er maar drie kent?
Groet,
Dorien
Gebruikersavatar
lihramj
Vaste gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 apr 2005 20:00
Locatie: nijmegen

Ongelezen bericht door lihramj »

Ik roep ze ook bij me om te volgen. Maar dan klagen ze nog. Nu heb ik hele fijne riemen. Mat in de riem zeg maar zo'n kleine flexi dus ik kan ze gelijk aan een meter riem vast pakken en daarna weer loslaten.
Gebruikersavatar
Barely legal
Actief
Berichten: 128
Lid geworden op: 26 okt 2004 21:38
Locatie: goudswaard
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barely legal »

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrvreselijk zulke mensen, hier heb je er inderdaad ook veel last van, zelfs op een plek waar ze wel los mogen lopen.
Afbeelding

All at Barely Legal
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Gaaf, en één van die drie plekken is dus uitgerekend het bos in ons dorp :idea: :idea: :idea:
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Barely legal schreef:Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrvreselijk zulke mensen, hier heb je er inderdaad ook veel last van, zelfs op een plek waar ze wel los mogen lopen.
En waarom heb jij daar last van ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

lihramj schreef:Dit betekent dus dat jij je honden nooit los laat. Er zijn maar drie officieele plekken in Nederland waar je hond los mag. Of je moet hem in een honden uitlaat plek los laten van drie bij vier met een flinke kans op ziektes.?
3 Officiele plekken in Nederland :80:
Mag ik even heel erg lachen :smile: :smile: :smile: Ik kan er hier in mijn direkte omgeving uit de losse pols zó 10 noemen....
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
lihramj
Vaste gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 apr 2005 20:00
Locatie: nijmegen

Ongelezen bericht door lihramj »

Er zijn maar weinig plekken in de buurt waar de honden officeel losmogen lopen. En in de bossen zo wie zo niet. Ik ga niet naar die infectie plaatsen waar mijn honden van alles op kunnen lopen van teken tot erger.
Mijn honden zijn mijn alles. En dit gebeurt ook op plaatsen waar mijn honden wel mogen los lopen.
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Re: zondags mensen

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

lihramj schreef:ik weet niet of jullie dit ook hebben. Maar wij gaan op zondag altijd bij een natuurgebiedje wandelen.
En oke honden mogen daar officeeel niet loslopen. Maar mijn honden luisteren goed.
En dan kom je er altijd gezinnetjes tegen in zondags kleren door de blub. Die als ze de honden alleen maar zien gelijk beginnen te mekkeren. Dadelijk worden hun kleren vies. Nou bij dit soort mensen moet ik altijd tot tien tellen.
Hebben jullie dit ook of ben ik de enige?
Waarom moet je dan tot tien tellen ?
:denken:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Dorien
Zeer actief
Berichten: 3468
Lid geworden op: 15 feb 2004 20:20

Ongelezen bericht door Dorien »

lihramj schreef:Er zijn maar weinig plekken in de buurt waar de honden officeel losmogen lopen. En in de bossen zo wie zo niet. Ik ga niet naar die infectie plaatsen waar mijn honden van alles op kunnen lopen van teken tot erger.
Mijn honden zijn mijn alles. En dit gebeurt ook op plaatsen waar mijn honden wel mogen los lopen.
Gelul. Er zijn zat bossen waar honden los mogen lopen. Als jouw honden je alles zijn, dan zou je verwachten dat je de moeite hebt genomen om die eens op te zoeken.
Groet,
Dorien
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat zeg je nou toch allemaal weer? Maar 3 plekken? Hoe klein is Nederland in jouw ogen?

Enne... als ik zondagse mensen tegenkom, dan hou ik mijn modderbalen bij me. Ook al is het in één van de 3 losloopgebiedjes in Nederland. Ik wil lekker wandelen op de zondag, die mensen in hun zondagse witte broek ook :wink:
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als ik in mijn zondagse kleding ergens wil gaan wandelen waar honden niet los mogen lopen dan verwacht ik geen gedoe van een hondenbaas als ik daar iets van zeg.
Andersom zou ik als hondenbaas zijnde die mensen groot gelijk geven.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
lihramj
Vaste gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 apr 2005 20:00
Locatie: nijmegen

Ongelezen bericht door lihramj »

Lachen jullie maar. Maar hier in de buurt is dit echt een probleem je mag eigenlijk nergens met je hond loslopen. Bij alle bossern vind je een bordje dat je je hond aangelijnt moet houden. En mijn honden zijn ook niet lastig ze springen niet tegen andere mensen, blaffen niet tegen andere mensen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lihramj schreef:En in de bossen zo wie zo niet. Ik ga niet naar die infectie plaatsen waar mijn honden van alles op kunnen lopen van teken tot erger.
Hé, spring eens op de fiets! De Groesbeekse bossen. Echt bos. En echt officieel losloopgebied.
En mijn honden kunnen in mijn tuin ook teken oplopen. Bos is ietsje gezonder. Heb je zelf ook zo'n mondkapje op als je buiten loopt?
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

lihramj schreef:Lachen jullie maar. Maar hier in de buurt is dit echt een probleem je mag eigenlijk nergens met je hond loslopen. Bij alle bossern vind je een bordje dat je je hond aangelijnt moet houden. En mijn honden zijn ook niet lastig ze springen niet tegen andere mensen, blaffen niet tegen andere mensen.
Dan moet je verhuizen, hier in Belgie mag het helemaal niet. :wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

Als ik met de honden op zondag met mooi weer naar het bos gaat dan kan ik ook andere mensen tegenkomen, die net als ik van de natuur en het weer willen genieten, dan is het toch een kleine moeite om ze gewoon zowiezo bij je te houden?
Het bos is er toch voor allemaal :ok:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lihramj schreef:Ik ga niet naar die infectie plaatsen waar mijn honden van alles op kunnen lopen van teken tot erger.
En nu snap ik ineens dat t-shirtje van je hond :smile: :smile: :smile:
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

Marion. schreef:
lihramj schreef:Ik ga niet naar die infectie plaatsen waar mijn honden van alles op kunnen lopen van teken tot erger.
En nu snap ik ineens dat t-shirtje van je hond :smile: :smile: :smile:
Is gewoon een nederland-fan hoor :neenee:
Gebruikersavatar
Rataplan
Zeer actief
Berichten: 7652
Lid geworden op: 03 jan 2003 12:49
Mijn ras(sen): asielhonden!
Locatie: roze wolk

Ongelezen bericht door Rataplan »

Nee geen last hier hoor. In de weekenden is het wel eens drukker op de hei hier in de buurt ("mijn eigen vaste ronde" niet eens drukker) en ik hou ze dan even vast tot de mensen uit zicht zijn en dan weer los. Obelix is gewoon super vriendelijk en wil nog wel eens opdringerig begroeten. Ik wil dat niet hebben. Rataplan blijft wel bij me maar ik lijn hem aan voelen mensen die niet van honden houden zich ook veiliger.
Waar ik wel eens van schrik zijn loslopende zwervende honden die onverwachts overal vandaan komen. Ik vind dat gewoon gevaarlijk met verkeer en ze lopen wel eens achter aan en Obelix gaat dan loeien :80: :oeps:
Hier in Belgie mag je je hond niet los laten lopen. Nergens dus.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Gebruikersavatar
lihramj
Vaste gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 apr 2005 20:00
Locatie: nijmegen

Ongelezen bericht door lihramj »

Ik zeg toch ook niet dat mijn modderbalen tegen die mensen gaan op springen of zo?
Ik houdt ze dan netjes bij me, en pak hun uitlaat riem. Die met die ingebouwde flexi. Daarna mogen ze weer los. Maar ik bedoel te zeggen dat er altijd mensen zijn die bij voobaat al gaan mekkeren. ook al heb je je hond vast.
Als iemand mij een plek in de buurt van Nijmegen kan noemen waar ik mijn honden offiveel los mag laten dan hoor ik het graag.
Ik heb namelijk honden die minimaal twee uur per dag los moeten lopen om hun energie kwijt te kunnen.
Gebruikersavatar
marian*
Erelid
Berichten: 32600
Lid geworden op: 10 feb 2003 18:01
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Maar hoe kom je er toch bij dat er maar 3 officiele losloopplekken in heel Nederland zijn? :denken:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

lihramj schreef:Ik zeg toch ook niet dat mijn modderbalen tegen die mensen gaan op springen of zo?
Ik houdt ze dan netjes bij me, en pak hun uitlaat riem. Die met die ingebouwde flexi. Daarna mogen ze weer los. Maar ik bedoel te zeggen dat er altijd mensen zijn die bij voobaat al gaan mekkeren. ook al heb je je hond vast.
Als iemand mij een plek in de buurt van Nijmegen kan noemen waar ik mijn honden offiveel los mag laten dan hoor ik het graag.
Ik heb namelijk honden die minimaal twee uur per dag los moeten lopen om hun energie kwijt te kunnen.
Nou sorry, maar als je honden eruit zien als modderbalen
dan kan je toch een beetje de ongerustheid van andere wandelaars voorstellen.
:wink:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gebruikersavatar
lihramj
Vaste gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 apr 2005 20:00
Locatie: nijmegen

Ongelezen bericht door lihramj »

Dit betekend t niet dat ik mijn modderbalen niet bij me houdt. Want dit doen ik wel. Maar er zijn mensen die bij voorbaat al beginnen te mekkeren.
Mijn honden springen niet zomaar tegen andere mensen aan of gaan blaffen.
En als jullie een officieel uitlaat gebied rondom Nijmegen weten dan hoor ik het graag! Mijn honden moeten namelijk minimaal twee uur per dag loslopen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

lihramj schreef:Als iemand mij een plek in de buurt van Nijmegen kan noemen waar ik mijn honden offiveel los mag laten dan hoor ik het graag.
Ik heb namelijk honden die minimaal twee uur per dag los moeten lopen om hun energie kwijt te kunnen.
Heb ik al gezegd. Groesbeekse bossen. Op loopafstand van je huis :wink:
(en als ik mijn honden maar 2 uur per dag los zou kunnen laten, dan zijn het 's nachts hoepeltjes denk ik)
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

lihramj schreef:van teken
Ben jij mal, die hebben wij in ons bos niet hoor!
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

marian* schreef:Maar hoe kom je er toch bij dat er maar 3 officiele losloopplekken in heel Nederland zijn? :denken:
Nou: ik één, iemand anders één en jij één. Dat is drie. De rest is dus volslagen illegaal :pffff: :pffff: :pffff:
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”