Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
Scooby
Zeer actief
Berichten: 11376
Lid geworden op: 05 mei 2002 01:32
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Yndra schreef:Ik hou van natuurlijk honden met natuurlijk gedrag en lichaam. Te denken valt aan herderrassen, bepaalde jachthonden, terriers, windhonden. Waar ik niet van hou is platte neuzen, rare verhoudingen, rimpels etc. De enige ras waar ik soms een oogje op heb is de rottweiler, dat is zeer persoonlijk vanwege een aantal zeer slechte ervaringen. Dat betekent niet dat ik iedere rottweiler ontwijk ofzo. Daarnaast dogo canario's, boerboels etc, van die sterke terreinbewakers bedank ik voor. Ook honden die je op ieder straatstoepje tegenkomt.... Gelukkig blijft er nog genoeg keus over. En daarnaast zijn er altijd uitzonderingen die eruit springen.
Hoi Yndra,

Wel grappig, want herders kom je toch ook overal tegen? ;)
Gebruikersavatar
vinkje
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:56
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje
Locatie: eindhoven

Ongelezen bericht door vinkje »

Marion. schreef:
Daan schreef:Waarom zo negatief?
Uit de berichten die ik hier lees van goldeneigenaren spreekt toch wel genoeg goldengekte.
Ik ben superblij met mijn golden.
Maar ik mag ook graag genieten van al die doggen hier. ;)
Negatief? Hoeveel golden-gekken zitten hier op het forum? Kom je bij 10 dan is dat al heel veel denk ik. En dat staat dus in geen perspectief tot de goldenpopulatie die je op straat ziet.
Ik ben niet negatief. Ik ben realistisch denk ik...
Nou dan is het hier bij mij denk ik een plaats waar heel weinig Goldens zijn.
Ik kom er hier maar ééntje tegen als ik aan het wandelen ben.
Hier lopen meer kleine hondjes, 'n paar duitse herders, 'n blonde bouvier, 'n alaskan malamute, waar nooit een lekker grote wandeling mee gemaakt word, die komt de deur uit met zijn vrouwtje, loopt 20 meter naar een rozenperk hier in het straatje, mag daar pissen en poepen, en hup weer naar binnen, ik dacht dat zo'n hond veel beweging moest hebben.
Te beroerd om met de hond te gaan wandelen.
Afbeelding


Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gebruikersavatar
vinkje
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:56
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje
Locatie: eindhoven

Ongelezen bericht door vinkje »

idorh schreef:
Marion. schreef:
Daan schreef:Waarom zo negatief?
Uit de berichten die ik hier lees van goldeneigenaren spreekt toch wel genoeg goldengekte.
Ik ben superblij met mijn golden.
Maar ik mag ook graag genieten van al die doggen hier. ;)
Negatief? Hoeveel golden-gekken zitten hier op het forum? Kom je bij 10 dan is dat al heel veel denk ik. En dat staat dus in geen perspectief tot de goldenpopulatie die je op straat ziet.
Ik ben niet negatief. Ik ben realistisch denk ik...
Afschuwlijke honden die Golden.

Gr Bertus.
Dank je Bertus.
Maar ik vind mijn Golden 100 maal knapper dan jou . :tong: :pffff:
Afbeelding


Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gebruikersavatar
vinkje
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:56
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje
Locatie: eindhoven

Ongelezen bericht door vinkje »

chrico schreef:
Marion. schreef:
idorh schreef:Afschuwlijke honden die Golden.Gr Bertus.
Ben ik niet met je eens :mrgreen:
Ik wel, die beesten vreten je salades op, je chips, je stokbrood en ook nog bijna je vingers :pffff: :pffff: gewoon afschuwelijk :jank:
Lusten jou honden dan salades, nou de mijne niet hoor, dat is te min voor hem. :mrgreen:
En pikken doet hij niets, alleen als ik het hem geef pakt hij het heel voorzichtig uit mijn hand. Ik heb alle tien mijn vingers nog. :mrgreen:
Afbeelding


Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Tja, toen we onlangs naar de dierenarts gingen,
was ik net uitgestapt op haar voortuinof plaats en het was al donker,
komt ineens haar hond al blaffend afgelopen. Uit het niets, dreigend, vast vergeten poort of zo dicht te doen.
Ik spring als gek terug de auto in :N , pffffff stom zicht moet dat geweest zijn.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Het was zonder nadenken, en ik zat erin voor hij bij me was, gelukkig riepen ze hem toen terug.

Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Vinkje,

je hebt een prachtige hond. (foto)
:zwaai: Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Gebruikersavatar
vinkje
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:56
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje
Locatie: eindhoven

Ongelezen bericht door vinkje »

Mama Sanneke schreef:Ik weet niet wat sommige tegen een Golden Retriever hebben.
Ik vind het zeer lieve en aangename dieren.
Echte mensenvrienden.
Sanneke
Goed zo Mama Sanneke, eindelijk eens verstandige woorden. :ok:
Afbeelding


Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gebruikersavatar
vinkje
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:56
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje
Locatie: eindhoven

Ongelezen bericht door vinkje »

Mama Sanneke schreef:Vinkje,

je hebt een prachtige hond. (foto)
:zwaai: Sanneke
Dank je wel Mama Sanneke, je bent een schat. :mrgreen: :ok:
Afbeelding


Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gebruikersavatar
Mama Sanneke
Zeer actief
Berichten: 5464
Lid geworden op: 18 aug 2003 11:37
Locatie: Belgie

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik kijk vooral naar de ogen van een hond
hoe de me aankijken, bv bij Vinkje's foto kijken die ogen je stralend aan.
Dat geeft een gevoel van vertrouwen.
Men man vind het wel jammer dat je bij Luka zijn ogen niet goed kan zien.
Zwart op zwart.
Moet je meer op zijn lichaamstaal letten vind ik.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Hester
Actief
Berichten: 139
Lid geworden op: 25 apr 2002 15:22
Locatie: Diemen

Ongelezen bericht door Hester »

Ik heb geen hekel aan bepaalde rassen. Als ik al een hekel aan een hond zou hebben, zou dat om die hond specifiek zijn. Ik heb wel mijn voorkeuren. En hoe dat komt kan ik ook niet uitleggen.
In loving memory: Nelson * 28-09-1998 † 20-11-2003
If tears could build a stairway, and memories a lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again...


Afbeelding
Nelsons site!
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

vinkje schreef:Ja ik snap ook niet welke kant Marion op wil.
Ik ben stapelgek op mijn Golden hoor, het is voor mij de liefste hond van de wereld.
Iedereen vindt z'n eigen hond toch de mooiste en de liefste.
Hier op het forum zitten genoeg honden die ik ook geweldig vind.
Ik wil het best nog een keer uitleggen hoor:

Misschien is het in jouw streek een uitzondering, maar overal waar ik gewoond heb ken(de) ik meerdere Goldens. Hier in de buurt weet ik er al zo 9 te zitten. Ook als je kijkt naar het aantal ingeschreven Goldens bij de Raad van Beheer (en dat zijn dan alleen nog de honden met stamboom he 8O ) dan staan ze qua aantal altijd in de hoogste regionen. Dus het is logisch dat je ze onderweg heel veel ziet (behalve misschien in jou woonplaats :twisted: ).

Als je dat percentage afzet, tegen het percentage Golden-gekken die hier op het forum zit, dan is dat een heel schril contrast. Want Golden-eigenaren zijn hier op een paar handjes wel te tellen.

En ergens heb ik ook al uitgelegd hoe ik denk dat het komt. Omdat ik denk dat een Golden heel vaak "voor de kids" genomen wordt. Of door hun uitgesproken vriendelijke uitdrukking. Of omdat ze een makkelijke gezinshond zijn.
En hier op het forum zitten mensen waarvoor hun hond net iets meer betekent. Denk ik. En dus vind ik het heel tekenend voor de gemiddelde Golden-eigenaar dat er hier maar zo weinig zitten.

Beter kan ik het niet uitleggen Vinkje. Ik kan je verder nog vertellen dat de Golden voor mij dè hond is. Wat andere mensen van de Golden vinden laat mij koud. Miep is onze vierde, en ik durf best te beweren dat er hier altijd wel zo'n zonnestraaltje in huis zal rondlopen. Ik ben namelijk Golden-gek ;)
Yndra
Actief
Berichten: 274
Lid geworden op: 18 dec 2003 16:18

Ongelezen bericht door Yndra »

Scooby schreef:
Yndra schreef:Ik hou van natuurlijk honden met natuurlijk gedrag en lichaam. Te denken valt aan herderrassen, bepaalde jachthonden, terriers, windhonden. Waar ik niet van hou is platte neuzen, rare verhoudingen, rimpels etc. De enige ras waar ik soms een oogje op heb is de rottweiler, dat is zeer persoonlijk vanwege een aantal zeer slechte ervaringen. Dat betekent niet dat ik iedere rottweiler ontwijk ofzo. Daarnaast dogo canario's, boerboels etc, van die sterke terreinbewakers bedank ik voor. Ook honden die je op ieder straatstoepje tegenkomt.... Gelukkig blijft er nog genoeg keus over. En daarnaast zijn er altijd uitzonderingen die eruit springen.
Hoi Yndra,

Wel grappig, want herders kom je toch ook overal tegen? ;)
Ja, maar de herdershonden bestaan toch niet alleen maar uit de duitse en de belg? korthaar collie, kelpie noem maar op! ;)
AfbeeldingAfbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Berichten: 2737
Lid geworden op: 25 sep 2003 16:19
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Een hekel heb ik aan geen enkel ras/type. Ik zou sommige rassen niet willen.

Ook heb ik me altijd bezwaard gevoeld honden te zien die in hun dagelijks zijn -ernstig- belemmerd worden door wat wij als mensen mooi/goed/leuk vinden. Ook honden die eigenlijk per definitie niet zelf geboren kunnen worden en dat soort gedoe en honden wiens levensverwachting vanwege hun ongezondte of enorme grootte erg laag is hebben niet mijn voorkeur.

Alhoewel ik wel een absoluut zwak heb voor die melancholieke Doggensmoelen, ze gaan echter zo jong dood dat ik er niet aan begin. (Geniet van de doggenpuppenfoto's met name die prachtige mantelpups)
Waarom worden DDoggen niet 15/20 centimeter kleiner gefokt? Nog enorm goot en het zal vast de gemiddelde leeftijd flink opkrikken.

Groet, Sieneke
Gebruikersavatar
vinkje
Zeer actief
Berichten: 1978
Lid geworden op: 23 apr 2002 05:56
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje
Locatie: eindhoven

Ongelezen bericht door vinkje »

Marion. schreef:
vinkje schreef:Ja ik snap ook niet welke kant Marion op wil.
Ik ben stapelgek op mijn Golden hoor, het is voor mij de liefste hond van de wereld.
Iedereen vindt z'n eigen hond toch de mooiste en de liefste.
Hier op het forum zitten genoeg honden die ik ook geweldig vind.
Ik wil het best nog een keer uitleggen hoor:

Misschien is het in jouw streek een uitzondering, maar overal waar ik gewoond heb ken(de) ik meerdere Goldens. Hier in de buurt weet ik er al zo 9 te zitten. Ook als je kijkt naar het aantal ingeschreven Goldens bij de Raad van Beheer (en dat zijn dan alleen nog de honden met stamboom he 8O ) dan staan ze qua aantal altijd in de hoogste regionen. Dus het is logisch dat je ze onderweg heel veel ziet (behalve misschien in jou woonplaats :twisted: ).

Als je dat percentage afzet, tegen het percentage Golden-gekken die hier op het forum zit, dan is dat een heel schril contrast. Want Golden-eigenaren zijn hier op een paar handjes wel te tellen.

En ergens heb ik ook al uitgelegd hoe ik denk dat het komt. Omdat ik denk dat een Golden heel vaak "voor de kids" genomen wordt. Of door hun uitgesproken vriendelijke uitdrukking. Of omdat ze een makkelijke gezinshond zijn.
En hier op het forum zitten mensen waarvoor hun hond net iets meer betekent. Denk ik. En dus vind ik het heel tekenend voor de gemiddelde Golden-eigenaar dat er hier maar zo weinig zitten.

Beter kan ik het niet uitleggen Vinkje. Ik kan je verder nog vertellen dat de Golden voor mij dè hond is. Wat andere mensen van de Golden vinden laat mij koud. Miep is onze vierde, en ik durf best te beweren dat er hier altijd wel zo'n zonnestraaltje in huis zal rondlopen. Ik ben namelijk Golden-gek ;)
Ja nu snap ik wat je bedoeld Marion, en dat zal ook wel kloppen. Maar het is echt waar wat ik schreef, ik zie hier maar een Golden lopen. En ik vind de Golden ook een geweldige hond. Beau is ook altijd vrolijk en heel blij, dat kan ik aan zijn hele koppie zien, en ik vind het heerlijk om zo'n blij trouw maatje te hebben. En jij geeft het een mooie naam ( 'n Zonnestraaltje ) dat is een Golden ook. :ok:
Afbeelding


Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Gebruikersavatar
Caro.
Zeer actief
Berichten: 31794
Lid geworden op: 23 apr 2002 03:52
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind Goldens ook leuk hoor! :mrgreen:
Maar ja..... ik vind eigenlijk alle honden leuk, hahahahaha :p:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
slowie
Actief
Berichten: 153
Lid geworden op: 13 jan 2004 00:17
Locatie: noordbroek
Contacteer:

Ongelezen bericht door slowie »

heb geen hekel aan een ras,wel aan sommiige honden en hun baasjes,vooral de baasjes ;)
chrico
Zeer actief
Berichten: 22604
Lid geworden op: 22 apr 2002 06:08
Locatie: IJmuiden

Ongelezen bericht door chrico »

Marion. schreef:
vinkje schreef:Ja ik snap ook niet welke kant Marion op wil.
Ik ben stapelgek op mijn Golden hoor, het is voor mij de liefste hond van de wereld.
Iedereen vindt z'n eigen hond toch de mooiste en de liefste.
Hier op het forum zitten genoeg honden die ik ook geweldig vind.
Ik wil het best nog een keer uitleggen hoor:

Misschien is het in jouw streek een uitzondering, maar overal waar ik gewoond heb ken(de) ik meerdere Goldens. Hier in de buurt weet ik er al zo 9 te zitten. Ook als je kijkt naar het aantal ingeschreven Goldens bij de Raad van Beheer (en dat zijn dan alleen nog de honden met stamboom he 8O ) dan staan ze qua aantal altijd in de hoogste regionen. Dus het is logisch dat je ze onderweg heel veel ziet (behalve misschien in jou woonplaats :twisted: ).

Als je dat percentage afzet, tegen het percentage Golden-gekken die hier op het forum zit, dan is dat een heel schril contrast. Want Golden-eigenaren zijn hier op een paar handjes wel te tellen.

En ergens heb ik ook al uitgelegd hoe ik denk dat het komt. Omdat ik denk dat een Golden heel vaak "voor de kids" genomen wordt. Of door hun uitgesproken vriendelijke uitdrukking. Of omdat ze een makkelijke gezinshond zijn.
En hier op het forum zitten mensen waarvoor hun hond net iets meer betekent. Denk ik. En dus vind ik het heel tekenend voor de gemiddelde Golden-eigenaar dat er hier maar zo weinig zitten.

Beter kan ik het niet uitleggen Vinkje. Ik kan je verder nog vertellen dat de Golden voor mij dè hond is. Wat andere mensen van de Golden vinden laat mij koud. Miep is onze vierde, en ik durf best te beweren dat er hier altijd wel zo'n zonnestraaltje in huis zal rondlopen. Ik ben namelijk Golden-gek ;)
Ik snap wat je bedoeld, het is ook heel opvallend dat er in verhouding weinig goldens hier zitten terwijl ze met bosjes op straat lopen. Ik denk ook dat dit de mensen zijn die gewoon een hond hebben en zich er weinig meer voor interesseren dan dat.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Gebruikersavatar
Rossi
Zeer actief
Berichten: 2505
Lid geworden op: 18 jan 2004 18:32
Locatie: Friesland

Ongelezen bericht door Rossi »

Moet ik zeggen dat bij ons in de buurt helemaal niet zoveel goldens zijn.
Meer stabij (s) (en)??
Zal wel komen door het Friese dorp idee. :mrgreen:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
sjaantje
Zeer actief
Berichten: 747
Lid geworden op: 11 apr 2003 21:39
Locatie: delft

Ongelezen bericht door sjaantje »

Rossi schreef:Moet ik zeggen dat bij ons in de buurt helemaal niet zoveel goldens zijn.
Meer stabij (s) (en)??
Zal wel komen door het Friese dorp idee. :mrgreen:
Hier ook weinig goldens..ik ken er 2,eentje van 14 en eentje van een jaar of 2.En ook maar 1 labje,verder wel herders en het kleine spul.
bullseye
geregistreerd lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jul 2004 19:43
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullseye »

Ik heb t niet zo op Jack Russels, sorry als ik iemand voor het hoofd stoot maar ik geef eerlijk antwoord op de vraag die gestelt word ;)
De meeste die ik ken hier in mijn omgeving zijn hartstikke fel, pinnig en zenuwelijers. Ze zullen natuurlijk niet allemaal zo zijn natuurlijk ;)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Linda & Beau
Vaste gebruiker
Berichten: 39
Lid geworden op: 18 jul 2003 19:28
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linda & Beau »

Ik heb niet echt een hekel aan een bepaald ras maar er zijn wel honden waar "ik niks mee heb" om het maar zo te zeggen....
Zo heb ik dus niks met Herders, Rottweilers, Bouviers, Labradors en Golden retrievers....
Het ligt niet zo zeer aan het formaat van de hond, want de Duitse dog vind ik helemaal geweldig!

Ook kleine langharige hondjes zoals de West Highland White terrier en de Yorkshire terrier is niks voor mij.....

Geef mij maar een Frenchie of een Chinese naakthond :ok:
Groetjes van Linda en de Frenchies!

Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Marion. schreef:
vinkje schreef:Ja ik snap ook niet welke kant Marion op wil.
Ik ben stapelgek op mijn Golden hoor, het is voor mij de liefste hond van de wereld.
Iedereen vindt z'n eigen hond toch de mooiste en de liefste.
Hier op het forum zitten genoeg honden die ik ook geweldig vind.
Ik wil het best nog een keer uitleggen hoor:

Misschien is het in jouw streek een uitzondering, maar overal waar ik gewoond heb ken(de) ik meerdere Goldens. Hier in de buurt weet ik er al zo 9 te zitten. Ook als je kijkt naar het aantal ingeschreven Goldens bij de Raad van Beheer (en dat zijn dan alleen nog de honden met stamboom he 8O ) dan staan ze qua aantal altijd in de hoogste regionen. Dus het is logisch dat je ze onderweg heel veel ziet (behalve misschien in jou woonplaats :twisted: ).

Als je dat percentage afzet, tegen het percentage Golden-gekken die hier op het forum zit, dan is dat een heel schril contrast. Want Golden-eigenaren zijn hier op een paar handjes wel te tellen.

En ergens heb ik ook al uitgelegd hoe ik denk dat het komt. Omdat ik denk dat een Golden heel vaak "voor de kids" genomen wordt. Of door hun uitgesproken vriendelijke uitdrukking. Of omdat ze een makkelijke gezinshond zijn.
En hier op het forum zitten mensen waarvoor hun hond net iets meer betekent. Denk ik. En dus vind ik het heel tekenend voor de gemiddelde Golden-eigenaar dat er hier maar zo weinig zitten.

Beter kan ik het niet uitleggen Vinkje. Ik kan je verder nog vertellen dat de Golden voor mij dè hond is. Wat andere mensen van de Golden vinden laat mij koud. Miep is onze vierde, en ik durf best te beweren dat er hier altijd wel zo'n zonnestraaltje in huis zal rondlopen. Ik ben namelijk Golden-gek ;)
Maar ik snap wel wat je bedoelt, alleen snap ik die :evil: niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen. ;)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Daan schreef:Maar ik snap wel wat je bedoelt, alleen snap ik die :evil: niet zo, maar dat zal wel aan mij liggen. ;)
Je denkt toch niet dat ik iedere letter en smiley 6x uit ga leggen he? Vijf keer uitleg vind ik genoeg. En als je het dan nog niet snapt, dan mag je het uitleggen zoals je zelf wilt :roll:
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik merk dat ik steeds meer rassen leuk ga vinden sinds ik me er voor mijn boek in verdiept heb. En dan bedoel ik ook rassen waar ik voorheen eigenlijk niks mee had omdat ik puur op uiterlijke kenmerken afging. Maar nu... ik zou best een windhond willen, een saarlooswolfhond, een basenji een golden... en dan alleen maar door de enthousiaste verhalen die ik gehoord heb van eigenaren van deze rassen. Voor mij telt daarom veel minder het ras als wel de manier waarop de eigenaar met de hond omgaat en de baas-hondrelatie. Zo ben ik geen echt terriermens maar zie ik een baas met JR die duidelijk één zijn, dan vind ik het hondje super. Alle rassen kunnen voor mij dus even leuk of nog leuker zijn. De praktische voordelen van bepaalde rassen is weer een ander verhaal.
Tarz
Zeer actief
Berichten: 1160
Lid geworden op: 07 jul 2003 02:48
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
Aantal honden: 2
Locatie: Purmerend

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik heb geen hekel aan bepaalde honden, maar ik heb wel mijn voorkeuren.
Ik heb wel een paar eisen, bv moet kunnen rennen, moet gezond zijn (dus niet vol met aangeboren afwijkingen), moet niet te groot en niet te klein zijn.
Honden die niet mijn voorkeuren hebben zijn Duitse Herders, Rotweilers en alle super opgetutte hondjes. Ook Labradors en Golden Retrievers doen me niet veel.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van al deze rassen soms wel een 'exemplaar' tegenkom die ik wel geweldig vind.
Groetjes Rob
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Tarz schreef:Ik heb geen hekel aan bepaalde honden, maar ik heb wel mijn voorkeuren.
Ik heb wel een paar eisen, bv moet kunnen rennen, moet gezond zijn (dus niet vol met aangeboren afwijkingen), moet niet te groot en niet te klein zijn.
Honden die niet mijn voorkeuren hebben zijn Duitse Herders, Rotweilers en alle super opgetutte hondjes. Ook Labradors en Golden Retrievers doen me niet veel.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van al deze rassen soms wel een 'exemplaar' tegenkom die ik wel geweldig vind.
:mann:
Gebruikersavatar
Shita
Zeer actief
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 jan 2004 19:31
Mijn ras(sen): Mechelaar
Aantal honden: 4
Locatie: Loenen GLD
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shita »

Heb aan geen enkel ras een hekel, heb meer een hekel aan baasjes "die het zooo leuk vinden dat hun honden grommen naar andere honden"...of "ag, laat je hond maar los kunnen ze samen spelen..." terwijl die hond juist andere honden aanvalt... maar dat is toch leuk...? :pffff:

Er zijn zat herders, goldens, doggen, labjes, en teriers die andere honden aanvallen, of erg onderdanig zijn... maar ligt dat nou altijd aan het ras... 9 van de 10 x zijn het de baasjes die het zo leuk vinden dat hun hond "vals" is...

Ook over de Dobermann worden veel dingen gezegt... omdat het waakhonden zijn, zijn ze eng... Iemand hier in de straat is doodsbang voor Dobers... maar wij hebben een bruine dober met flaporen en ze had niet eens in de gaten dat het een dober was... dus eerst aaide ze Zorcan en toen vroeg ze wat voor ras het was... sindsdien is ze niet meer zo bang voor dobers als eerst omdat onze echt zo'n sullige huishond is... Maar we sporten ook met hem (IPO) en dan is het een hele andere hond.

Heb zelf dan een Hollandse Herder, nog niet zo'n heel erg bekend ras met ook een perfect karaktertje (voor mij) : ontdeugend, der zit pit in, maar toch een wat stuggere hond als bijvoorbeeld een Mechelse Herder... en verder gewoon een snoepie... maar dat vind iedereen toch van zijn/haar eigen hond :wink:

Ik ken veel Jack-Russels die heel opdringerig zijn, maar iemand van onze hondenclub heeft een JR is geheel afgericht dus kent alle basiscommando's, kan los volgen e.d, kan zo opgaan voor zijn VZH examen enz. Hij krijgt ook gewoon op z'n donder als hij iets fout doet, en veel mensen vinden dat zielig... het is een klein hondje die hoef je niet aan te pakken... dus die mensen hebben binnen de kortste keren een kreng in huis lopen... :19: tsjaa...

Opzich horen ALLE honden lief te zijn, maar vaak worden de honden verpest door hun baasjes...en daar is niets aan te doen...helaas...
Dag lieve Schorpo, Jessie, Vito, Shita en Zorcan.....

Afbeelding
+ LINK du Clos d'Alsan
Rob*
Zeer actief
Berichten: 6463
Lid geworden op: 15 jan 2004 16:02
Locatie: Ulaanbaatar

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik moet niks van herders, sharpei's , jackies en al die andere kleine terrierdingen.Haten doe ik ze niet.
Gebruikersavatar
clausipaus
Zeer actief
Berichten: 1431
Lid geworden op: 23 apr 2002 00:33
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Aantal honden: 3
Locatie: Elburg Baasje van Penotti & Sombra!
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik heb een schurfthekel aan westie's. Ik ken er een aantal en dat zijn stuk voor stuk rot honden :devil: Ik zal er maar niet over verder gaan want dan worden alle mensen met westie's hier vast heel boos :mrgreen:

(en ik heb er nog regelmatig eentje hier in huis ook :roll: )
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
laeken
Zeer actief
Berichten: 32016
Lid geworden op: 26 sep 2002 19:45
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik ben dol op herders :mrgreen:

Ik haat honden die op scherpte tov vreemde mensen gefokt worden en rassen die er alleen zijn om mensen aan te vallen en verder geen functie hebben.
Ik haat eigenlijk die honden niet maar bazen die ze niet aardgerecht houden. Een pure waak-kolos op een terrein met een verantwoordelijke baas is prachtig :wink:

Maar eigenlijk haat ik meer bepaalde honden in combinatie met hun baas,

zo haat ik hier in de buurt een kangal van een Turkse jongen die hem niet kan houden en die hond gewoon als statussymbool op een flat heeft zitten.

Ik haat een lokale zwerver met een bourdeaux/pitje die alleen met een muilkorf de hele dag door de straten zwerft en die hond los achter zich aan heeft sjokken en ondertussen valt hij uit naar mensen zonder dat daar op gelet wordt. Niet eens een riem!

Ik haat een labje dat altijd los in de voortuin ligt en elke keer als ik langsloop met Wuilus de straat over komt rennen (auto's moeten vol remmen!) en zeer agressief op een meter van ons af blijft uitdagen. Die hond haat ik werkelijk omdat Wuilus uit haar pan gaat terecht en die baas te stom is om op dat beest te letten. :evil: Dat is ook de enige hond die ik een schop geef als ze te dichtbij komt, puur omdat verder niks gedaan wordt en ik zo misschien kan zorgen dat het stopt. :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”