Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! [url=https://www.hondenforum.nl/plaza/viewtopic.php?t=338121]Klik hier om te reageren


Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!


Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Gebruikersavatar
chera
Vaste gebruiker
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 aug 2004 06:24
Locatie: N-Holland

Ongelezen bericht door chera »

ehm.. nee.. eigenlijk niet... waarom zou iemand bang moeten worden van een Corgi??

maar heb je daarvoor een hond?? om jezelf veiliger te voelen? :denken:
Nou niemand hoeft bang te worden voor wat voor ras dan ook, maar als er eens een griezel uit de bosjes springt of er word eens ingebroken, dan vind ik het toch wel fijn als ik een hond aan mijn zijde heb die me kan beschermen.
Dat is dan ook 1 van de redens dat wij weer heel gauw een hond hadden.
Vorig jaar met kerst hebben een paar griezels het geprobeerd om hier binnen te komen, maar gelukkig hadden we toen een Kooiker die kon grommen en bijten als een dolle wolf :ok:

die bestaan niet :19: Alleen dobermann... (zonder pincher :wink: ) pincher hoort achter duitse maar niet achter dobermann
Sorry, wist ik niet :19: :mrgreen:
Hmmm..ik vertrouw mensen die dobermanns niet mooi vinden niet. Daar is wat mee.

Maar bedankt...corgi's die was ik vergeten. Corgi's ook...ptew! :kotz:
Vind ze wel mooi, vertrouw ze alleen niet, doordat ik er vroeger vaak door achterna gezeten ben, en die honden waren gecoupeerd.
Maaruh zijn Corgi's nu alleen maar Afbeelding omdat ik Dobermanns niet zo vertrouw :denken: vreemd hoor.

[edit] Misschien dat mijn mening over Dobermanns anders word als ik met een lieve in aanraking kom.
Vond rotweilers ook altijd doodeng, totdat ik op mijn stage hele dagen alleen gelaten werd met 3 Rotties,
vind ze nou fantastisch, prachtige honden :ok:


Chera
Je hebt honden, en je hebt Corgi's :love:
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:maar heb je daarvoor een hond?? om jezelf veiliger te voelen? :denken:
Toen jij nog schreef onder Mechelse_Herder vertelde jij een keertje dat jij als vrouw je veel veiliger voelt met een hond bij je, een afgerichte hond wel te verstaan. :19:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:Toen jij nog schreef onder Mechelse_Herder vertelde jij een keertje dat jij als vrouw je veel veiliger voelt met een hond bij je, een afgerichte hond wel te verstaan. :19:
ik ga zeker niet 's nachts over straat hier zonder hond... :ok: Maar ik heb geen hond om me veiliger te voelen... ik heb een hond als kameraadje en om samen mee te sporten... maar niet als veiligheidsmiddel...
Als ik geen hond had ging ik wel met de auto :19:
En .... afgerichte hond.... ook mijn normale huishond zou mij 'helpen' als er iets zou zijn op straat.. maar daarvoor heb ik geen hond... en zonder hond hoef ik ook niet in het donker op straat te lopen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dorien
Zeer actief
Berichten: 3468
Lid geworden op: 15 feb 2004 20:20

Ongelezen bericht door Dorien »

Volgens mij zou mijn hond me echt niet helpen als er iets zou gebeuren.
Als ik bijv. een keer aan het stoeien ben met iemand, dan grijpt ze mij het eerst.. :roll:
Groet,
Dorien
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dorien schreef:Volgens mij zou mijn hond me echt niet helpen als er iets zou gebeuren.
Als ik bijv. een keer aan het stoeien ben met iemand, dan grijpt ze mij het eerst.. :roll:
maar stoeien is iets anders dan als er echt iets is... er zijn zeker honden die of weglopen of er gewoon bij blijven staan kijken en misschien ook wel die de eigen baas grijpen maar een hond merkt/ruikt/voelt het als er iets anders is... en daarop reageert ie.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
bram en thijs
Zeer actief
Berichten: 27682
Lid geworden op: 05 nov 2002 09:09
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Dorien schreef:Volgens mij zou mijn hond me echt niet helpen als er iets zou gebeuren.
Als ik bijv. een keer aan het stoeien ben met iemand, dan grijpt ze mij het eerst.. :roll:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Berichten: 6018
Lid geworden op: 25 jun 2003 19:47
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:
Wil de hond schreef:Toen jij nog schreef onder Mechelse_Herder vertelde jij een keertje dat jij als vrouw je veel veiliger voelt met een hond bij je, een afgerichte hond wel te verstaan. :19:
ik ga zeker niet 's nachts over straat hier zonder hond... :ok: Maar ik heb geen hond om me veiliger te voelen... ik heb een hond als kameraadje en om samen mee te sporten... maar niet als veiligheidsmiddel...
Als ik geen hond had ging ik wel met de auto :19:
En .... afgerichte hond.... ook mijn normale huishond zou mij 'helpen' als er iets zou zijn op straat.. maar daarvoor heb ik geen hond... en zonder hond hoef ik ook niet in het donker op straat te lopen...
Joh, kom nou toch.

Een vrouw die zich zonder hond onveilig voelt op straat schaft zich echt niet een Mechelaar aan om daar pakwerk mee te gaan doen zonder dat zij bij deze keuze mee laat spelen dat haar veiligheid wat beter gegarandeert lijkt.

Dat je je honden niet alléén hierom hebt aangeschaft kan ik me nog wel indenken, maar dat je helemaal niet stil hebt gestaan bij je veiligheid op straat is gewoon niet waar. Misschien weet je dit zelf niet, maar daarom is het nog niet níet zo. :wink:
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:[
Joh, kom nou toch.

Een vrouw die zich zonder hond onveilig voelt op straat schaft zich echt niet een Mechelaar aan om daar pakwerk mee te gaan doen zonder dat zij bij deze keuze mee laat spelen dat haar veiligheid wat beter gegarandeert lijkt.
nee dat is niet waar... ik vind een mechelaar gewoon een superhond... dat is gewoon mijn ras... heb zoals je weet ook andere rassen hier lopen en een kruising... maar de mechelaar blijft gewoon mijn ras. Ik val gewoon niet op kleine hondjes, daar heb ik niks mee, dat heeft niets te maken met eventuele veiligheid want ook de kleine terriertjes kunnen er wat van...
Dat je je honden niet alléén hierom hebt aangeschaft kan ik me nog wel indenken, maar dat je helemaal niet stil hebt gestaan bij je veiligheid op straat is gewoon niet waar. Misschien weet je dit zelf niet, maar daarom is het nog niet níet zo. :wink:
:19: dan zal ik het zelf wel niet weten... wat ik al zei, m'n kruising is net zo fel als je aan me zou zitten als de mechelaar misschien nog wel feller... en dat is een mishandeld herplaatstertje... dus daar heb ik echt niet over nagedacht hoor toen ik die aanschafte :denken:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gebruikersavatar
Lothian
Zeer actief
Berichten: 10190
Lid geworden op: 23 jul 2010 22:04
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Lothian »

Dit vind ik leuk :mrgreen: je hebt wel wat pareltjes opgeduikeld zie ik.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Floortje »

Nanna schreef: 24 apr 2021 23:16 Ook maar een schopje. Alles beter dan dat keronagewauwel.
Een standbeeld voor Nanna a.u.b. :cheer:
Gebruikersavatar
schelsey
Zeer actief
Berichten: 1515
Lid geworden op: 20 jan 2003 17:32
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3
Locatie: Brecht,Belgie

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door schelsey »

Er zijn heel veel rassen die me niet aanspreken en waar ik niet voor zou kiezen
Alle zenuwachtige honden, vocale, die enorm veel energie hebben
Smalle honden, bv zoals de jachthonden
Kleine honden.
Honden die enorm knorren want kan niet tegen dat geluid
Honden die amper vacht hebben
Maar wat ik zeker nooit zou willen is een jack russel, staffords en dergelijk, labradors,
Waarom, jack russel al paar keer in de opvang gehad, zijn vervelende keffende ruziemakende mormels
Staffords omdat al die ik heb gekend niet te vertrouwen zijn, en de eigenaars daarvan altijd hun kop in zand steken en doen alsof er niks aan de hand is
Labradors omdat die iedereen omver walsen, veel te druk

Enige rassen die me aanspreken zijn de berners, malamute en newfondlanders
Alfilillo
Zeer actief
Berichten: 4978
Lid geworden op: 01 aug 2016 11:48
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2
Locatie: Sant Pere de Ribes (Barcelona)

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik heb aan geen enkel hondenras een hekel. Er zijn wel rassen die ik niet zomaar vertrouw: pitbulls, staffords rottweilers, akita's etc. En rassen die ik intens zielig vind: in ademnood zijnde kortsnuiten, gehandicapte Duitse herders, weer verknipte pitbulls etc.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Gebruikersavatar
Saschesfloor
Zeer actief
Berichten: 1378
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:21
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Alles wat kwijlt. Niet omdat ze niet lief zijn, maar kwijl vind ik echt zo smerig. Blijf maar uit m'n buurt ;-)
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
S@ndr@
Zeer actief
Berichten: 63931
Lid geworden op: 24 jul 2006 14:13

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb wel voorkeuren, maar eigenlijk geen rassen waar ik een hekel aan heb.. ik kan wel heel slecht tegen hele vocale honden die uitvallen, maar dat heeft neit zozeer met ras te maken volgens mij , maar dan heb ik er nog geen hekel aan.. dat is meer een flinke irritatie
natalie
Zeer actief
Berichten: 2669
Lid geworden op: 07 aug 2017 08:47
Aantal honden: 2

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door natalie »

Ik heb geen hekel aan bepaalde rassen, wel aan bepaalde gedragingen. Zo vind ik het 'eyen' van de border collie heel vervelend en zelfs Abel voelt zich daar heel erg ongemakkelijk bij. Ook zie ik bepaald machogedrag onder reuen vooral bij bepaalde rassen terugkomen, en dat zijn dan vaak de Friese Stabij de Wetter en de Drent. Ik zou zelf - als het mijn hond was - ook niet goed tegen overmatig geblaf kunnen, maar ik heb daar niet per se een hekel aan. En als zo'n kleine, luide dondersteen op Abel af komt rennen dan weet hij ze gelukkig altijd wel te kalmeren. Dus ik heb er verder ook geen last van. Verder kan ik genoeg rassen bedenken die ik nooit zou willen, maar dat is dan vooral omdat het niet bij mij past en niet omdat ik er een hekel aan heb.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik weet niet of ik het al in dit topic had geplaatst had, maar ik snap werkelijk niet waarom er sharpei's bestaan.
Ze zijn lelijk, ongezond en hebben een kutkarakter naar honden én mensen.

De enige reden die ik kan bedenken is dat ze marketingtechnisch als puppy leuk zijn op ansichtkaarten (vinden sommige mensen dan, ik niet :wink: ). Maar goed, je hebt al van die kaarten, dus die kun je gewoon kopiëren. Dan hoeven er nooit meer nieuwe sharpei's geboren te worden.
Floortje
Zeer actief
Berichten: 4002
Lid geworden op: 09 dec 2004 21:59
Aantal honden: 2

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Floortje »

Nanna schreef: 25 apr 2021 14:56
Floortje schreef: 25 apr 2021 13:31 Ik weet niet of ik het al in dit topic had geplaatst had, maar ik snap werkelijk niet waarom er sharpei's bestaan.
:LOL:
Ik snap het ook niet hoor. Ik kan er werkelijk helemaal niks positiefs aan ontdekken. Wat een verschrikkelijke beesten.
Een jaar of 20 geleden waren ze heel erg in. Een collega van me had er één en wilde graag een nestje.
Drie loopsheden achter elkaar heeft ze geprobeerd haar te laten dekken, maar dat beest was zo agressief dat er zelfs dan geen reu in de beurt mocht komen :roll:
Doe mij dan maar een gezellige steffert of pliesiehond, die hebben tenminste ook nog léuke kanten.
Gebruikersavatar
Tineke
Zeer actief
Berichten: 13997
Lid geworden op: 10 jan 2014 15:21
Aantal honden: 3

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Tineke »

Geen specifieke hekel aan een ras , wel zat rassen die ik niet zou willen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Gebruikersavatar
GrethavW
Zeer actief
Berichten: 5698
Lid geworden op: 22 apr 2013 20:54
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2
Locatie: Noordoostpolder

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door GrethavW »

Kooikers, Goldens en Labradors zijn rassen waar ik niet blij van word.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Berichten: 13207
Lid geworden op: 05 aug 2005 17:28
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Locatie: West-Vlaanderen

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door maart »

Ik heb geen hekel aan honden. De gevaarlijke rassen kom ik liever niet tegen.
Honden die ik persoonlijk ken, zal ik altijd leuk vinden. (inwendig denk ik mss anders, maar ik zal dat nooit laten blijken).
Gebruikersavatar
BieneMaya
Zeer actief
Berichten: 3230
Lid geworden op: 17 jun 2020 21:44
Mijn ras(sen): Leonberger x Pyreneese berghond
Aantal honden: 1

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door BieneMaya »

Dat fixeren vind ik ook 10x niks hoor
Gebruikersavatar
Domor
Zeer actief
Berichten: 5348
Lid geworden op: 03 mei 2009 19:48
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1
Locatie: Oudenhoorn

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Domor »

Pitbullachigen komen in de richting van hekel aan. Ik heb er te veel incidenten bij meegemaakt, waaronder een stalhond die meereed op de bok waar opeens de knop bij omging en de pony voor de wagen aanviel, toen ze eenmaal uit haar trans was, was het weer een lieve hond, ook naar paarden (al sloten ze haar daarna wel op als er met die pony voor de wagen gewerkt werd). Het compleet vanuit het niet compleet onbereikbaar zijn en de aanval aan gaan, daar kan ik niets mee. En ik wil mijn honden er niet aan blootstellen.
Gebruikersavatar
Crescent
Zeer actief
Berichten: 8549
Lid geworden op: 21 dec 2012 20:40
Aantal honden: 2
Locatie: Aan zee!

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door Crescent »

Akita-iksloopje, compressiemollossers, scherpe glijbaanherders, obsessiecollies.

Waarom? Je staat ze per definitie in de weg, ook als je niet in de weg staat.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Gebruikersavatar
malinois
Zeer actief
Berichten: 57865
Lid geworden op: 16 aug 2003 18:40
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door malinois »

Klapkaken, in alle maten en uitvoeringen. Ik heb er niks mee en kan er niks mee...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief
Berichten: 23574
Lid geworden op: 11 jan 2011 10:51
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik heb geen hekel aan een bepaald ras, zou alleen niet elk ras zelf kopen, zo zou ik geen Buldoggen hoeven, en geen hele grote, uitgezonderd dan de Deerhound die vind ik wel leuk.
Ik hou wel van Poedels, Basenji’s, Duitse Pinschers, windhonden, herders, naakthonden. Shiba Inu, Jack Russels vind ik ook leuk wel die met normale poten.
Honden met korte poten hoef ik zelf ook niet, al vind ik een teckel wel erg leuk, maar die zou ik ook nooit kopen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gebruikersavatar
DeDiana
Zeer actief
Berichten: 19319
Lid geworden op: 13 nov 2011 13:17
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4
Locatie: Spanje

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Een hekel is een groot woord, want ik heb niet zo snel een hekel aan honden, maar ik kan slecht tegen honden die heel lomp zijn en een plaat voor hun kop hebben. Dat gedrag wekt redelijk snel irritatie op bij mij. Dan kan ik de hond daarnaast best lief vinden en ook de leuke kanten van die hond wel zien, maar ik zou zo'n hond niet de hele dag om me heen moeten hebben :mrgreen:
Ik hou ook niet van honden met serieuze agressie naar mensen of soortgenoten; een hond hoeft voor mij totaal geen allemansvriend te zijn, maar een hond met moordneigingen naar andere honden en mensen zou ik absoluut niet willen. Daarnaast zou ik ook nooit een hond willen die lichamelijk gebukt gaat onder uiterlijke kenmerken, zoals een heel korte neus, te kleine schedel, kikkervormige bully's, enorme lellen vel, etc. Dat is geen reden om een hekel aan een hond te hebben natuurlijk, dat vind ik vooral heel sneu en zou ik nooit zelf willen hebben.
annemarietje
Actief
Berichten: 188
Lid geworden op: 07 mar 2021 15:53
Mijn ras(sen): Schnauzer, kooiker

Re: waarom heb je een hekel aan bepaalde honden rassen

Ongelezen bericht door annemarietje »

Ik hou niet van kleine iele hondjes.
Ben ook niet dol op kortharig.
« Maybe why all the doors are closed, so you can open one that leads you to the perfect road »
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”